Fallout 4 visas upp med Ultra-inställningar

Permalänk
Medlem

Ser hellre en bra story på ett spel med medelmåttig grafik än uber grafik med dålig story.
Grafik är inte allt i ett spel, visst kan säga att det kanske inte är snyggaste men det gör inte spelet till vad det är.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

tacka vet jag crysis

aldrig lirat något Fallout, ser inte kul ut heller... Vad är det som gör dessa spel så bra? RPG , story eller vad är det? noll kolla på just denna serie faktiskt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

I like it!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Ser hellre en bra story på ett spel med medelmåttig grafik än uber grafik med dålig story.
Grafik är inte allt i ett spel, visst kan säga att det kanske inte är snyggaste men det gör inte spelet till vad det är.

Du förutsätter att det ena måste ta ut det andra.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Windows 10 ser värre ut...

De har uppenbarligen inte spelat Fallout 2 då... där slaktar man råttor i hundratal.
Tycker dock ändå synd om hunden om nån ska avlida den

Att den ser konstig ut håller jag med, men för guds skull, inget Nvidia optimerat skit i spelet, tack. Har hellre mer FPS, flyt och färre problem än <10 fps när hunden är i närheten bara för man ska stirra på en päls.

Jag tycker att hunden ska kunna dö, men inte för att jag tycker det är roligt att döda hundar, utan för att få en anledning att hålla den vid liv. Den blir mer levande om man måste bry sig om den.

Permalänk
Hedersmedlem

Förstår inte kritiken? Tycker det ser väldigt fint ut.

The Witcher 3 däremot som skulle vara så himla snyggt tycker jag inte alls levde upp till förväntningarna.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

De skiter i grafiken för att nån kommer fixa det åt dem. De skulle kunna släppa världens sämsta spel och folk kommer att fixa och modda åt dem, bara för att det är ett Bethesda spel...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Deras spel har ju aldrig varit speciellt snygga heller för den delen men det är inte det jag brukar störa mig mest på utan det är de horribelt dåliga animationerna som alla deras spel lider av, det märks oftast inte så mycket om du spelar dom i first person... men third person... ja allt jag har att tacka till är mods

Det sagt lär inte spela detta då jag inte är intresserad av Fallout, tvingade mig igenom Fallout 3 men tyckte personligen det inte var vidare roligt alls, gillar inte miljöerna, trista öken landskap, saknar inspiration o.s.v. Men tja det är min åsikt.

Ser snarare fram emot nästa Elders scroll om det kommer något om ett par år.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hjälpsam

Blev riktigt taggad när jag såg bilderna, mest för miljön. Gillar definetivt post-apoc skogen. Sedan hur saker och ting rör sig i spelet kommer ju avgöra mängder för känsla och belastning på GPU.

Blev mer taggad av bilderna, men det är kanske bara jag?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Buns of steel!

(bild 7)

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Du förutsätter att det ena måste ta ut det andra.

Tyvärr har detta historiskt visat sig vara sant i 99/100 spel. De måste lägga focus någonstans, och frågan är då vilket man bör lägga mer focus på. Som sagt i artikeln så kan moddare ordna bättre texturer mm förhoppningsvis när det kommer, så att folk kan få sina extrema texturer. Men tills dess ser jag hellre ett bra spel.

Skrivet av SeeKer3Million:

Jag tycker att hunden ska kunna dö, men inte för att jag tycker det är roligt att döda hundar, utan för att få en anledning att hålla den vid liv. Den blir mer levande om man måste bry sig om den.

Det kan jag dock hålla med om. Detta gjorde ju det roligare i Fallout NV när kompanjonerna faktiskt dog ibland (att man ens kunde ha det). Dock är problemet att ibland var det jävligt jobbigt att behöva jaga efter dessa kompanjoner när de fick för sig att springa i 100km/h mot något pack av fiender som man hade noll koll på och fick även en själv dödad i processen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Du förutsätter att det ena måste ta ut det andra.

