KÖPRÅD: Ny högtalare till köket

Permalänk
Medlem

KÖPRÅD: Ny högtalare till köket

Morsan har gjort om i köket och har bestämt sig för att skaffa ny högtalare. Det är mest jag och mina syskon som lyssnar och budgeten ligger på max 6000 kr. Har spanat på den nya Sonos PLAY:5 och om jag inte får något ännu bättre förslag så slår vi till på den. Jag kan i princip ingenting om ljud, men jag vill självklart få det bästa för pengarna. Jag har läst lite om ljudkaraktär och det känns som om "varmt" ljud är mest behagligt att lyssna på.
Men som sagt: Varna mej om det finns något i samma prisklass som Sonos:PLAY 5, fast bättre.

Permalänk

Är det stort eller väldigt öppet?
Jag tänker att ni kanske inte behöver en play 5 för köket om ni inte vanligtvis spelar väldigt högt.

Play 1 är förvånansvärt kompetent trots sin storlek och trots att det blir mono. Kan man placera den mot en vägg och samtidigt tycker att volymen räcker till under hälften av max så tror jag att den skulle vara ett sätt att hålla nere budgeten lite.
Eftee ca halv volym hörs det att basen ger vika för att orka spela högre.

Jag tänker att ni då får fulla funktionaliteten hos sonos, men utan att betala för en onödigt kraftig enhet.

Som sagt, det beror ju på era förutsättningar.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

@hammark9: jag kan rekommendera Sonys värsting "multiroomhögtalare" då vi har modellen under hemma som låter jättebra för sin storlek, så denna bör inte vara sämre http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2985354

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Dustin kör flash-rea och följande verkar ganska många tala gott om: Onyx Bluetooth

Beror självklart vad man är ute efter, men till ett kök eller litet/mellanstort rum tror jag ovanstående skulle fungera utmärkt. Speciellt till det nuvarande priset.

Edit;
Annars tror jag Harman Kardon Go Play kan vara ett bra alternativ också.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal