Lurad på Tradera för första gången!

Permalänk
Medlem

Lurad på Tradera för första gången!

Hej!

Ropade in ett GTX980 på Tradera för en vecka sen (4/8). Fick ett sms från killen, där han undrade hur jag ville betala. Jag skrev tillbaka att jag tänkte betala med PayPal, dels för att killen var ny och inte hade några omdömen och dels för att jag läste att PayPay hade köpskydd (dvs pengarna tillbaka om varan inte levereras eller överensstämmer med beskrivningen).

Så jag kände mig trygg och förde över beloppet till PayPal. Då det var första gången jag använde PayPal, så fick jag lite strul med att betala varan, men det löste sig genom ett telefonsamtal med kundtjänst (tog nån dag för mig dock). Sen börjar det strula för honom och han säger att han inte kan överföra pengarna från PayPal till hans bankkonto. Jag får (den 6/8) bilder på min mobil, tagna från hans dataskärm, där det står att det är nått vajsing med att överföra pengarna. Han skriver att han kontaktat PayPal, men att dom säger till honom att allt är som det ska (inget fel hos dom). Jag skriver tillbaka att jag också ska kontakta PayPal.

Jag ringer PayPal och pratar med en där. Han är mycket trevlig och hjälpsam och säger att han ser min betalning på killens konto, men att killen måste ringa dom, så ska dom hjälpa honom att få pengarna överförda till bankkontot. Får sen ett sms från killen (7/8), där han skrivit att han pratat med PayPal och dom sa att det kunde ta upp till 72-timmar, innan han kunde överföra pengarna p.g.a. att han var ny hos dom. Jag skriver tillbaka att "vi ger det till måndag, annars vill jag ha tillbaka pengarna". Får då svaret "funkar det inte på måndag, så återbetalar jag dig självklart".

På måndag (10/8) hör jag inte nånting från honom. Jag skriver ett par gånger, men får inget svar. Idag provar jag igen, men inget svar. Kollar Tradera när jag kommer hem och hans konto där är avaktiverat. Börjar förstå att jag åkt på en blåsning. Känns tufft, då det var mycket pengar för mig och jag är arbetslös. Nu hoppas jag att köpskyddet hos PayPal fungerar som det ska, så man får igen pengarna. Ska prata med dom imorron. Hur fungerar det om man betalt och inte får sin vara och vill ha igen pengarna? Ska jag inleda en tvist? Tar det lång tid?

Här är Tradera auktionen det gäller: http://www.tradera.com/item/341372/237796949/gigabyte-geforce...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Jag blev också blåst på liknande vis men misströsta inte. 4 månader senare fick jag pengarna tillbaka, just genom PayPals köpskydd. Hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Jag blev också blåst på liknande vis men misströsta inte. 4 månader senare fick jag pengarna tillbaka, just genom PayPals köpskydd. Hoppas det löser sig för dig!

Jag föredrar att använda Klarna.

För någon som inte är så kunnig, hur fungerar Paypal när det strular? Är det svårt att få hjälp av dom? Funderar på att erbjuda Paypal som alternativ när jag säljer, just nu köper jag bara med det.

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt sånt där, men var inte så blåögd nästa gång. Köp ALDRIG från någon med 0 omdömen.
Pengarna kommer du få tillbaka iaf, Paypal brukar vara bra på att lösa sånt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Hej!

Ropade in ett GTX980 på Tradera för en vecka sen (4/8). Fick ett sms från killen, där han undrade hur jag ville betala. Jag skrev tillbaka att jag tänkte betala med PayPal, dels för att killen var ny och inte hade några omdömen och dels för att jag läste att PayPay hade köpskydd (dvs pengarna tillbaka om varan inte levereras eller överensstämmer med beskrivningen).

Så jag kände mig trygg och förde över beloppet till PayPal. Då det var första gången jag använde PayPal, så fick jag lite strul med att betala varan, men det löste sig genom ett telefonsamtal med kundtjänst (tog nån dag för mig dock). Sen börjar det strula för honom och han säger att han inte kan överföra pengarna från PayPal till hans bankkonto. Jag får (den 6/8) bilder på min mobil, tagna från hans dataskärm, där det står att det är nått vajsing med att överföra pengarna. Han skriver att han kontaktat PayPal, men att dom säger till honom att allt är som det ska (inget fel hos dom). Jag skriver tillbaka att jag också ska kontakta PayPal.

