Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Väldigt hårt packad bomull i crown coilsen, otroligt viktigt att göra rätt från början, kan vara skillnaden mellan att de räcker två dagar eller tre veckor. 70vg är absolut inga problem..använder inget under 70/30 https://www.youtube.com/watch?v=0mv0rkT24zI

Ska komma ihåg det, tack

Skrivet av Hazhax:

Jo sant, har precis lagt en beställning på en 10ml max VG samt med mindre nikotin, får se hur det känns.

Kör med Aspire Premium Kit, max volt (4.8) och det största lufthålet (om det räknas som inställningar? ).

Vad är det för motstånd på coilsen och vad kör du för nikotinhalt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Googlade på vad "max VG" egentligen betyder, jag har alltid tolkat det som 100% VG men tycks vara helt upp till den som tillverkar juicen vad denna tycker vara max VG-halt som fungerar med respektive juice..
Säger ju inte så mycket om det stämmer..kan ju lika gärna vara 50/50 VG/PG i så fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Googlade på vad max VG egentligen betyder, jag har alltid tolkat det som 100% VG men tycks vara helt upp till den som tillverkar juicen vad denna tycker vara max VG-halt som fungerar med respektive juice..
Säger ju inte så mycket om det stämmer..

Korrekt, men man kan ju ofta ta reda på hur stor andel VG den innehåller

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad är det för motstånd på coilsen och vad kör du för nikotinhalt?

Coilsen är på 1.8ohm, och kör på 18mg nikotin för tillfället.

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Korrekt, men man kan ju ofta ta reda på hur stor andel VG den innehåller

Oftast ja, men inte alltid. Kanske bara jag som har trott att max vg är 100% vg, en ny insikt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Coilsen är på 1.8ohm, och kör på 18mg nikotin för tillfället.

Tror det är relativt vanligt med 18mg när man kör så högt motstånd, ja du får testa dig fram helt enkelt och se om du hittar problemet. Återkom gärna om du löser det
Jag kör på 3mg nikotin, men med mycket lägre motstånd, så jag kan bli rätt yr i bollen ibland Undrar om det finns lägre nikotinhalt än 3..

Skrivet av retro123:

Oftast ja, men inte alltid. Kanske bara jag som har trott att max vg är 100% vg, en ny insikt..

Sen så är ju smakämnena ofta i PG-bas som jag förstått det, så vet inte om man kan komma undan det helt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Googlade på vad "max VG" egentligen betyder, jag har alltid tolkat det som 100% VG men tycks vara helt upp till den som tillverkar juicen vad denna tycker vara max VG-halt som fungerar med respektive juice..
Säger ju inte så mycket om det stämmer..kan ju lika gärna vara 50/50 VG/PG i så fall...

Inte riktigt så illa, ställde frågan på /r/electronic_cigarette om någon är intresserad..tycks ju vara ganska lite PG då om det endast är PG från smakerna som räknas. Cirka max 20% PG i så fall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag har funderat på att bygga något liknande som Nielsen bygger, någon som har koll på vart man kan få tag i ett case osv?

https://www.youtube.com/watch?v=qr3V5A4pK9Y

Har för mig att han länkar nere i beskrivningen.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det är yihi chip i iPv D2, eller om det är eget?

Permalänk
Medlem

@retro123: Så är det. En dual 18650 box, en dual 26650 och en dna 30 låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

https://www.youtube.com/watch?v=qr3V5A4pK9Y

Har för mig att han länkar nere i beskrivningen.

Tackar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Rolig figur den där Jan

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Återigen du vet inte vad du pratar om Vaping handlar inte om rökavvänjning det är INTE okända ämnen. Vi är vuxna människor som tar våra egna beslut vi behöver ingen översittarbarnvakt. Jag rökte en ask om dagen i 25år och min hälsa tog en stor smäll pga detta. Jag valde vapingen eftersom det är ett mycket hälsosammare alternativ att du inte förstår varför någon skulle få för sig att använda sig av något som innehåller nikotin kunde jag inte bry mig mindre om. Sen angående hurvida du talar sanning eller inte så är svaret nej du är oförmögen att tala sanning om något som rör vaping eftersom sanningar kring vaping är helt främmande för dig. Allting från början till slut i dina inlägg osar troll.

