Köpråd mekaniskt tangentbord kring 1k-klassen

Permalänk

Köpråd mekaniskt tangentbord kring 1k-klassen

Hej.
Mitt väldigt gamla Saitek Eclipse håller än men börjar bli trött på dess Dome switchar, ingen respons. Så är ute efter ett mekaniskt tangentbord till nybygget! Som skrivet så är budget kring 1000:- men kan gå upp i pris om det finns en bra anledning. Har tittat på och kommer troligtvis bli något från Qpad, Corsair, SteelSeries eller Razer. För mig gäller främst Röda eller Bruna switchar då jag skriver en hel del projektarbeten på universitetet när jag inte gamear och gillar att man inte behöver använda sig av allt för mycket "downforce" vid slaget. Bakgrundsbelyst är ett måste. Har tittat på:

Corsair K70
Corsair K70 RGB
Corsair Gaming Strafe
Q-Pad MK-85
Razer Blackwidow Chroma
Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2014
SteelSeries Apex (hur upplevs deras membran?)
SteelSeries Apex M800

Någons om kan hjälpa mig få ner antalet kandidater? Eller bör jag titta på något helt annat?

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem

Jag har själv kollat på Corsair k70 så det är den modellen jag rekommenderar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Jag har själv kollat på Corsair k70 så det är den modellen jag rekommenderar!

du rekommenderar alltså en modell efter att ha kollat på den?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Runt den prisklassen så har du också G710+ från Logitech som är mitt primära tangentbord.
Rekommenderas starkt!

Sen finns det speciella modeller från CM Storm med och utan numpad, piltangenter etc och full stora tangentbord.

Är inte mycket som skiljer tillverkarna mellan, fråga dig själv exakt vad du vill ha, media knappar etc, bakgrundsbelysning, switch och köp det som är billigast.

Func 460 är ett bra tangentbord för ett bra pris exempelvis.

Permalänk
Medlem

Har ett Corsair k65 RGB som jag är riktigt nöjd med så rekommenderar Corsair k70 RGB