Tyst, och timid. Spel/Arbetsdator 15-20k

Permalänk

@Friterad:

Brukar överklocka när jag märker att det inte räcker till, har alltid varit lite smånojjig över det, fast iofs så har min 2500k kört på 4,2ghz stabilt nu i typ..3 år så kanske är ok:D

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Starscreamer:

@Friterad:

Brukar överklocka när jag märker att det inte räcker till, har alltid varit lite smånojjig över det, fast iofs så har min 2500k kört på 4,2ghz stabilt nu i typ..3 år så kanske är ok:D

Har väl mer att göra med temperaturer och stabilitet. Kör man en överklock som är stabil och välkyld så håller den fortfarande väldigt länge. Möjligt att livstiden blir någorlunda sämre men en cpu kan ju leva väldigt länge. Får du en stabil överklock på 4.2-4.6 eller något i den stilen så blir det fin prestandaboost

Permalänk

@Friterad:
right, är väll övertalad ;)..behöver jag bara hitta ett nytt moderkort:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starscreamer:

@Friterad:
right, är väll övertalad ;)..behöver jag bara hitta ett nytt moderkort:D

Kan vara bra om du läser SweClockers slutsats dock, då Broadwell inte alltid är snabbare även om den oftast är det. Svårt att hitta tester där man jämför vilken som är bäst i samma klockfrekvens när dom t.ex renderar osv. Sen är Skylake en nyare plattform men det hela beror på vad du prioriterar. Tror dock du blir nöjd oavsett vad du väljer!

Permalänk

@Friterad:

yeah, såg just att luxrender inte verkar fungera alls på broadwell så får nog hålla mig till skylake. Gjorde ju saker lite lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starscreamer:

@Friterad:

yeah, såg just att luxrender inte verkar fungera alls på broadwell så får nog hålla mig till skylake. Gjorde ju saker lite lättare.

Jaså? Bra att man kollar väldigt noga speciellt när det gäller dyra grejer. Hoppas det går bra

Permalänk

Välja Pro istället för home kunna ha den i en domän och välja uppdateringar skälv!

Välja Pro istället för home kunna ha den i en domän och välja uppdateringar skälv!
Fläkt placerings tips flytta fram original fläkten, sätt en Noctua i botten och en bak!
Inet Enda normala undantaget för fläktar över 750g är hämta skälv det är transport skador de vill undvika!