Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

Läser man på många forum är det en del som är lite besvikna med batteritiden, någon som kan bekräfta det ena eller det andra?

Jag är lite besviken med batteritiden också. Jag har förväntat lite bättre faktiskt. Speciellt för att jag kör svarta background nästan hela tiden och typ 15% belysning, men ändå fick inte mer än 3-3,5 SoT som är riktigt kass tror jag. Jag har läst nån annan forum att flera som fick 4-5 timmar SoT. Fattar inte hur. Kanske jag som fick ett defekt mobil eller vet inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Frippe_30:

Det verkar vara klent utbud med flipp-fodral. Har letat lite på webben och denna sida är den enda jag hittat. http://se.mobilefun.com/51331/oneplus/x/fodral.htm
Är det någon som har hittat andra sidor?

Det finns en drös olika på eBay till en billig penning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av mixxo:

Läser man på många forum är det en del som är lite besvikna med batteritiden, någon som kan bekräfta det ena eller det andra?

Tycker batteriet är kalas

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Ja batteriet är över förväntan, vet inte hur folk som inte tycker det räcker till använder sin telefon...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av airhead:

Ja batteriet är över förväntan, vet inte hur folk som inte tycker det räcker till använder sin telefon...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, min gamla IP 5s dog efter halva tiden, beror väl vad man kommer ifrån innan också kanske..

Updatering OxygenOS 2.1.3 finns utye nu så att SD kortet skall fungera bland annat..
håller på o lasta ner nu...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

För mig slutar auto rotate funka efter ett par dagar. Måste reboota för att få det att funka igen. Någon annan som har detta problem?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

För mig slutar auto rotate funka efter ett par dagar. Måste reboota för att få det att funka igen. Någon annan som har detta problem?

Nej har inte haft det problemet alls, men sett på OP forumet att några flera har nämnt det. Kan det bero på någon app du har installerad.
Kanske rättas till av nya uppdateringen som släpptes idag 2.1.3

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med min Oneplus X såhär långt. Bara baksidans reptålighet som är ett skämt! Varit jätteförsiktig men baksidan är ändå repig. Synd att det inte går att ha telefonen i sitt originalutförande då den är som snyggast...............

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Wohoo 2.1.3 är ute, nu fungerar SD-kortet som det är tänkt ("fungerade" förut också, men det syntes inte under storage). Kanske inte finns någon grund till det men det känns bäst om man formaterar kortet i telefonen innan man använder det, vilket man alltså kan göra nu. Man kan även flytta program till det.

Changelog:

  • SD card related improvements including:

  • UX improvements

  • exFAT SD card support

  • Ability to move apps to and from SD card

  • Fixed reboots caused by removing SD card in an active state

  • Security patches

  • General bug fixes and optimizations

Och som vanligt:

Skrivet av Helen@OnePlus:

We generally start our OTA rollout with a small percent (~10%, randomly chosen) of our users to ensure that the OTA system is working correctly. The reason we do this is so that in case we find any serious issues, we can contain the problem quickly and find a solution before it impacts a wider audience. This also allows us the address the affected users quickly without too much of a queue. We usually open up OTAs to the general public 24-48 hours after the initial release if all goes well. Thanks for your patience in the meantime, I know waiting can suck.

https://forums.oneplus.net/threads/oxygenos-2-1-3-update-on-o...

Permalänk

Samtal väntar funkar inte ju

samtalväntar hittar du på telefon------menyn längst upp till höger ----insällningar---samtalsins---inst för mobilnätverk---ytterligre isnt

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Jag fick uppdateringen ikväll. 2.1.3 än så länge det är inget problem. Fick SD kortet också idag så allt funkar som det ska. Apparna kan flytta till sd kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja, fick min OPX i fredags, hunnit känna o klämma några dagar.
Kan inte sägas nog, men mobilen känns verkligen exklusiv.
Är grymt nöjd över skärmen! Färgerna men också känslan. Tycker storleken är perfekt.
Har tankat hem alla appar jag haft förr och allt flyter på smidigt. Inget som direkt tar tid att ladda.

Man hörs bra o tydligt i telefonen samt hör personen du pratar med klart o tydligt.

