SweClockers drop!

The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Okej, nu jag har spelat klart main missions. Men är inte nöjd med slutet som jag fick. Kan jag spela om spelet och behålla alla mina saker och LVL osv sen? Och göra nya val?

Skulle vilja ha ett alternativ där man bara nollställer main missions och inte side quests. tradigt att göra all hunts igen.

Ganska säker på att new game + kan hjälpa dig där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Ganska säker på att new game + kan hjälpa dig där.

Hade inte ens märkt att den uppdateringen redan har kommit. Måste säga att spelet känns ganska tomt nu efter avslutet. Ingen att prata med, från de närmaste, Geralt är bara ensam. Är nästan lite ledsen för hans skull hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hade inte ens märkt att den uppdateringen redan har kommit. Måste säga att spelet känns ganska tomt nu efter avslutet. Ingen att prata med, från de närmaste, Geralt är bara ensam. Är nästan lite ledsen för hans skull hehe

Jag var tvungen att spela om hela Act 3, dvs precis innan jag åkte till Isle of the Mists för att få ett annat slut för att jag inte hade en save innan questen Blood on the Battlefield och andra viktiga quests som avgör vilket slut du kan få. Att spela igenom Act 3 funkar bra om du inte vill göra en helt ny gensomspelning med NG+ eller nåt

http://www.vg247.com/2015/05/28/the-witcher-3-how-to-get-the-...

Btw, det skulle behövts en stödgrupp för dem som har klarat Wither 3 haha!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd

Geralt kommer att slå sig ned i någon liten byhåla i västra Velen där han kommer att spendera resten av hans liv med dricka att Temerian Rye tills han blir full som en skelligebandit och sedan dra runt och förföra alla grannbyarnas kvinnor. I alla fall tills byfånarna tar upp högafflarna och lynchar honom, pissar på honom och bränner hans lik.

Och där slutar historien om Geralt of fucking Rivia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Jag var tvungen att spela om hela Act 3, dvs precis innan jag åkte till Isle of the Mists för att få ett annat slut för att jag inte hade en save innan questen Blood on the Battlefield och andra viktiga quests som avgör vilket slut du kan få. Att spela igenom Act 3 funkar bra om du inte vill göra en helt ny gensomspelning med NG+ eller nåt

http://www.vg247.com/2015/05/28/the-witcher-3-how-to-get-the-...

Btw, det skulle behövts en stödgrupp för dem som har klarat Wither 3 haha!

Skrivet av Barren Wuffet:

Geralt kommer att slå sig ned i någon liten byhåla i västra Velen där han kommer att spendera resten av hans liv med dricka att Temerian Rye tills han blir full som en skelligebandit och sedan dra runt och förföra alla grannbyarnas kvinnor. I alla fall tills byfånarna tar upp högafflarna och lynchar honom, pissar på honom och bränner hans lik.

Och där slutar historien om Geralt of fucking Rivia.

Ja verkligen. Han är den sorgligaste karaktären of all time. Jämfört med mass effect, var en mycket mer tillfredställande slutstory Får spela om mass effect 3 kanske och sen spela nästa stora DLC som kommer till Witcher

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem

Enligt CDPRs finansrapport sålde de 6 miljoner ex av Witcher 3 på sex veckor.

Artikel på Polska
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rekordowe-wyniki-CD-Projektu-...

