Windows Photo viewer borta?

Permalänk

Windows Photo viewer borta?

Tjenare!
Har för mig i början när jag hade instralerat Windows 10 så hade jag det orginala photo viewer som man har i Windows 7. dock nu så är den appen borta från datorn och jag har enbart "Foton" appen, den är välldigt seg om man jämför och jag måste acceptera att den öppnas varje gång jag ska kolla på en bild.

Någon som vet om man kan ladda ner den gamla varianten?

Permalänk
Medlem

Den finns fortfarande kvar !
Det är lite pysslande för att få tillbaka funktionaliteten såklart men det är ju helt klart värt det:
http://superuser.com/questions/947672/how-to-bring-back-photo...

Den nya "appen" i W10 är ju bara en av många saker som är betydligt sämre med W10.

Permalänk

@Svensktiger: är det någon anledning till att dom tog bort den dock? är 100% säker på att jag hade den

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martin921210:

@Svensktiger: är det någon anledning till att dom tog bort den dock? är 100% säker på att jag hade den

Du måste eventuellt ha kört någon beta-version isf, då kan allt ändras till det bättre/sämre när final-version kommer ut.
Jag har kört win10 pro sen det lanserades. Har inte haft den appen du säger dig ha haft iaf.

Permalänk

@anon226320: hm kan ha vart fel då, är detta program säkert? en kommentar som svensktiger skickade sa att man kunna använda det.

http://winaero.com/comment.php?comment.news.1836

har hört om windows tweaker förr tror jag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martin921210:

@JLidback: hm kan ha vart fel då, är detta program säkert? en kommentar som svensktiger skickade sa att man kunna använda det.

http://winaero.com/comment.php?comment.news.1836

har hört om windows tweaker förr tror jag

Jag har ingen erfarenhet eller hört talas om det program du länkar till.
Jag svarade bara initialt på frågan du hade gällande foton & min egen erfarenhet.

Vad är du ute efter att göra egentligen?

Permalänk
Medlem

Det var inte winaerotweaker jag menade iofs utan de andra trixen på sidan
Men allt som gör det man vill är ju bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Det var inte winaerotweaker jag menade iofs utan de andra trixen på sidan
Men allt som gör det man vill är ju bra.

TS måste ha scrollat för långt ner på sidan helt enkelt.
Men ja, att göra en reg-fil och köra den sedan, funkar ypperligt fint :).
Har även jag haft irritation över fotovisaren i win10. Snubblade över denna tråd och gjorde som man skulle med reg-filen.
Nu är mitt liv ett steg enklare, tack!

Redigerade bort lite swengelska.
Permalänk

haha sådär! Windows Tweaker var bara 1 klick så var det klart! Funkade perfect och välldigt simpelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Har även jag haft irritation över fotovisaren i win10. Snubblade över denna tråd och gjorde som man skulle med reg-filen.
Nu är mitt liv ett steg enklare, tack!

Ja visst är den bedrövlig ?
Tror faktiskt att W10 är det OS som behöver mest handpåläggning för att bli användbart som det ser ut nu.
Förra mästaren var ju win XP.

Permalänk

@Svensktiger: är ju välldigt konstigt att det finns kvar i windows men att det är diaktiverat och man måste krångla såhär mycket för att få det att funka.