Jag ringer PayPal och pratar med en där. Han är mycket trevlig och hjälpsam och säger att han ser min betalning på killens konto, men att killen måste ringa dom, så ska dom hjälpa honom att få pengarna överförda till bankkontot. Får sen ett sms från killen (7/8), där han skrivit att han pratat med PayPal och dom sa att det kunde ta upp till 72-timmar, innan han kunde överföra pengarna p.g.a. att han var ny hos dom. Jag skriver tillbaka att "vi ger det till måndag, annars vill jag ha tillbaka pengarna". Får då svaret "funkar det inte på måndag, så återbetalar jag dig självklart".

På måndag (10/8) hör jag inte nånting från honom. Jag skriver ett par gånger, men får inget svar. Idag provar jag igen, men inget svar. Kollar Tradera när jag kommer hem och hans konto där är avaktiverat. Börjar förstå att jag åkt på en blåsning. Känns tufft, då det var mycket pengar för mig och jag är arbetslös. Nu hoppas jag att köpskyddet hos PayPal fungerar som det ska, så man får igen pengarna. Ska prata med dom imorron. Hur fungerar det om man betalt och inte får sin vara och vill ha igen pengarna? Ska jag inleda en tvist? Tar det lång tid?

Just nu är jag så förbannad att jag vill åka upp till Luleå och spöa skiten ur snubben. Jag kan ta fängelsestraffet, men har tyvärr inte råd med bussbiljetten!

Här är Tradera auktionen det gäller: http://www.tradera.com/item/341372/237796949/gigabyte-geforce...

¨
Har för mig att Paypal inte låter han ta ut några pengar försen efter 21 dagar ändå... så det är bara öppna en dispute om han blåst dig.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa från nån utan omdöme igen. Tråkigt för dom som är ny och seriös, men man lär sig efter sånt här.

Vore bra om han inte fått ut pengarna, få se vad PayPal säger imorron. Vill prata med dom först.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Ja har du betalat genom paypal så ska man ha rätt bra skydd som köpare, det går inte att köra fulspel där och komma undan, så är det på ebay oftast är det nåt strul med nåt man köper där eller att man inte får varan alls då får man pengarna tillbaka, det har jag själv fått ett par gånger på saker som aldrig kom fram.

Så gör en dispute och dom till 99% borde ge rätt till dig. Ska man blåsa folk ska man inte använda paypal haha.

Permalänk
Medlem

Som tidigare postare har nämnt så ska det inte vara några problem att få tillbaka pengarna via Paypal, det är nästan så att jag drar mig för att sälja via Paypal då de i princip alltid ger rätt till köparen så risken att bli blåst på det andra hållet är stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja har du betalat genom paypal så ska man ha rätt bra skydd som köpare, det går inte att köra fulspel där och komma undan, så är det på ebay oftast är det nåt strul med nåt man köper där eller att man inte får varan alls då får man pengarna tillbaka, det har jag själv fått ett par gånger på saker som aldrig kom fram.

Så gör en dispute och dom till 99% borde ge rätt till dig. Ska man blåsa folk ska man inte använda paypal haha.

Vill man bli blåst som säljare accepterar man köpare som betalar genom paypal. Samma med blocketpaket, bara bra för köparen, köparen kan hävda att det låg en banan i paketet och vips så vart säljaren blåst.

Permalänk
Medlem

Hände motsv för mig med Klarna. Ropade in en PS4 med flera kontrollers för 3 veckor sedan. Hade först mailkontakt med honom och han var bortrest men skulle skicka om en vecka. Sedan ingen mer kontakt. Vad jag inte ens kan förstå är att han bemödade sig med att ljuga över email när jag ändå redan betalat via Klarna. Kan någon förklara varför man gör så om man är bedragare?

Ringde Klarna idag och de sade att de skulle antingen lösa det eller att jag skulle få mina pengar tillbaka på kortet inom två veckor. Var aldrig orolig då Klarna känns seriöst.

Har även hänt mig en gång tidigare på Blocket, blev blåst av en snubbe i en annan stad. Orkar inte ta mig halvvägs genom Sverige för ett par tusen men all hans personinfo finns kvar och förr eller senare kommer jag passera i närheten. Ser det på motsvarande sätt som om någon skulle stjäla från mig på krogen och sedan ge fingret när jag upptäcker det..

Permalänk
Medlem

@Silcan: Precis, du kan ha 10000 positiva feedbacks, en 3 feedbackare kommer alltid vägra tyngre, hjälper inte ens att skicka kvitton eller bevis att du skickat varorna.

Angående ämnet, lugna dig, det har gått en dag. Du kanske skulle snabbat upp det lite med att säga att pengarna är på hans paypal och att betalningen är genomförd. att han sen har problem med att få dom till sitt konto är inte ditt problem, du skulle sagt åt honom att skicka varan.

