Bra hörlurar med tryck i basen?

Permalänk
Medlem

Bra hörlurar med tryck i basen?

Tjabba!

Som rubriken avslöjar söker jag ett par hörlurar med grymt ljud men som även klarar av att producera bra tryck i basen!

Lyssnar mycket på dubstep och liknande musik.

Kommer användas med datorn och drivs via Asus Xonar Essence STX.

Bomba med förslag

Budget upp till 3000 kr!

Permalänk
Medlem

@Belarion:

Beats ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Permalänk
Avstängd

@Belarion:

Jag är riktigt nöjd med mina Philips Fidelio X2. Öppna lurar, dock rikligt med bas och tryck i ljudet. Sedan är väl frågan vad du definierar som "tryck i basen".

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Hört att Razer kraken pro 7.1 ska ha riktigt bra ljud

Kappa

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Tjabba!

Som rubriken avslöjar söker jag ett par hörlurar med grymt ljud men som även klarar av att producera bra tryck i basen!

Lyssnar mycket på dubstep och liknande musik.

Kommer användas med datorn och drivs via Asus Xonar Essence STX.

Bomba med förslag

Budget upp till 3000 kr!

Kan rekomendera Audio technica ATH-M50x eftersom du använder ljudkort, de svarar nämligen grymt bra på equalizer så man kan få ut grym bas i dem och när du inte vill ha grymt mycket bas så har de väldigt bra ljud rakt igenom frekvenskurvan. Annars finns även dessa lurar som utan equalizer har tyngd på bassegmentet: Sennheiser urbanite, V-moda crossfade m100 och beyerdynamic custom one pro. Kan inte ge någon personlig åsikt om de tre sista(tips, kolla recensioner på youtube, prisjakt etc.) då jag inte haft dem men ATH-M50x har jag haft själv och med basfrekvenserna uppdragna 5-10dB i EQ så har de grym bas.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk

V-moda hörlurar har enligt mig den bästa basen i ett par hörlurar. Har redan ett par på utgång och planerar att skaffa ett par igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD R4 Moderkort: Z77X-UD3H Cpu: Intel core I5 3570K @ 4.5Ghz Gpu: MSI GTX 970 Ram: Corsair vengeance 16Gb SSD: Sandisk Ultra Plus 256Gb HDD: SB 500Gb Nätagg: Zs 750W | Mobil: Oneplus 2 Hörlurar: Audio Technica M50X Tangentbord: Cmstorm Quickfire Rapid Mus: R.A.T. 9

Permalänk
Medlem

https://www.marshallheadphones.com/mh_se_en/headphones/over-e...

Dom har bra tryck i basen.

Sennheiser Momentum, om du vill ha finlir.

Permalänk
Medlem

Tror Fidelio X2 passar rätt bra in på din beskrivning. Jag skulle dock inväntat en rea (t.ex black friday eller mellandagarna). De brukar listat för 1600-1800kr rätt ofta, och imo är de egentligen inte värda mer än det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Själv så kör man med Razer Tiamat 7.1 positivt ljudet med lite mixtrande på kontrollen ,negativa som jag kan säga är micens kvalitet och att hörluren är tung.

Lyssnar på Hardstyle som namnet avslöjar och det låter bra med bra bas o så

Permalänk
Avstängd

Kan sälja ett par Grado PS500 till dig för 3k ;P

DT770/990 slutna lurarna, Sennheiser momentum (tycker jag personligen har skönt lir för pengen). Så länge du inte köper något jävla datorheadset bara.

Åk och pröva i någon butik. Alla har egna preferenser.

Visa signatur

lolclockers