Star Wars: Battlefront-beta slår rekord

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront-beta slår rekord

Huruvida omstarten av Star Wars: Battlefront blir en succé är det för tidigt att sia om, men nu framgår att i alla fall det allmänna betatestet slagit rekord med över nio miljoner spelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Star Wars som sagt. Kan tänka mig att hälften av dessa nio miljoner blev så besvikna att de inte återvänder?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Star Wars som sagt. Kan tänka mig att hälften av dessa nio miljoner blev så besvikna att de inte återvänder?

Indeed. Det har inte kommit ett riktigt bra Star Wars FPS på jag vet inte hur många år. Även om det här är ett förenklat Battlefield-stuk, det var kul nog att jag kommer skaffa det i alla fall

Sen kan man med all rätt kritisera EA's prissättning på de olika editions, season pass m.m. Men jag hade inte väntat mig annat, det är EA. Nuff said.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Fick ingen "WOW" känsla av spelet men lär nog köpa det hur som helst..

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Typ jag, BF4 easyedition kallar jag spelet.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

..och jag kallar det Starwars Battlefront.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Indeed. Det har inte kommit ett riktigt bra Star Wars FPS på jag vet inte hur många år. Även om det här är ett förenklat Battlefield-stuk, det var kul nog att jag kommer skaffa det i alla fall

Sen kan man med all rätt kritisera EA's prissättning på de olika editions, season pass m.m. Men jag hade inte väntat mig annat, det är EA. Nuff said.

Ingen info än om dom ska ha ett premium paket så det kanske vi slipper denna gång. Jag tyckte spelet var roligt det jag testade, kanske lite mer åt arcad hållet så spelet kanske inte håller lika länge som bf4. Men det känns ändå helt okej.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Ingen info än om dom ska ha ett premium paket så det kanske vi slipper denna gång. Jag tyckte spelet var roligt det jag testade, kanske lite mer åt arcad hållet så spelet kanske inte håller lika länge som bf4. Men det känns ändå helt okej.

Jodå det kommer ett season pass. Det kostar 500 kronor om jag inte missminner mig. Eller 1200 kronor för spelet plus alla dlc om man köper via origin.

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Medlem

noo jag vill inte att det ska gå bra för spelet, alla vill egentligen ha mer avancerade och djupa spel, det är dom som håller i längden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

noo jag vill inte att det ska gå bra för spelet, alla vill egentligen ha mer avancerade och djupa spel, det är dom som håller i längden...

Går det bra för spelet är det förmodligen för att många vill ha denna typen av spel.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag gillade Betan, kommer absolut bli ett köp. Men som ett inbitet Star Wars fan så va det redan bestämt sedan första teasern. Har 99% av alla star wars spel till PC. Samt spelat alla star wars spel sedan C-64/Atari 520 och Amiga 500.

Märkte några "buggar" men kom inte underfund med hur man skickade buggreport. Den bugg som va mest frustrerande va när jag skullle trycka på re-spawn knappen. Jag va tvungen att få muspekaren över någon annan knapp först innan jag kunde klicka på re-spawn.

Svarade dock på några surveys

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Förklara för mig, på vilket sätt är spelet så likt Battlefield 4 som du nu vill påstå att det är? Jag vet nämligen att många håller med mig när jag säger att en nackdel med spelet är att det är för olikt just Battlefield.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Förklara för mig, på vilket sätt är spelet så likt Battlefield 4 som du nu vill påstå att det är? Jag vet nämligen att många håller med mig när jag säger att en nackdel med spelet är att det är för olikt just Battlefield.

Enligt många så är det en "reskin" från BF4 bara, jag håller inte med.

Visst, den lånar en del från BF4 som poängsystemet och dens UI, men kollar man på gameplay så är det inte likt alls.

Permalänk
Medlem

Jag hade då riktigt kul i betan. Men då kör jag endast med kompisar, själv kan det nog bli ganska torrt. Jag köper spelet när det släpps, tänker inte förboka.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Funkade klart bra som spel allt flöt , men ingen WOW känsla, sen inget fan av att bli inkastad på servers, vill ha en riktig server browser, inget köp för min del iaf!

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Sure att många säger att de tycker det, men frågan var inte vad dessa tycker, utan varför. Jag vill se argument, inte tomma påståenden.

(Ta det inte personligt, läste att du inte håller med dessa.)

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Funkade klart bra som spel allt flöt , men ingen WOW känsla, sen inget fan av att bli inkastad på servers, vill ha en riktig server browser, inget köp för min del iaf!

