Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Det är sorgligt att se någon uppvisa en sån absolut och total brist på kunskap om ett ämne och sen ha massor av åsikter om detta. Det är omöjligt att ta det du skriver på allvar. Du snackar om ampuller, okända ämnen, begränsad kognitiv förmåga vilket visar att allt du kommer med är oinformerad smörja. Vad jag finner magstarkt är när någon skyfflar dynga om något denne inte förstår.

Ett tips är att om du ska ha åsikter kring ett ämne se till att du vet något om ämnet.

Skrivet av retro123:

Okända ämnen? Säker på att de allra flesta som börjar med e-cigg är rökare och många av dem är nu före detta rökare. Att komma dragandes med att de som "vejpar" har en begränsad kognitiv förmåga säger mer om dig än om något annat. Du tycks vara något så (o)vanligt som en bessewisser som inte vet vad den talar om. Eller helt enkelt bara ett helt vanligt troll.

Jag förstår att ni känner er kränkta och vill kränka tillbaka, men talar jag inte sanning? Är det inte, i de fall det inte handlar om rökavvänjning, att svepas med i ett missbruk där man drar ner okända ämnen i lungorna och gör sig beroende av en centralstimulerande substans? Eller vad menar du kan motivera att man förgiftar sig själv och skapar ett beroende? Jag förstår att ni ser det som en kul hobby, kanske något som är lite coolt att säga till kompisarna, men är det värt det?

En beskrivning av missburkarnas kognitiva förmåga som begränsad är ett uttryck för det irrationella i detta beteende, i enligthet med det jag tidigare skrivit om att inte kunna ta ett steg åt sidan och se att man drivs av socialpsykologiska instinkter, principiellt likt en insekt som dras till en elektrisk flugfångare, oförmögen att reflektera över sitt beteende rationellt.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lejon74:

jo sett den sigelei 150w tc, men tyckte nån skrev att den inte kan köra Ti utan endast" Ni samt kantal?

Nej, har inte support för ti vilket ju är en nackdel om man kör TC. Går ändå att använda ti enligt denna tråden.
Alla mods har sina för och nackdelar, finns nog ingen som är perfekt för alla. Man måsta göra sin egen avvägning om vad man är ute efter. Eftersom jag inte använder TC så är det ingen nackdel för mig personligen.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

Funderar om jag ska köpa en ny mod, vw/tc boxmod, velar mellan billig eller dyrare, inbyggt eller lösa, tar gärna input från er andra här som är insatta.

Dom jag funderar på just nu är väl ipv D2, istick 60w, Hcigar vti40 dna40, hcigar vti200 dna 200, men det finns kanske andra o betrakta som vettiga?

För min del finns det bara 2 alternativ idag och det är Sx350j eller DNA200 Dessa chipen är helt fantastiska båda är extremt bra. Nu är mods med både sx350j och dna200 rätt så dyra men man kan få bra deals på begagnatmarknaden. 350j mods kan man välja vilken som men på dna200 fronten bör man se till att köpa en mod som har minst 1300mah lipo iallafall om man vapar på höga watt annars kommer batteritiden bli kort.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErwinHun:

Jag förstår att ni känner er kränkta och vill kränka tillbaka, men talar jag inte sanning? Är det inte, i de fall det inte handlar om rökavvänjning, att svepas med i ett missbruk där man drar ner okända ämnen i lungorna och gör sig beroende av en centralstimulerande substans? Eller vad menar du kan motivera att man förgiftar sig själv och skapar ett beroende? Jag förstår att ni ser det som en kul hobby, kanske något som är lite coolt att säga till kompisarna, men är det värt det?

En beskrivning av missburkarnas kognitiva förmåga som begränsad är ett uttryck för det irrationella i detta beteende, i enligthet med det jag tidigare skrivit om att inte kunna ta ett steg åt sidan och se att man drivs av socialpsykologiska instinkter, principiellt likt en insekt som dras till en elektrisk flugfångare, oförmögen att reflektera över sitt beteende rationellt.

Vad? Kränkt? Icke, känner din typ väl. För att bli riktigt kränkt på nätet så behöver jag kränkas av någon jag respekterar och som jag vet kan sitt ämne.

Skrivet av ErwinHun:

principiellt likt en insekt som dras till en elektrisk flugfångare, oförmögen att reflektera över sitt beteende rationellt.

