Permalänk

Några tips på mods som man bör ha innan man ger sig in?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Fallout: New Vegas är verkligen värd en chans till. Fallout 3 inte så mycket.

Hört det där. Själv testa jag new vegas kort innan jag stängde av. Fallout 3 däremot gick jag runt och lyssnade gamla godingar dagarna i ända ^^. Har väl ärligt inte gett New Vegas en riktig chans men kändes väldigt hopkokat hela grejen. Gilla att man växte upp och alla små moments i 3an, väldigt väldigt sköna imo, speciellt simulatorn var ju oslagbar

Permalänk
Skrivet av muzzi:

Frågan har väl ställts mycket här men är det värt att gå tillbaka till Fallout 3 eller NV? Jag kommer inte ihåg spelet mycket förutom att jag sprängde första staden jag kom till och sedan hamnade spelet i glömska på grund av fotboll.

Jag har lagt några hundra timmar på båda och funderar på två re-runs nu innan fyran dyker upp

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Såg just en film på Netflix som jag kan rekommendera om man vill komma i Fallout-stämmning!
http://www.imdb.com/title/tt0124298/?ref_=ttrel_rel_tt

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av muzzi:

Några tips på mods som man bör ha innan man ger sig in?

Nej. Ingen kommer heller ha det. Vi får vänta på att de släpper.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Nej. Ingen kommer heller ha det. Vi får vänta på att de släpper.

Hehe
Han menar till fallout new vegas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av -=Mr_B=-:

De skulle sparat den releasen till 4'an var inkluderad. Jag hade köpt den.
Men i nuläget... Jag har redan allt det där, minus "lådan".
B!

Då hade ju priset mer än fördubblats och många som vill ha föregångarna innan man spelar fyran (och många andra också) hade struntat i att spela dessa guldklimpar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tack för upplysningen Jinxswe!

Håller på att installera det.
Får se om det slår Bad Piggies....

Permalänk
Medlem

Snabbt om Fallout Shelter. Alla spel lagas bara lokalt, man kan alltså inte spela samma "spel" på flera enheter. Det bör gå att kopiera sitt save mellan olika enheter, men jag har inte undersökt hur. Lite trist kan man tycka, men det är likadant på båda versionerna, man kan kanske hoppas på en uppdatering som löser det...Räcker ju att man förordar ett dropbox konto, och låter spelet lagra saves där, för att de ska gå att komma åt från alla enheter, om man nu inte vill köra, eller köpa in en tjänst från någon annan...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot Fallout 4. Tyckte 3:an var riktigt bra. Man får hoppas att de lyckas igen.

Permalänk

@SirC79:

Svårt att misslyckas, Dom verkar köra vidare på samma grundkoncept och gameplay, Inte göra allt för stora förändringar (Vilket jag gillar)

Ser mest fram emot att bygga mig en egen kåk i Fallout 4

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Kan knappt vänta på att skjuta skallen av fler Raiders! Psyched!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Man har lärt sig att inte ha för höga förhoppningar efter vissa uppföjare (D3...), men om de lyckas lär man ju fan ta semester 1 månad och spela haha...

Kör om Fallout 3 (GOTY) nu med asmånga moddar nu, kul som fan
Finns hur mycket moddar som helst.
Gillade aldrig Fallout New Vegas men kanske ger det en chans till sen...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

@SirC79:

Svårt att misslyckas, Dom verkar köra vidare på samma grundkoncept och gameplay, Inte göra allt för stora förändringar (Vilket jag gillar)

Ser mest fram emot att bygga mig en egen kåk i Fallout 4

Ah man ska aldrig ändra ett vinnande koncept. Något som många andra spelutvecklare borde fatta.

Permalänk
Inaktiv

Fallout Shelter blir lätt ganska frustrerande när man hunnit bygga upp en stor vault tycker jag. Blir väldigt svårt att hantera invånare (uppe i 83st) då man ofta kommer åt någon när man försöker göra något. Ganska dålig överblick med. Känns som spelet är ganska bortkastat på smartphones, hade gärna sett spelet något omgjort lanserat på PC (och kanske även konsol). Men ja, det är ju ändå ett tidsfördriv man petar lite på när man har någon enstaka minut över med samtidigt.

