Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Ni kan ju knappast säga att allt är rörigt och segt med den nya uppdateringen, Allt är mkt mer logiskt och flyter på dubbelt så bra nu än förut. och ni tycker det är rörigt nu så är det för ni inte är vana den nya layouten.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tja testade det enda spelet jag har som har bakåt kompatibilitet stöd av alla mina 30 Xbox 360 spel... ja inte många många precis....

Mass effect, nerladdningen startade i alla fall, samt värt att nämna är att min Mass Effect version är NTSC från USA lika så alla mina Xbox 360 spel.

Hade förväntat mig att det inte skulle funka på en EU Xbox one men tja funkar prima.

--

Med det sagt, Butiken är fortfarande en ofantlig katastrof med nya uppdateringen, t.ex. var kan man hitta alla spel man äger men inte har installerat?

Håller med dig om att butiken är ett riktigt sorgebarn. De du äger (och som stöds på XO) men inte installerat hittar du under dina spel och appar, längst bak i listan. Även den listan är en sorg, varför ska man scrolla horisontalt när den bara är två spel / appar hög? Hade man scrollat vertikalt hade man kunnat ögna igenom sitt bibliotek (som lär växa explosionsartat nu när man får 4 spel i månaden) betydligt fortare.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på ett Xbox nu till jul. Hur ser det ut med olika versioner av konsolen, rent hårdvarumässigt? Har försökt se vilka uppdateringar som gjorts av hårdvaran sedan lanseringen, men hittar ingen bra sammanställning. Antar att det finns flera olika versioner ute på marknaden, och man vill ju inte köpa en version som tex. har värmeproblem, eller fläktproblem osv osv. jag jämför tex. med den senaste uppdateringen av PS4an, där jag uppfattar att Sony gjort justeringar på tex. chassit.

Är det något som kan peka mig i rätt riktigt, eller som kanske kan förklara vilka versioner som finns?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Håller med dig om att butiken är ett riktigt sorgebarn. De du äger (och som stöds på XO) men inte installerat hittar du under dina spel och appar, längst bak i listan. Även den listan är en sorg, varför ska man scrolla horisontalt när den bara är två spel / appar hög? Hade man scrollat vertikalt hade man kunnat ögna igenom sitt bibliotek (som lär växa explosionsartat nu när man får 4 spel i månaden) betydligt fortare.

Jag håller med om designen på My Games-delen, jag hade hoppats att det var något Microsoft skulle se över i och med gårdagens uppdatering men icke. Men det är ju inte sista uppdateringen samtidigt. Och i mitt tycke är den fortfarande bättre än Sonys röriga lösning på PS4.

Nintendos lösning på Wii U är i mitt tycke bäst i dagsläget, går till och med arrangera om installerade spel och appar men också skapa mappar och lägga in dessa i.

Överlag är jag nöjd med vad MS levererade igår, bra nyheter och då speciellt 360 BC men UI't kommer jag behöva vänja mig vid. Själv gillade jag NGE-uppdateringen till 360 (den i slutet av 2008 som gav stöd för spel installation och nytt UI blandannat) och ser fram emot kommande uppdateringar. Nu tröttnade jag på 360 när Metro-dashen kom 2012? då fokuset med spel trycktes undan i ett hörn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man får ner 360-spelen.
Så jag starta 360:in och "köpte" Dirt3 där.
Bytte kanal till XBO och då hade det dykt upp bland mina spel och appar. Avbröt då nerladdningen på 360:in.
Den var det bara att braka ner det till hårddisken på XBO.

Antar att det finns smidigare sett. ^_^

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gueno:

Jag fattar inte hur man får ner 360-spelen.
Så jag starta 360:in och "köpte" Dirt3 där.
Bytte kanal till XBO och då hade det dykt upp bland mina spel och appar. Avbröt då nerladdningen på 360:in.
Den var det bara att braka ner det till hårddisken på XBO.

Antar att det finns smidigare sett. ^_^

Jag brukar "köpa" "guldspelen" på xbox.com å sen ladda ner dom jag vill spela tycker det blir enklare, speciellt nu så man slipper slå igång "gammhärken 360" bara för att "köpa" dom spelen

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en digital TV-tuner för Xbox One?

Sitter och tittar på SVT1, SVT2 och TV4 men får inte fram någon OneGuide info.
Har ingen kabel utan har de kanaler som ingår i lägenheten (går via antennkabel och är flera kanaler, som inte går in via Tunern).

