Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Avstängd

Någon som vill lägga till mig på Xbox Live? User ID strejf79.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyzlite:

De som endast har ett xbox one. Loggar ni in på microsoft/xbox hemsida på pc så kan ni skaffa Dirt 3 gratis också, även om det bara är till 360 och hoppas att det kommer i bakåtkompabiliteten

Spelen i november blir Xbox One-kompatibla (via 360 BC).
Det enda vi väntar på är att MS släpper uppdateringen så vi får officiellt stöd i våra Xbox Ones typ. Sedan kommer nog en del tidigare titlar bli kompatibla med, exakt vilka är inte helt klart än. 12 november när uppdateringen ska släppas och premiär för BC-läget med Xbox One så ska det finnas 100 spel. Runt 30 spel ska vara kända så 70 till som vi kommer få reda på snart nog då.

Själv kommer jag se till att koppla in en extern 2,5" HDD till min lagom tills dess, 500GB HDDn som sitter i vid lanseringen är full så är så illa tvungen. Jag räknar med att ha 5-10 Xbox 360-titlar vid den tidpunkten, och då räknar jag inte ens med de via Rare Replay.

Permalänk
Medlem

Tycker det finns så många bundlar idag att huvudet snurrar

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spelen i november blir Xbox One-kompatibla (via 360 BC).
Det enda vi väntar på är att MS släpper uppdateringen så vi får officiellt stöd i våra Xbox Ones typ. Sedan kommer nog en del tidigare titlar bli kompatibla med, exakt vilka är inte helt klart än. 12 november när uppdateringen ska släppas och premiär för BC-läget med Xbox One så ska det finnas 100 spel. Runt 30 spel ska vara kända så 70 till som vi kommer få reda på snart nog då.

Själv kommer jag se till att koppla in en extern 2,5" HDD till min lagom tills dess, 500GB HDDn som sitter i vid lanseringen är full så är så illa tvungen. Jag räknar med att ha 5-10 Xbox 360-titlar vid den tidpunkten, och då räknar jag inte ens med de via Rare Replay.

Jo, jag sitter just nu med 2500gb sammanlagt. Använt ca 1tb

Permalänk

Inte köpt konsol ännu men frågar för för säkerhets skull. Har man ett XBONE och kör FIFA16 så kan man inte lira online via EA´s servrar mot en kompis som kör PS4?

Permalänk
Medlem

Hur hur hur kommer detta att fungera?
Jag har alla 360-spel på skiva.

Laddar man ner dom eller brakar man i skivan och hoppas på det bästa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

Ratt eller handkontroll vid bilspel? Kör lite Forza5 och NFSP ibland. Jag hade en Microsoftratt till mitt 360 för 5-6 år sedan men föredrog handkontrollen, tyckte den hade bättre respons.
En kompis ska köpa xbone Elite och jag sa att det behövs ingen ratt, vill ju inte missleda honom.
Hur är det idag? Det finns ju mängder med rattar från olika tillverkare idag.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Ratt eller handkontroll vid bilspel? Kör lite Forza5 och NFSP ibland. Jag hade en Microsoftratt till mitt 360 för 5-6 år sedan men föredrog handkontrollen, tyckte den hade bättre respons.
En kompis ska köpa xbone Elite och jag sa att det behövs ingen ratt, vill ju inte missleda honom.
Hur är det idag? Det finns ju mängder med rattar från olika tillverkare idag.

Beror lite hur seriöst man kör. Men en "bra" ratt är ju bättre än en handkontroll för bilspel. Forza 6 är riktigt nice med en bra ratt
Så ska man lira mer än bilspel så är Elite ett bra köp. Ska man lira bilspel endast, köp en ratt! (beroende på hur mycket pengar man har)

Permalänk

vad säger ni ska man köpa car pass för forza 6 eller ska man köpa endera halo5 eller black ops III?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Tycker det finns så många bundlar idag att huvudet snurrar

http://i.imgur.com/k9VTWD7.png

Är inte många av dessa sådanna butiken du tittar på plockat ihop själva?

Skrivet av Zyzlite:

Jo, jag sitter just nu med 2500gb sammanlagt. Använt ca 1tb

Låter som att du är väl förberedd då.

Skrivet av Gueno:

Hur hur hur kommer detta att fungera?
Jag har alla 360-spel på skiva.

