Permalänk
Medlem

Tog bort skärmskyddet nästan på en gång, all världens fingeravtryck syntes och det var hög friktion. Skärmen är behandlad med något finurligt och det är mycket skönare utan skydd.

Permalänk
Medlem

Sandstone case finns i lager nu, och det är extrapris på Sandstone black Power Bank (79.50kr). Mycket nöje!

Permalänk
Medlem

Cinder du gräver hål i min plånbok!
En powerbank får det bli, känns ju dock alltid lite halvmörtigt att betala mer för frakten (86 kr) än för produkten. Spännande att se hur lång tid standard-frakt tar.

Men även med frakt är priset i paritet med vad man får betala för en Xiaomi-dito från Kina (med snigelpost) och känns ändå lite tryggare att köpa batterier direkt från tillverkaren...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blacksheep:

Kameran i mitt tycke är helt ok, men många som gnäller på den på flera forum, speciellt när ljusförhållandena inte är optimala, men för mig spelar kameran ingen roll alls, bara jag kan knäppa nån bild då o då så är jag nöjd.

Däremot så var dual sim ett av mina 3 viktigaste önskemål då jag såg på nya telefoner och valde X.
Jag har 2 kort i och det fungerar helt super. Det kort som du väljer att använda mobil data på (surf) är det primära kortet och fungerar ypperligt med 4G, det andra kortet blir ett sekundärt kort efter ditt val och kan bara använda 2G bandet.

Jag har comviq som mitt primära och telenor som det sekundära och jag tycker det är helt super, det jag ville ha fungerande i telefonen, fungerar som det skall

detta kan man ju såklart när som helst ändra på i telefonens inställningar, det ända som inte går, är att köra det sekundära kortet mot en leverantör som INTE sänder i 2G nätet, kolla det bara.

Det jag gillar är enkelheten att när man ringer eller skickar sms, mms, så får du alltid valet från vilket nummer du vill utgå ifrån.
Samt att inkommande samtal tydligt visar på vilket kort det är inkommande på.
Bra för mig då ett är mitt o det andra jobbet, så man vet när man skall lägga på service minded hatten och svara trevligt eller EJ lol

Det är sant det är smidigt. Synd bara att man inte kan ha minneskortet samtidigt, det lär man vilja ha efter några månader..
Sen är jag lite nojjig över det svaga batteriet...

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Det är sant det är smidigt. Synd bara att man inte kan ha minneskortet samtidigt, det lär man vilja ha efter några månader..
Sen är jag lite nojjig över det svaga batteriet...

Alltså för mig så har inte detta inverkat negativt alls, har haft telefonen i 2 veckor nu har alldrig gått under 50% PÅ BATTERIET, men OK jag är ingen som sitter med ansiktet begravet i telefonen hela dagarna,

16GB är mer än tillräckligt för mig, har aldrig haft mer, och i de telefoner jag haft förut har jag aldrig lyckats fylla 16GB, men som sagt, telefon för mig är just det, en telefon, jag pratar, tar nått enstaka kort, spelar nån gång ibland om tillfälle uppkommer, surfar en smula o använder nån app då och då...och som lagring har jag aldrig använt telefonen till, lagrar mina saker på andra sätt, men har alltid tillgång till dem.

men jag kan förstå att detta gäller mig och inte alla, 16GB och batteriet, och kameran må hända vara dåliga för dem som sätter dessa saker högt på listan, och spelar o tittar en massa på TV och Youtube o dylikt psin telefon, men jag tillhör inte den gruppen

Mina kriterier var

1. Inte för dyr, max 3000, helst mindre (såg även på begagnat)
2. Dual Sim
3. Snygg design (sikken tur)
3. Truecaller skall Fungera (fungerar endast ordentligt på Android EJ iphone)

sedan fanns lite mera kriterier, mn oviktiga i detta sammanhang

så jag är faktiskt riktigt nöjd med min X, förutom det dåliga värdelösa (fulaste jag sett) till en sååå snygg telefon, tempered screen de sålde mig....
Kan sammanfattas som att först ha en "PIA MIA-telefon" som ser bra ut och presterar bra, sedan efter skyddet ha en "SIA-telefon" presterar fortfarande bra men har en brun papperspåse över ansiktet.

och att inte SWISH fungerar ännu på den, men hoppas att det kommer igång så småningom

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Samtal väntar funkar inte på min. Nån mer som testat
Och inte swish så klart

Annars riktigt nöjd gick från Samsung s6 till opx pga Bluetooth bryter hela tiden på min s6 men inte på denna

Batteritiden ser lovande ut...

Nåt.skumt med wifi med.. Samsung ca 120mbit opx 40mbit

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

Samtal väntar funkar inte på min. Nån mer som testat
Och inte swish så klart

Annars riktigt nöjd gick från Samsung s6 till opx pga Bluetooth bryter hela tiden på min s6 men inte på denna

Batteritiden ser lovande ut...