Intressant att du tycker det!
Jag själv var väldigt glad att man slapp server browsern från BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

EA har sagt att de har tänkt att spelet skall sälja 10 miljoner så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Om du istället utgår i från Halo eller andra console-shooters vilket jag tror Battlefront från början var tänkt att konkurrera med så tycker jag det håller måttet.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Avstängd

Förstår inte vad jag tänkte med. Trodde att det skulle gå fint att spela med handkontroll... haha. Blir PC istället.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

EA har sagt att de har tänkt att spelet skall sälja 10 miljoner så.

Jag läste att deras försäljningsmål var 9 miljoner.
Det kommer säkert sälja bra men det går att hitta rätt många trådar på internet där spelet får mestadels negativ kritik.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är schysst att kalla det Battlefront mot oss som faktiskt spelat tidigare spelen i serien. Saknar mkt av det man tar för givet av ett Battlefront som t.ex en kampanj samt rymdstrider. Heter trots allt Star Wars. Att då plocka bort rymdstriderna är ju totalt hjärndött. Cynikern i mig säger att det kommer komma som dyr DLC i vanlig EA-anda suck. Väldigt snyggt och härlig känsla, där har DICE lyckas otroligt bra. Men innehållsmässigt får det underkänt.

Permalänk
Skrivet av MrM3:

Tycker inte det är schysst att kalla det Battlefront mot oss som faktiskt spelat tidigare spelen i serien. Saknar mkt av det man tar för givet av ett Battlefront som t.ex en kampanj samt rymdstrider. Heter trots allt Star Wars. Att då plocka bort rymdstriderna är ju totalt hjärndött. Cynikern i mig säger att det kommer komma som dyr DLC i vanlig EA-anda suck. Väldigt snyggt och härlig känsla, där har DICE lyckas otroligt bra. Men innehållsmässigt får det underkänt.

Men den kommer väl rymdstrider? eller? Tyckte det fanns ett sånt gamemode i betan (som var låst)

Finns det någon omröstning på forumet för de som testat betan: om de kommer köpa eller inte?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Liknande rekord slogs väl under Hardline betan också ?
Se hur utfallet av det blev...

Nu är detta iofs Star Wars, så det kommer säkert sälja ordentligt.
Men jag är rätt övertygad om att servrarna kommer gapa ganska tomma efter bara några månader när folk tröttnat...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd

Tycker spelet var sjukt coolt, snygga miljöer och riktigt bra ljud (thermal imploder någon?!).

Kommer nog bli ett köp för lite casual lir med polarna. Tycker det är helt förståeligt att det blir enklare spel när det är så bred publik. Men det var många balansändringar för att det ska funka, det var också ganska hopplösa kontroller till att flyga. Kändes.. skumt på något sätt. Helis och jets i BF4 är riktigt kul så synd att de inte tog med lite känsla därifrån.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Någon som testat som tycker det är värt 1000 spänn? Om det är som bf-serien är det inte värt det imo.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Klart man inhandlar spelet! Det är Star Wars för fxn!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag läste att deras försäljningsmål var 9 miljoner.
Det kommer säkert sälja bra men det går att hitta rätt många trådar på internet där spelet får mestadels negativ kritik.

Fördelen är ju att de kan adressera lite av den kritiken, då det fortfarande är en beta. Så man kan väl hoppas att de finputsar lite.

Vissa saker som tex server browser är något som vissa vill ha, men samtidigt är den en fördel ibland att helt slippa det. Så man kanske kan göra det valbart?

@Homer_S1 har också en poäng. Gratis, en sak som gärna lockar till många spelare.
Sen är som sagt frågan om de tar emot kritiken och förbättrar betan, eller bara säger... "det blev ju bra" och förlitar sig blint på att dessa 9 miljoner beta testare som spelade lite, kommer alla köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Visst, den lånar en del från BF4 som poängsystemet och dens UI, men kollar man på gameplay så är det inte likt alls.

Jag tycker att battlefront i betan gjorde ett bra jobb med att vara ungefär lika likt BF4, som de ursprungliga battlefront spelen var lika dåvarande battlefield spel. De har alltid haft en ganska stark likhet med battlefield, men ändå lite skillnad i skotten och rörelser som gör att det skiljer sig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Anledningen till att dom valt att inte ha en serverbrowser kan vara på grund av rättighetsinnehavarna vill att spelet ska spelas 'som det är meningen'. I Battlefield finns det ju vissa servrar som inte tillåter vissa saker/endast ett visst antal utav t.ex snipers. Detta kan vara ett sätt att låta alla spela under samma förutsättningar och man ska kunna spela spelet hur man vill och använda vad man vill använda utan att ha några plugin som förhindrar det.

Ser ingen anledning till att DICE/EA skulle valt matchmaking annars.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.