Nej det gör jag inte.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Ser ut som Fallout 3 med några enstaka nya färger (alltså inte 100% brun-grått). Ser OK ut bitvis men jag antar att hela arbetet är för inget när modellerna ändå är animerade lika illa som tidigare.

Permalänk
Medlem

FOV:en kändes lite skum, den där pistolen tog ju upp halva skärmen xD Men ser bra ut! Lite kassa texturer som vanligt men det är ju det första man moddar bort.

Permalänk
Medlem

Bara att vänta ett tag så lär det släppas en massa grafiska mods om man vill piffa upp ödemarken med 4K stentexturer. Såhär ser Skyrim ut idag med realvision enb som exempel:

Permalänk
Medlem

Oavsett grafik så kommer jag sitta med detta 24/7 ett tag. Inte som så att grafiken gjorde 3an till ett av årets spel. Story och inlevelse för inte tala om alla sidequests och dlcs som var avsevärt mycket mer prisvärt än maps/weapons till typ bf3.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

FOV:en kändes lite skum, den där pistolen tog ju upp halva skärmen xD Men ser bra ut! Lite kassa texturer som vanligt men det är ju det första man moddar bort.

Varför gör de lågupplösta textrurer och låter moddare jobba gratis åt dem för att rätta till det? Är det svårt att göra ett spel med högupplösta texturer på något sätt?

Permalänk
Medlem

Det var väldigt underväldigande.
Även om att sätta grafiska standarder inte varit en grej för Bethesda sedan Oblivion (saknar dem dagarna) så tycker jag nog att kvaliten på de där texturerna var lite i de sämre lagret, speciellt för "Ultra". Texturerna ser mer ut som "Medium" eller "Low".

Bethesda förväntar la sig att moddare ska fixa det.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Bra!
Nja i Fallout 3 var den väl ganska trevlig på sitt sätt, men den flämtade så förbannat, så det var nästan en lättnad när den dog.

Jag lyckades aldrig hittade den där jävla jycken i 3an. Körde nog igenom iaf 3 ggr. Den ska väl stå precis utanför hemmavaultet va? Jag körde på x360 opatchat om det spelar roll..

stava...
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tacka vet jag crysis

aldrig lirat något Fallout, ser inte kul ut heller... Vad är det som gör dessa spel så bra? RPG , story eller vad är det? noll kolla på just denna serie faktiskt.

Fallout 1 och 2 är mina barndoms favoriter som jag spelar då och då än idag, fantastiskt roliga spel trots sin tekniska begränsning framför allt för alla detaljer och hur många olika sätt man kunde spela dem på, det kan har varit ett av de tidigaste exempeln på hur man klarar ett spel utan ens dra vapen.

Fallout Tactics är en riktigt bra squad-baserat spel som är roligt p.g.a hur stor frihet man hade att bygga upp sin anfallsstrategi. Ett underhållande multiplayer läge hade det också.

Fallout 3 introducerade Elder Scrolls stora modkapacititet och ändrade perspektivet så man nu fick känslan av att gå runt i den nukleära vintern de tog även och slängde med en drös av sin galna detaljrikedom. Fallout New Vegas tog det som gjorde Fallout 2 riktigt bra, dess frihet och story och skruva upp det till 11.

Det handlar främst om den känsla spelserien byggt upp, det handlar om settingen som andas av liv snarare än EN ensam story som drar dig framåt så handlar det om vad man själv kan hitta i ödemarken. Faktum är så hamnar storyn faktiskt avsides till resten av spelet, fokus ligger på att utforska och upptäcka hur Fallout världen fungerar och är. Tänk dig som att se Mad Max men sen tar du ditt pick och pack skiter i de andra och deras krig om vatten och bestämmer dig för att utforska de gamla ruinstäderna som folk påstår är tomma och öde.

Inte allas kopp te, men det definitivt min.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tacka vet jag crysis

aldrig lirat något Fallout, ser inte kul ut heller... Vad är det som gör dessa spel så bra? RPG , story eller vad är det? noll kolla på just denna serie faktiskt.

