Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av KKay:

Det har såklart dykt upp gameplay på youtube, det ser lovande ut

https://www.youtube.com/watch?v=TOi_16HcpQc

Jorrå! ser riktigt trevligt ut, verkar ha ett härligt flyt, inte så stelt liksom. gillart!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Hittar ingen länk någonstans med gameplay :((((

Permalänk

Någon som vet var alpha forumet finns? Knappen i spelet fungerar inte för mig....

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Skrivet av DragonRapide:

Någon som vet var alpha forumet finns? Knappen i spelet fungerar inte för mig....

Knapparna funkar inte för någon! Det står på knappen: "link in mail", vilket är denna: http://em.ea.com/a/hBVlC1WB7ui$JB9C7o5Hkvv1aPZ/link19

Otroligt bra "spel"(alpha) för övrigt, är väl det jag kan säga utan att bryta NDA antar jag. Köp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det har såklart dykt upp gameplay på youtube, det ser lovande ut

https://www.youtube.com/watch?v=TOi_16HcpQc

Jaha vad är så känsligt för EA att ta bort den?

Ville se.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ville se.

NDA, är väl egentligen inte känsligt.. men regler är regler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ville se.

Det är bara att söka på youtube och sortera på det som lagts upp idag, så borde du hitta

Edit: https://www.youtube.com/results?filters=today&lclk=today&sear...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Knapparna funkar inte för någon! Det står på knappen: "link in mail", vilket är denna: http://em.ea.com/a/hBVlC1WB7ui$JB9C7o5Hkvv1aPZ/link19

Får bara en access denied på den länken.

Märkligt.

Vill skriva och klaga lite

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Skrivet av Robocrap:

Får bara en access denied på den länken.

Märkligt.

Vill skriva och klaga lite

Du loggar in och ut igen på siten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NEJ! de har stängt alphan nu D:, går inte att spela mer :´(

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

NEJ! de har stängt alphan nu D:, går inte att spela mer :´(

Oj, det var en kort session. Nya alphor på konsolerna här näst?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=PEXaxqLOOxw&list=PLB51E5Mp8-W...
ALPHA-gameplay. Verkar som de fått tillåtelse från EA att spela in och lägga ut, enligt dem själva iaf Ganska usel ljudinspelning på deras kommentering, menmen.

Verkar vara tungt att få död på varandra i infanteristrid tycker jag, får hoppas att det kommer finnas hardcore-mode.

Edit: Bra mycket bättre gameplay.
https://www.youtube.com/watch?v=eCUnggAhgVw&list=PLB51E5Mp8-W...

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Ett givet köp!!!

Permalänk

Någon som vet ifall man får ladda upp nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Någon som vet ifall man får ladda upp nu?

Tveksamt, det sista av klippen som postades ovan är borta

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Blev riktigt sugen när man såg gameplay trailern - håller det sig så kan det nog bli ett dag ett köp för min del - första spelet jag köper dag 1 på åratal isåfall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodar:

Blev riktigt sugen när man såg gameplay trailern - håller det sig så kan det nog bli ett dag ett köp för min del - första spelet jag köper dag 1 på åratal isåfall...

Jag tänker lite såhär, oavsett hur dåligt det skulle vara så är det ändå Star Wars. Bara ljuden i spelet är nog för att jag ska gå igång
Normalt sett så skulle jag aldrig köpa ett spel utan att kollat reviews.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Jag tänker lite såhär, oavsett hur dåligt det skulle vara så är det ändå Star Wars. Bara ljuden i spelet är nog för att jag ska gå igång

dice duktiga med ljud och det visuella i sina trailers och spel.
problemet är gameplay som tenderar att suga hårt nåt som de fortfarande inte fixat 8 år efter BF2.
har man tur kanske de anställt nån som fixar det med battlefront

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Haha

Tja, håller grafiken sån där kvalitet så blir ju den audiovisuella upplevelsen värt ett köp bara den... Sen får man hoppas att det är balanserat och roligt också...

Permalänk
Medlem

Lite Squadron gameplay.

https://www.youtube.com/watch?v=XQH3Bng8hvM

Personligen blev jag väldigt otaggad, lock-on fest med auto aim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Lite Squadron gameplay.

https://www.youtube.com/watch?v=XQH3Bng8hvM

Personligen blev jag väldigt otaggad, lock-on fest med auto aim.

Klippet är claimat av EA.. Men hoppas verkligen inte att de gör detta till en casual shit fest där en spelare som precis plockat spelet kan prestera lika bra som en veteran tack vare lock ons och autoaim.

Permalänk

Släppte en video i 1080p60fps idag, var ett tag sen alphan o har sett många andra dyka upp så lade upp min med.
https://youtu.be/EVxu0UBrwsQ

Permalänk
Medlem

Ser riktigt lovande ut tycker jag iaf, hoppas bara det inte faller platt och inte förstörs av några cp skydd som E.A. bara älskar att paketera sina produkter med.

Permalänk
Skrivet av breezery:

Ser riktigt lovande ut tycker jag iaf, hoppas bara det inte faller platt och inte förstörs av några cp skydd som E.A. bara älskar att paketera sina produkter med.