Men som sagt det har gått en dag sen han skulle höra av sig och du har redan startat en tråd och svär över ungen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Kommer aldrig köpa från nån utan omdöme igen. Tråkigt för dom som är ny och seriös, men man lär sig efter sånt här.

Vore bra om han inte fått ut pengarna, få se vad PayPal säger imorron. Vill prata med dom först.

Öppna en dispute snarast för då låser du pengarna om han inte redan tagit ut dessa. Sen kan du ju ringa PayPal imorgon oxå trots att du redan startat en dispute.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var nära att köpa en 3770k på tradera nyligen. Anade dock oråd eftersom priset var väldigt bra och dessutom "Köp nu". Säljaren hade två bra omdömen, men bara som köpare. Båda omdömena hade han fått på samma dag, och kontot var bara ett par dagar gammalt - allt kändes skumt. Det dröjde inte länge innan kontot blev avaktiverat. Varje dag därefter under två veckors tid dök det upp nya konton som sålde 3770k till bra pris och "Köp nu", och alla hade två positiva omdömen. Förmodligen samma person. Verkar sitta folk på heltid och luras. Tragiskt! Hoppas det löser sig med pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wh1spY:

Tråkigt sånt där, men var inte så blåögd nästa gång. Köp ALDRIG från någon med 0 omdömen.
Pengarna kommer du få tillbaka iaf, Paypal brukar vara bra på att lösa sånt.

Hur tror du man började? Jo med 0 i omdöme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur tror du man började? Jo med 0 i omdöme.

Dom flesta börjar med billigare varor dock när dom bygger upp sin trade rep.
JAg håller med, skulle aldrig köpa något dyrare ifrån en ny user.

Samma anledning jag aldrig skulle köpa ifrån sweclockers marknad om det inte är någon jag vet sålt massvis och är välkänd.

En risk finns det alltid även med välkända, men den minskar väldigt mycket iaf.

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Såg nu att jag fått mail från Tradera. Dom skrev att dom avaktiverat killens konto, då det inte var han ifrån Luleå. Det är nån annan som använt hans identitet. Dom sa åt mig att inte slutföra affären och om jag gjort det, så skulle jag polisanmäla saken.

Jag skulle självklart aldrig handla för såpass mycket pengar av en okänd. Men det kändes tryggt när han erbjöd betalning genom PayPal och att PayPal hade köpskydd. Utan det hade jag inte bjudit på varan!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur tror du man började? Jo med 0 i omdöme.

Man börjar genom att KÖPA av folk, för att få ett omdöme. Visst kan du även sälja, men det är många som väljer att avstå från att köpa av personer med 0 i omdöme, just pga av den anledningen att det är många scammers på tradera.

Men givetvis kan scammers köpa massa billiga saker för 1kr styck för att få sig ett par omdömen. Allt går att fuska sig runt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

är man så dum man budar på nån utan omdömde får man fan skylla sig själv.
varför tror du dom vill ha betyalt via paypal???? Jo för de har KÖPSKYDD.
han får behålla grafikkortet + pengar.
du får tillbaka pengar från PP.

glöm allt om personeruppgifter... de finns inte.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Räkna inte med hjälp från Tradera iaf . Höll på att bli blåst av en av deras Kina butiker som inte ville skicka innan jag betalat mer och vägrade skicka. Efter kontakt med först butik och sen Tradera fick jag som svar att jag själv skulle lösa det med Kina butiken , de ville inte ens påminna butiken. Kunde heller inte ge dåligt omdöme eftersom jag inte fick grejerna och när jag väl fått betala deras utpressnings krav så kom grejerna efter men kunde inte ge omdömen pga utgånget datum. Bästa är WISH och aliexpress.

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Medlem

Har blivit blåst några gånger på Ebay. Samtliga fall har jag fått tillbaka pengarna till mitt Paypal konto. Dock tar det ett tag då det tar 1-2 månader från att man anmäler det till att pengarna finns åter på kontot.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

.. när han erbjöd betalning genom PayPal och att PayPal hade köpskydd

Värt att tänka på är att Tradera tvingar säljare att erbjuda Paypal (beroende på kategori man valt). Skulle sälja en mobiltelefon på Tradera en gång och jag kunde inte välja bort Paypal som betalsätt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Startade en tvist igår på PayPal och direkt efter ett krav (hade gått 7 dar sen jag betala varan). Skrev att jag fått mail från Tradera att personen öppnat ett konto på Tradera med stulen identitet och att kontot nu var avaktiverat. Tradera bad mig göra en polisanmälan, men undrar nu om det kan påverka tiden på tvisten/kravet? Nån som vet? Bör jag göra en polisanmälan?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electrix:

Värt att tänka på är att Tradera tvingar säljare att erbjuda Paypal (beroende på kategori man valt). Skulle sälja en mobiltelefon på Tradera en gång och jag kunde inte välja bort Paypal som betalsätt.

Det är klarna som man är tvungen att använda nu om man väljer traderas nya hemsida

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Ringde PayPal och pratade med en tjej där. Berättade vad som hänt, att jag blivit blåst på mina pengar och att jag startat en tvist + krav. Sa också att jag var orolig och undrade om jag kommer få pengarna tillbaka. Hon kolla upp tvisten/kravet och sa att hon inte kunde se nått annat, än att jag skulle få igen mina pengar från PayPal (köparskyddet). Hon sa det nu ska utredas i 11 dar och sen kommer jag få ett besked. Hon tyckte också att jag skulle polisanmäla saken, så det gjorde jag direkt efteråt. Däremot tyckte jag polisen inte verkade så intresserad alls.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur tror du man började? Jo med 0 i omdöme.

Exakt man måste ju börja nånstans som säljare eller köpare på tradera/ebay för att få omdöme, alla personer är ju inte bedragare bara för dom kanske råkar skapa nytt konto eller aldrig varit det tidigare på sälj ställen.

trådskaparen här borde kanske ha använt swish istället än paypal då hade ju killen fått pengar direkt och sedan kunnat skicka paketet

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Blev lurad av en ny med. Men betalde via klarna, hade pengarna efter en vecka sen jag kontakt Klarna och sa att han inte hade skickat varan. Hade gått två veckor då, gav han en vecka innan jag kontaktade Klarna och en vecka senare hade jag pengarna igen.
Funkade klockrent, riktigt nöjd med Klarna och själv sålt saker med dem.

Så köpa av nya på tradera har jag inget problem med bara Klarna lr paypal finns om det handlar om mycket pengar. Men låter drygt att det ska ta 4 månader att få pengarna?

Hatar att polisen inte tar sånt här på allvar, finns bevis och allt och personuppgifter i tradera o paypal, kontonummer etc, vad är problemet? Och så många som luras och känns som det är fritt fram för bedragarna för polisen gör nada om det inte är typ 200 anmälningar som kommer in under kort tid.
Därför det händer så ofta för risken att polisen gör ngt är noll, hade de börjat åka dit ordentligt hade de nog blivit försiktigare. Men även om polisen tar dem är det väl knappt några straff heller tyvärr...

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Idag fick jag mail från PayPal att ärendet var avslutat till min fördel. Jag får tillbaka pengarna, men det kunde ta 5 arbetsdagar innan saldot var justerat. Kollade ändå saldot och där var ju pengarna. Så jag la till ett bankkonto och tänkte flytta över pengarna. Fick en kod per sms och knappa in den, men sen vart det stopp. Krävs mer info står det, men inte vad för info som krävs!????? Nåja, får ringa dom på imorron och fråga då..

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Idag fick jag mail från PayPal att ärendet var avslutat till min fördel. Jag får tillbaka pengarna, men det kunde ta 5 arbetsdagar innan saldot var justerat. Kollade ändå saldot och där var ju pengarna. Så jag la till ett bankkonto och tänkte flytta över pengarna. Fick en kod per sms och knappa in den, men sen vart det stopp. Krävs mer info står det, men inte vad för info som krävs!????? Nåja, får ringa dom på imorron och fråga då..

Gött att det verkar ha löst sig för din del med!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Tråkigt sånt där, men var inte så blåögd nästa gång. Köp ALDRIG från någon med 0 omdömen.
Pengarna kommer du få tillbaka iaf, Paypal brukar vara bra på att lösa sånt.

Om folk aldrig köper från folk med 0 omdömen, hur ska folk med 0 omdömen få omdömen?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Ringde PayPal idag och fick hjälp med att överföra pengarna till mitt bankkonto. Tar 1-2 dar innan pengarna är där, enligt PayPal.

Jag har lärt mig läxan nu och kommer knappast att göra om den. Samtidigt är det svårt att skydda sig mot detta, då bedragarna kan öppna konto hos Tradera med stulen identitet eller bara kapa någons konto. Kommer dock endast köpa från nån aktiv, med många omdömen i fortsättningen och använda Klarna eller PayPal. Då har man ju skyddat sig så gott det går.

Vill också passa på att ge stort beröm till PayPal, som under hela tiden varit mycket hjälpsamma och trevliga att ha med att göra. Tack PayPal!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5