Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Jag har testat vanliga claptons, Fused claptons, Fused staggered claptons och min goto setup dual 24g Nichrome 2x6wraps 2,5mm och alla har funkat kanoners

Vad får du för ohm på dual 24g builden?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

vapemail:

Väldigt skön att hålla i handen med sin matta finish med lite "gummikänsla", lättare än jag trodde. Utseende är subjektivt men snyggare i verkligheten än på bild enligt mig. Känns som en välbyggd "no bullshit" mod som kommer att hålla länge.

Permalänk
Medlem

Väntar på yodue UD bellus tank ska bli intressant!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Vad får du för ohm på dual 24g builden?

runt 0,18

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Väntar på yodue UD bellus tank ska bli intressant!

Såg en review på den häromdagen, verkar vara riktigt bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare

Litet paket på väg!!
Ännu en Rose V2 med Stumpy kit och steamtuners clearview tank hela paketet för 1200:- retailpriset på detta paketet är 2100:- Så sjukt bra deal

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=cKlDLtcy9Es har ni sett denna video om farorna med nickel? jag vet inte om de är rent skitsnack? vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zake:

https://www.youtube.com/watch?v=cKlDLtcy9Es har ni sett denna video om farorna med nickel? jag vet inte om de är rent skitsnack? vad tror ni?

Han har inte visat/länkar till några källor alls. Sen så om du vapear nickel så är du långt under den temperaturen han pratar om har jag för mig.(Var ett tag sen jag såg videon)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Får troligtvis in Eiffel T1 TC165W modden imorgon i butiken och då ska den testas, återkommer med review

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Klantig som man är så har jag tappat bort fyllskruven med o-ring till min Kayfun Lite Plus V2. Har krupit och finkammat vad som känns som varenda millimeter i mitt rum, allt förgäves...

Är det någon som har koll på om detta går att köpa här i Sverige?

Det är alltså skruven bredvid 510-kontakten jag är ute efter (med o-ring)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Han har inte visat/länkar till några källor alls. Sen så om du vapear nickel så är du långt under den temperaturen han pratar om har jag för mig.(Var ett tag sen jag såg videon)

Nej, det är du inte. Nickel börjar förorena vid lägre temperaturer (kallas leaching). Det har inget med nickels smältpunkt att göra. Man vet inte hur farligt det är för att det även har att göra med e-juicens förmåga att påverka metallen och då måste en studie göras på många olika e-juicer och deras effekt på nickel i diverse olika temperaturer.

Själv rör jag inte nickel.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Själv rör jag inte nickel.

Det är nog ett smart val. Ser inte ut att finnas någon riktig studie på hur farligt nickel är i sammanhanget.

Finns ju annat man kan köra TC med idag så finns väl ingen direkt anledning till att hålla på med en skadlig metall egentligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Rör inte heller nickel, att bara avfärda alla faror utan att veta är nog inte så smart men upp till var och en så klart. För mig är en ganska stor bit av att vejpa versus analoga hälsoaspekten. Själv känner jag inget större behov av att prova nickel tills seriösa studier presenterats. Upp till var och en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det "naturliga" steget är nog en Subox(+ ett batteri, ingår inte). Som du sedan köper extra batterier till.

50W
0.5 Ohm-coils OCC
1.5 Ohm-coils OCC
Klarar 0.3 Ohms-coils, så har du en annan trevlig tank är det bara att slänga på.
Subtanken (själva tanken) ger bra smak.
USB-laddning i fronten

OCC står för Organic Cotton Coils.

Köp gärna ett batterifodral till ditt extrabatteri, då nycklar i fickor etc. kan kortsluta polerna och det vill vi ju inte att det ska ske.