Jag tror att detta blir ett skitgrymt spel. Det jag annars är rädd för är 1. Premium bullshit för massa dlc. 2. För lite content alltså banor så att en snabbt tröttnar. 3. Att stridsparsystemet istället för squads blir tråkigt då en är flera. För något jag tänkte på som jag blev jävligt glad över är att du har outlines alltså konturer för din stridspartner så att du ser den personen bättre, t.ex. genom väggar osv. Något en alltid stört sig på i BF4 är t.ex "var är du?!" osv när en ska hjälpa sin polare, vilket lätt löses genom ett sånt kontur-system som L4D har.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

@Rasmus117:

Tråkigt att man blir låst allt mer och mer. Bidrar inte till en bättre upplevelse ;/

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Riktigt tråkigt om detta stämmer. Man tar bort den lilla form av community-känsla som fanns kvar i spelet. Tyvärr är "matchmaking" någonting som alla går mot idag, även CS. Långt ifrån lika mycket fokus på communitybiten. Idag ska man klicka på en knapp, få en kill, få en massa feedback på sin kill i form av tusentals medaljer och poäng och sedan kunna gå lägga sig nöjd. Alla ska vara lika duktiga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rasmus117:

Dumheter. Det där kan jag acceptera i konsolspel, men inte i spel till PC. Hatar att det är så i CS:GO

Skrivet av jagardaniel:

Riktigt tråkigt om detta stämmer. Man tar bort den lilla form av community-känsla som fanns kvar i spelet. Tyvärr är "matchmaking" någonting som alla går mot idag, även CS. Långt ifrån lika mycket fokus på communitybiten. Idag ska man klicka på en knapp, få en kill, få en massa feedback på sin kill i form av tusentals medaljer och poäng och sedan kunna gå lägga sig nöjd. Alla ska vara lika duktiga.

Exakt, det blir betydligt mer omständligt att få tag på sina favoritservrar.
Har också läst att Battlefront inte kommer att ha ett webbgränssnitt så som BF3- och BG4 hade - det ovanstående ger ju då en viss förklaring till detta.

Man undrar ju vilka motiven är till denna "fördumning"? Genväg för att slippa lägga ner extratid mellan konsol- och PC-versioner?
Man kan väl ha båda alternativen? Ett "Play Now" där man kastas in i närmsta lediga server, OCH en möjlighet att välja!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Förbaskat synd. Det här var ett självklart köp innan nyheten om matchmaking efter skill kom ut. Trots att om man tillhör top 1% av spelarna så kommer man alltid vara en medelmåtta på slagfältet, det känns inte så kul.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Dumheter. Det där kan jag acceptera i konsolspel, men inte i spel till PC. Hatar att det är så i CS:GO

Exakt, det blir betydligt mer omständligt att få tag på sina favoritservrar.
Har också läst att Battlefront inte kommer att ha ett webbgränssnitt så som BF3- och BG4 hade - det ovanstående ger ju då en viss förklaring till detta.

Man undrar ju vilka motiven är till denna "fördumning"? Genväg för att slippa lägga ner extratid mellan konsol- och PC-versioner?
Man kan väl ha båda alternativen? Ett "Play Now" där man kastas in i närmsta lediga server, OCH en möjlighet att välja!

Tror att de flesta, än en gång, har fel förväntningar på ett kommande spel. Låt mig förklara!

Har alla glömt att Battlefront faktiskt är ett licensspel? Det är SW licensen, en av de striktaste någonsin, nu ägt av Disney! Med detta följer en hel del värdegrunder och restriktioner som måste följas för att inte ogillas av licensägarna. Dels så har SW en tydlig "officiell" världshistoria, på engelska "canon", som behöver följas. Det finns också vissa krav på att SW ska vara rätt så familjevänligt och ha en anda av äventyr snarare än krigsmisär till exempel, detta kan kallas en värdegrund.

Den största anledningen till att man skippar dedikerade servers är just för att kontrollera innehållet i spelet. Detta så att man kan garantera alla en "sann Star Wars upplevelse" och garantera licensägarna om att inget olämpligt innehåll finns i spelet. Dice säger till och med i första teasern att man vill göra ett spel som kommer så nära SW licensen som möjligt. Check it out.

En annan stor anledning tror jag är att målgruppen för spelet är EXTREMT bred iom SW-franchisen. Därför vill man säkerställa att den största majoriteten av människor kommer få en bra upplevelse. Tror alla kan hålla med om att en serverlista är ganska jobbig om man är en novis. Att det inte blir någon Battlelog är också ett bevis på att man vill simplifiera hela processen. Ta gärna en titt på UI:t i spelet också, extremt simpelt och tydligt så alla förstår. Detta kommer vara genomgående i hela spelet kan jag tänka mig.

Det behöver nödvändigtvis inte vara negativt! Det jag säger är bara att man inte bör förvänta sig en shooter som liknar Battlefield 4 allt för mycket. Det kommer inte vara det bästa kompetitiva spelet, inte det bästa onlinespelet, men det kommer antagligen bli ett väldigt bra Star Wars spel.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED