Vad ska man spela när 15 andra spel inte räcker till? (Med lista)

Permalänk
Medlem

Vad ska man spela när 15 andra spel inte räcker till? (Med lista)

Tja!
Jag kan inte vara den enda med detta bekymmer ibland att inget spel känns rätt att spela, man startar upp, lirar fem minuter för att sedan byta till nästa för det blev tråkigt.

Har nu hoppat emellan:
CoD MW - WaW - BO
Borderlines 2
Call Of Juarez Bound in Blood & Gunslinger
Zelda Ocarina Of Time - The Wind Waker
Mario 64 - var kul i en timme
BioShock
Far Cry 1 2 3
GTA V
Flat Out
Hitman Absolution
Half Life 2 - ep 1 & 2
Serious Sam BFE , First & Second Encounter
Assassins Creed Black Flag
Battlefield 4 - måste låsa upp mer vapen för att ha en chans..? Roligare med SpelClockers?
Grid 1 & 2
Crysis 1, 2, 3
DiRT
Dying Light
Sniper Elite Ghost Warrior 3 & Elite 3
Dark Messiah of Might and Magic
Wolfenstein The New Order
Black Mesa
L4D 1 & 2
Max Payne 3
Dishonored
Shadow Of Mordor
Tomb Raider - Verkar intressant so far.

Jag gissar på att jag inte helt enkelt ska spela just nu?
Men många utav dessa spel har hängt med ett bra tag, kan ju vara så att jag helt enkelt är trött på dessa? Nog av anledningen att man påbörjat ett spel, ominstallerat datorn sen har saves missats i backupen, har ju lirat början på flera utav spelen några gånger och det är där man är fast i alla spelen. Nu är ju vissa varvade och vissa på god väg, men dessa i listan känns ändå inte kul just nu.

Undrar nu egentligen, finns det något spel som kan vara kul i annan genre kanske?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Nico.v:

Tja!
Jag kan inte vara den enda med detta bekymmer ibland att inget spel känns rätt att spela, man startar upp, lirar fem minuter för att sedan byta till nästa för det blev tråkigt.

Har nu hoppat emellan:
CoD MW - WaW - BO
Borderlines 2
Call Of Juarez Bound in Blood & Gunslinger
Zelda Ocarina Of Time - The Wind Waker
Mario 64 - var kul i en timme
BioShock
Far Cry 1 2 3
GTA V
Flat Out
Hitman Absolution
Half Life 2 - ep 1 & 2
Serious Sam BFE , First & Second Encounter
Assassins Creed Black Flag
Battlefield 4 - måste låsa upp mer vapen för att ha en chans..? Roligare med SpelClockers?
Grid 1 & 2
Crysis 1, 2, 3
DiRT
Dying Light
Sniper Elite Ghost Warrior 3 & Elite 3
Dark Messiah of Might and Magic
Wolfenstein The New Order
Black Mesa
L4D 1 & 2
Max Payne 3
Dishonored
Shadow Of Mordor
Tomb Raider - Verkar intressant so far.

Jag gissar på att jag inte helt enkelt ska spela just nu?
Men många utav dessa spel har hängt med ett bra tag, kan ju vara så att jag helt enkelt är trött på dessa? Nog av anledningen att man påbörjat ett spel, ominstallerat datorn sen har saves missats i backupen, har ju lirat början på flera utav spelen några gånger och det är där man är fast i alla spelen. Nu är ju vissa varvade och vissa på god väg, men dessa i listan känns ändå inte kul just nu.

Undrar nu egentligen, finns det något spel som kan vara kul i annan genre kanske?

mmos kanske vore något? annars kan jag rekommendera metro serien extremt bra spel imo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

mmos kanske vore något? annars kan jag rekommendera metro serien extremt bra spel imo

Skickades från m.sweclockers.com

Final Fantasy XIV har jag just nu men det känns oändligt att springa runt och lämna in massa saker hela tiden Men ska nog hoppa in där och se vad man känner iofs.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kan förstå att en lista med SP spel som du kört många gånger blir tråkig. Vissa av spelen är ju slut på några timmar. Ta ett spel som t.ex Path of Exile där slutet är minimum 150h bort (för de absolut bästa)
Fastnar du där är du nog sysselsatt i veckor/månader beroende på hur mycket du kan spela.