Förvarar mina i ett litet skåp/kylskåpet då vissa juicer känner jag inte för och de blir alldeles bruna i skåpet. Sätt på korken annars

Tack för bra svar! Beställde en sån nu, ska bli spännande att testa om det är någon skillnad mot mitt aspire kit. Beställde inga extra coils eller så för vart lite osäker på vilka man skulle ha till. Kanske framgår av manualen tänker jag mig? Står ju att den klarar olika Ohms coils, men jag vet inte riktigt vad skillnaden är mellan dem. Kanske man måste testa sig fram till?

Det är just LiquidVoyages joicer som jag har mest av, och som någon skrev, det känns inte som om korken är riktigt 100% sluten på dem. Än så länge är det typ kylskåpstemperaturer på balkongen så får köra på det så länge. Får försöka komma på något smart till senare, kanske får bli så enkelt att en serie zip-bags får duga

Någon som har tips på någon sjyst juice att testa annars?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pojo:

Tack för bra svar! Beställde en sån nu, ska bli spännande att testa om det är någon skillnad mot mitt aspire kit. Beställde inga extra coils eller så för vart lite osäker på vilka man skulle ha till. Kanske framgår av manualen tänker jag mig? Står ju att den klarar olika Ohms coils, men jag vet inte riktigt vad skillnaden är mellan dem. Kanske man måste testa sig fram till?

Det är just LiquidVoyages joicer som jag har mest av, och som någon skrev, det känns inte som om korken är riktigt 100% sluten på dem. Än så länge är det typ kylskåpstemperaturer på balkongen så får köra på det så länge. Får försöka komma på något smart till senare, kanske får bli så enkelt att en serie zip-bags får duga

Ja du får prova dig fram till vilka coils du vill köra, subohm - lägre ohm än 1.0 är oftast menade för att använda som en inhalator - dra direkt ner i lungorna vilket kan kännas ovant om man kommer från analoga eller ett kit som du har nu. Gjorde det för mig i alla fall men är nu det enda jag använder..
De på 0.5 körs lämpligtvis på cirka 30W. Glöm bara inte att droppa cirka 5-10 droppar juice ner i coilen på bomullen och låt stå i en fylld tank runt tio minuter innan du använder dem. Börja på lite lägre watt och arbeta dig sakta upp så håller de längre. Finns massa youtubeguider i ämnet.

Angående korken på LV juicer (och de flesta andra) så är den 100% tillsluten men använder sig av barnsäker "kork", därför den glappar lite. Aldrig haft problem med att juicelukter läcker ut. (luktar ju dessutom bara gott om det nu skulle göra det )

Skrivet av Pojo:

Förutom Liquid Voyages suveräna Pink Custard och Cookie Custard juicer så det jag kan rekommendera är att prova dessa: http://namberjuice.com/epiclouds.html då jag gillar juicer med hög VG, och speciellt Doughnut Pounder och Cartomator Crush. Väldigt subjektivt att rekommendera juicer dock, ingen aning om vad du gillar.
Tänk på att du bör använda juice med lägre nikotinhalt med subohm än du troligen gjort med aspire premium kittet. Skulle rekommendera max 6mg med 0.5 coilsen. Tänk även på att juice oftast blir bättre med tiden, låt den gärna stå ett par veckor, beroende på juice. Kallas "steeping".
Youtubeguider är din vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Kul! Du kommer säkert bli nöjd Börja med låga watt, sen ökar du till den watt du känner passar dig.

Lägre ohm = mer ånga
Så vill du ha mer ånga, så satsa på 0.5 ohm-coilsen.

Sen så var det ju det här med juice...Det är svårt. Personligen går jag hela tiden tillbaka till LV, då jag gillar smakerna och ångan den ger. Vet inte hur många tusenlappar jag eldat iväg på att prova juicer. @retro123 verkar gilla Namberjuice, men jag diggar dom inte alls, någon gång ibland eller så. För att lättast slippa pröjsa massa, så finns det en Köp/Sälj/byt-grupp på facebook, där man kan både byta, sälja och köpa juicer. Ansök där om det intresserar dig

Vissa juicer smakar apa, medan andra smakar riktigt gott, så är det bara.