Permalänk
Medlem

Sitter & pillar lite med att få tillgång till Gears serien nu när x360 kompabillitet är live, dock verkar jag inte ha tillgång till dom trots att jag köpte Gears UE & spelade tidigt på x'one. Är det något jag missat här? (jo ja kör senaste mjukvaran & andra x360 titlar lirar)

Om jag söker upp Gears spelen i store så står det "endast i paket", vilket man normalt får upp tillhörande paket om man klickar på, nu får jag bara fram att inget kunde hittas...

Någon som haft liknande bekymmer?

Edit: hittade till slut en tråd på officiella forumet att det är 1'a december som gäller om man inte tidigare har "aktiverat" någon av x360 titlarna.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Sitter & pillar lite med att få tillgång till Gears serien nu när x360 kompabillitet är live, dock verkar jag inte ha tillgång till dom trots att jag köpte Gears UE & spelade tidigt på x'one. Är det något jag missat här? (jo ja kör senaste mjukvaran & andra x360 titlar lirar)

Om jag söker upp Gears spelen i store så står det "endast i paket", vilket man normalt får upp tillhörande paket om man klickar på, nu får jag bara fram att inget kunde hittas...

Någon som haft liknande bekymmer?

Edit: hittade till slut en tråd på officiella forumet att det är 1'a december som gäller om man inte tidigare har "aktiverat" någon av x360 titlarna.

Så du kunde tanka ner spelen eller?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Så du kunde tanka ner spelen eller?

Var nog lite otydlig, om man köpt gears UE så får man tillgång till de föregående versionerna först den 1a december. Har man däremot ägt/aktiverat någon av dom på sin nuvarande gamertagpå en x360 så ska man ha tillgång till dom nu på x'one. Som jag förstår det hela.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Hur får jag 360 Games With Gold? Om jag försöker "köpa" Dirt 3 från datorns så vill de dra 249kr från mitt kort trots att jag har Xbox Live Gold till mars 2016. Jag vill inte gå online med min 360 då den har flashad DVD och RGH chip.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

@Zunil:
Du är inloggad på ditt konto på datorn också va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Hur får jag 360 Games With Gold? Om jag försöker "köpa" Dirt 3 från datorns så vill de dra 249kr från mitt kort trots att jag har Xbox Live Gold till mars 2016. Jag vill inte gå online med min 360 då den har flashad DVD och RGH chip.

Jag behövde bara logga in i store på pc'n & då visades det som att det var kostnadsfritt, som vanligt lär man dock bekräfta "köpet". Lite underligt att MS inte lyckats göra detta smidigare direkt på en x'one istället...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är det någon som har en digital TV-tuner för Xbox One?

Sitter och tittar på SVT1, SVT2 och TV4 men får inte fram någon OneGuide info.
Har ingen kabel utan har de kanaler som ingår i lägenheten (går via antennkabel och är flera kanaler, som inte går in via Tunern).

https://www.nikka.se/wp-content/uploads/2014/08/xbox_one_dvbt.png

Gick för mig när jag provade. Resterande kanaler är analoga så jag väntar på bättre tider.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Zeecor:
Du är inloggad på ditt konto på datorn också va?

Japp jag är inloggad.

Skrivet av tellus82:

Jag behövde bara logga in i store på pc'n & då visades det som att det var kostnadsfritt, som vanligt lär man dock bekräfta "köpet". Lite underligt att MS inte lyckats göra detta smidigare direkt på en x'one istället...

Det står att det är gratis med Gold och under det 249kr. Om jag trycker på "ladda ner på Xbox" eller vad det står på den gröna knappen så kommer det upp en mindre ruta där mitt Mastercard står samt 249kr. Ska jag trycka bekräfta ändå? Känns som om de drar pengar då eftersom summan står med och att inga återbetalningar görs.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Japp jag är inloggad.

Det står att det är gratis med Gold och under det 249kr. Om jag trycker på "ladda ner på Xbox" eller vad det står på den gröna knappen så kommer det upp en mindre ruta där mitt Mastercard står samt 249kr. Ska jag trycka bekräfta ändå? Känns som om de drar pengar då eftersom summan står med och att inga återbetalningar görs.

Jag fick samma och då kom jag till slut på att det helt plötsligt stod UK på min profil. Googlade och hittade en länk hos MS där det gick att konvertera kontot till Svenska.

Permalänk
Medlem

Provade GoW3.
Tjena vilka fps-drops när det var fullt pådrag.
Uppskattade det till 10-20 fps. Fuu...
Nästan ospelbart stundtals.

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Jag fick samma och då kom jag till slut på att det helt plötsligt stod UK på min profil. Googlade och hittade en länk hos MS där det gick att konvertera kontot till Svenska.