Handelsbanken, swish, mobil bankID funkar utan problem vilket kanske inte är en nyhet längre men nu vet ni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Det är ju Gorilla Glass, som sitter där, också på baksidan, men det är klart visst är glas mer repbenäget än plast. Jag som själv är ganska allergisk mot repor, betyder det att, precis som man hade på sin Iphone 4, så får man slänga på ett skal där bak. Tråkigt jag vet, men det är nog lösningen, om man vill undvika rispor
Kommer att finnas skal att köpa till OPX också direkt i butik.

Skaffa skin, mycket snyggare och än skal och behåller formen...
https://dbrand.com/shop/oneplus-x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rivera:

Skaffa skin, mycket snyggare och än skal och behåller formen...
https://dbrand.com/shop/oneplus-x

Jag har beställt en svart skin före igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rivera:

Skaffa skin, mycket snyggare och än skal och behåller formen...
https://dbrand.com/shop/oneplus-x

Jäklar jag läste skinn, inte skin, trodde de var läder först!!

Såg ball ut vid första anblick, men när jag sedan läste vidare o kollade deras monterings videos, insåg jag att det var vinyl klistermärken, visserligen från 3M (sjysst kvalitet) men ändå, så jag fortsätter köra med gummi skalet på baksidan och kanter och toppless på ovansidan

men de såg helt ok ut på bilderna i alla fall, kollade runt lite på olika modeller av telefoner, rolig grej, men inget för mig.

vi använde för flera år sedan såna där vinylklistermärken från 3M till interior sticker tuning till bilar. sedan har det ju idag evolverat till foiliering nu för tiden, där man sveper in hela bilen i det, men man böjer det alltid in runt och under kanter. då det skall göras ordentligt.
och jag vet av erfarenhet, att då du får öppna kanter ut mot där sakerna hanteras, släpper det sedan sakta men säkert, då smuts of fett från händer och fingrar, tränger in, längst ut i kanterna, när du inte böjer det runt inunder.
men det ser säker sjysst ut ett tag, om man får på det rakt o snyggt, och fint o helt runt alla små knappar o dyl. och för 120:- o lite tid är det väl inget att bråka om kanske. so go for it!!!

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Jäklar jag läste skinn, inte skin, trodde de var läder först!!

Såg ball ut vid första anblick, men när jag sedan läste vidare o kollade deras monterings videos, insåg jag att det var vinyl klistermärken, visserligen från 3M (sjysst kvalitet) men ändå, så jag fortsätter köra med gummi skalet på baksidan och kanter och toppless på ovansidan

men de såg helt ok ut på bilderna i alla fall, kollade runt lite på olika modeller av telefoner, rolig grej, men inget för mig.

vi använde för flera år sedan såna där vinylklistermärken från 3M till interior sticker tuning till bilar. sedan har det ju idag evolverat till foiliering nu för tiden, där man sveper in hela bilen i det, men man böjer det alltid in runt och under kanter. då det skall göras ordentligt.
och jag vet av erfarenhet, att då du får öppna kanter ut mot där sakerna hanteras, släpper det sedan sakta men säkert, då smuts of fett från händer och fingrar, tränger in, längst ut i kanterna, när du inte böjer det runt inunder.
men det ser säker sjysst ut ett tag, om man får på det rakt o snyggt, och fint o helt runt alla små knappar o dyl. och för 120:- o lite tid är det väl inget att bråka om kanske. so go for it!!!

Såhär ska det se ut!

https://www.dropbox.com/s/ayfv9nmbugrw6z0/Screenshot_2015-11-...

Permalänk

håller med om att det ser riktigt fint ut på bilden...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

jag undrar var jag missat en typ av "galleri" funktion? Där man kan överskåda bilderna man har på telefonen samt tagit med kameran. Just nu hittar jag bara att gå igenom kamerans app och svepa på höger sida av skärmen väl inne i kameran.. men det suger ju...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Rivera:

Skaffa skin, mycket snyggare och än skal och behåller formen...
https://dbrand.com/shop/oneplus-x

Hittade en lite OPX tålighets test, kul o se bara.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att beställa en Oneplus X idag när dom kör utan invite. Men är lite nyfiken hur ni upplever kameran jämförelse med vad ni hade tidigare?

