Kraken G10 utan heatsinks på VRM?

Permalänk
Avstängd

Kraken G10 utan heatsinks på VRM?

Tjenare, tänkte jag skulle köpa en Kraken G10 + H55 till mitt grafikkort men vet inte hur jag ska göra med VRM grejjerna xD.. Av stockkylarn så blåser de lite luft på dom vilket verkar räcka men ändå så säger flera att det är viktigt som satan att köpa heatsinks till dom..? Kraken G10 har ju en fläkt som borde göra jobbet helt okej? Här har ni en bild:

Är det dom där 6 st gråa kvadraterna som är VRM eller är det något annat? Känns nästan som det gråa skalet ska fungera som en heatsink? xD (jag har ingen aning ifall de ska se ut sådär)

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Tjenare, tänkte jag skulle köpa en Kraken G10 + H55 till mitt grafikkort men vet inte hur jag ska göra med VRM grejjerna xD.. Av stockkylarn så blåser de lite luft på dom vilket verkar räcka men ändå så säger flera att det är viktigt som satan att köpa heatsinks till dom..? Kraken G10 har ju en fläkt som borde göra jobbet helt okej? Här har ni en bild: http://i.imgur.com/eG5cyEj.jpg

Är det dom där 6 st gråa kvadraterna som är VRM eller är det något annat? Känns nästan som det gråa skalet ska fungera som en heatsink? xD (jag har ingen aning ifall de ska se ut sådär)

De grå är induktorer (Chokes) eller spolar med en järnkärna.

Den svarta heatsinken sitter ovanpå dina VRM:er.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

De grå är induktorer (Chokes) eller spolar med en järnkärna.

Den svarta heatsinken sitter ovanpå dina VRM:er.

Fyfan va gött! Då slipper jag lägga pengar på sådana! Tack mannen!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd

Inga problem, jag använder själv original heatsinken på sambons HD7950,s VRM med en Accelero mono +

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Avstängd

Har nu bytt till Corsair H55 och Kraken G10 bracket:en och är nöjd som inåt h**ve*e! Jag har alla fläktar på 40% (Kraken G10 fläkten har jag på 100%, tyst ändå) och kommer upp i 60 grader, den idlar på 29 grader. Förut låg jag på 80-90 i load och lät nästan som en tornado. Sval luft som kommer ut ur chassit förutom vid radiatorn.

Jag har en 120mm i fronten och i toppen som följde med chassit (Carbide 200R), 1 be quiet Pure Wings 2 i botten och ytterligare en i toppen. Sen blåser H55 stock-fläkten ut i baken!

Riktigt nöjd än så länge, vet inte hur varma VRAM/VRM är men är nästan säker på att de håller en okej temperatur!

Edit: Körde Furmark o då gick kortet upp i 65-70 (fortfarande nice enligt mig), ska testa Battlefield 4 och se hur det går!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd

Lirat BF4 i ca 1 timme och ligger runt 55-60, har inte stigit över 60 en enda gång, är riktigt tacksam att stock-kylaren gick sönder!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558