Vad för typ av juice gillar du? Söta? sura? tobak?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

@retro123 verkar gilla Namberjuice, men jag diggar dom inte alls, någon gång ibland eller så.

Va? Gillar inte donught pounder? Hur kan någon säga så?? (ironi, som synes så är smaken som baken, att rekommendera juicer är ganska svårt till någon annan om man inte vet vilka smaker den brukar gilla..) Bäst är nog att prova sig fram själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Va? Gillar inte donught pounder? Hur kan någon säga så?? (ironi, som synes så är smaken som baken, att rekommendera juicer är ganska svårt till någon annan om man inte vet vilka smaker den brukar gilla..) Bäst är nog att prova sig fram själv.

;D

Doughnut Pounder smakar ju typ arakksboll med någon skev tvist! Antingen så ska den smaka så, eller så fick jag världens sämsta batch.
Oasis Mist smakar ju typ som "Hawaiin Tropic"-sololjan luktar!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

;D

Doughnut Pounder smakar ju typ arakksboll med någon skev tvist! Antingen så ska den smaka så, eller så fick jag världens sämsta batch.
Oasis Mist smakar ju typ som "Hawaiin Tropic"-sololjan luktar!

Oasis mist var väl inte min favorit heller dock har jag inte provat någon juice som slår donught pounder hitills..älskar den, kan bara inte sluta vejpa den när jag börjar - en "inhale" till, nej bara ett till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Oasis mist var väl inte min favorit heller dock har jag inte provat någon juice som slår donught pounder hitills..älskar den, kan bara inte sluta vejpa den när jag börjar - en "inhale" till, nej bara ett till...

haha! Härligt!

Får väl ge den ett försök till då. Vad för tank vejpar du den i?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hej, så man ska ha låg ohm för att få mycket ånga?
Kan mina verkligen stämma då? står att det är 2.1Ohm men tycker jag får mycket ånga endå? =/

Skrivet av EyeNEye:

Kul! Du kommer säkert bli nöjd Börja med låga watt, sen ökar du till den watt du känner passar dig.

Lägre ohm = mer ånga
Så vill du ha mer ånga, så satsa på 0.5 ohm-coilsen.

Sen så var det ju det här med juice...Det är svårt. Personligen går jag hela tiden tillbaka till LV, då jag gillar smakerna och ångan den ger. Vet inte hur många tusenlappar jag eldat iväg på att prova juicer. @retro123 verkar gilla Namberjuice, men jag diggar dom inte alls, någon gång ibland eller så. För att lättast slippa pröjsa massa, så finns det en Köp/Sälj/byt-grupp på facebook, där man kan både byta, sälja och köpa juicer. Ansök där om det intresserar dig

Vissa juicer smakar apa, medan andra smakar riktigt gott, så är det bara.

Vad för typ av juice gillar du? Söta? sura? tobak?

Förövrigt kan jag rekomendera Ice mint smaken, tycker den smakar ungefär som malbro ice blast om man tycker om den

edit: Använder förövrigt http://www.innokin.com/index.php/product-listings/product/9-i...
på 8p vilket jag antar är 8watt?
men 8watt låter ju väldigt lite då andra ni andra verkar vara på 30+ watt?

Edit2: Hur länge håller smakerna föresten? köpte flera olika smaker för cirka 1år sedan som jag inte använt typ, men håller dom fortfarande eller är det bara att slänga?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

haha! Härligt!

Får väl ge den ett försök till då. Vad för tank vejpar du den i?

Gör det, gärna max VG (epicclouds) varianten. Sist körde jag den i subtank mini. Längtar efter att prova den i crown på 80W med 0.25 coilsen vilken jag inte ägde när sista beställningen av dp kom. Drömmer om smaksensationen som komma skall..