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mina YouTube clipp blir gröna i opx såg jag idag

Nån mer som sett det eller vet vad man gör åt det

Detta gäller i chrome
Testade Firefox inte grönt
Testade dolphine inte grönt

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

jag undrar var jag missat en typ av "galleri" funktion? Där man kan överskåda bilderna man har på telefonen samt tagit med kameran. Just nu hittar jag bara att gå igenom kamerans app och svepa på höger sida av skärmen väl inne i kameran.. men det suger ju...

Finns en app som heter Photos. Är den du kommer till om du svepar höger i kameran tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Finns en app som heter Photos. Är den du kommer till om du svepar höger i kameran tror jag

Men den photos appen vill ju att man ska hålla på o logga in osv? Vill ju bara ha en app som jobbar lokalt som alla andra telefoner haft

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixxo:

De som har haft mobilen ett tag nu får gärna skriva allt om den! Överväger starkt att köpa en.

Jag skaffade en just för stödet för 2 SIM och jag är väldigt nöjd med den. Trots att jag har 2 simkort i så är batteritiden väldigt bra (kommer från en LG G4). På G4:an med samma användande mönster kunde jag vid slutet av arbetsdagen (vid 16-17 tiden) ligga på ~30% kvar, men med X har jag runt 60% och då med 2 simkort.

Dock är märks det att det saknas stöd för 2 st 4G band (även i centrala stockholm). Där min LG hade full 4G täckning går X ned på 3G ibland (inte ens turbo 3G). Så jag skulle gissa på att åker jag hem till morsan i Norrland lär jag inte kunna räkna med nån 4G täckning alls. Detta med tre abonnemang. Med jobb simkortet har jag telia och den verkar ha lite bättre täckning

Att tänka på är att simkort 2 kommer alltid ligga på 2G, man kan bara aktivera datatrafik på ett simkort åt gången (tror dock det är så på alla dualsim mobiler).

Det enda negativa jag har att säga om den är de mjukvarubuggar jag upptäckt (vissa som patchas) som tex. att Swish inte fungerade (löst). Samt att video sför mig funkar lite knasigt. Själv bilden på youtube, plex (oavsett vilken typ förutom de jag själv spelat in med kameran) hackar ett par sekunder i början (ljudet rullar på okej dock). Samma sak om jag ser på en video, pausar för att göra ngt för att sedan växla tillbaka till video så hackar det. Detta händer 9 gg av 10. Provat att fabriksåterställa och har uppdaterat till senaste mjukvaruversion men problemet kvarstår. Har dock inte sett nån annan nämna det så det kan vara ett problem som bara jag stött på.

Men annars så är flyter gränssnittet på som det ska, och det märks inte att det är lite äldre hårdvara under huven tycker jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

Mina YouTube clipp blir gröna i opx såg jag idag

Nån mer som sett det eller vet vad man gör åt det

Detta gäller i chrome
Testade Firefox inte grönt
Testade dolphine inte grönt

Yap, det är exakt samma problem här. Bara efter uppdateringen till 2.1.3.
Blocket appen funkar inte heller med mobil bredband bara med wifi. Konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Men den photos appen vill ju att man ska hålla på o logga in osv? Vill ju bara ha en app som jobbar lokalt som alla andra telefoner haft

Skickades från m.sweclockers.com

Sant

Borde väl bara gå att ladda hem en från Playstoren? Jag tror jag lyckades hoppa över inloggningen i Photos dock, eller alla fall inte köra cloudsync med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Sant

Borde väl bara gå att ladda hem en från Playstoren? Jag tror jag lyckades hoppa över inloggningen i Photos dock, eller alla fall inte köra cloudsync med den

Vet inte vad man skulle ladda ner från store appen.. Tips någon?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dajv:

Är sugen på att beställa en Oneplus X idag när dom kör utan invite. Men är lite nyfiken hur ni upplever kameran jämförelse med vad ni hade tidigare?

Tack!

Kameran är ganska kass tyvärr.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

@nDre:

men min blocket funkar

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Men den photos appen vill ju att man ska hålla på o logga in osv? Vill ju bara ha en app som jobbar lokalt som alla andra telefoner haft

Skickades från m.sweclockers.com

Testa Quickpic, funkade bra när jag använde den för något år sedan. Eller kanske Google Foto, om du söker på Photoshop gallery i play butiken hittar du massor.