Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Då var det svart på vitt bekräftat att vi för första gången på 11 år (tror jag) åter får möjligheten att ratta en Honda i NFS med polisjakter! Officiella listan på bekräftade bilar so far (ska komma en komplett lista under September har jag fått höra).

http://i.imgur.com/GqiaixW.png

Menar du i Undergrund 1 då? För jag vill minnas att Honda även finns i 2:an (Amerikanska varianten) och i Pro Street . Finns nog mer om man letar

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Menar du i Undergrund 1 då? För jag vill minnas att Honda även finns i 2:an (Amerikanska varianten) och i Pro Street . Finns nog mer om man letar

Med polisjakter!
Undergrund serien hade Hondor fast utan polisjakter, Most Wanted hade inte Hondor men hade polisjakter.
Orsaken är att Honda inte vill ha sina bilar i street racing, men tydligen gjorde dom ett undantag i undergrund serien.
Om det fanns polisjakter skulle inte Honda vara med i spelet.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Menar du i Undergrund 1 då? För jag vill minnas att Honda även finns i 2:an (Amerikanska varianten) och i Pro Street . Finns nog mer om man letar

Nej, tänkte på UG2 (det var 11 år sedan, hur gammal känner du dig nu? ). Pro Street var ju banracing, det räknas inte

Skrivet av gabinono:

Med polisjakter!
Undergrund serien hade Hondor fast utan polisjakter, Most Wanted hade inte Hondor men hade polisjakter.
Orsaken är att Honda inte vill ha sina bilar i street racing, men tydligen gjorde dom ett undantag i undergrund serien.
Om det fanns polisjakter skulle inte Honda vara med i spelet.

Det är ju vad alla tror, det lustiga är att det inte finns någon info att hitta om varför. Det är ju det mest troliga, men som sagt har jag aldrig sett något än folk som spekulerar i diverse forum

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej, tänkte på UG2 (det var 11 år sedan, hur gammal känner du dig nu? ). Pro Street var ju banracing, det räknas inte

Alldeles för gammal tyvärr Tänk om man kunde skruva tillbaks sin ålder 11år, det hade varit något

Jaja om du tänker så, så har du nog rätt

I övrigt så hopas jag på att detta spelet precis som i Undergrund 1/2, Most Wantet, Carbon och Undercover att man kan få styla många fler bilar gratis i någon form av "Minna bilar" (eller var det heter) typ. Det var där jag spenderade mest tid i dom spelen i alla fall

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Från en PDF om Frostbite-motorn

http://www.frostbite.com/2015/08/physically-based-unified-vol...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut...

Permalänk
Medlem

Är det hela tiden regn i spelet? För i vart enda bild eller video klipp man ser av spelet så är ju bilarna våta till och med när dom står inne i garaget för att byggas på. :S

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark: oklart men hitills ser det ut så vilket känns lite tradigt. å andra sidan kan det vara medvetet eftersom det ser grafiskt mest avancerat ut och är väl bra ur ett marknadsföringssyfte, åtminstone så här tidigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tydligen så är bilden in-GAME och inte in-ENGINE. :L:L:L::L:L:L:L:LL

https://twitter.com/ThisIsMetro/status/635069752399003648

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Tydligen så är bilden in-GAME och inte in-ENGINE. :L:L:L::L:L:L:L:LL

https://twitter.com/ThisIsMetro/status/635069752399003648

Börja inte hoppas på för mycket nu bara

Vet att det inte är samma utvecklare men det är en ganska obehaglig trend i spelindustrin idag.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

@Sweets589: mja, CDPR var rätt ärliga och öppna och det vi såg 2013 och 2015 var två helt olika grafikmotorer men visst, jag förväntar mig inte att spelet ser ut som i snygga stillbilder, men det ser ändå lovande ut

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Mega-Dark: oklart men hittills ser det ut så vilket känns lite tradigt. å andra sidan kan det vara medvetet eftersom det ser grafiskt mest avancerat ut och är väl bra ur ett marknadsföringssyfte, åtminstone så här tidigt.

Ok får väl se om det nämns något om det i framtiden då. Men som du seger, är det ett medvetet val så har dom lyckats för det ser riktigt bra ut i regn

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Meanwhile, det har släppts en cinematic mod till Rivals så nu kan man ta lite kul bilder och/eller filmer. Hann bara testa i ca 20 min igår kväll.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ny trailer, nya bilar, more awesome

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Finns beta att signa upp på för konsol!

http://www.needforspeed.com/beta-sign-up

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Finns beta att signa upp på för konsol!

http://www.needforspeed.com/beta-sign-up

Nämen PC dååååå

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Nämen PC dååååå

Eftersom det är en portning från konsol till pc så blir nog pc utan beta test.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Finns beta att signa upp på för konsol!

http://www.needforspeed.com/beta-sign-up

Då vart det gjort Nu är det väl bara att hoppas antar jag

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vill ha, grymt snyggt ser de ut

Visa signatur

I7-3930K @4,6ghz, Asus P9X79, 2x8gb hyperx 1866mhz, 2x R9 290 cf, Ssd, fractal design r3, Lepa 1000w nätagg modulärt
www.tradera.com/Profile/Items/List?alias=gunbar-500&memberId=...

