Batch fil för att byta skärm? [displayswitch.exe]

Permalänk

Batch fil för att byta skärm? [displayswitch.exe]

Tjenare!
Jag hade bara en liten fråga och undrade om någon skulle ha lust att hjälpa mig!
Jag har pluggat in min PS4 på min andra datorskärm (Display 2). När jag använder datorn så kör jag med båda på extended mode. Dock om jag ska spela på mitt PS4 så måste jag gå in i Display settings och sätta på "Show Display 1 only" för att få igång skärmen för min ps4.

De jag undrade är om någon skulle kunna hjälpa mig att skapa en eller två batch filer så att man bara behöver trycka på filen för att stänga av / starta skärm 2? Om detta funkar så är jag hemskt tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Tryck på windowstangenten + p så kan du ändra utan att behöva gå in menyer.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk

@Tauri: Jo det känner jag till, dock så funkar inte min windows knapp för någon anledning. Har hänt förr och vet ej hur jag har fixat det.

Permalänk
Legendarisk

@martin921210: Du kan nå samma funktionalitet som i Win + p genom DisplaySwitch.exe. Kör du det direkt får du upp samma meny som via tangentbordskommandot, annars kan du lägga till en växel för att välja vilket läge du vill aktivera:

displayswitch /internal displayswitch /clone displayswitch /extend displayswitch /external

Behövs inget script, bara lägg det i en vanlig genväg.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

@Tunnelsork: Ah tack så mycket Tunnelsork! Jag lyckades dock fixa min Windows knapp nu imorske. Hade tangentbordet på "Game mode" som tyderligen stänger av Windows knappen