Laddar man ner dom eller brakar man i skivan och hoppas på det bästa?

Det ska fungera som så att du stoppar in Xbox 360-skivan för en kompatibel titel i din Xbox One, din Xbox One laddar ner spelet i en Xbox One-kompatibel version till din konsoll och sedan körs spelet från hårddisken. Skivan verifierar att du äger spelet så den måste vara i medans. Spel som köpts digitalt och är kompatibla verifieras mot Xbox-kontot likt andra digitala Xbox One-titlar.

Såvida nu inte något ändras tills det är dags då. Själv hoppas jag som fan på att Red Dead Redemption blir kompatibelt (och fungerar bra i bakåtkompatibilitetsläget) också, saknar det spelet såååå mycket.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om/när en White Edition av Xbox One kommer tillbaka? Fanns ju förra året bundlat med Sunset Overdrive, men då införskaffade jag ett PS4 White Edition istället... Ser att vissa butiker som typ Walmart, etc specialbundlar den med t ex Halo 5. Men hittills har jag inte sett något för våra svenska butiker.

Skrivet av anon5930:

Det ska fungera som så att du stoppar in Xbox 360-skivan för en kompatibel titel i din Xbox One, din Xbox One laddar ner spelet i en Xbox One-kompatibel version till din konsoll och sedan körs spelet från hårddisken. Skivan verifierar att du äger spelet så den måste vara i medans. Spel som köpts digitalt och är kompatibla verifieras mot Xbox-kontot likt andra digitala Xbox One-titlar.

Såvida nu inte något ändras tills det är dags då. Själv hoppas jag som fan på att Red Dead Redemption blir kompatibelt (och fungerar bra i bakåtkompatibilitetsläget) också, saknar det spelet såååå mycket.

En fundering... Är det möjligt att man lånar spel av andra och på så sätt får de registrerade? Har sålt alla mina 360-spel och har inte betalat för Live på nästan 2 år nu. Skulle ju inte sitta helt fel isåfall!

Saknar också RDR som fan emellanåt... så fort jag ser något westerninspirerat tänker jag på alla grymma timmar in Rockstars bästa verk någonsin... Fan... vill spela det nu...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crazy:

En fundering... Är det möjligt att man lånar spel av andra och på så sätt får de registrerade? Har sålt alla mina 360-spel och har inte betalat för Live på nästan 2 år nu. Skulle ju inte sitta helt fel isåfall!

Saknar också RDR som fan emellanåt... så fort jag ser något westerninspirerat tänker jag på alla grymma timmar in Rockstars bästa verk någonsin... Fan... vill spela det nu...

Bör fungera, dock krävs skivan för att spela.

Instämmer, verkligen i en klass för sig. De som fortfarande inte spelat det spelet har verkligen missat något stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bör fungera, dock krävs skivan för att spela.

Instämmer, verkligen i en klass för sig. De som fortfarande inte spelat det spelet har verkligen missat något stort.

Ah, där sköt du hål i min livbåt....

Verkligen! Det spelet, om något, är ett spel man nästan önskar att man kunde glömma för att sedan få uppleva det helt på nytt. Iofs så är känslan nästan lika mäktig varje gång!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crazy:

Ah, där sköt du hål i min livbåt....

Verkligen! Det spelet, om något, är ett spel man nästan önskar att man kunde glömma för att sedan få uppleva det helt på nytt. Iofs så är känslan nästan lika mäktig varje gång!

Blir för lätt att kopiera spel annars hehe. Men att låna spel och spela borde gå bra. Men återstår att se. Fysiska spel aktiveras inte med en Xbox 360 exempelvis så det borde gå bra att dela samma skiva mellan flera personer, bara att endast den med skivan i kan spela då. Sedan ska kompatibla spel gå att köpa i Xbox-butiken om man vill ha de digitalt förstås. Men det absolut finaste är ju att Xbox One blir lättare att överväga för någon som redan har en Xbox 360 då en del av spelen blir kompatibla. Eller för någon som inte hade en 360 och som vill spela några av spelen man missat tidigare då.

Personligen hoppas jag att man fått till prestandan i de titlar den vacklat lite. Mass Effect var lite sådär när den kom minns jag, men kanske bättre nu. Själv noterade jag att Viva Pinata segades ner när man fick en achievement i spelet, annars fungerade det bra. Spelade igenom det mesta av det spelet på min dator via Xbox-appen i Windows 10, rätt skönt att ha tillgång till olika sidor med dokumentation för att kunna få tag i de drygare pinatorna.

