Inte fått min notifiering av windows 10

Permalänk
Medlem

Inte fått min notifiering av windows 10

Hej!

Nu har Windows 10 släppts och jag har reserverat min "kopia" , men jag har inte fått någon bekräftelse att jag kan börja ladda ner det, medans jag läser att det är många som redan har fixat det.
Det står att de verifierar windows 10 för din dator. Sen finns det bara en ruta att trycka i "OK, meddela mig när det är klart"

Jag undrar om det är någon som vet hur lång tid man ska behöva vänta innan man kan få dra ner det? Eller måste jag fixa det genom ISO filen som man kan ladda ner?

tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Du måste klicka i rutan OK meddela mig osv.. Det går inte att köra ISO-filen om du får uppgraderingen gratis. Man måste först ladda ner uppgraderingen och installera den, därefter kan man göra en clean install via ISO.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter i precis samma sits som du, gjort allt som man ska men inget har skett.

Dock ska det finnas någon manuell metod, men personligen uppgraderar jag senare då jag är något tveksam över hur bra Windows 10 faktiskt är.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Kör denna, http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-...

Jag hade samma problem, samt ett problem där ikonen inte ens dök upp (efter en ominstallation av Win 7 igår, trots alla uppdateringar etc etc).

Fungerar bra nu!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Kör denna, http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-...

Jag hade samma problem, samt ett problem där ikonen inte ens dök upp (efter en ominstallation av Win 7 igår, trots alla uppdateringar etc etc).

Fungerar bra nu!

Tack så jättemycket, jag hade testat en massa scripts och sånt men inget fungerade.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Hej!

Nu har Windows 10 släppts och jag har reserverat min "kopia" , men jag har inte fått någon bekräftelse att jag kan börja ladda ner det, medans jag läser att det är många som redan har fixat det.
Det står att de verifierar windows 10 för din dator. Sen finns det bara en ruta att trycka i "OK, meddela mig när det är klart"

Jag undrar om det är någon som vet hur lång tid man ska behöva vänta innan man kan få dra ner det? Eller måste jag fixa det genom ISO filen som man kan ladda ner?

tacksam för svar!

Har samma problem. Klickar jag på Windows ikonen i högra hörnet så får jag samma meddelande som du.
Men sen när jag kollade i min Windows update historik så står det "Windows 10 Home Upgrade - Status: Misslyckad" typ 15+ gånger.
Med felinformation: "kod 80240020"

Har läst om flera olika fixar för detta (t.ex. Media Creation Tool, Ta bort SoftwareDistribution mappen och sedan skriva nån kommando i CMD) Har dock inte vågat göra nån av dessa (med min tur så förlorar jag hela Win10 upgrade grejen ^^)

Vad står det i din Windows update historik? (Kör själv med Windows 7 Home btw)

Permalänk
Avstängd

Precis som lossah sa så tanka bara hem den från microsofts hemsida genom media creation tool. Glöm bara inte ifall du tänker uppgradera från Windows 7 eller 8/8.1 att du kör valet Upgrade This PC och inte väljer det andra alternativet då du skapar en ISO fil för att göra en clean install.

Du måste uppgradera först och få din Win7/8/8.1 aktiverad till en Windows 10 nyckel först, SEN kan du dra ner media creation tool igen och skapa en ISO image till USB för den versionen av Windows 10 du har rätt till och sen formatera och göra en clean install

Permalänk
Skrivet av Foyd:

Har samma problem. Klickar jag på Windows ikonen i högra hörnet så får jag samma meddelande som du.
Men sen när jag kollade i min Windows update historik så står det "Windows 10 Home Upgrade - Status: Misslyckad" typ 15+ gånger.
Med felinformation: "kod 80240020"

Har läst om flera olika fixar för detta (t.ex. Media Creation Tool, Ta bort SoftwareDistribution mappen och sedan skriva nån kommando i CMD) Har dock inte vågat göra nån av dessa (med min tur så förlorar jag hela Win10 upgrade grejen ^^)

Vad står det i din Windows update historik? (Kör själv med Windows 7 Home btw)

Jag har den felkoden också

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Man kan mounta win 10 ison i win 8.1 i alla fall och få en clean install men man måste starta den i windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foyd:

Har samma problem. Klickar jag på Windows ikonen i högra hörnet så får jag samma meddelande som du.
Men sen när jag kollade i min Windows update historik så står det "Windows 10 Home Upgrade - Status: Misslyckad" typ 15+ gånger.
Med felinformation: "kod 80240020"

Har läst om flera olika fixar för detta (t.ex. Media Creation Tool, Ta bort SoftwareDistribution mappen och sedan skriva nån kommando i CMD) Har dock inte vågat göra nån av dessa (med min tur så förlorar jag hela Win10 upgrade grejen ^^)

Vad står det i din Windows update historik? (Kör själv med Windows 7 Home btw)

Har haft samma, de har väl något kösystem som krånglar. Ladda bara ner Media Creation Tool och kör den så borde det fungera, för vissa har även den krånglat dock men du får testa dig fram. Glöm bara inte att ta Upgrade valet först innan du tänker formatera och dra clean install som jag nämnde ovan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXim:

Man kan mounta win 10 ison i win 8.1 i alla fall och få en clean install men man måste starta den i windows.