Själv spelar jag bara Path of Exile (kommer ny liga/omgång på måndag) Diablo3 och dota2.
Spelar dock inte dota2 solo utan bara när kompisar frågar.
Diablo3/poe får dela på några tusen timmar om året.

Dräpte iofs en 120h i witcher 3, nog att köpa DLC kring jul.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tröttnar du efter fem minuter för att varje spel du provar känns tråkigt är lösningen knappast att prova än fler spel, utan att göra något annat. Stäng av dator/telefon och läs en bok?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Child of light, Deadlight, Limbo, Universe sandbox 2 ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Fallout 3, new vegas och fyran när det släpps. Långa och grymma spel!

Dark souls 1 och 2 (och trean snart ) Bästa spelen jag spelat imo, känslan när man kämpat med en boss och dött 30 gånger och så klarar du den, det är obeskrivligt!

Gillar du zelda spel kan du testa twilight princess? Älskade det när jag var 10-12år och minns fortfarande stunderna jag hade med det.

Pokemon, obvious att man ska spelat det som gamer!

AC 1 och 2 när ubisoft kunde göra spel... Metro serien, börja lite LOL,CS,WOW? Witcher serien. Finns en del spel att testa

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Låter som att du borde testa något fundamentalt annorlunda de spel du brukar spela. Civilization V kanske?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Child of light, Deadlight, Limbo, Universe sandbox 2 ^^

Deadlight är ju bara så epic!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Europa Universalis 4 / Crusader Kings 2 - Grand Strategy
The Last Remnant - jRPG
Valkyria Chronicles - jRPG
Ys serien, mer specifikt Oath of Felghana eller Origin - Gammalt action jRPG
Killing Floor 1/2 - Helst om du har vänner att spela med - Skjutare
Red Orchestra 2 - "Realistic" skjutare
Mount and Blade Warband - Medeltid RPG
Legend of Grimrock 2 - Dungeon crawler

En bra blandning.

Permalänk
Hjälpsam

Senaste jag fastnat i är Blood Bowl 2. Spelar online mot andra spelare, mycket känslor inblandat :)=

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kanske inte spelen du är less på utan att sitta framför datorn. Jag hade provat att göra något helt annat. Någon annan hobby eller träning helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Du måste ge spelen mer tid!

Om du tycker om stadsbyggnadsspel, testa Cities Skylines!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ser ett par spel serier du har missat helt som jag kan rekommendera.

Mass Effect 1, 2 och 3.
Knights of the Old Republic 1 och 2.

Sen om du vill ha ett MMO så kan jag rekommendera att du testar Star Wars The Old Republic som är F2P.

Dessa spel är mer fokuserad på dom olika berättelserna som finns i spelet än dom flesta som du kan påverka med dina egna val.

// RX1

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk

Som andra har föreslagit, prova något annat än att sitta framför datorn, jag skulle rekommendera dig att dyka ner i en god bok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Själv spelar jag bara Path of Exile (kommer ny liga/omgång på måndag) Diablo3 och dota2.
Spelar dock inte dota2 solo utan bara när kompisar frågar.
Diablo3/poe får dela på några tusen timmar om året.

Dräpte iofs en 120h i witcher 3, nog att köpa DLC kring jul.

Witcher spelen blir att skaffa, hört mycket gott om dem.

Skrivet av Imaculent:

Kanske inte spelen du är less på utan att sitta framför datorn. Jag hade provat att göra något helt annat. Någon annan hobby eller träning helt enkelt.

Skrivet av twit:

Tröttnar du efter fem minuter för att varje spel du provar känns tråkigt är lösningen knappast att prova än fler spel, utan att göra något annat. Stäng av dator/telefon och läs en bok?

Skrivet av Nandai:

Som andra har föreslagit, prova något annat än att sitta framför datorn, jag skulle rekommendera dig att dyka ner i en god bok.

Verkar att det får bli någon annan sysselsättning än datorn ett tag fram över Aktiviteter utomhus kanske ger spelglädjen tillbaka

Skrivet av Roffe:

Låter som att du borde testa något fundamentalt annorlunda de spel du brukar spela. Civilization V kanske?