Permalänk
Medlem

Pink custard har jag faktiskt testat. Det var _INTE_ min grej Teddy berries och Signature är de jag gillat bäst från LV än så länge. RY4 var också helt ok, men den beställde jag i 6mg nikotin vilket var lite klent. Kanske funkar bättre med det nya kittet jag beställt då.

Så fruktigt, syrligt och tobakssmak funkar alla fint. Custard-smaker... svårt att beskriva, men det är liksom som en gräddig, tung smak som gjorde att jag fick en mättnadskänsla och nästan illamående. Likt det man får när man ätit för mycket efterrätt om ni förstår

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pojo:

Pink custard har jag faktiskt testat. Det var _INTE_ min grej Teddy berries och Signature är de jag gillat bäst från LV än så länge. RY4 var också helt ok, men den beställde jag i 6mg nikotin vilket var lite klent. Kanske funkar bättre med det nya kittet jag beställt då.

Så fruktigt, syrligt och tobakssmak funkar alla fint. Custard-smaker... svårt att beskriva, men det är liksom som en gräddig, tung smak som gjorde att jag fick en mättnadskänsla och nästan illamående. Likt det man får när man ätit för mycket efterrätt om ni förstår

Syrligt är inte min grej oftast, som sagt vi har alla olika preferenser.. Talar vi LV så föredrar jag cookie custard över pink custard just för att cookie har mindre syrlighet och är krämigare. Ganska meningslöst att prata om då smaker blir så abstrakt om man inte utgår från något, att rekommendera något om man får specifika önskemål går ju säkert bättre men bara om man får väldigt detaljerade preferenser om vilka smaker som föredras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Hej, så man ska ha låg ohm för att få mycket ånga?
Kan mina verkligen stämma då? står att det är 2.1Ohm men tycker jag får mycket ånga endå? =/
Förövrigt kan jag rekomendera Ice mint smaken, tycker den smakar ungefär som malbro ice blast om man tycker om den

edit: Använder förövrigt http://www.innokin.com/index.php/product-listings/product/9-i...
på 8p vilket jag antar är 8watt?
men 8watt låter ju väldigt lite då andra ni andra verkar vara på 30+ watt?

Edit2: Hur länge håller smakerna föresten? köpte flera olika smaker för cirka 1år sedan som jag inte använt typ, men håller dom fortfarande eller är det bara att slänga?

Allt är ju relativt. Du kanske tycker att du gör mycket ånga nu, men vi andra kan knappt andas genom Ego-tankarna(likt den du har), vilket förmodligen var vad alla började med.

Ja, de stämmer troligtvis att det är 2.1 ohm

Du får ju med 1.5 ohm-coil i subtank/subox-kittet och en 0.5-coil

Skrivet av retro123:

Gör det, gärna max VG (epicclouds) varianten. Sist körde jag den i subtank mini. Längtar efter att prova den i crown på 80W med 0.25 coilsen vilken jag inte ägde när sista beställningen av dp kom. Drömmer om smaksensationen som komma skall..

Yes, har Epicclouds. Inte vågat köra den i subtanken, då jag misstänker att allt annat jag stoppar i tanken då, kommer förmodligen smaka apa efter Doughnut Pounders smakattack ^^ Clogga igen bomullen

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Vad vore en måndag utan Vapemail!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/W2seg9Z.jpg

Milf? Om det är den så säg gärna vad du tycker den smakar Har en själv och tycker den smakar som LV's Cookie custard men det ska väl vara mer mothers milkshake om jag kommer ihåg rätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/W2seg9Z.jpg

lol vad är det för juice till vänster?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Milf? Om det är den så säg gärna vad du tycker den smakar Har en själv och tycker den smakar som LV's Cookie custard men det ska väl vara mer mothers milkshake om jag kommer ihåg rätt?

Det är Capone en kryddig custard som var helt underbar

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jkrx:

lol vad är det för juice till vänster?

Det är en juice som görs utav en av medlemmarna i Svenska RBA gruppen på FB The juice loves you long time

Visa signatur