Permalänk
Medlem

Alltså jag är galet taggad på detta spelet. Är jag ensam om det?!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Dom har fortfarande inte lärt sig, PC först sen porta till konsol.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att det endast utspelar sig under natten. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att det endast utspelar sig under natten. :/

Körde most wanted (gamla) och annan stämning att bli jagad av polis på natten (känns ju bara dumt att köra som en galning mitt på dagen )

Det dom bör göra är att införa klocka i spelet och få spela olika tidpunkter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Körde most wanted (gamla) och annan stämning att bli jagad av polis på natten (känns ju bara dumt att köra som en galning mitt på dagen )

Det dom bör göra är att införa klocka i spelet och få spela olika tidpunkter.

Jo men att bara köra på natten kan nog bli lite tråkigt i längden. Mörkt och tråkigt eller hur man ska säga. Det bästa vore olika tidpunkter, så man kunde köra på både dag och natt.

Hoppas inte folk blir griniga nu när jag går lite offtopic men är det möjligt att på ett simpelt sätt spela i 1080p i Most wanted ifrån 2005? Var längesedan jag testade men vill minnas att 720p var högsta möjliga.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jo men att bara köra på natten kan nog bli lite tråkigt i längden. Mörkt och tråkigt eller hur man ska säga. Det bästa vore olika tidpunkter, så man kunde köra på både dag och natt.

Hoppas inte folk blir griniga nu när jag går lite offtopic men är det möjligt att på ett simpelt sätt spela i 1080p i Most wanted ifrån 2005? Var längesedan jag testade men vill minnas att 720p var högsta möjliga.

Jo, självklart därför jag la till det sista, varenda NFS spel har ju varit låst till dag eller natt :/ Hade varit kul om tiden ändrar sig under tiden man kör.

Ingen aning har spelet, men tror inte jag kört det på min nya 1080P eller har inte tänkt på vilken upplösning det blev.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jo men att bara köra på natten kan nog bli lite tråkigt i längden. Mörkt och tråkigt eller hur man ska säga. Det bästa vore olika tidpunkter, så man kunde köra på både dag och natt.

Hoppas inte folk blir griniga nu när jag går lite offtopic men är det möjligt att på ett simpelt sätt spela i 1080p i Most wanted ifrån 2005? Var längesedan jag testade men vill minnas att 720p var högsta möjliga.

Här https://thirteenag.github.io/widescreen_fixes_pack#sec3 efter lite googling kan dock inte säga om eller hur det fungerar, så det är på egen risk! Annars är det bara att googla skälv, det finns en del att välja på

Ps: Denna sidan kan vara värt ett besök (om du inte redan varit där) http://www.nfscars.net/ . Dom har en hel del mods till dom olika NFS spelen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jo men att bara köra på natten kan nog bli lite tråkigt i längden. Mörkt och tråkigt eller hur man ska säga. Det bästa vore olika tidpunkter, så man kunde köra på både dag och natt.

Hoppas inte folk blir griniga nu när jag går lite offtopic men är det möjligt att på ett simpelt sätt spela i 1080p i Most wanted ifrån 2005? Var längesedan jag testade men vill minnas att 720p var högsta möjliga.

Spelet är från "dusk til dawn", dvs att det kommer inte vara mörkare än mordor hela tiden

På den polska sidan har man dabbat sig och av misstag råkat bekräfta en ny bil, Ferrari F40! Översatt från Google:

"Ferrari F40 är en racer, som skapats för användning på väg, liksom den sista bilen som producerats före döden av den store Enzo Ferrari. Ofta kallas "den bästa superbil i världen" italienska ikon har tidlös silhuett kännetecknande för Ferrari, samt paneler av kevlar och kol-kompositer, det doers kroppen starkare och lättare. Driven av en rytande V8-motor med dubbla turboaggregat Ferrari F40 är ett mästerverk av bilismen."

http://www.needforspeed.com/pl_PL/customization/porsche-911-c...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ser ut som att dom kommer att skjuta upp PC versionen av NFS till våren 2016, men dom har bra skäl till att göra det!
http://www.needforspeed.com/en_GB/news/nfs-update

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Ser ut som att dom kommer att skjuta upp PC versionen av NFS till våren 2016, men dom har bra skäl till att göra det!
http://www.needforspeed.com/en_GB/news/nfs-update

Har det inte varit sagt tidigare att spelet inte har någon låst fps? Oavsett så är det klart det är viktigt men konstigt att dom fattar det först nu och väljer att skjuta fram releasen så långt. Handlar det även om grafiken så är väl det konstigt också, att dom kommer på det såhär nära release. Tror PC blev 3e valet och blev något åsidosatt pga konsolerna, återigen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har det inte varit sagt tidigare att spelet inte har någon låst fps? Oavsett så är det klart det är viktigt men konstigt att dom fattar det först nu och väljer att skjuta fram releasen så långt. Handlar det även om grafiken så är väl det konstigt också, att dom kommer på det såhär nära release. Tror PC blev 3e valet och blev något åsidosatt pga konsolerna, återigen.

Blir väl GTA V lansering troligen :/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar