Möt Craft GPT – AI-chattbot byggd i Minecraft

Permalänk
Melding Plague

Möt Craft GPT – AI-chattbot byggd i Minecraft

Välkända Minecraft-kreatören Sammyuri använde 439 miljoner block i bygget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gått långt sen man byggde ihop en miniräknare på 4-bit i spelet. Kudos till snubben detta är galet och riktigt kul att se!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem

Kanske säger en del om hur mycket resurser som går att sammanställa mejlet du inte orkade läsa.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.
Huvuddator. 14600K 32Gb RAM, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Kanske säger en del om hur mycket resurser som går att sammanställa mejlet du inte orkade läsa.

Jaa, fattar inte riktigt grejen då eet inte går att lita på att AI:n hittar på något som inte finns så behöver du ändå kontrollera det den sammanställt. Kanske kan fungera ok till att göra ett abstrakt till en uppsats du själv skrivit där du har kolla på grejerna. Men om du har kolla på grejerna så behöver du kanske ändå inte AI:n.

Hörde någon som använde AI för att kontrollera sin egen yext utifrån stil osv, och då inte för att hitta på något eget. Känns som ett av få bra användningsområden förr LLM.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jaa, fattar inte riktigt grejen då eet inte går att lita på att AI:n hittar på något som inte finns så behöver du ändå kontrollera det den sammanställt. Kanske kan fungera ok till att göra ett abstrakt till en uppsats du själv skrivit där du har kolla på grejerna. Men om du har kolla på grejerna så behöver du kanske ändå inte AI:n.

Hörde någon som använde AI för att kontrollera sin egen yext utifrån stil osv, och då inte för att hitta på något eget. Känns som ett av få bra användningsområden förr LLM.

Jag känner att det man vinner på ett håll förlorar man på ett annat. I slutändan än ansträngningen ungefär densamma. Sen finns det ju dom som tycker att det Ai spottar ur sig är av bra kvalité utan justering, och då förstår jag väl om de tycker det är det bästa sedan skivat bröd.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.
Huvuddator. 14600K 32Gb RAM, RTX 3090

Permalänk
Medlem

AI gnället - nu även i en nyhet som handlade om nån som pillat med Minecraft 😅
Rädslan av att känna sig överflödig har inga gränser... 😆

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Sötast

Man kanske måste definiera vad minecraft faktiskt är också isåfall...

Det är inte så att du kan spela minecraft normalt på det som körs i videon...

Sure... det använder en minecraft klient och ser ju grafiskt ut som det men sen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Man kanske måste definiera vad minecraft faktiskt är också isåfall...

Det är inte så att du kan spela minecraft normalt på det som körs i videon...

Sure... det använder en minecraft klient och ser ju grafiskt ut som det men sen då?

Jo det gick att kör i minecraft.... om du hade tid att vänta... i 10år 😆

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Och ingen har ju manuellt byggt alla dessa block, nånstans där slutar jag vara imponerad...

Antar de skapar ett program som lägger ut alla block, vad är då meningen!?
Varför?
Då kan man ju lika gärna använda en helt vanlig AI...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Och ingen har ju manuellt byggt alla dessa block, nånstans där slutar jag vara imponerad...

Antar de skapar ett program som lägger ut alla block, vad är då meningen!?
Varför?
Då kan man ju lika gärna använda en helt vanlig AI...

Nej, ingen har ju manuellt suttit och placerat ut över 400 miljoner block in-game, det vore ju verkligen helt galet.

Vad de däremot gjort är väl att utveckla ett program som genererar och placerar ut den enorma kombination av redstone-block som behövs för den här beräkningsenheten.

Det som är imponerande är väl just att det öht går att konstruera en så avancerad grej med Minecrafts redstone-block och att det de skapat faktiskt blir en fungerande maskin inne i Minecraft.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304