Muskampen 2025: Segraren korad!

KD överger decemberöverenskommelsen, vad blir resultatet?

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen regeringsombildning på dagordningen säger Löfven, hur ska vi tolka det?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Äh, det är bara ett tillfälle till för Löfvén att inte hålla det han säger.

Klart att det blir regeringsombildning. Även om regeringen får igenom sin budget så kommer man att bombarderas av tillkännagivanden från riksdagen. Löfvén kommer aldrig att utlysa ett nyval igen, så antingen blir det misstroendeförklaring för att tvinga fram en ombildning eller så kickar Löfvén MP på egen hand.

EDIT: Rätt säker på att budskapet från Alliansens strateger inför debatten var:

"Vad ni än gör, prata inte MED sverigedemokraterna. Prata inte OM sverigedemokraterna. Svara inte på Åkessons frågor. Om Åkesson kastar en sten i ansiktet på någon av er, vänd er till Löfvén och ta upp ROT. Vad ni än gör: DEBATTERA. INTE. MED. JIMMIE. ÅKESSON!"

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Märkligt, det låter precis som ditt inlägg. Gnälla för gnällandets skull... finns det något av diskussionsvärde eller projicerar du dina förutfsttade meningar på mig?

Nej? Jag säger bara att det finns folk som gnäller för att folk inte pratar svenska.. Håller med dig i stort.

Skrivet av ilstallione:

Tjurighet helt enkelt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Valiumballong:

Äh, det är bara ett tillfälle till för Löfvén att inte hålla det han säger.

Klart att det blir regeringsombildning. Även om regeringen får igenom sin budget så kommer man att bombarderas av tillkännagivanden från riksdagen. Löfvén kommer aldrig att utlysa ett nyval igen, så antingen blir det misstroendeförklaring för att tvinga fram en ombildning eller så kickar Löfvén MP på egen hand.

Menar du att Lövfen käbblar?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

"Det där är bara käbbel" säger Löfven när han tittade sig i spegeln i morse.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Käbblandet kommer att vara Lövéns arv.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Såg denna på flashback från någon presskonferens, borde vara definitionen av käbbel:

"Journalist: -Du säger att Sverige förbereder sig inför en krissituation, vad vill du säga med dom dramatiska formuleringarna?

Stefan Löfven: - Ja för det första att vi vi står mitt upp i det jag menar allvar också när jag säger, när jag uttrycker ett ett stort tack till alla människor som gör en sån fantastisk insats för det är en humanitär insats det är precis som med migrations och justitieministern just sa. Vad vi gör egentligen är att vi räddar liv när människor som kommer från bomber från eee från mördande från förtryck eee dom har sina liv i spillror. Vi Vi hjälper dom å då är det en, det är en stor humanitär insats och det självfallet då när vi nu ser eee det antalet människor som behöver det, som söker det skyddet så är det en en en av dom största humanitära insatserna. Och att vi står inför en krissituation de det är ju bland annat därfö jag, vi redogör för nu idag att vi också förbereder för en situation där vi kan behöva förlägga människor i tält därför att ee vi står upp för den den humanitära eeee flyktingpolitiken asylrätten men vi ser ju också vi kan ju inte blunda för det faktum att vi har fler än vi någonsin har tagit emot på så kort tid och då ska vi kunna ge dom tak över huvudet. Då är det...då kan det kan det komma att behöva annat."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Såg denna på flashback från någon presskonferens, borde vara definitionen av käbbel:

"Journalist: -Du säger att Sverige förbereder sig inför en krissituation, vad vill du säga med dom dramatiska formuleringarna?

Stefan Löfven: - Ja för det första att vi vi står mitt upp i det jag menar allvar också när jag säger, när jag uttrycker ett ett stort tack till alla människor som gör en sån fantastisk insats för det är en humanitär insats det är precis som med migrations och justitieministern just sa. Vad vi gör egentligen är att vi räddar liv när människor som kommer från bomber från eee från mördande från förtryck eee dom har sina liv i spillror. Vi Vi hjälper dom å då är det en, det är en stor humanitär insats och det självfallet då när vi nu ser eee det antalet människor som behöver det, som söker det skyddet så är det en en en av dom största humanitära insatserna. Och att vi står inför en krissituation de det är ju bland annat därfö jag, vi redogör för nu idag att vi också förbereder för en situation där vi kan behöva förlägga människor i tält därför att ee vi står upp för den den humanitära eeee flyktingpolitiken asylrätten men vi ser ju också vi kan ju inte blunda för det faktum att vi har fler än vi någonsin har tagit emot på så kort tid och då ska vi kunna ge dom tak över huvudet. Då är det...då kan det kan det komma att behöva annat."

Man blir bra stolt över vår statsministers förmåga att låta som en deltagare i en gymnasiedebatt.

"KÄBBEL!"
"Käääbbel!"
"Det där är kÄbell!"
"Det där är käbEll!"
"KÄBBLA inte med mig!"
"Med MIG käbblar man inte!"
"Jag gillar inte allt detta KÄBBEL!"

- Stefan Lövén förbereder sig för partiledardebatt

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

1st timmen.. käbbel, taggtråd samt utomjordingar...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Larsioni:

1st timmen.. käbbel, taggtråd samt utomjordingar...

Pool-städning var också på tapeten. Snacka om att han fick retur på den...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu ska Jonas Sjöstedt förklara hur man minskar efterfrågan på något genom att stänga ner en gruva som utvinner något som det inte finns det minsta brist av. Kanske stänga ner bilproduktionen i Sverige? Jag menar, om Sverige slutar producera bilar så kommer folk köpa färre bilar. Det finns inte en chans i helvete att de andra biltillverkarna skulle producera fler bilar.

Bra Sjöstedt! Heja heja!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Käbblet verkar ju aldrig vilja ta slut där borta på vänsterkanten - Anna Kinberg Batra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Käbblet verkar ju aldrig vilja ta slut där borta på vänsterkanten - Anna Kinberg Batra.

Käbbel: the drinking game

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

En bubbla är per definition överbelåning, det är inte ett problem på Svensk bostadsmarknad. Lånesummorna understiger i regel till och med byggkostnaden för bostaden.
...
Återigen så förutsätter en bubbla att belåningen överstiger bruksvärdet, vi är inte där än.
...

Det är inte definitionen av bubbla, du har fel.

En finansbubbla eller finansiell bubbla är en situation när det pris som personer betalar för finansiella tillgångar, till exempel aktier eller fastigheter, överstiger det reella värdet på tillgången ifråga, d.v.s. det värde som tillgången har om man ser till de inkomster som tillgången realistiskt sett kan generera.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Finansbubbla

Följande är fortfarande bestritt:

• Sverige är rikare än vad det någonsin har varit.

• Brottsligheten minskar.

• Vi har en bättre ekonomi än våra grannländer.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

"Att dom DÄR BORTA höjer skatten med whatever antal kronor..." - AKB

Jamen ni släpper ju igenom varenda jävla skattehöjning. Hur korkade tror hon att vi borgerliga väljare är?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Avstängd

"Att dom DÄR BORTA höjer skatten med whatever antal kronor..." - AKB

Jamen ni släpper ju igenom varenda jävla skattehöjning. Hur korkade tror hon att vi borgerliga väljare är?

Har tyvärr varit så här i nästan varenda debatt. Det är mindre lösningar och mer käbbel om vad det andra blocket vill/ska/Kanske kan göra.. Jag vill ha exempel på lösningar.. inte veta vad de andra gjort under förra mandatperioden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vadå "Fler"? Överrepresentativitet betyder inte fler.. bara att man har större % av dessa och bakom detta finns det teorier till många orsaker. Bland annat socio-ekonomiska orsaker.

Problemet med SD är att deras historia upprepar sig än idag. Vad som hände för 20-30 år sedan är bara relevant om det upprepas idag. SD är det enda parti på 2000-talet t.ex. som röstat FÖR tvångssterilisering. Sedan sitter du och lägger ord i mun på mig. Ingenstans har jag sagt att vara emot dagens asylinvandring per automatik gör en till hjärtlös DÄREMOT så är det inte direkt sunt att gå och rösta på ett parti som säger "Sänk invandringen" bara för sänkningens skull. Att sänka asylinvandringen är inget mål. Det är ett medel att nå ett mål men SD och deras anhängare behandlar det som den universala lösningen på Sveriges problem till den grad att partiet bygger en hel budget runt invandringen och dess sänkning. Om vi tar SDs påståenden om att mindre kan hjälpa fler i området så ska man vara medveten om att UNHCR har skjutit SDs påståenden i sank vid flera tillfällen.

Det enda med tvångssterilisering jag hittade om saken var att SD enligt en gammal artikel inte hade bestämt sig om saken efter att alla andra partierna hade gjort det eller om enskilda individer inom SD uttryckt sådana åsikter. Annars får du gärna länka till ett officiellt uttalande eller en skrift från SD om det.

Jag har inte lagt ord i mun på dig, vad babblar du om egentligen?

Permalänk
Medlem

Man blir bra stolt över vår statsministers förmåga att låta som en deltagare i en gymnasiedebatt.

