Permalänk
Medlem
Skrivet av iCannot:

Tråkigt för dig då Sedan så finns det inte enbart ROG Swift att köpa...

Men skämt åsido. Om vi nu förenklar det hela utan att känna till alla variabler och konstanter så skulle man kanske
kunna uttrycka det så här:

Är Vinst(börja stödja Freesync) > Vinst(ej stödja Freesync)?

Skrivet av cheben:

Gamers med tight budget? Vi på sweclockers lägger mycket pengar på våra datorer, men för folk med mindre budgetar (Även andra marknader som tex Asien) så kan 1500 kr billigare skärm mycket väl vara en avgörande faktor, och budgetmarkandn är stor! Alltid svårt att sia om framtiden, men att ha brett tillverkarstöd är ju inte precis en nackdel. Det kommer troligtvis ses mer på laptops pga strömförbrukning och då bli mer eller mindre standard på nyare skärmar (Då tekniken finns i fabrikerna som standard). Time will tell, men jag hoppas att freesync vinner, bättre för alla

http://www.sweclockers.com/test/20744-nvidia-g-sync-for-barba...

"G-Sync på bärbart är egentligen inte särskilt annorlunda jämfört med stationär skärmar. Snarare att det ligger lite närmare sakens natur att använda G-Sync här. Någon separat modul behövs inte eftersom skärmen redan är inbyggd"

Adaptive-Sync finns redan ute på marknaden Se det luddiga citratet ovanför, helt enkelt pratar GPU:n direkt med scalern precis som Adaptive-Sync standarden.

Helt enkelt nya Maxwell har stöd och Nvidia för köpare bakom ljuset på desktop också, genom att hävda G-sync är bättre (känns ju som bara det är bevis nog för att syna lögnen). Men köpare bryr sig inte om att låsa sig till X grafikkort tyvärr.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Gamers med tight budget? Vi på sweclockers lägger mycket pengar på våra datorer, men för folk med mindre budgetar (Även andra marknader som tex Asien) så kan 1500 kr billigare skärm mycket väl vara en avgörande faktor, och budgetmarkandn är stor! Alltid svårt att sia om framtiden, men att ha brett tillverkarstöd är ju inte precis en nackdel. Det kommer troligtvis ses mer på laptops pga strömförbrukning och då bli mer eller mindre standard på nyare skärmar (Då tekniken finns i fabrikerna som standard). Time will tell, men jag hoppas att freesync vinner, bättre för alla

Jag hoppas också på att Freesync blir standard och att jag inte ska behöva köpa ny skärm om det nu blir ett AMD-kort (eller vice versa) framöver.

Jag tror däremot inte att det blir så. AMDs grafikkort har varit mera prisvärda(t ex 7970/280x vs 960/780, 290x vs 970, 390x vs 980 osv) ett bra tag nu. Det har dock inte haft någon positiv inverkan på deras marknadsandelar.

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: G-sync ÄR bättre i det avseendet att dom använder en scaler som fungerar bättre än någon annan.(just nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Titta på den skillnaderna är marginella och verkar inte vara vinklade åt Nvidia (inget som tydligt lyser igenom i alla fall). Vist inte något jätte bra spel dom använde vid tester (Nvidia utvecklad titel om jag inte har fel). Men verkar ju funka fint på AMD med.

Sett nu, kan hålla med var bra video.
Själv blivit sugen på en freesync efter allt pratande

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Broken-arrow: G-sync ÄR bättre i det avseendet att dom använder en scaler som fungerar bättre än någon annan.(just nu)

Får jag fråga i vad? Testet som länkades tidigare hade dom näst intill identiska MS och overdrive fungerar som det ska och CF även snabbare än Nvidia sett till tid tog för dom att lösa SLI.

TN VS TN så vinner ingen av teknikerna, ingen förutom asus har vågat sig på IPS än så länge (som dom medvetet/hade inget val att sätta lågt intervall på).

Jag vet att nästa vända av skärmar kommer det fler även med IPS och Adaptive-Sync kommer få mogna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Hjälpsam

Visst utryckte jag mig lite uppkäftigt, men redan har 3½ gånger så många skärmar Freesync som de har GSync, detta trots att GSync funnits ute mycket längre.
Om ett år har antagligen en stor majoritet av skärmarna Freesync, hur skall då Nvidia kunna neka sina kunder att köra dessa?
Skulle detta fixas via uppdaterade drivers är det ju bara en stor vinst för ägare av Nvidia-kort, de skulle då kunna köra både Freesync och Gsync.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får jag fråga i vad? Testet som länkades tidigare hade dom näst intill identiska MS och overdrive fungerar som det ska och CF även snabbare än Nvidia sett till tid tog för dom att lösa SLI.