Skrivet av Maho:

Child of light, Deadlight, Limbo, Universe sandbox 2 ^^

Ooh både Child of light och Deadlight verkar intressanta.

Skrivet av Sten sax påse:

Fallout 3, new vegas och fyran när det släpps. Långa och grymma spel!

Dark souls 1 och 2 (och trean snart ) Bästa spelen jag spelat imo, känslan när man kämpat med en boss och dött 30 gånger och så klarar du den, det är obeskrivligt!

Gillar du zelda spel kan du testa twilight princess? Älskade det när jag var 10-12år och minns fortfarande stunderna jag hade med det.

Pokemon, obvious att man ska spelat det som gamer!

AC 1 och 2 när ubisoft kunde göra spel... Metro serien, börja lite LOL,CS,WOW? Witcher serien. Finns en del spel att testa

Fallout får jag försöka bege mig in på igen då senast jag försökte lira det så fanns inte tiden, Dark Souls och Witcher verkar vara två spel som ska prövas snarast.
HoN LoL tog jag bort nyss då jag aldrig i princip lirat dem, CS går i perioder, gjort de under 10 års tid nu

Skrivet av Terrell:

Europa Universalis 4 / Crusader Kings 2 - Grand Strategy
The Last Remnant - jRPG
Valkyria Chronicles - jRPG
Ys serien, mer specifikt Oath of Felghana eller Origin - Gammalt action jRPG
Killing Floor 1/2 - Helst om du har vänner att spela med - Skjutare
Red Orchestra 2 - "Realistic" skjutare
Mount and Blade Warband - Medeltid RPG
Legend of Grimrock 2 - Dungeon crawler

En bra blandning.

Skrivet av Fluf:

Senaste jag fastnat i är Blood Bowl 2. Spelar online mot andra spelare, mycket känslor inblandat :)=

Spel här som man inte hört talas om tidigare, ska kolla upp vad dessa är för något.

Skrivet av RX1:

Ser ett par spel serier du har missat helt som jag kan rekommendera.

Mass Effect 1, 2 och 3.
Knights of the Old Republic 1 och 2.

Sen om du vill ha ett MMO så kan jag rekommendera att du testar Star Wars The Old Republic som är F2P.

Dessa spel är mer fokuserad på dom olika berättelserna som finns i spelet än dom flesta som du kan påverka med dina egna val.

// RX1

Mass Effect gav jag aldrig en riktig chans, spelade det vid ett liknande tillfälle och slutade upp med när jag var klar med första banan och när man hamnar på "sitt skepp" så hittade jag inte ut där ifrån eller starta nästa mission så jag lade ner det och startade aldrig upp den igen KoToR ska väl vara lite likt men i Star Wars värld?

Tack för alla svar
Blev även en bra speltips tråd överlag ^^

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Inte behöver du låsa upp alla vapen för att ha changs i bf4 inte.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Skrivet av twit:

Tröttnar du efter fem minuter för att varje spel du provar känns tråkigt är lösningen knappast att prova än fler spel, utan att göra något annat. Stäng av dator/telefon och läs en bok?

Håller med till 100% serier som eragon kan ta flera 100 timmar men är extremt spännande att läsa böcker är bättre än film imo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Har du testat på något MOBA-spel? Jag spelar Dota 2, själva spelet tröttnar man aldrig på! Det som är lite tråkigt är man är så beroende av sina teammates och communityn är inte så trevlig.

Har du aldrig kört något moba innan så kanske du ska testa Heart of the storm eller Strife, de har lite flackare inlärningskurva.

Permalänk

Kerbal Space Program. Döm det inte förrän du har spelat i 2 timmar

Permalänk
Medlem

Skaffa en retrokonsol och spela lite riktiga spel!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

En hel del action spel och fps på den där listan, kanske dags att prova några andra genrer, som till exempel RTS, grand strategy, rpg, eller simulatorer osv?

Vet till exempel med mig att jag har en stor fallenhet för rpg spel, simulator och grand strategy som jag kan sitta och pyssla med i hundratals timmar, som oftast tar det minst 3-4 genomspelningar av kampanjen innan jag känner att jag börjar få nog av spelet. I kontrast till det finns FPS spel jag tröttnat på efter 1-3 timmar max.