Nu har jag bara lirat Crysis 3, men något mindre linjärt och tråkigt spel får man ju leta efter. Kan vara småkul i MP dock. Smaken är som baken

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av Frisell:

Jag lyckades aldrig hittade den där jävla jycken i 3an. Körde nog igenom iaf 3 ggr. Den ska väl stå precis utanför hemmavaultet va? Jag körde på x360 opatchat om det spelar roll..

Ne, han står ju på en soptipp, praktiskt nog döpt till "Scrapyard", söder om Minefield Tror att man via någon DLC kan hitta honom som valp igen om han dött, och då finns han utanför Vault 101, men är inte helt 100 på det sista.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Usch, vad fruktansvärt fult det var. Call of Duty 4 från 2007 ser bättre ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Såg inte så tokigt ut som många vill få det att låta. Ser ut som de flesta PS4/Xone spelen som klarar 60fps.

På med MSAA, invänta 4k texturer (a la Skyrim), invänta Lighting overhaul+PostFX injection (a la Skyrim) och på med 1440p DSR. BAM!
Du har nu ett spel med Fallout gameplay (vilket är bra) och grafiken som en high end rig förtjänar!

Detta är dock inte konsoll utan PC, och om det verkligen är Ultra-inställningar så är detta under all kritik. Det finns ingen kantutjämning i världen som kan rädda dålig ljussättning, lågupplösta texturer och 3D-modeller med få polygoner.

Skrivet av Rich:

Förstår inte kritiken? Tycker det ser väldigt fint ut.

Vilka spel jämför du med och vad har du för dator?

Titta på bild 6 & 7 av 13 i artikeln, i fullskärm. Husen ser ut som pappmodeller, "lådorna" på fasaden som några billiga kinesiska plastavgjutningar och karaktären som en inplastad actionfigur. Hur är det "väldigt fint" såvida man inte lider av någon allvarlig synnedsättning? Hjälp mig att förstå?

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Usch, vad fruktansvärt fult det var. Call of Duty 4 från 2007 ser bättre ut...

Skickades från m.sweclockers.com

mm...:/ Modders, I put my trust in you! PS: Someone make the dog killable, I wanna be able to care about it.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pirazy:

Ska man släppa skrythypepropaganda kan man väl åtminstone skruva upp upplösningen till något anständigt, poängen är väl att det ska se så bra ut som möjligt?

Citat:

...Läckorna runt spelet duggar därför tätt och senast att hitta ut på webben är skärmdumpar, som sägs komma från PC-versionen med inställningarna uppskruvade till högsta "Ultra".

Bilderna tillhandahålls av användaren "RoboPlato" på spelforumet Neogaf och visar spelet i upplösningen 1 920 x 1 080 pixlar. ...

Eftersom du bevisligen inte orkade läsa artikeln utan nöjde dig med rubriken och bilderna så tog jag mig friheten att markera två relevanta meningar. Du kan ju åtminstone bemöda dig med att läsa dem.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det ser rätt lättdrivet ut! (y)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Detta är dock inte konsoll utan PC, och om det verkligen är Ultra-inställningar så är detta under all kritik. Det finns ingen kantutjämning i världen som kan rädda dålig ljussättning, lågupplösta texturer och 3D-modeller med få polygoner.
Vilka spel jämför du med och vad har du för dator?

Titta på bild 6 & 7 av 13 i artikeln, i fullskärm. Husen ser ut som pappmodeller, "lådorna" på fasaden som några billiga kinesiska plastavgjutningar och karaktären som en inplastad actionfigur. Hur är det "väldigt fint" såvida man inte lider av någon allvarlig synnedsättning? Hjälp mig att förstå?

Tack, jag lider inte av synproblem. Du ser vad jag har för dator i min signatur.

Visst, texturerna är väl inte de snyggaste, men jag tycker det ser väldigt stämningsfullt ut.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

2010 ringde. De vill ha sin grafikmotor tillbaka.

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen som är så bra med Fallout spelen? Det här är en spelserie som helt gått mig förbi. Tycker mest det verkar tråkigt ut att vandra runt och då och då upptäcka saker.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p