Ban för att ta emot pengar av en potentiell hacker?

Permalänk
Medlem

Ban för att ta emot pengar av en potentiell hacker?

Hej, för några timmar sen när spelade gta online så frågade jag på skämt om någon kunde ge mig en miljon, fick då ett svar av en kille som sa att "pengar finns vid flygplatsen", åkte då dit och där stod sett ett par killar, så jag gick fram till dom och helt plötsligt så började han ge mig massvis med pengar, ca 4 miljoner. Det jag sedan gjorde för pengarna var att köpa bilar, flygplan ,etc. Jag riskerar väl inte att få en ban för detta? För såvitt jag vet så var denna kille ingen hacker, utan bara väldigt snäll och gav mig sina hårdtjänade pengar...

Edit: Jag antar att det finns sätt att ge bort ens pengar till en annan?

Permalänk
Medlem

Det var en hacker som gav dig pengar jo. För det finns inga sätt att ge bort pengar på normalt sätt. Blir du bara given pengar utan att be om det så ska det vara riskfritt.

Men ber du om pengarna vet jag inte. Vill du ha pengar ärlig väg så får du helt enkelt tjäna ihop det eller köpa ett så kallat "Shark Card".

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gör en ticket så kan rockstar ta bort pengarna, för du har garanterat fått dom til 99% av en hacker, jag ville inte riskera att bli flaggad senare som en hacker man vet ju aldrig.. fick själv en kompensation på 500, 000$ för att jag var ärlig.. du kanske får samma tur

https://support.rockstargames.com/hc/en-us

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Gör en ticket så kan rockstar ta bort pengarna, för du har garanterat fått dom til 99% av en hacker, jag ville inte riskera att bli flaggad senare som en hacker man vet ju aldrig.. fick själv en kompensation på 500, 000$ för att jag var ärlig.. du kanske får samma tur

https://support.rockstargames.com/hc/en-us

Skickade ett mail till rockstar för ett tag sedan, allting var förstås rent hypotetiskt, ska bli intressant och se vad de har att säga.

Permalänk
Medlem

jag har tagit imot cirkus 50 000 000 av diverse hackers har dock aldrig bett om cash utan har blivit på tvingad cash genom att dom har droppat enorma mängder pengasäckar på mig.
och dock köpt upp allt typ så om rockstar tar pengarna så är det inget problem.

enligt folk så ska det inte vara några problem att få pengar donerade till sig av en hackar bara man inte går över 100 000 00 för då ska man tydligen bli flaggad och enklare för rockstar att de sig

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Om Rockstar anser att be om pengar är lika som att fuska, så finns det väl ingen chans att rockstar går igenom gamla chattkonversationer för att kolla om man bett om pengar eller inte?

Permalänk
Medlem

@LemonLaw: det går ju knappt att spela gta5 online längre jag har råkat ut för hackers flera gånger blev tvungen att deleta min karaktär och börja om med en ny rockstar måste göra något

Permalänk
Medlem
Skrivet av swede58:

@LemonLaw: det går ju knappt att spela gta5 online längre jag har råkat ut för hackers flera gånger blev tvungen att deleta min karaktär och börja om med en ny rockstar måste göra något

varför deleta du din char ? kör passive mode det hjälper ju annars, spelar du lagligt så ska du inte behöva oroa dig direkt...

Permalänk
Medlem

spelade gta5 online i dag blev hackad helt plötsligt så har jag nästan alla vapen i spelet och oändligt med ammo vad göra det går inte att bli av med vapnen heller

Permalänk
Medlem

Hm inte ens om du tog nytt game ? oändligt med ammo låter ju konstigt om du tog ny session borde dom ha försvunnit kanske... blir så trött på detta elände spelet är ju bra men man tappar ju fan lusten och skiter i vilket när alla heists ändå går åt skogen oftast för idioter antigen dör eller lämnar sen så måste man akta sig för alla hackers så dom inte dumpar massa pengar eller gör annat jag vill inte blanda mig med fuskare direkt och riskera mitt eget konto.

Permalänk
Medlem

nu spelar många med passive mod men ändå kan dom använda sina vapen och skjuta med borde ju inte gå

Permalänk
Medlem

Var med om förut att jag fick en massa vapen, de försvann till större del efter jag dog en gång.