Instämmer helt om RDR. Det närmaste spel jag kommit på som är ganska lik stämningsmässigt är för mig faktiskt Witcher 3. När man hittar något, undersöker och inser att något tragiskt hänt... det var ju mycket sånt i just RDR. Storyn var riktigt bra med, naglad vid TVn från början till slutet. Jag hoppas verkligen att Rockstars fortsätter med Read Dead-serien även om de verkar ha fastnat rejält med GTA V på senare år. Vilket är ett spel jag gillar skarpt med förvisso, spelat igenom storyn fyra gånger varav gjort/hittat allt två gånger. 2x PS3, 1x PS4 och 1x PC. Blir troligen en genomspelning till av troligen PC-utgåvan runt jul igen. Såvida jag inte hittar Xbox One-utgåvan billigt då.

Permalänk
Medlem

Min Xbone med Fifa 16 samt Halo 5 är på väg. Betalade 3289:- för den.
Ser fram emot att trycka i 360 spelen och kunna köra dessa i den speciellt RDR då jag saknar detta en hel del.

Skall bli riktigt kul och kanske förflyttar mig från datorn till TV'n de närmaste månaderna istället

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Vill helst välja xbone, men grabbens alla vänner har PS4. FIFA och NHL står högst på kurs att lira. Lirar ni detta mycket online mot vännerna eller är det av underordnad betydelse? Ser mest bara fördelar med xbone men osäker på hur jag ska agera då jag inte har en aning om hur vanligt det är med onlinespel i dessa spel. Ber om ursäkt om det blev lite offtopic.

Permalänk

Dagens I landspoblem hinner ju inte ens med att spela igenom hälften av alla sina spel. Som diskutions underlag, hur fan hinner ni andra med att lira igenom alla era spel?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Dagens I landspoblem hinner ju inte ens med att spela igenom hälften av alla sina spel. Som diskutions underlag, hur fan hinner ni andra med att lira igenom alla era spel?

Alla andra sysslor halkar efter. Haha

Off Topic, fan vilken olidlig väntan det är på Elite-kontrollen.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Man får ta det då och då. Jag jobbar fortfarande på Dragon Age

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Det är svårt alltså. På 360:n hade jag en sjuk katalog av spel som bara blev liggande. Funderar på att fortsättningsvis endast köpa nya spel när de gamla är avklarade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Jag tröttnar nästan alltid långt innan jag spelat igenom ett spel, så jag har det aldrig som mål längre haha.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Kan lösa det, vad har du för gamertag?

Hej åp dig zisekoz! Har du även en invite till övers för mig? Har undvikit att fråga då jag hört att det är rejält ostabilt. Men, det kanske är stabilare nu?

Gamertag: Swe Stars.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Taskman:

Min Xbone med Fifa 16 samt Halo 5 är på väg. Betalade 3289:- för den.
Ser fram emot att trycka i 360 spelen och kunna köra dessa i den speciellt RDR då jag saknar detta en hel del.

Skall bli riktigt kul och kanske förflyttar mig från datorn till TV'n de närmaste månaderna istället

Viktigt att tänka på är att RDR inte är med i BC-stödet i dagsläget. Förhoppningsvis kommer den med också, är ett av de mest eftertraktade spelen i BC-stödet för Xbox One trots allt. Såvida jag inte missat någon ny information då.

Skrivet av danielsan123:

Vill helst välja xbone, men grabbens alla vänner har PS4. FIFA och NHL står högst på kurs att lira. Lirar ni detta mycket online mot vännerna eller är det av underordnad betydelse? Ser mest bara fördelar med xbone men osäker på hur jag ska agera då jag inte har en aning om hur vanligt det är med onlinespel i dessa spel. Ber om ursäkt om det blev lite offtopic.

Har hans vänner PS4 och både de och han spelar samma onlinespel så har ju det en stor fördel förstås. Är det inte enbart han som ska spela så kanske en Xbox One kan vara det bättre valet ändå. Nu spelar jag typ aldrig online-spel så kan inte svara så mycket på just det för nuvarande generation.