Du fattar inte vad det handlar om du skriver bara samma obildade skit om och om igen och du verkar ha noll intresse i att ta reda på någonting om vad vaping är och hur många liv det räddar men det är inte förvånade för troll brukar inte bry sig om ämnet.

låt oss inte mata trollen något mer, han söker ju uppenbarligen uppmärksamhet med sättet han skriver...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Viochee:

låt oss inte mata trollen något mer, han söker ju uppenbarligen uppmärksamhet med sättet han skriver...

Nej det är lungt ignore mode is engaged!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Varför finns bara dessa alternativ för dig? Är det pga hur de hanterar tc? Själv är jag inte det minsta intresserad av tc för tillfället, finns det i så fall något som gör att du rekommenderar dessa över tex en sig 150 tc? Svårt att se att jag personligen skulle kunna hitta en bättre mod för mina användningsområden för tillfället.

För mig handlar det absolut inte om TC för jag använder inte det. Min kärlek till SXmini M class är kvaliten som är helt otrolig modden i sig är fantastisk men även chipet är grymt bra. Det hanterar TC sjukt bra om det nu är något man bryr sig om men i övrigt så är chipet grymt pålitligt det ger dig exakt det som det säger att det ger dig. Det har även en hel hög andra bra features.

DNA200 chipet är även det helt grymt brutal power väldigt bra TC och mer settings än internationella rymdstationen Det ger dig möjligheter att customisera din vape bortom allt vett och sans Visst är mods med dessa chip oftast rätt dyra men DAYM man får vad man betalar för!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo men han upplevde ju juicen med 70PG som bättre än den med 50(?) Det är ganska underligt tycker jag

Nu har jag vapeat LiQua större delen av dagen, ganska mycket mer än jag brukar, med 18mg nikotin. Har knappt känt av några problem alls, så det utesluter att det skulle vara nikotinet som är problemet. Har även testat o gå tillbaka till Mt Baker Vapor ett par gånger idag, men det dröjer inte länge innan jag måste sluta då besvären blir för jobbiga. Tror mer och mer på att det är något smakämne eller liknande jag reagerar på. Stör mig lite på att det inte står någonstans exakt vad för smakämnen och tillsatser som används. Hade varit lättare att lista ut exakt vad jag inte tål i sådana fall, istället för att behöva testa sig fram..

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem

Kan man använda Te.x LG HG2 batterier i en TC-mod, jag tänker då te.x subtank Ni200 coils är på 0.15 ohm, eller är andra batterier säkrare för det?
-man vill ju helst ha ut mycket batteritid/mah men utan att tumma på säkerheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Nu har jag vapeat LiQua större delen av dagen, ganska mycket mer än jag brukar, med 18mg nikotin. Har knappt känt av några problem alls, så det utesluter att det skulle vara nikotinet som är problemet. Har även testat o gå tillbaka till Mt Baker Vapor ett par gånger idag, men det dröjer inte länge innan jag måste sluta då besvären blir för jobbiga. Tror mer och mer på att det är något smakämne eller liknande jag reagerar på. Stör mig lite på att det inte står någonstans exakt vad för smakämnen och tillsatser som används. Hade varit lättare att lista ut exakt vad jag inte tål i sådana fall, istället för att behöva testa sig fram..

Hah ett smakkoncentrat innehåller flertalet arommolekyler, och ett juice recept kan innehålla upp mot 10 olika smaker. Det är i princip omöjligt för dig att veta exakt vilken molekyl du är känslig mot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Proffsmoddare

Det är Lördag! Dottern är iväg och hänger med polare, Frugan tittar på sina tv serier och jag har låst in mig i min mancave för lite Me Time

Rosev2 fylld med Kings Ring på min M class, Newcastle brown ale och lite jordnötter ahhh im in heaven!!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Det är Lördag! Dottern är iväg och hänger med polare, Frugan tittar på sina tv serier och jag har låst in mig i min mancave för lite Me Time

Rosev2 fylld med Kings Ring på min M class, Newcastle brown ale och lite jordnötter ahhh im in heaven!!

http://i.imgur.com/5sLsBok.jpg

Haha ser härligt ut, enjoy och cheers!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Haha ser härligt ut, enjoy och cheers!

If id enjoy this more than i currently do i think it might be illegal!!!!