Min vault (Vault 775 för övrigt) från nu ikväll, strax efter kom en dryg deathclaw-attack. Har redan spenderat runt 6000 caps för att rädda runt 15-20 invånare som dog efter en sanslöst obalanserad attack med radroaches, av alla möjliga monster som faktiskt finns i spelet. Nu har iofs spelet varit onödigt brutal hela kvällen, är nog uppe i totalt tio attacker nu även om de flesta är raiders som iallafall dör fort utan att göra någon större skada:

Nåja, Fallout 4 blir nog rätt nice. Hade dock för mig att det skulle lanseras i september men förhoppningsvis så fungerar spelet bättre än tidigare Bethesda-titlar gjort vid lansering. Även om jag samtidigt tvivlar ganska starkt på det hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir väldigt svårt att hantera invånare (uppe i 83st) då man ofta kommer åt någon när man försöker göra något. Ganska dålig överblick med. Känns som spelet är ganska bortkastat på smartphones, hade gärna sett spelet något omgjort lanserat på PC (och kanske även konsol).

Jag har inga problem med storleken, på min 10.1" platta, men, med PowerVR SGX540, 1GHz dual core Cortex A9, och 1GB RAM. är den för trött. Jag har knappt sprängt 60 dweller gränsen, och den är märkbart seg. Är du sugen på att spela det på PC'n, testa Andyroid.
Nackdelen är att spelet inte delar saves över flera enheter, så om du inte lyckas lista ut var din save ligger i telefonen, får du börja om från början på PC'n.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fallout Shelter blir lätt ganska frustrerande när man hunnit bygga upp en stor vault tycker jag. Blir väldigt svårt att hantera invånare (uppe i 83st) då man ofta kommer åt någon när man försöker göra något. Ganska dålig överblick med. Känns som spelet är ganska bortkastat på smartphones, hade gärna sett spelet något omgjort lanserat på PC (och kanske även konsol). Men ja, det är ju ändå ett tidsfördriv man petar lite på när man har någon enstaka minut över med samtidigt.
<snip>

Mitt lilla vault med drygt 30 invånare fick besök av Molerats. De kom in genom golvet i det lägsta rummet, "åt" sig uppåt och dödade allt i sin väg. När det hela var över hade jag en överlevande, två "gravida" och tre ute på expedition.
Hade rätt så välfyllda förråd, förutom energi
Körde en Rush, blev en brand. Körde en Rush till, en brand till. Nu hade jag slut på stimpacks så då dog den enda överlevande.

Hur gör ni för att klara av Molerats?

Permalänk
Medlem

@ThomasLidstrom: Inte haft några problem med dem än så länge. Dock har jag lyckats få ganska bra loot från scavengers.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Angående Fallout Shelter. Vänta tills ni får besök av Deathclaws...

Man behöver utrusta alla med vapen, bunkra upp med stimpacks och övervaka attackerna ordentligt. Jag antar att bättre stats hjälper att döda snabbare osv.
Det är ett kul litet spel men som vanligt med mobilspel tröttnar man rätt snabbt.

Permalänk
Medlem

@Tjodd: Får Deathclaw attacks hela tiden nu. Är uppe på MAX 200 innevånare. Pengarna flödar in, har ständigt 20-30 på expedition som tar med sig 10k+ caps när dem kommer hem.

Känns som spelet är slut nu faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur gör ni för att klara av Molerats?

Jag har för vana att ge alla vapen till männen (Eftersom gravida inte slåss) och sen låtsas som om det regnar oavsett vilka attacker som kommer. Jag har aldrig vakter i entren, utan första rummet har 6 gubbar med de kraftigaste vapnen jag fått tag på. Det tar hand om alla raiders.

Skrivet av Eldritzh:

@ThomasLidstrom: Inte haft några problem med dem än så länge. Dock har jag lyckats få ganska bra loot från scavengers.

Jag tror det är här folk gör ett misstag. De skickar inte ut folk nog. Det ska gå en i det närmaste strid ström av folk som är ute och letar efter grejer hela tiden. Pengar, men framförallt vapen från de övningarna är helt oumbärliga.

Skrivet av Tjodd:

Angående Fallout Shelter. Vänta tills ni får besök av Deathclaws...

Man behöver utrusta alla med vapen, bunkra upp med stimpacks och övervaka attackerna ordentligt. Jag antar att bättre stats hjälper att döda snabbare osv.

När Deathclaws kom i mitt första spel la jag bara ner. Min platta är så långsam att jag inte kan "få tag på" döende dwellers innan det är för sent, oavsett hur många medpacks jag har. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det i min nya spel, plattan har inte blivit snabbare, om man säger så.

Skrivet av OrlMrt:

Känns som spelet är slut nu faktiskt.