Permalänk
Medlem

Öppet brev ifrån CD Projekt

https://www.facebook.com/thewitcher?fref=nf

"An Open Letter from Head of CD PROJEKT RED
Hey Gamers!
Time does fly! These few months since launch passed faster than you can say potestaquisitor. We’ve been hard at work delivering you new content, fixing what needed to be fixed, and secretly plotting how to rock this boat we call the RPG genre even more. We’ve just concluded our shareholder conference where we announced that The Witcher 3: Wild Hunt family got a bit bigger -- we sold over 6 million copies of the game in six weeks since launch. Worry not, I won’t discuss any financial stuff here. I would, however, like to give you some insight on what that means to us as game creators.
One could think we have six million reasons to be happy and that’s it. We do, but that number is also a big responsibility and I want everyone to know that we, as a studio, realize that. For us, all your high praise, all the positive reviews, are also an obligation -- we’ve made a really good game but there’s still a long road ahead of us. Everyone here in CD PROJEKT RED is really attached to their work and how you, the gamers, perceive it. RED is full of artists, wild dreamers and people crazy about what they do (and sometimes just plain crazy). We lose sleep over that particular colour the sun has when it sets over Velen, and argue over arranging the furniture in a house the majority of gamers will probably never see. We’re not the kind of people who are easily satisfied and we always strive for more. I’d like you to know that.
Yes, six million copies is a great achievement for a company making RPGs, but this business is not only about that. If our games are a gallery of sound, picture and text - you are the visitors of this gallery. To an artist, there’s no sweeter sight than people enjoying their work. That’s why, in the name of all the devs in the studio, I’d like to say thanks to each and every one of you.
Thanks!
Adam Badowski,
Head of Studio
CD PROJEKT RED"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hey Gamers!
Time does fly! These few months since launch passed faster than you can say potestaquisitor. We’ve been hard at work delivering you new content, fixing what needed to be fixed, and secretly plotting how to rock this boat we call the RPG genre even more. We’ve just concluded our shareholder conference where we announced that The Witcher 3: Wild Hunt family got a bit bigger -- we sold over 6 million copies of the game in six weeks since launch. Worry not, I won’t discuss any financial stuff here. I would, however, like to give you some insight on what that means to us as game creators.
One could think we have six million reasons to be happy and that’s it. We do, but that number is also a big responsibility and I want everyone to know that we, as a studio, realize that. For us, all your high praise, all the positive reviews, are also an obligation -- we’ve made a really good game but there’s still a long road ahead of us. Everyone here in CD PROJEKT RED is really attached to their work and how you, the gamers, perceive it. RED is full of artists, wild dreamers and people crazy about what they do (and sometimes just plain crazy). We lose sleep over that particular colour the sun has when it sets over Velen, and argue over arranging the furniture in a house the majority of gamers will probably never see. We’re not the kind of people who are easily satisfied and we always strive for more. I’d like you to know that.
Yes, six million copies is a great achievement for a company making RPGs, but this business is not only about that. If our games are a gallery of sound, picture and text - you are the visitors of this gallery. To an artist, there’s no sweeter sight than people enjoying their work. That’s why, in the name of all the devs in the studio, I’d like to say thanks to each and every one of you.
Thanks!
Adam Badowski,
Head of Studio
CD PROJEKT RED"

Ja ja , ni är så duktiga så....ge oss en stor DLC nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köpte det nyss på Instant gaming för 235:-
dags o testa o se hur det är.....

välkommen, en får tacke...

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Hey Gamers!
Thanks!
Adam Badowski,
Head of Studio
CD PROJEKT RED"

Wow, vackert.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Entusiast

Tog 175 timmar utspritt över 4 månader att klara detta spelet och det var kvalité rakt igenom.. Helt fantastiskt bra! Får hoppas att expansionen släpps snart, vill spela mer.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Teaser till nya Hearts of Stone ute:

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Entusiast

http://www.gog.com/game/the_witcher_3_wild_hunt_hearts_of_sto...

Lite screenshots också, är det Shani jag ser i en av dem? Vill minnas att jag gifte mig med henne i Witcher 1 för många år sen. Nu kan Triss få det tufft. Hyped iaf, expansionen kommer såpass nära efter man klarat spelet så det är färskt i minnet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har inte spelat witcher 3 ännu, vad säger ni om leveln av buggar, stuttering och andra problem just nu inom patch 1.08? Spela nu eller vänta på fler patchar?

Gillar att spela när det är hyfsat polerat och balanserat...

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen börjat spela funkar bra det enda jag stör mig på är kontrollen
Känns klumpig och jag kör med alternativa styrningen eller vad det kallas.
Kör med Xbox kontroll och det är som att Gubben fortsätter att gå fast jag inte rör spaken ibland

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Måste bara tipsa om Friendly HUD. Väldigt många trevliga funktioner som hjälper med att b.la. gömma och anpassa HUD.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pender:

Har inte spelat witcher 3 ännu, vad säger ni om leveln av buggar, stuttering och andra problem just nu inom patch 1.08? Spela nu eller vänta på fler patchar?