Du försöker verkligen kan man annat än skratta åt dina krystade uttryck som man riktigt ser hur du sitter där och pressar ur dig. Man skulle ju även kunna tolka dig som en sorts Mengele. Väljer att inte göra det dock men din människosyn tycks ju ha mycket övrigt att önska.
Jag har varit storrökare i många år, provade efter mycket om och men e-cigg och sedan den dagen så har jag inte rört vanliga cigaretter. Allt mitt slem och hosta har försvunnit, jag andas lättare och har börjat känna smaker och lukter. Kom inte och tala om för mig att jag saknar kognitiv förmåga och är en idiot, dessutom "principellt" en insekt..
Enda jag är ledsen för är att jag inte började med e-cigg mycket tidigare.
Tack. Punkt. Slut. Ett troll är du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErwinHun:

Du har ingen aning om vad du pratar om. Vilken forskning bygger du dessa påståenden på?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Funderar om jag ska köpa en ny mod, vw/tc boxmod, velar mellan billig eller dyrare, inbyggt eller lösa, tar gärna input från er andra här som är insatta.

Dom jag funderar på just nu är väl ipv D2, istick 60w, Hcigar vti40 dna40, hcigar vti200 dna 200, men det finns kanske andra o betrakta som vettiga?

Kommer att sälja min X cube II strax efter löning. (Om du skulle vara intresserad)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Kommer att sälja min X cube II strax efter löning. (Om du skulle vara intresserad)

Varför säljer du den?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ErwinHun:

Återigen du vet inte vad du pratar om Vaping handlar inte om rökavvänjning det är INTE okända ämnen. Vi är vuxna människor som tar våra egna beslut vi behöver ingen översittarbarnvakt. Jag rökte en ask om dagen i 25år och min hälsa tog en stor smäll pga detta. Jag valde vapingen eftersom det är ett mycket hälsosammare alternativ att du inte förstår varför någon skulle få för sig att använda sig av något som innehåller nikotin kunde jag inte bry mig mindre om. Sen angående hurvida du talar sanning eller inte så är svaret nej du är oförmögen att tala sanning om något som rör vaping eftersom sanningar kring vaping är helt främmande för dig. Allting från början till slut i dina inlägg osar troll.

Du fattar inte vad det handlar om du skriver bara samma obildade skit om och om igen och du verkar ha noll intresse i att ta reda på någonting om vad vaping är och hur många liv det räddar men det är inte förvånade för troll brukar inte bry sig om ämnet.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Varför säljer du den?

Någonstans runt 600+frakt tror jag. Inköpt hos Cigotek sista Aug för ~1000kr

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Någonstans runt 600+frakt tror jag. Inköpt hos Cigotek sista Aug för ~1000kr

Nej inte hur mycket utan varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Nej inte hur mycket utan varför?

Haha läste lite fel kanske Kommer köpa mig en Nielsen box vid löning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

spärra den apan-förlåt apan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Haha läste lite fel kanske Kommer köpa mig en Nielsen box vid löning

Trevligt, förväntar oss bilder och minirecension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Trevligt, förväntar oss bilder och minirecension.

Ska försöka, kan bli svårt med koncentrationen ett tag när jag väl fått hem den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att bygga något liknande som Nielsen bygger, någon som har koll på vart man kan få tag i ett case osv?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag har också haft lite problem med öronen, och framförallt att det blir torrt i näsan, sedan jag började vejpa. Det är förmodligen PG som ställer till det skulle jag tro, kör på 70VG idag men ska testa max VG framöver. Förhoppningsvis blir det bättre

Köpte en flaska 10ml LiQua i närbutiken, 30/70 förmodar jag att det är, för o testa. Märkte faktiskt genast skillnad, så jag tror du har rätt i att det är PG som är boven.

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Köpte en flaska 10ml LiQua i närbutiken, 30/70 förmodar jag att det är, för o testa. Märkte faktiskt genast skillnad, så jag tror du har rätt i att det är PG som är boven.

Se där, bara för mig att gå över till dripper och max VG då, eftersom jag redan är på 70/30 Såvida det inte finns en tank som klarar tröga juicer riktigt bra dvs?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Se där, bara för mig att gå över till dripper och max VG då, eftersom jag redan är på 70/30 Såvida det inte finns en tank som klarar tröga juicer riktigt bra dvs?