"KÄBBEL!"
"Käääbbel!"
"Det där är kÄbell!"
"Det där är käbEll!"
"KÄBBLA inte med mig!"
"Med MIG käbblar man inte!"
"Jag gillar inte allt detta KÄBBEL!"

- Stefan Lövén förbereder sig för partiledardebatt

Kränkande

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Sarkasm? Med tanke på att v70 till skillnad från äldre volvo-modeller bytt skepnad under åren, inte bara en utan två ggr

Ja vet. Kom inte på något bra utöver stor och stabil.

Permalänk
Medlem

Det är förvånande och anmärkningsvärt att ni som utgör folket diskuterar våra politikers handlingar, ord och beteenden när samtliga som står på golvet nästintill tydligt har visat vilken brist på handlingskraft dom har.

Det är ett skådespel, bröd kastas.

MVH

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RX 9070XT TUF OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

JÅ vinner debatten på walk over. Tacksamt att vara Sverigedemokratisk partiledare just nu.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

JÅ vinner debatten på walk over. Tacksamt att vara Sverigedemokratisk partiledare just nu.

Betyder inte att han har bäst politik.

Ang debatten: Busch thor var ju långt bättre än Kinnberg Batra som bara är larvig. Gå o gråt i ett hörn lix.

Permalänk
Hedersmedlem

Ebba gjorde riktigt bra ifrån sig idag, tycker faktiskt hela debatten var intressant.
Nato-käbblet var lite oroande dock, vet inte hur jag ska ställa mig till den frågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

2 timmen.. käbbel, Fukushima, bubblan...samt Nato.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Betyder inte att han har bäst politik.

Nej, det är sant. Men om ingen utmanar honom så vinner han debatten. Om man bortser från Sjöstedts förvirrade riskkapitalists-utläggning så var det ingen som vågade sig på Åkesson.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel:

Följande är fortfarande bestritt:

• Sverige är rikare än vad det någonsin har varit.

• Brottsligheten minskar.

• Vi har en bättre ekonomi än våra grannländer.

Tog ett tag innan jag förstog, klockrent ska sova på den. Godnatt!

Permalänk
Medlem

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har raderat några inlägg från i eftermiddags där diskussionen spårade ur lite och mest kom att handla om modereringen i forumet. Om någon har frågor om eller synpunkter på modereringen, bör den personen kontakta oss via kontaktformuläret. Ifall frågorna är mer generella och inte rör ett enskilt fall, går det även bra att använda feedbackforumet. Däremot riskerar det att leda till onödig irritation och till att göra diskussionerna mer svåröverskådliga om sådana här frågor tas upp i vanliga trådar. (Se även § 11 i reglerna.) Det skadar inte heller att påminna om att det bästa man kan göra om man misstänker att ett inlägg bryter mot reglerna, är att anmäla det så att vi kan titta på det.

Med tanke på att vissa av de raderade inläggen verkade ifrågasätta varför trådskaparen Ilstallione inte vidtar olika former av modereringsåtgärder, vill jag särskilt påpeka att vi har som policy att moderatorer inte ska moderera trådar där de själva är aktiva i diskussionerna. Även om det skulle finnas anledning att vidta åtgärder mot vissa inlägg i tråden, skulle alltså inte just Ilstallione göra något.

Eventuellt kan delar av vissa av de raderade inläggen även ha innehållit kommentarer som höll sig till ämnet. Jag beklagar i så fall att dessa delar fallit bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Ebba gjorde riktigt bra ifrån sig idag, tycker faktiskt hela debatten var intressant.
Nato-käbblet var lite oroande dock, vet inte hur jag ska ställa mig till den frågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej till nato!
Oroande att de jämför ukraina med sverige. Även om sverige bara haft en soldat skulle det vara en för stor ansträngning för Ryssland kontra vad de vinner på det. Dessutom framstår det av media att Nato automatiskt är en "god" allians och ryssland är "ond som även det är fel. Vi ska inte glömma att även nato har gjort väldigt dåliga saker.

Tycker också ebba var bra. Långt bättre än Anna.

Permalänk
Medlem

Nej, det är sant. Men om ingen utmanar honom så vinner han debatten. Om man bortser från Sjöstedts förvirrade riskkapitalists-utläggning så var det ingen som vågade sig på Åkesson.

Märk även att han inte hade något konkret förslag i tex miljö och jobb utöver att skylla på alliansen att de inte röstar mot regeringen. Jag trodde att han skulle säga något eget bara för att framstå som ett lite bredare och seriösare parti, men icke.