Gillar att spela när det är hyfsat polerat och balanserat...

När spelet släpptes fungerade allt i White Orchard riktigt bra men sen började problemen komma ju längre in i spelet man kom. Nu verkar dock det mesta löst, visst ser man någon liten visuell bugg då och då men spelet är högst spelbart nuförtiden.

Senaste patchen är 1.08.4

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När spelet släpptes fungerade allt i White Orchard riktigt bra men sen började problemen komma ju längre in i spelet man kom. Nu verkar dock det mesta löst, visst ser man någon liten visuell bugg då och då men spelet är högst spelbart nuförtiden.

Senaste patchen är 1.08.4

Grymt, tack för svar!

Permalänk

CD Projekt RED har verkligen gjort ett kanonjobb med att optimera och patcha spelet nu efter release. Plockade upp The Witcher 3 nu efter att ha spelat en del när det släpptes. Jag upplever verkligen en stor skillnad nu mot hur det var i början!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Galet rykte om att EA snackar med CDPR om något.
http://www.dsogaming.com/news/rumor-cd-projekt-red-to-sign-a-...

Citat:

“I’m employee of CDProjekt Red and I have some bad news to share with you. Our management is probably talking with Electronic Arts about potential take over. Electronic Arts representatives are currently visiting our studio and meeting with top management. We are not going to release any game soon, so for sure it’s not about any publishing deal, so the only possible reason for EA guys being here is that they want to buy us.”

Edit: Verkar vara bogus enligt en anställds twitter
https://twitter.com/Marcin360/status/643441015244853248

Permalänk

Åh herre gud vilken ångest jag har nu när spelet är slut. Fruktansvärt bra! Jag var inte ett jättestort fan till de första två spelen. Jag tyckte de var bra, men ansåg också att det fanns andra som va bättre! Men detta är helt makalöst..! Världen, karaktärerna, storyn, the wild hunt allt är så spot on!

Även fast jag nu i efterhand tyckte de kunde ha fixat några saker, typ som bättre övergång mellan 2an och 3an. Så får detta spel ändå lätt 9,5 av 10. Inget kan vara perfekt då det alltid kunde varit lite bättre. Men det här är bra jävla nära!

Va ska man göra nu då? Har funderat på att spela Deus Ex samt kanske köpa expansionerna till DA:I. Några fler tips som ångestdämpande efter denna knarkkur? ;D

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Åh herre gud vilken ångest jag har nu när spelet är slut. Fruktansvärt bra! Jag var inte ett jättestort fan till de första två spelen. Jag tyckte de var bra, men ansåg också att det fanns andra som va bättre! Men detta är helt makalöst..! Världen, karaktärerna, storyn, the wild hunt allt är så spot on!

Även fast jag nu i efterhand tyckte de kunde ha fixat några saker, typ som bättre övergång mellan 2an och 3an. Så får detta spel ändå lätt 9,5 av 10. Inget kan vara perfekt då det alltid kunde varit lite bättre. Men det här är bra jävla nära!

Va ska man göra nu då? Har funderat på att spela Deus Ex samt kanske köpa expansionerna till DA:I. Några fler tips som ångestdämpande efter denna knarkkur? ;D

Expansion kommer ju i Oktober

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pender:

Grymt, tack för svar!

Den enda riktigt irriterande buggen jag har med senaste patchen är att det inte verkar gå att döda varulvar vilket gör att jag inte kan klara Skelliges most wanted.

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Expansion kommer ju i Oktober

Jo absolut, men fick sån sjuk ångest när spelet va slut! Som tur är så släppte det fort men längtar till den nya expansionen

Skrivet av Wiczor:

Den enda riktigt irriterande buggen jag har med senaste patchen är att det inte verkar gå att döda varulvar vilket gör att jag inte kan klara Skelliges most wanted.

Konstigt, har inte haft några problem alls och körde just det uppdraget ganska nyligen. Vad är det som inte går?

Visa signatur

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Jo absolut, men fick sån sjuk ångest när spelet va slut! Som tur är så släppte det fort men längtar till den nya expansionen

Konstigt, har inte haft några problem alls och körde just det uppdraget ganska nyligen. Vad är det som inte går?

