Permalänk
Medlem

Drivrutiner..

Hej alla!

Min skitdator hade bestämt sig för att drivrutinerna för grafikkortet skulle fucka ur så jag avinstallerade dem och tänkte installera dem på nytt. Det var tydligen ett dåligt val för jag får inte nya drivrutiner att fungera.. Kanske väljer jag fel? Det står så när jag försöker installera dem iaf.

OS: windows 7 sp1 32 bit
Grafikkort: 2 st. NVIDIA 260 (SLI)

Skulle någon vänlig själ kunna hitta rätt drivrutin eller/och berätta hur man gör till en oerhört irriterad man som slagit näven i väggen ett antal gånger. Ni har hjälpt har mig tidigare och förhoppningsvis kan ni vänliga människor göra det igen.

mvh
Oscar

Permalänk
Medlem

Ladda ner denna o lägg på skrivbordet: http://us.download.nvidia.com/Windows/341.44/341.44-desktop-w...

Stäng av att windows laddar ner egna drivers,Control Panel\All Control Panel Items\System advanced system settings-hardware-DeviceInstallSettings "No"
Ladda hem DDU: http://www.majorgeeks.com/mg/getmirror/display_driver_uninsta...
kör DDU o rensa gamla nvidia-drivers, välj det rekommenderade alt. oftast default vald.
Installera sen den nya som ligger på skrivbordet. välja anpassad installation o välj ren install.
Lycka T

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

fick det ej att funka.. Men antar det är drivrutinerna som är problemet?

Bifogar två bilder som visar hur det ser ut ibland:

Bild1

Bild2

Permalänk
Medlem

Det där ser ju snarare ut som att något av grafikkorten kanske är trasigt. Testa att köra med ett grafikkort i taget och kontrollera att de fungerar som de ska ensamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det där ser ju snarare ut som att något av grafikkorten kanske är trasigt. Testa att köra med ett grafikkort i taget och kontrollera att de fungerar som de ska ensamma.

Jaså det säger du? Hur testar man endast en?

Permalänk
Avstängd

@oscar9:
ta ut en av korten, koppla skärm till den som är kvar i datorn.
gör om med den andra...

edit: var försiktig, kolla noga hur kortet är fäst i chassit och i kontakten vid moderkortet...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem
Skrivet av sae:

@oscar9:
ta ut en av korten, koppla skärm till den som är kvar i datorn.
gör om med den andra...

edit: var försiktig, kolla noga hur kortet är fäst i chassit och i kontakten vid moderkortet...

Funkar nu! Tack alla

Verkar som att det var ett grafikkort som var sönder. Nu har jag en fungerande dator !