Visa signatur

Permalänk

tjena boyz!!!!
handlade igår.... igen
köpte mig en dark horse och en velocity. det blir mina första rda`s och har aldrig byggt egna coils
så min fråga är, vad ska jag köpa för spolar? har ingen aning vad som skulle kunna vara lämpliga.
kommer köra dessa rda`s på min xcube 160w och gillar väll redigt med ånga med tanke på valet av rda`s.
har dessvärre ingen ohm mätare, känns som att det kan vara en vettig investering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

tjena boyz!!!!
handlade igår.... igen
köpte mig en dark horse och en velocity. det blir mina första rda`s och har aldrig byggt egna coils
så min fråga är, vad ska jag köpa för spolar? har ingen aning vad som skulle kunna vara lämpliga.
kommer köra dessa rda`s på min xcube 160w och gillar väll redigt med ånga med tanke på valet av rda`s.
har dessvärre ingen ohm mätare, känns som att det kan vara en vettig investering?

Om du inte har verktyg kan jag rekommendera detta kit: https://www.cigoteket.se/e-cigg/tillbehor/coil-master/

Gällande tråd så skulle jag satsa på 24 AWG och 26 AWG till en början, sedan när du börjat vänja dig vid dem så kan du köpa vad du känner för

Liten guide för att göra coils, https://www.youtube.com/watch?v=emj4Ykbv2F8

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Lite frågor från en som funderar på att hoppa på tåget.
Först frågan, vilket startpaket ska man välja?

Aspire Premium Kit
https://www.fasttech.com/products/0/10011248/1969400-authenti...
Om jag väljer denna tänkte jag beställa med en extra Nautilus Mini tank, annars ingår väl allt man behöver?

Alt 2
Kangar SUBOX Mini
https://www.fasttech.com/products/0/10014058/2385500-authenti...
Till denna behöver jag dels ett batteri och sedan extra coils(även extra tank här om jag vill ha dubbla)?
(Många verkar ha strul med att originaltanken läcker på denna?)

Vad är för respektive nackdelar?
Jag vill nog ha det ganska enkelt, kommer knappast orka sitta och göra egna coils..?
Och just möjligheten till egna coils(rda) är väl största fördelen med Kangar varianten?
Känns som om Kangar är mer av en instegs variant om du iallafall haft en jätte enkel e-cigg sedan innan.
Aspire Premium verkar vara den mest prisvärda och enkla varianten för en komplett nybörjare som inte har några förkunskaper om hobbyn.

En kompis kör själv med:
http://www.eciggonline.se/e-cigaretter-e-cigg-startpaket/x6-s...
Men då är väl både Kanger och Aspire varianten bättre?

Kommer inte vara ute efter att maxa ångan eller liknande, ute efter en ersättare till kvälls ciggen med god smak.

Jag röker mest på kvällar och när man dricker några öl, alltså ingen storrökare.
Hade tänkte ganska svag juice på kanske 3mg styrka och även utan Nicotine.
Kommer nog röka den som om det vore en vattenpipa.

(Vad brukar leveranstiden vara från fasttech, verkar vara så olika när jag läst andras poster.
Har ni något annat alternativ med bra pris och någorlunda snabb leverans)

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Om du inte har verktyg kan jag rekommendera detta kit: https://www.cigoteket.se/e-cigg/tillbehor/coil-master/

Gällande tråd så skulle jag satsa på 24 AWG och 26 AWG till en början, sedan när du börjat vänja dig vid dem så kan du köpa vad du känner för

Vad för typ av spole ska jag börja med? Alltså vilket material?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Vad för typ av spole ska jag börja med? Alltså vilket material?

Kanthal.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

okej, tack

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

btw, det kitet du länkade, ingår det "coilers" i det? typ som dessa: https://www.cigoteket.se/e-cigg/tillbehor/koiler/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

btw, det kitet du länkade, ingår det "coilers" i det? typ som dessa: https://www.cigoteket.se/e-cigg/tillbehor/koiler/

ja det gör det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inter1908

Ingen av dom kiten är marknadsledande längre, och ingen av dom ger dig bästa av allt, som start duger båda gott nog, aspire har alltid...vart lite glasfiber varning för coilsen till dom, dock inte alla som har ont av de, dom ger lite mer smak av själva coilen än genomsnittet, många kör på båda, kanger tankens rba ska va rätt bra, har inte testat den man får med själv än, ska du handla fasttech så är ju småsummor, kolla kanske på lösa delar, lär ge mer, kanske ipv D2, den rek. många, eller färdigt kit med topfill iStick 60w TC/Melo 2, den finns nog på eciggs.se tror ja de va här i Sverige, lär inte bli besviken på dom om testarna på Youtube har vart ärliga o har bra smak :), kolla te.x in vapingwithtwisted420 eller pbursado eller rip trippers, alla finns på Youtube, bland 100talen andra