Gör du det så uppgraderar du ju inte din Windows 8.1 nyckel till en Windows 10

Permalänk

Denna felkod, vad betyder den? och vad orsaken till att detta sker för oss ?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Har samma problem. Klickar jag på Windows ikonen i högra hörnet så får jag samma meddelande som du.
Men sen när jag kollade i min Windows update historik så står det "Windows 10 Home Upgrade - Status: Misslyckad" typ 15+ gånger.
Med felinformation: "kod 80240020"

Har läst om flera olika fixar för detta (t.ex. Media Creation Tool, Ta bort SoftwareDistribution mappen och sedan skriva nån kommando i CMD) Har dock inte vågat göra nån av dessa (med min tur så förlorar jag hela Win10 upgrade grejen ^^)

Vad står det i din Windows update historik? (Kör själv med Windows 7 Home btw)

Det står samma i min historik att det misslyckades att uppdateras flera gånger, jag vet inte om det är så det är "tänkt" att vissa personer får ut uppdateringen senare eller vad som händer. Det verkar dock som väldigt många har fått det redan, så frågan är egentligen om man skall vänta längre för se om det händer något eftersom jag redan har tryck på knappen "OK meddela mig när det är redo" (eller vad det står ordagrant). Eller om man ska ta "Risken" att fixa det själv?

Kanske är bäst och vänta någon dag för se om det drar in sig av sig självt. Händer det inget så får man kanske ta saken i egna händer?

Permalänk
Skrivet av Blackoxy:

Det står samma i min historik att det misslyckades att uppdateras flera gånger, jag vet inte om det är så det är "tänkt" att vissa personer får ut uppdateringen senare eller vad som händer. Det verkar dock som väldigt många har fått det redan, så frågan är egentligen om man skall vänta längre för se om det händer något eftersom jag redan har tryck på knappen "OK meddela mig när det är redo" (eller vad det står ordagrant). Eller om man ska ta "Risken" att fixa det själv?

Kanske är bäst och vänta någon dag för se om det drar in sig av sig självt. Händer det inget så får man kanske ta saken i egna händer?

Jag kommer absolut vänta, jag tar inte risken att installera det när jag inte har fått meddelandet ännu ifall det blir nått knass, jag är inte så desperat på windows 10 att jag verkligen måste Ha det

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

@Bassen87:

Det gick fin fint för mig i alla fall. Körde windows 8.1 pro updatera med ison man laddar ner med media creation tool och sedan var det bara att luta sig tillbaka och vänta till det vart klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Jag kommer absolut vänta, jag tar inte risken att installera det när jag inte har fått meddelandet ännu ifall det blir nått knass, jag är inte så desperat på windows 10 att jag verkligen måste Ha det

Okej okej, jag tror jag gör samma sak faktiskt, ville mest veta om det var mitt som hade "hängt" sig eller om det skulle vara så!
men då väntar jag några dagar till och ser vad som händer. Har man klarat sig på windows 8 något år så klarar man sig nog någon vecka till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXim:

@Bassen87:

Det gick fin fint för mig i alla fall. Körde windows 8.1 pro updatera med ison man laddar ner med media creation tool och sedan var det bara att luta sig tillbaka och vänta till det vart klart.

Och det står att du har en aktiverad windows 10 licensnyckel nu då?

EDIT: Och när du säger uppdatera med ISOn menar du då att du inte formaterade hårddisken utan bara körde uppgradering av det befintliga windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Kör denna, http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-...

Jag hade samma problem, samt ett problem där ikonen inte ens dök upp (efter en ominstallation av Win 7 igår, trots alla uppdateringar etc etc).

Fungerar bra nu!

Gjorde nämligen exakt som du. Installerade om win 7 pga jag inte efter alla konstens regler lyckades frigöra tillräcklig med utrymme inför uppgraderingen. Ikonen för uppgraderingen (reservationen) kom inte tillbaks igen efter ominstallationen trots uppdateringarna.

Kan det vara så att installationen inte startar pga dåligt utrymme på datorn? Har för mig att man skall ha 20gb ledigt för 64 versionen, och 16gb för 32.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Gjorde nämligen exakt som du. Installerade om win 7 pga jag inte efter alla konstens regler lyckades frigöra tillräcklig med utrymme inför uppgraderingen. Ikonen för uppgraderingen (reservationen) kom inte tillbaks igen efter ominstallationen trots uppdateringarna.

Kan det vara så att installationen inte startar pga dåligt utrymme på datorn? Har för mig att man skall ha 20gb ledigt för 64 versionen, och 16gb för 32.

Efter en ominstallation och efterföljande Windows-uppdateringar är det normalt att det dröjer ett par dagar innan ikonen för uppgradering dyker upp. Men se även https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081048