Lite så blir det ju i förlängningen. De har lovat mer material, men jag är inte säker på om de kommer lyfta cap'en, eller bara tillföra fler vapen, nya gubbar, osv.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har inga problem med storleken, på min 10.1" platta, men, med PowerVR SGX540, 1GHz dual core Cortex A9, och 1GB RAM. är den för trött. Jag har knappt sprängt 60 dweller gränsen, och den är märkbart seg. Är du sugen på att spela det på PC'n, testa Andyroid.
Nackdelen är att spelet inte delar saves över flera enheter, så om du inte lyckas lista ut var din save ligger i telefonen, får du börja om från början på PC'n.
B!

Låter betydligt enklare, själv använder jag Nexus 4 med skärm på 4,7". Måste ofta zooma in nästan maximalt för att få tag i folk och i strider har folket en förmåga att ställa sig för tätt vilket gör det omöjligt att hjälpa sårade.

Blir nog att testa kanske. Provat Bluestacks för något år sedan men fick aldrig någon direkt användning av den. Noterat en hel del nyare lösningar men har inte riktigt haft motivering nog att testa. Men Fallout Shelter är nog motivering nog.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Mitt lilla vault med drygt 30 invånare fick besök av Molerats. De kom in genom golvet i det lägsta rummet, "åt" sig uppåt och dödade allt i sin väg. När det hela var över hade jag en överlevande, två "gravida" och tre ute på expedition.
Hade rätt så välfyllda förråd, förutom energi
Körde en Rush, blev en brand. Körde en Rush till, en brand till. Nu hade jag slut på stimpacks så då dog den enda överlevande.

Hur gör ni för att klara av Molerats?

Absolut värsta är ju när de angriper ett oanvänt rum. Var så jag fick min massdöd med radroaches igår. Molerats är vidriga och tål hur mycket stryk som helst men dessa är ganska ovanliga att stöta på. Dock tycker jag dessa är värre än Deathclaws då dessa ganska fort byter rum vilket gör att man klarar sina invånare lite bättre. Jag har haft hela rum med vältränade och välutrustade invånare blivit massdödade när radroaches och molerats attackerat, händer iallafall för mig nästan aldrig med Deathclaws.

Skrivet av Tjodd:

Angående Fallout Shelter. Vänta tills ni får besök av Deathclaws...

Man behöver utrusta alla med vapen, bunkra upp med stimpacks och övervaka attackerna ordentligt. Jag antar att bättre stats hjälper att döda snabbare osv.
Det är ett kul litet spel men som vanligt med mobilspel tröttnar man rätt snabbt.

Bättre stats hjälper mycket. Jag är ganska noga med att försöka träna upp mina invånare i alla mina träningslokaler. En fördel Deathclaws ändå har är ju att de lämnar rummet ganska fort vilket gör att iallafall jag klarar mina invånare lättare. Dock tar de sig mycket längre genom ens vault samtidigt.

Öppnandet av luckan samt om radiorummet används lockar till sig dessa för övrigt. Såg det först igår på en laddskärm så har gett upp radiorummet helt. Använder luckan så lite som möjligt med.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har för vana att ge alla vapen till männen (Eftersom gravida inte slåss) och sen låtsas som om det regnar oavsett vilka attacker som kommer. Jag har aldrig vakter i entren, utan första rummet har 6 gubbar med de kraftigaste vapnen jag fått tag på. Det tar hand om alla raiders.

Jag tror det är här folk gör ett misstag. De skickar inte ut folk nog. Det ska gå en i det närmaste strid ström av folk som är ute och letar efter grejer hela tiden. Pengar, men framförallt vapen från de övningarna är helt oumbärliga.

Jag kör en liknande strategi vad gäller män/kvinnor. Dock är det 50/50 med beväpning oftast och försöker undvika att ha alltför mycket gravida då jag upplever att det oavsett hur bra strömtillförsel, vätska och matproduktion går så straffas jag som spelare hårt under denna tid, oavsett om de gravida arbetar eller (som oftast) tränar upp sina stats.

Instämmer med att det skickas ut för lite folk. Jag är oftast dålig på det men främst av den enkla anledningen att spelet verkar straffa mig när jag gör det då el/vatten/mat blir riktigt svårt att hantera även när bara en enda är ute. Nu tycker jag iofs spelet har en förmåga att vara brutalt dryg att hantera emellanåt, stor del av gårdagen var rent kaos med mängder av attacker av olika slag, bestraffning med el/vatten/mat och annat trams. Var rätt nära att lägga ner spelet men verkar fungera hyffsat idag de tillfällen jag har petat på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag är oftast dålig på det men främst av den enkla anledningen att spelet verkar straffa mig när jag gör det då el/vatten/mat blir riktigt svårt att hantera även när bara en enda är ute.