Fel av mig, det vart tvärt om O_o .. LiQua har 70PG/30VG. Kan det vara smakämnena jag reagerar på isf kanske? Enbart kört på Mt. Baker Vapor hittills.

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Fel av mig, det vart tvärt om O_o .. LiQua har 70PG/30VG. Kan det vara smakämnena jag reagerar på isf kanske? Enbart kört på Mt. Baker Vapor hittills.

70PG? Damn, aldrig sett förut tror jag. Ja då måste det väl vara något med smakämnena, jag har då inte läst om något som haft problem med VG tidigare så

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazhax:

Känns som det är relativt ofta man hör om de som inte tål PG, inget ovanligt. Själv föredrar jag hög VG. De få gånger jag köpt juice med max VG så har jag tyckt det fungerat perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

70PG? Damn, aldrig sett förut tror jag. Ja då måste det väl vara något med smakämnena, jag har då inte läst om något som haft problem med VG tidigare så

Mjo, får la testa tills jag hittar ngt som funkar. Ska pröva Liquid Voyage med 70VG/30PG samt mindre nikotin. Återkommer med resultat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Jag har 3 stycken Nielsen boxar. Väldigt bra grejjor!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

För min del finns det bara 2 alternativ idag och det är Sx350j eller DNA200 Dessa chipen är helt fantastiska båda är extremt bra. Nu är mods med både sx350j och dna200 rätt så dyra men man kan få bra deals på begagnatmarknaden. 350j mods kan man välja vilken som men på dna200 fronten bör man se till att köpa en mod som har minst 1300mah lipo iallafall om man vapar på höga watt annars kommer batteritiden bli kort.

Varför finns bara dessa alternativ för dig? Är det pga hur de hanterar tc? Själv är jag inte det minsta intresserad av tc för tillfället, finns det i så fall något som gör att du rekommenderar dessa över tex en sig 150 tc? Svårt att se att jag personligen skulle kunna hitta en bättre mod för mina användningsområden för tillfället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazhax:

Mjo, får la testa tills jag hittar ngt som funkar. Ska pröva Liquid Voyage med 70VG/30PG samt mindre nikotin. Återkommer med resultat.

Prova max VG istället så kan du utesluta PG allergi om det känns bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Kört max vg custard i crown, fungerat bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Känns som det är relativt ofta man hör om de som inte tål PG, inget ovanligt. Själv föredrar jag hög VG. De få gånger jag köpt juice med max VG så har jag tyckt det fungerat perfekt.

Jo men han upplevde ju juicen med 70PG som bättre än den med 50(?) Det är ganska underligt tycker jag

Skrivet av Hazhax:

Det kanske är just nikotinet som ställer till det, vad kör du för utrustning och inställningar?
Jag ska testa en flaska nikotinfritt nästa gång jag köper juice, tänkte eftersom jag snusar också så kanske det blir för mycket helt enkelt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kört max vg custard i crown, fungerat bra.

Jaså? Jag har läst att några haft problem med dry hits på 70VG, men de kanske råkat ut för kassa coils då. Ska köpa en Crown i veckan så får passa på att testa max VG då

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iglum:

@Zippeer: Jag har 3 stycken Nielsen boxar. Väldigt bra grejjor!

3st? lol, en del kan inte få nog

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Jaså? Jag har läst att några haft problem med dry hits på 70VG, men de kanske råkat ut för kassa coils då. Ska köpa en Crown i veckan så får passa på att testa max VG då

Väldigt hårt packad bomull i crown coilsen, otroligt viktigt att göra rätt från början, kan vara skillnaden mellan att de räcker två dagar eller tre veckor. 70vg är absolut inga problem..använder inget under 70/30 https://www.youtube.com/watch?v=0mv0rkT24zI

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Prova max VG istället så kan du utesluta PG allergi om det känns bra.

Jo sant, har precis lagt en beställning på en 10ml max VG samt med mindre nikotin, får se hur det känns.

Skrivet av KKay:

Det kanske är just nikotinet som ställer till det, vad kör du för utrustning och inställningar?

Kör med Aspire Premium Kit, max volt (4.8) och det största lufthålet (om det räknas som inställningar? ).

Visa signatur