Nåt.skumt med wifi med.. Samsung ca 120mbit opx 40mbit

menar du att du inte kan sätta ett samtal på hold, har inte testat men skall göra det.
har inte mätt wifi, men på OP forumet i Bug rapporten finns några som menar att då bluetooth är igång så blir wifi mottagningen sämre,
kolla om det stämmer, så skall jag också kolla ikväll..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

menar du att du inte kan sätta ett samtal på hold, har inte testat men skall göra det.
har inte mätt wifi, men på OP forumet i Bug rapporten finns några som menar att då bluetooth är igång så blir wifi mottagningen sämre,
kolla om det stämmer, så skall jag också kolla ikväll..

hej
det jag menar är att jag kan välja att kryssa ur och i kryssrutan där det står samtalväntar det vill säga om nån ringer så istället för upptaget så ja piper det ...men det är bara upptaget

testade att koppla ur blutooth men wifi max 40mbit

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

hej
det jag menar är att jag kan välja att kryssa ur och i kryssrutan där det står samtalväntar det vill säga om nån ringer så istället för upptaget så ja piper det ...men det är bara upptaget

testade att koppla ur blutooth men wifi max 40mbit

Jag testade nyss med och utan och jag får 44Mbit ner hur jag än gör.
hittar inte vart man kan ändra till samtal väntar för att testa.

Edit: testade nyss med en samsung S5 nyss, den fick 52.25Mbit ner på 2.4 bandet
och frugans Iphone 5c fick 35Mbit

så inte ligger den så dåligt till mot de andra.. har 100/100 lina

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

Jag testade nyss med och utan och jag får 44Mbit ner hur jag än gör.
hittar inte vart man kan ändra till samtal väntar för att testa.

Edit: testade nyss med en samsung S5 nyss, den fick 52.25Mbit ner på 2.4 bandet
och frugans Iphone 5c fick 35Mbit

så inte ligger den så dåligt till mot de andra.. har 100/100 lina

samtalväntar hittar du på telefon------menyn längst upp till höger ----insällningar---samtalsins---inst för mobilnätverk---ytterligre isnt

jag har 100/100 får på samsung 118 .dator 118 opx ca 41

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Jag kan nu bekräfta att det går att roota OnePlus X, gjorde det igår, enda lilla tjorvet var att få in rätt drivrutin på Windows 10 (slutade med att jag körde Samsungs ADB-driver) och sen finns det en bugg i TWRP som gör att telefonen fryser fast när man trycker på "reboot" i recovery-läget, går dock bra att starta om med knappen bara.

Fixade då in Titanium Backup och återställde alla appar från min gamla telefon på nolltid, grymt nöjd!

Nu väntas endast custom ROM, kanske Cyanogenmod så det blir en vettigare meny när man drar ner notifications-fönstret, toggle-ikonerna i Oxygen har ju inte den smartaste layouten. Och så swish då... OnePlus X lanseras väl i USA alldeles nu i dagarna, då lär det börja dimpa ner ROMs till telefonen inom någon vecka.

Jag är på det hela extremt glad att jag slog till på en X, snabb som satan jämfört med min Galaxy Nexus från 2012 är den - och till ett sjukt bra pris!

@Blacksheep, jag skulle inte oroa mig för skärmskydd, min GN hade också Gorilla Glass, och den har endast en minimal repa efter nästan fyra år i tjänst, det där glaset går inte av för hackor i min ägo i alla fall

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

samtalväntar hittar du på telefon------menyn längst upp till höger ----insällningar---samtalsins---inst för mobilnätverk---ytterligre isnt

jag har 100/100 får på samsung 118 .dator 118 opx ca 41

connectar alla via 2,4 bandet, eller kör du någon på 5ghz

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Tommy:

@HolyPriest, jag skulle inte oroa mig för skärmskydd, min GN hade också Gorilla Glass, och den har endast en minimal repa efter nästan fyra år i tjänst, det där glaset går inte av för hackor i min ägo i alla fall

Har kört naket nu sen jag tog av skyddet och det skall jag fortsätta med, då den är absolut snyggast så. Inte orolig min IP 4 hade jag i nästan 5 år utan skydd o den såg ny ut när den såldes på tradera, min IP5s hade jag visserligen tempered glass på, vettitusan varför, men hade det. Jag brukar (ta i trä) altid vara försiktig med mina telefoner jag med

aPPropå rooting o dyl aldrig något jag gjort, men kommer säkert hänga på o testa när det blir läge, alltid kul o testa lite nytt...DS

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

connectar alla via 2,4 bandet, eller kör du någon på 5ghz

2, 4 hittade du samtalväntar

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

2, 4 hittade du samtalväntar

Ja, tack som tusan, återkommer när jag testat det, men läste på OP forumet flera som nämnde det du säger, så då är det säkert så..