Annars, lägg av med spelandet helt i ett par månader och se hur du känner sen.

Permalänk
Medlem

Crusaders of the Lost Idols http://store.steampowered.com/app/402840/

Den typen av spel har jag fastnat för på senaste tiden. Ett riktigt simpelt skräpspel är vad det är egentligen. Men ack så beroendeframkallande. Bara ett par nivåer till.

Permalänk
Medlem

Stalker call of pripyat med misery modden

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Witcher spelen blir att skaffa, hört mycket gott om dem.

Verkar att det får bli någon annan sysselsättning än datorn ett tag fram över Aktiviteter utomhus kanske ger spelglädjen tillbaka

Ooh både Child of light och Deadlight verkar intressanta.

Hur gick det sen, jag sitter i lite samma situation känner jag?

Child of Light var en glad överraskning. Köpte det för att musiken och grafiken var så bra i trailern, men när jag sen upptäckte att spelsystemet var i Final Fantasy-stil med talent trees och sånt, så blev det en klar 10/10. Ett av få spel senaste åren som tagit min uppmärksamhet bort från Blizzard-spelen

Brothers - A Tale of Two Sons är också riktigt snyggt och annorlunda, eftersom man inte har några stats eller quests, utan bara ska ta sig förbi lite halvluriga pusselscener och komma framåt i historien. Blev både en del skratt och lite tårar här och var. Spelas med fördel med gamepad.

Annars är det inte fel att röra lite på sig utomhus, som du säger. En kort cykeltur i stan och tillbaka, typ till affären och köpa en glass eller nåt enkelt kan göra att jag blir grymt sugen på vissa spel efteråt

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Hur gick det sen, jag sitter i lite samma situation känner jag?

Child of Light var en glad överraskning. Köpte det för att musiken och grafiken var så bra i trailern, men när jag sen upptäckte att spelsystemet var i Final Fantasy-stil med talent trees och sånt, så blev det en klar 10/10. Ett av få spel senaste åren som tagit min uppmärksamhet bort från Blizzard-spelen

Brothers - A Tale of Two Sons är också riktigt snyggt och annorlunda, eftersom man inte har några stats eller quests, utan bara ska ta sig förbi lite halvluriga pusselscener och komma framåt i historien. Blev både en del skratt och lite tårar här och var. Spelas med fördel med gamepad.

Annars är det inte fel att röra lite på sig utomhus, som du säger. En kort cykeltur i stan och tillbaka, typ till affären och köpa en glass eller nåt enkelt kan göra att jag blir grymt sugen på vissa spel efteråt

Brukar själv kasta in mig här i tråden ibland för att söka något sug men det får komma när det väl kommer
Det har inte vart någon gaming efter jag skapade tråden, mer än lite CS GO MM då och då, har tagit tag i att börja träffa gamla vänner och bekanta jag inte träffat så mycket under förra året.
Köpte spelen: Beep , Camera Obscura, Out There Somewhere & Polarity i ett paket på Steam, riktigt roliga spel som är tidsfördrivande och underhållande.

Spelen du rekommenderar verkar intressanta och välgjorda, tror att Child Of Light får en chans först i alla fall

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Det enda jag lirar just nu (plus Worms reloaded, vi brukar lira det på fyllan i soffan)

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Låter som att du borde testa något fundamentalt annorlunda de spel du brukar spela. Civilization V kanske?

Tänkte precis säga samma sak. När jag är i samma position som dig, vilket händer ett par gånger i månaden minst så brukar jag dra igång ett nytt game i Civ V och slå på en pod. Tiden går som satan och 5-10 timmar senare har jag plöjt ~10 poddar. Kan hända att det gick åt en drös öl också. Bästa som finns enligt mig.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Inaktiv

Startrek online (MMORPG) brukar alltid fungera för mig, kvällarna då inget annat duger

Permalänk
Medlem

Du kanske helt enkelt inte gillar att spela? Man måste ju inte göra det direkt, spelande ska vara något att se fram emot och inget som ska kännas som att det måste göras.

Rekommenderar att du spelar ett spel åt gången, ge det ett par timmar innan du gör någon slags bedömning om det är "tråkigt". Fokusera hellre på färre men noga utvalda spel istället för många.