Fördelar Xbox One faktiskt har mot PS4 är ju dels ljudnivån (den är tyst, PS4 låter), strömning till en Windows 10 dator/enhet. Nypriserna på spel är lika men brukar vara bättre kampanjer på Xbox One-titlar. Finns säkert fler punkter men just de tre är något jag värdesätter med min Xbox One iallafall. Sedan bör man också titta på vilka exklusiva spel som kommer till båda, samt om Xbox Ones ofta lägre upplösning spelar någon roll.
För mig gör den inte det men då kör jag en 2560x1440-skärm när jag spelar på min dator. 1280x720 och 1920x1080 är båda "lågupplöst" jämfört med 2560x1440 för mig.

Julhandeln är väl redan igång förvisso, sedan lär det ju dyka upp lite erbjudanden lagom till jul och mellandagar med. Kanske även Black Friday och Cyber Monday. Om din son verkligen vill ha en PS4 och du själv vill spela på en Xbox One så kanske det inte är helt otänkbart att faktiskt köpa en av varje med.

Skrivet av Doktor_Krall:

Jag hinner inte riktigt, försöker ta lite mer koncentrerade sessioner och ta ett spel i taget. Det inte enbart på Xbox One utan alla spelplattformar jag använder då. Bland det drygaste jag vet är ett spel jag kommer av mig med en längre period, alltid segt att försöka komma igång igen så brukar försöka planera in vad jag spelar samt att ha ganska tomt lagom till någon större spellansering.

Köper väldigt lite spel i dagsläget också. Har både XBLG och PSN+ så har en hög med spel att klämma på varje månad. Sedan är det de spel som nylanseras jag köper som ofta tar en del tid. Samt backlog och spel jag gärna spelar igenom mer än en gång förstås.
Det stora problemet är inte att hitta något att spela, utan att ha tid att spela de spel man vill spela som jag ser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hej åp dig zisekoz! Har du även en invite till övers för mig? Har undvikit att fråga då jag hört att det är rejält ostabilt. Men, det kanske är stabilare nu?

Gamertag: Swe Stars.

Kan ordna det. Lite instabilt är det ännu. Men nu släpps det snart i skarp version.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Viktigt att tänka på är att RDR inte är med i BC-stödet i dagsläget. Förhoppningsvis kommer den med också, är ett av de mest eftertraktade spelen i BC-stödet för Xbox One trots allt. Såvida jag inte missat någon ny information då.

Nejdå du har inte missat något. Hoppas mest och just då det är ett av de mest eftertraktade tror jag det kommer.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Taskman:

Nejdå du har inte missat något. Hoppas mest och just då det är ett av de mest eftertraktade tror jag det kommer.

...fan, hoppades att det faktiskt var något jag missat. Hoppas att Rockstars är villiga att godkänna spelet för BC nu bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är inte många av dessa sådanna butiken du tittar på plockat ihop själva?

Jag gick på Microsofts egna sida och det var nästan värre där.

Dold text
Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

Sista uppdateringen jag har är i september, har det inte kommit något nytt sen dess?Kör iofs på us-region så det kanske spelar roll.
En fråga till, var hittar man spelen man köpt? Hade för mig jag köpt ett spel men bara demot fanns på xboxen. Säkert en dum fråga, men jag hittar inte det bland spelen på xboxen och jag kan ha fel om köpet också:-)

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Sista uppdateringen jag har är i september, har det inte kommit något nytt sen dess?Kör iofs på us-region så det kanske spelar roll.
En fråga till, var hittar man spelen man köpt? Hade för mig jag köpt ett spel men bara demot fanns på xboxen. Säkert en dum fråga, men jag hittar inte det bland spelen på xboxen och jag kan ha fel om köpet också:-)

Kommer uppdateringar typ varje dag. Låg spelen på xboxet eller extern disk? på hemskärmen trycker du på RT, så kommer du ner till games & apps. Eller använder spaken o navigerar ner.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Jag gick på Microsofts egna sida och det var nästan värre där.

Ah, det har du helt klart rätt i.

Nu vet jag inte hur många PS4-bundlingar det finns men är väl en hel del även där. Finns ju en del paket med speciella färgteman och liknande. Och säkert liknande spelbundlingar. Så länge man sparar iallafall lite på att köpa en bundling ser jag samtidigt inget större problem med det.