TN VS TN så vinner ingen av teknikerna, ingen förutom asus har vågat sig på IPS än så länge (som dom medvetet/hade inget val att sätta lågt intervall på).

Jag vet att nästa vända av skärmar kommer det fler även med IPS och Adaptive-Sync kommer få mogna.

Jag har inte sett en ända freesync skärm som klarar samma frekvens bredd som g-sync skärmarna gör men har AMD&partners fixat resten av problem som swec har tagit upp i sina tester så är dom ju snart där.
Och som jag nämt i andra diskussioner så tror jag bara det behöver läggas lite extra krut på en ordentlig scaler hos tillverkarna så är försprånget borta!
Jag hoppas EIZO gör det med sin kommande skärm och att nVidia öppnar upp för freesync så jag kan köpa den också! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Visst utryckte jag mig lite uppkäftigt, men redan har 3½ gånger så många skärmar Freesync som de har GSync, detta trots att GSync funnits ute mycket längre.
Om ett år har antagligen en stor majoritet av skärmarna Freesync, hur skall då Nvidia kunna neka sina kunder att köra dessa?
Skulle detta fixas via uppdaterade drivers är det ju bara en stor vinst för ägare av Nvidia-kort, de skulle då kunna köra både Freesync och Gsync.

Låter logisk. Jag tror precis som du att nVidia har för mycket att förlora på att neka kunder Freesync. Särskilt nu när dem har en marknadsandel på hela 80%. Då tror jag inte direkt att man "utmanar" sina konsumenter utan snarare försöka göra så mycket dem kan för att ha kvar dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag har inte sett en ända freesync skärm som klarar samma frekvens bredd som g-sync skärmarna gör men har AMD&partners fixat resten av problem som swec har tagit upp i sina tester så är dom ju snart där.
Och som jag nämt i andra diskussioner så tror jag bara det behöver läggas lite extra krut på en ordentlig scaler hos tillverkarna så är försprånget borta!
Jag hoppas EIZO gör det med sin kommande skärm och att nVidia öppnar upp för freesync så jag kan köpa den också! ^^

Här har du en skärm med freesync 30-144hz precis som g sync.
http://www.nixeus.com/?product=nixeus-vue-24

kostar 329$ http://www.amazon.com/Nixeus-1920x1080-FreeSyncTM-Monitor-NX-...

pcper snackar om skärmen https://www.youtube.com/watch?v=9rT9KFVAHvc

Det kommer 2 aoc skärmar med 30-160hz freesync denna månaden.
https://pcmonitors.info/aoc/aoc-g2460pf-and-g2770pf-freesync-...

Permalänk
Medlem

@Jonathanknet: Såbra! Då får vi hoppas att det fungerar som det ska!
Jag ändrar inte inställning förens swec har sagt så...

Permalänk
Medlem

Den här är den bästa freesync skärmen.Som har bra freesync spann från 35 upp 144 hz :).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281057

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Att Nvidia skulle göra det faller sig på gränsen till omöjligt då deras affärs kultur helt enkelt inte tillåter det.
Behöver sparka sin CEO för att det ska ske.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Att Nvidia skulle göra det faller sig på gränsen till omöjligt då deras affärs kultur helt enkelt inte tillåter det.
Behöver sparka sin CEO för att det ska ske.

Dock blev dom besegrade på laptops verkar inte ha gått att installera g-sync modul i den.

Får se på sikt, men kommer det 80% Adaptive skärmar och resten g-sync som blir dyrare eller sämre paneler för att konkurrera i samma pris. Sen gillar inte tredje part att behöva supporta låst standard. Blir dyrare att hålla lager på två tekniker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Sent inlägg men nu finns ju denna FREESYNC skärmen med 144 Hz på Netonnet för ett bra pris! funderar själv på att köpa denna skärm sälja mitt GTX 660 och köpa ett 380!

https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/aoc-g246...

Visa signatur

RX6800 R7 5800