Lag i csgo utan att det är internetets fel

Permalänk
Medlem

Lag i csgo utan att det är internetets fel

Hej

Nu har jag börjat lagga lite i csgo och det är inte pga mitt internet eller pga att jag har dålig fps eftersom jag har runt 300-350 fps hela tiden och min ping ligger stabilt på 39 ping. Men det är så att jag brukar lagga lite som när jag t.ex skjuter eller om jag bytar vapen och då brukar det bli liksom som att jag har för hög ping fastän min ping fortfarande är väldigt låg. Jag vet redan att det inte beror på internetet men kan det bero på något annat i datorn? Några av komponenterna eller nåt sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

Hej

Nu har jag börjat lagga lite i csgo och det är inte pga mitt internet eller pga att jag har dålig fps eftersom jag har runt 300-350 fps hela tiden och min ping ligger stabilt på 39 ping. Men det är så att jag brukar lagga lite som när jag t.ex skjuter eller om jag bytar vapen och då brukar det bli liksom som att jag har för hög ping fastän min ping fortfarande är väldigt låg. Jag vet redan att det inte beror på internetet men kan det bero på något annat i datorn? Några av komponenterna eller nåt sånt?

Hej hade samma sak i cs efter jag uppgraderade till win 10 har du win 10 kan de va en bugg då jag hört andra som har Win 10 ha den också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ERAL03: Ja jag har också windows 10 så det är nog det, kan också vara uppdateringen som kom för några dagar sen så

Permalänk
Medlem

ja har win10 och har INGA problem.

Permalänk

Vad står det i Net Graph?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

@juniorjesper: Inga problem i net graphen heller, mina vapen laggar när jag t.ex tar upp dem igen efter att ha haft kniven uppe så blir det liksom som att man tar upp dem tre gånger

Permalänk
Skrivet av dmFT:

@juniorjesper: Inga problem i net graphen heller, mina vapen laggar när jag t.ex tar upp dem igen efter att ha haft kniven uppe så blir det liksom som att man tar upp dem tre gånger

Vad ligger VAR, loss och choke på?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

loss och choke är på 0% och VAR är också bra så vet inte vad problemet är

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

VAR har börjat gå upp jättemycket nu, den går upp i typ 1.006 o sånt nu istället för det vanliga 0.020
Hur fixar jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

VAR har börjat gå upp jättemycket nu, den går upp i typ 1.006 o sånt nu istället för det vanliga 0.020
Hur fixar jag det?

ett VAR värde på 1.006 är antagligen inte det som kan orsaka den typen av lagg du upplever då det innebär varierande fördröjning på +/- 1.006 ms