Mat / vatten ska gå ner i motsvarande utsträckning som antalet snubbar man har ute på jakt efter nya grejer. Elförbrukningen är inte speciellt "boende" relaterad utan bara baserad på vilka rum man har.
Jag försöker tidigt skicka ut gubbar, även om de bara kan vara ute korta stunder tills man kan börja producera medipacks, sen ska de vara ute konstant. De får mer EXP där ute, än vad de gör i skyddsrummet med, så det är vinst på många sätt. (Nå, det märks mest efter att man passerat typ level 15.)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Mat / vatten ska gå ner i motsvarande utsträckning som antalet snubbar man har ute på jakt efter nya grejer. Elförbrukningen är inte speciellt "boende" relaterad utan bara baserad på vilka rum man har.
Jag försöker tidigt skicka ut gubbar, även om de bara kan vara ute korta stunder tills man kan börja producera medipacks, sen ska de vara ute konstant. De får mer EXP där ute, än vad de gör i skyddsrummet med, så det är vinst på många sätt. (Nå, det märks mest efter att man passerat typ level 15.)
B!

Jag upplever själv att det plötsligt bara går ner rejält utan någon direkt anledning. Har oftast inget folk ute men har haft en ute i nästan ett dygn nu vilket har fungerat rätt bra faktiskt, väldigt lite incidenter under dagen. Måste dock skicka hem denna imorgon bitti eller så, börjar ta slut på stimpacks.

Men ja, trots en del frustration så är det nog ändå ett av ett extremt fåtal mobilspel jag faktiskt uppskattar. Men jag är inte så säker på att jag fortfarande spelar om en vecka.

EDIT: Jinxed it. Först en Deatclaw-attack. Tre döda, gick rätt bra. Därefter molerat-attack, 30 döda. Suck.

Permalänk

I väntan på november, ett komplement till Shelter Ser riktigt bra ut.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.natewren.pi...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har oftast inget folk ute men har haft en ute i nästan ett dygn nu vilket har fungerat rätt bra faktiskt, väldigt lite incidenter under dagen.

Jag har "alltid" mellan 5 & 20 % av mina invånare ute.
Något jag experimenterar med är att inte slå ihop 3 enheter till ett stort rum, utan i stället ha minsta möjligt, och max uppgraderade rum överallt. Det ger enorma fördelar när man rushar mycket, pengarna välter in. Och jag rushar alla rum till minst 50% olycksrisk, oftast hela vägen upp till 70+, det senare verkar dock kosta på på arbetsmoralen så man får flytta folk mellan olika arbetsuppgifter, för att få upp "lyckan". 3'dje dagen nu. 41 invånare, 9 som är ute och ränner. Så precis över mitt "mål" på 20%.
Mitt största problem är nog att inte logga in för ofta. När man har barn på tillväxt är det helt hopplöst att få resurserna att räcka till, så helst ska man bara skita i att logga in på de 3 timmarna efter att de föds, fram tills det att de blir vuxna. Så jag har något av en "befolkningsexplosion" varje morgon, eftersom när jag sover är enda gången jag kan vara hyfsat säker på att jag inte loggar in var timma. Annars är det snarast en fördel att logga in och rusha en massa, "pengarna" välter in, och inte helt sällan får man gjort ett antal små uppdrag, och något / några ger kort, vilket ju är tacksamt.

Jaja.
Fel tråd egentligen, tror jag. Men men.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har "alltid" mellan 5 & 20 % av mina invånare ute.
Något jag experimenterar med är att inte slå ihop 3 enheter till ett stort rum, utan i stället ha minsta möjligt, och max uppgraderade rum överallt. Det ger enorma fördelar när man rushar mycket, pengarna välter in. Och jag rushar alla rum till minst 50% olycksrisk, oftast hela vägen upp till 70+, det senare verkar dock kosta på på arbetsmoralen så man får flytta folk mellan olika arbetsuppgifter, för att få upp "lyckan". 3'dje dagen nu. 41 invånare, 9 som är ute och ränner. Så precis över mitt "mål" på 20%.
Mitt största problem är nog att inte logga in för ofta. När man har barn på tillväxt är det helt hopplöst att få resurserna att räcka till, så helst ska man bara skita i att logga in på de 3 timmarna efter att de föds, fram tills det att de blir vuxna. Så jag har något av en "befolkningsexplosion" varje morgon, eftersom när jag sover är enda gången jag kan vara hyfsat säker på att jag inte loggar in var timma. Annars är det snarast en fördel att logga in och rusha en massa, "pengarna" välter in, och inte helt sällan får man gjort ett antal små uppdrag, och något / några ger kort, vilket ju är tacksamt.

Jaja.
Fel tråd egentligen, tror jag. Men men.
B!

Det låter som det går rätt bra i din Vault.

Ah, det har du iofs rätt i med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det låter som det går rätt bra i din Vault.

Det är lite si och så med det. Upptäckte nyss att Bethesda behöver buggfixa spelet lite. Jag misstänker att det är min platta som är "skurken" som drog i avtryckaren, men att spelet inte har backupper på save, så att en crash kan generera ett korrupt save, och kosta dig hela din insats, även det du köpt för riktiga pengar, är helt enkelt oförlåtligt.

Jag råkade ut för det nyss, och googlade lite efter att det hänt, och det visar sig vara ganska vanligt. Vilket, så klart, suger. 120 invånare, höll på att utrangera de sista gamla kraftverken. Mat och vatten var redan ersatt med nuka cola, och jag hade maxat träningsanläggningen för att få upp special stats på de 50 gubbarna som sprang runt och farmade vapen och pengar utanför mitt "vault"... Deathclaws klarade sig inte genom de första 2 rummen längre, på hela taget gick det ganska bra...
Och nu får jag börja om från 0 och intet igen.
Det finns ett par appar som säkerhetskopierar ditt save, och som en bonus, använder ditt dropbox konto för att synka mellan lika enheter, så gissa om jag tänker använda en av de apparna nu...

Har ni inte råkat ut för det här, skaffa en av apparna för säkerhetskopiering. Den jag hämtade påstår sig även kunna laga korrupta saves, men det fungerade inte på mitt.

Det som triggar (kan trigga, det händer inte var gång) korruptionen är "random" krasher, krasher när minnet tagit slut, telefonsamtal, och att strömmen tar slut. I mitt fall misstänker jag att minnet är på upphällningen, det blir bara segare och segare på min Galaxy Tab 2, efter 100 invånare börjar det bli... tungt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det är lite si och så med det. Upptäckte nyss att Bethesda behöver buggfixa spelet lite. Jag misstänker att det är min platta som är "skurken" som drog i avtryckaren, men att spelet inte har backupper på save, så att en crash kan generera ett korrupt save, och kosta dig hela din insats, även det du köpt för riktiga pengar, är helt enkelt oförlåtligt.

Jag råkade ut för det nyss, och googlade lite efter att det hänt, och det visar sig vara ganska vanligt. Vilket, så klart, suger. 120 invånare, höll på att utrangera de sista gamla kraftverken. Mat och vatten var redan ersatt med nuka cola, och jag hade maxat träningsanläggningen för att få upp special stats på de 50 gubbarna som sprang runt och farmade vapen och pengar utanför mitt "vault"... Deathclaws klarade sig inte genom de första 2 rummen längre, på hela taget gick det ganska bra...
Och nu får jag börja om från 0 och intet igen.
Det finns ett par appar som säkerhetskopierar ditt save, och som en bonus, använder ditt dropbox konto för att synka mellan lika enheter, så gissa om jag tänker använda en av de apparna nu...

Har ni inte råkat ut för det här, skaffa en av apparna för säkerhetskopiering. Den jag hämtade påstår sig även kunna laga korrupta saves, men det fungerade inte på mitt.

Det som triggar (kan trigga, det händer inte var gång) korruptionen är "random" krasher, krasher när minnet tagit slut, telefonsamtal, och att strömmen tar slut. I mitt fall misstänker jag att minnet är på upphällningen, det blir bara segare och segare på min Galaxy Tab 2, efter 100 invånare börjar det bli... tungt.
B!

Ajdå, verkligen inte trevligt att bli av med sparfilen.

Lite förvånad över att min har klarat sig, spelet har en förmåga att stängas av ganska ofta för mig. Nu har jag iofs börjat tröttna på spelet så ger nog upp snart men jag ska nog ta mig en närmare titt på lösningarna för backup och syncning av sparfiler. Köpte en Lenovo Tab 2 A10-70 förra veckan och spelet borde förhoppningsvis rulla på lite bättre på den. Om inte annat borde 10,1" med upplösningen 1920x1200 göra det lättare att hantera spelet. Jag provade även Andyroid vilket fungerade bra men föredrar ändå att spela det på en mobil enhet. Det tar ju oftast en (hel) del tid mellan händelser i spelet trots allt.

Får hoppas din nya sparfil fungerar bättre denna gång.