Mitt konto var region USA från början av någon konstig anledning. Då fick jag bara upp att det saknades betalningsmetoder när jag försökte "köpa" spelet. Men jag gjorde som du och ändrade till Sverige och nu är jag i det läget jag beskrev. Jag vill ju inte trycka bekräfta när det står 249kr när spelet ska vara gratis.

Edit: Provade igen och nu stod det enbart "kostnadsfri". Så det var nog problem med regionen från början och lite fördröjning efter jag ändrat

Visa signatur

Permalänk

Tydligen går det tanka hem Gears of war 1 gratis nu!! Någon mer som kan tanka hem det gratis?? jag kunde det för typ 4timmar sen, och jag äger inte ens spelet till xbox 360.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hej hej,

jag undrar hur man raderar sin profil på "Karriär" läget i Forza 6 då jag vill börja om från början, är detta möjligt utan att radera spelet helt och hållet ?

Permalänk
Medlem

Någon som har Just Dance 2016 eller liknande spel? Fungerade det bra med kinect?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tydligen går det tanka hem Gears of war 1 gratis nu!! Någon mer som kan tanka hem det gratis?? jag kunde det för typ 4timmar sen, och jag äger inte ens spelet till xbox 360.

Är du säker att du inte "köpt" det, tror det har varit ett "guldspel" till 360.....gratis e gott

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Är du säker att du inte "köpt" det, tror det har varit ett "guldspel" till 360.....gratis e gott

Hmmm nu när du säger det, mycket möjligt faktiskt att jag tankade ner det via games for gold, men aldrig spelade det!

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mig för att köpa Xbox One. Skiljer det sig något i hårdvara mellan 500gb och 1TB förutom hårddiskens storlek? Är Elite-versionen värd att lägga pengar på?

Och slutligen - CDON säljer ju en version med både FIFA och Star Wars Battlefront för 3289 spänn. Är det ett bra pris, eller kan jag räkna med ytterligarea prissänkningar i samband med Black Friday?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Llhweiir:

Har nu bestämt mig för att köpa Xbox One. Skiljer det sig något i hårdvara mellan 500gb och 1TB förutom hårddiskens storlek? Är Elite-versionen värd att lägga pengar på?

Och slutligen - CDON säljer ju en version med både FIFA och Star Wars Battlefront för 3289 spänn. Är det ett bra pris, eller kan jag räkna med ytterligarea prissänkningar i samband med Black Friday?

Hej!

Bland annat så har ju Xbox One 1TB matt ovansida istället för den blanka som är på 500GB versionen (en matt ovansida är enligt mig bättre då den inte är lika repbenägen, och inte lika smutsåtdragande/fläckande).

Xbox One 1TB versionen ska även komma med nya handkontrollen (Med 3.5mm jack så hörlurar kan anslutas direkt).

Angående elite versionen så är det nog upp till var och en om det är värt, de som testat Xbox One Elite kontrollern säger att den är bättre än ursprungliga, men det är ju upp till var och en att bedöma.

Annars skulle jag säga att Xbox One 500GB med Fifa och Star Wars Battlefront (eller någon av de andra bundles CDON har) för 3289 kr är ett väldigt bra pris.

Värt att nämna är ju också att på Xbox One kan du inte byta den interna hårddisken till en större, dock så kan du ju utöka med en extern hårddisk via usb om du så vill och då få mer utrymme om du behöver det om du väljer 500GB versionen till att börja med.

Visst kan det hända att priset går ner något på "black friday", men det ska kommas ihåg att "black friday" i Sverige inte är samma som i USA där det är rätt hårt nedsatta priser.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

@PowerNet:

Tack för ett bra svar! Men i övrigt är hårdvaran samma?

Frågan är om matt yta, 3,5mm-jack i kontrollen och 500gb är vört prisskillnaden. Det här ju min första konsoll - om man inte räknar ungarnas Wii - så jag har rätt dålig koll på könsroller öht.

EDIT: Mobilen autokorrigerade! Könsroller = konsoller! Förlegade könsroller är jag väl bekant med...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Llhweiir:

@PowerNet:

Frågan är om matt yta, 3,5mm-jack i kontrollen och 500gb är vört prisskillnaden. Det här ju min första konsoll - om man inte räknar ungarnas Wii - så jag har rätt dålig koll på könsroller öht.

3,5 jacket får du även med 500gb versionen. Fick själv min nu i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

@PowerNet:

Hårdvaran är densamma i övrigt så där är det ingen skillnad.
Om du har möjlighet i butik testa gärna elite kontrollen annars tycker jag som ovan att 500GB bundlingen med FIFA och något av de andra spelen för 3 289 är mest värt det.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

@Dejch:

Vilket Xbox var det du köpte då? 500gb från CDON som bundlas med FIFA + ett spel till?

Visa signatur