Jävla konnektion du får ut på ditt trådlösa då, kanske jag som har en taskig router då bara, med kabel till datan får jag ut 100, däremot aLLa andra laptoppar ligger på runt 50, förutom Carbon X som kan gå på 5Ghz bandet o ligger på runt 70..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag fick min OPX två dagar sen. Är det bara jag som har problem med swish? Det går inte alls att aktivera (tekniskt fel hela tiden). Blocket funkar inte heller med mobile internet bara med WiFi. Det går inte att stäng av skärmen med dubble knopp om det är inte upplåst. Rätt konstigt... Annars det är ett helt okej mobil...vet ej om det var värt att byta min G2:an till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Hej.

Jag fick min OPX två dagar sen. Är det bara jag som har problem med swish? Det går inte alls att aktivera (tekniskt fel hela tiden). Blocket funkar inte heller med mobile internet bara med WiFi. Det går inte att stäng av skärmen med dubble knopp om det är inte upplåst. Rätt konstigt... Annars det är ett helt okej mobil...vet ej om det var värt att byta min G2:an till den.

Swish fungerar ej förnärvarande på OPX.

https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-x-och-swish.404189...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hylve:

Skönt att höra jag är inte ensam med det. Hoppas ett snabbt lösning på problemet. Jag betalar rätt ofta med Swish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Skönt att höra jag är inte ensam med det. Hoppas ett snabbt lösning på problemet. Jag betalar rätt ofta med Swish.

Dom som vill snabbt lösa felet å kringå problemet finns en lösning för er som kan och har rootat mobilen

Citat från swedroid forumet.

Skrivet av rikobiff, post: 1791295, member: 2349:

Fick igång Swish nu!

Inte helt enkelt:

Installera twrp + root
http://forum.xda-developers.com/oneplus-x/general/discussion-...

Installera Xposed ramverk
http://forum.xda-developers.com/oneplus-x/general/info-xposed...

Installera modulen "Device Faker"
Där kan du ändra din telefon info , jag ändrade till en S4 .

Sedan är det bara att installera Swish som vanligt.

Nu kan du avinstallera Device Faker.

Klart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av pompe90:

Dom som vill snabbt lösa felet å kringå problemet finns en lösning för er som kan och har rootat mobilen

Citat från swedroid forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

NU fungerar swish igen, de verkar ha lagt ut en updatering,, var ganska snabbt fixat ändå faktiskt...
så man behöver EJ roota...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

NU fungerar swish igen, de verkar ha lagt ut en updatering,, var ganska snabbt fixat ändå faktiskt...
så man behöver EJ roota...

Samma här. Funkar det utan problem. Underbart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hello!

Jag är helny på Android och det blev en OnePlus X pga det finfina priset. Det jag tänkte kolla med er nu: är det värt att roota den? Har läst att man ibland kan förbättra batteritid (genom att tex ta bort bloatware). Är det någon som börjat mixtra med det här på OnePlus X:en ? Jag tex skulle vilja ha iOS emojis tex, vilket verka kräva root.

Mvh
Atlantis

Permalänk
Medlem

Finns nästan ingen bloat att ta bort (förutom då kanske Googles "office-appar") så det behöver du inte tänka på, men vill du ändå roota så kan du kika på hur man gör här
https://forums.oneplus.net/threads/guide-onyx-how-to-unlock-b...

Swish fungerar här med nu

Permalänk

Skänker Oneplus X invite!

Eftersom att inviten är låst till min mejl så kommer det gå till att du skickar pengar till mig via swish så köper jag telefonen och skickar den till din adress.

Jag tar inget extra i betalt utan gör detta för att jag har ingen användning av inviten.

Bara att skicka att pm om du har några frågor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

NU fungerar swish igen, de verkar ha lagt ut en updatering,, var ganska snabbt fixat ändå faktiskt...
så man behöver EJ roota...

Aktiverade jag också, funkar perfekt!

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Aktiverade jag också, funkar perfekt!

funkar fint här med efter en uppdatering i dag

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

NU fungerar swish igen, de verkar ha lagt ut en updatering,, var ganska snabbt fixat ändå faktiskt...
så man behöver EJ roota...

Jag tipsa swish om detta å skickade vidare till utvecklarna, några timmar senare fick dom ordning på det så dom ändra någon liten kod backens

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

De som har haft mobilen ett tag nu får gärna skriva allt om den! Överväger starkt att köpa en.

Permalänk

Det verkar vara klent utbud med flipp-fodral. Har letat lite på webben och denna sida är den enda jag hittat. http://se.mobilefun.com/51331/oneplus/x/fodral.htm
Är det någon som har hittat andra sidor?

Visa signatur

Intel core i5 2500k @ 3.30GHz, 4X4GB DDR3, Asus GTX560Ti, SSD-Intel320 120GB, Antec Three Hundred, Corsair TX750M, P67A-D3-B3, Acer AL1916

Permalänk
Medlem

Läser man på många forum är det en del som är lite besvikna med batteritiden, någon som kan bekräfta det ena eller det andra?