När man dödar varulven så fastnar den i dödsanimationen och räknas av spelet aldrig som död.

https://m.youtube.com/watch?v=D3SLPuClxTo

Permalänk
Medlem

Har också lirat lite från och till under de senaste månaderna, och med ett ökat fokus nu de senaste veckorna. Spelet har verkligen gått från natt till dag gällande optimering från hur det var Day One, stor respekt till CD Projekt RED för deras finfina arbete på den fronten. Förövrigt hittar jag ständigt nya saker att göra samtidigt som jag närmar mig 80 spelade timmar. Det verkar onekligen aldrig ta slut på Witcher Contracts och andra intressanta sidospår. Dessutom är Gwent mer beroendeframkallande än jag någonsin kunna tro! Just nu håller jag på att rensa upp alla sidouppdrag på Skellige, och det dyker fasiken konstant upp nya byar.

Dessutom fortsätter jag att lära mig nya saker efter så många timmar. Under gårdagen fick jag bland annat den enastående förmågan Whirl, vilken får Geralt att dansa dödspiruett, med många avkapade lemmar som resultat. Det var en ren fröjd att dra igång den mot ett tiotal låglevlade banditer och bara se huvud och annat flyga alla möjliga håll. Jag tyckte redan innan att Geralts svärdkonst var mästerligt animerad, men Whirl gör den ännu mer spektakulär. Förmågan betonar även hur striderna i Witcher 3 främst skiner när man får slåss mot flera fiender samtidigt, då Witchernas piruett-stil verkligen får komma till nytta. Överlag känner man sig så mycket mer som en sådan Witcher som beskrivs i böckerna än man gjorde i de tidigare två spelen, mycket tack vare "dodge"-förmågan och de enastående animationerna.

Så mycket kvar att göra, och snart kommer även 10 timmar med nytt material i form av Heart of Stone. Hur ska jag hinna med?!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Skrivet av Wiczor:

När man dödar varulven så fastnar den i dödsanimationen och räknas av spelet aldrig som död.

https://m.youtube.com/watch?v=D3SLPuClxTo

Ursäkta för sent svar! Men ja det där ser väldigt problematisk ut minst sagt.. Riktigt oklar bugg jag tycker de borde fixa till snarast.

Visa signatur

- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

köpte det nyss på Instant gaming för 235:-
dags o testa o se hur det är.....

välkommen, en får tacke...

Gäller det här erbjudandet fortfarande? Om inte kan någon leda mig till ett billigt ställe att köpa witcher 3?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

Tog 175 timmar utspritt över 4 månader att klara detta spelet och det var kvalité rakt igenom.. Helt fantastiskt bra! Får hoppas att expansionen släpps snart, vill spela mer.

Jag började spela spelet igår och hittills är jag mäkta imponerad.

• Grafiken: Grafiken är fantastisk. Jag kommer på mig själv att bara springa runt för att njuta av omgivningen runt mig. Vinden i träden, regn, sol m.m.

• Storyn: Visst finns de där, "hämta A, lämna hos B", "döda X antal av moster Y, prata med Z" - MEN - de är snyggt inbakade i storyn. Igår gjorde jag en quest där man skulle ta reda på mer om ett spöke, som visade sig vara en kvinna som dött en våldsam död och hängts vid en brunn. Man var verkligen engagerad i detta sidoquest., och det var långt ifrån att man bara tog sig dit för att besegra spöket.

• UI:t: Jag kommer på mig själv att jämföra med Dragon Age: Inqusition - en annan AAA-titel i RPG-världen, men som var lite väl "konsolifierad i UI:t. Detta ser jag inte i Witcher 3, vilket gläder mig.

För att sammanfatta: Oerhört nöjd, "so far"!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Alltså detta spelet är ju så sjukt bra. Trodde det skulle ta slut när man fick reda på vad som hänt med Ciri men icke. En hel bunt med undrag kvar. Har just nu 117h loggat på GOG i level 32. Skulle inte alls bli förvånad om jag kommer upp över 130h innan jag är klar.

Blev väldigt positivt överraskad över hur ens val genom spelet förändrar vad som händer senare mot "slutet" och vet redan flera saker jag ska göra annorlunda i nästa genomspelning

Visa signatur