Phantombräda i Filco case. 2 set keycaps (bakgrundsbelysning)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Phantombräda i Filco case. 2 set keycaps (bakgrundsbelysning)

Jag tänkte sälja av lite saker här hemifrån nu för jag har hittat min i stort sett optimala setup i form utav ett Cherry-tangentbord samt ett Topre som är de två som jag tenderar att använda hela tiden.

------

Först upp är ett Phantom som sitter i ett Filco case. På det sitter det en programmerbar Teensy 2.0. Alla bokstäver, piltangenter och båda shift är MX Blue. Resten är vintage MX Black och MX Red med koreafjädrar i dem på 40g. Dessutom är sifferraden och vissa modifierare smorda, men inte F-knapparna eller home, insert etc. Det följer med lösa smorda vintage Black och Reds alla med korea fjädrar på 40g i dem så att man kan ersätta alla MX Blue på tangentbordet om man vill. De lödes enkelt dit för det är inga leds på tangentbordet. Keycaps på det är mestadels från ett gammalt BTC 5349 med samma profil som på ett Topre (fler följer med än på bild då det är ett fullsize tangentbord). Men det sitter även några Tyska caps på enskilda tangenter. Det följer även med en Phantom ANSI-plåt vid sidan av (bild längre ner i tråden). Chassit omlackerat av mig. Observera att Caps Lock same Print Screen knapparna inte fungerar för tillfället men det ligger förmodligen i programmeringen utav kortet. Det är inget som jag personligen har kikat på, och har ingen lust att sätta mig in i det hela.

1200kr för det med alla caps på vill jag ha. Vill du ha det utan alla caps (utom space som kommer följa med då den är lite specialstorlek) så vill jag ha 1000kr för det.

------

Sen har jag en uppsättning med keycaps från Ducky som stödjer bakgrundsbelysning. TKL. Väldigt gott skick.

200kr tänkte jag för dem.

------

Till sist så har jag en uppsättning tangenter från ett Func KB-460, alltså ett fullsize tangentbord. Väldigt bra skick även på dessa. Googla efter en bättre bild om du vill se typsnitt etc. på dem.

150kr för dem.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Jag vill ha BTC capsen om du säljer dem separat.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Beltet:

Jag vill ha BTC capsen om du säljer dem separat.

Om ingen köpare på hela brädan dyker upp så kan jag sälja dem separat. Men vill ge det en liten chans med en komplett setup först. Glömde skriva i annonsen men jag har mer caps till BTC setet som kommer att följa med som inte är på bild då det är ett fullsize tangentbord. Dock så är de med stabiliserare inte komatibla med varken Costar eller Cherry stabs och för att få på dem över huvud taget på Cherry-tangentbord så har jag knippsat bort vissa delar av plasten på dem. Den enda som blir lite vingligare och lite halvt oanvändbar just är högra Shift då den är så bred men jag upplever inga direkta problem på varken backspace eller enter t.ex. vid användning på det sättet.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Vad e de för plåt?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av =dorf=:

Vad e de för plåt?

Den som satt original i Filcobrädan (tror jag, inte säker på att de ser ut så där? Minns inte). Den följde med den brädan i alla fall.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av =dorf=:

Vad e de för plåt?

Det är en phantom plåt, man kan öppna switcharna utan att löda loss dom med den plåten (det är min gamla bräda förövrigt).

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av huttala:

Det är en phantom plåt, man kan öppna switcharna utan att löda loss dom med den plåten (det är min gamla bräda förövrigt).

Just fan det ser jag ju nu när du säger det det är ju 4 öppningar för varje switch att jag inte tänkte på det nu när jag har knåpat lite med en. Nåväl skyller på färskhet med phantombrädor *sätter på skämsmössa*

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Tjena,
Är intresserad av ducky keycapsen.
Vad är det för färg och så?

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Skjulet:

Tjena,
Är intresserad av ducky keycapsen.
Vad är det för färg och så?

Bild 3 av 4 i annonsen visar dem!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Den som satt original i Filcobrädan (tror jag, inte säker på att de ser ut så där? Minns inte). Den följde med den brädan i alla fall.

http://i.imgur.com/OvFirIQ.jpg

Skrivet av huttala:

Det är en phantom plåt, man kan öppna switcharna utan att löda loss dom med den plåten (det är min gamla bräda förövrigt).

Skrivet av deeyay:

Just fan det ser jag ju nu när du säger det det är ju 4 öppningar för varje switch att jag inte tänkte på det nu när jag har knåpat lite med en. Nåväl skyller på färskhet med phantombrädor *sätter på skämsmössa*

Tack för svar men jag kan inte motivera ett tangentbord till hemma...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av =dorf=:

Tack för svar men jag kan inte motivera ett tangentbord till hemma...

Haha jag vet precis vad du menar. Det är därför jag tänkte sälja av lite, för att lämna lite plats för eventuella framtida köp även om jag har en plan att försöka hålla mig ifrån det för jag kommer inte hitta något som jag tycker om mer än de jag redan har skulle jag tro

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Hittat någon köpare? annars är jag sjukt sugen på BTC tangenterna fortfarande.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Beltet:

Hittat någon köpare? annars är jag sjukt sugen på BTC tangenterna fortfarande.

Tja! Skickar PM till dig om en liten stund har bara lite jag måste stå i här hemma först.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch