Plattor med Windows 8.1/10 (Främst billiga Kinaplattor)

Permalänk
Skrivet av Godsfist:

tänkte köpa den du köpte först, men efter många timmar framför youtube när en kille testar massviss med olika kinestablets, och spelar på dom, så fastna ja för den här, cs, dota2, battlefield MM, verkade flyta på rätt bra...

skulle egentligen bara ha en som man kan kolla streams, slösurfa på o sånt, men d blir som en helt ok bärbar data + surplatta..
ska dock vänta o se om d blir billigare på cyber monday, 2.8k+500 för tagentbord känns lite saftigt...
dubbelt så dyrt som min plan innan va.... usch:/

Kolla in Chuwi Hi10's cyber monday special. De har ungefär 300 tangentbord kvar uppskattar jag:

http://www.aliexpress.com/store/product/Chuwi-Hi10-Dual-OS-Wi...

Permalänk
Medlem

För de som funderar över en Chuwi Hi10 så kan jag meddela att jag köpte en Chuwi Vi10 för några månader sedan (ca 1500kr inkl tangentbord och frakt) och är supernöjd!

Dock så brukar Aliexpress fuska med lagerhållning och falska tracking-nummer, vilket jag själv råkade ut för. Min expressfrakt som skulle ta max 5 arbetsdagar tog totalt tre veckor..

Permalänk
Skrivet av Tokas:

För de som funderar över en Chuwi Hi10 så kan jag meddela att jag köpte en Chuwi Vi10 för några månader sedan (ca 1500kr inkl tangentbord och frakt) och är supernöjd!

Dock så brukar Aliexpress fuska med lagerhållning och falska tracking-nummer, vilket jag själv råkade ut för. Min expressfrakt som skulle ta max 5 arbetsdagar tog totalt tre veckor..

Låter bra, förutom det sista då.

Om min logik är inte helt ute och cyklar så ska det vara ungefär 250 tangentbord kvar som man får gratis med baspaketet. Bäst o fråga säljaren om man är berättigad ett tangentbord innan man skickar iväg en beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Jag beställde en Cube i7 Remix. Men har nog ångrat mig... Även fast själva OS:et, Remix OS, ser riktigt trevligt ut så är det ju faktiskt inte Windows.

Står nu mellan den du, @farnerbr1nk, länkade och en Cube i7 Stylus. Frågan är ju bara om man faktiskt har nytta av pennan. Ritar ibland. Planerar att plugga så småningom. Kanske är lite mycket pengar för någon som ritar ibland...?

Vad tror ni?

När jag beställde så kostade tangetbordet ca 500kr och pennan 400kr. Skulle bara ha tangetbordet men fick pennan på köpet. Det är lite kul i början men jag använder den nästan aldrig. Den kan väl vara bra om man tar anteckningar och behöver rita, men det händer väldigt sällan mig. Jag använder den oftast om jag behöver navigera mig fram på touchskärmen. Fingrarna kan ibland vara ganska klumpiga i t ex webbläsaren om den inte är optimerad för touch.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

själv har man också blivit intresserad av en kinesplatta, vill inte lägga för mkt pengar på en sån, helst vill jag ha en Cube i7 Stylus eller Teclast X2 Pro, fast dom e lite för dyra! har iaf hört att dom ska vara bättre för gaming, kan ha fel?

men har väl iaf 3 som ja tycker ser ok ut, vet inte vilken som e "bäst" hoppas nån här kan hjälpa mig! :edit: verkar som Onda har bättre grafikkort iaf? eller, blir så jävla förvirrad...

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_261205.html <-- Onda V919 Air CH

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_244794.html <-- Chuwi Hi10

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_259889.html?wid=1 <--Teclast X98 Plus

blir antinge från den sidan, elr aliexpress, (kan inga andra, tips?) o ska man be dom skriva 25$ dollars värde så man slipper tull? tack på förhand!

jobbigt allt ska bli, denna såg också rätt lovande ut, lite dyrare, men kanske bättre o lägga ner nåra hundringar extra?
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_231370.html <---Teclast X98 Pro

såg också, att d fanns eu warehouse o us, tror inte nån av dom här e eu, vad menas med det? -.^ måste man betala tull/moms?

ingen av dessa är några gamingmonster o tala om, så hoppas inte på det. Det är fortfarande Atom-processorer med dess inbyggda GPU vi pratar om. Jag har en Chuwi Hi8 med den gamla konfigurationen (z3735F) och visst kan du spela Hearthstone o den typen av spel, men sen tar det i princip stopp. enda spelet jag sett där de lyckats få någorlunda acceptabla framerates (på lägsta upplösning och detaljnivå) är League of legends.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

ingen av dessa är några gamingmonster o tala om, så hoppas inte på det. Det är fortfarande Atom-processorer med dess inbyggda GPU vi pratar om. Jag har en Chuwi Hi8 med den gamla konfigurationen (z3735F) och visst kan du spela Hearthstone o den typen av spel, men sen tar det i princip stopp. enda spelet jag sett där de lyckats få någorlunda acceptabla framerates (på lägsta upplösning och detaljnivå) är League of legends.

näädå, men såg att cuben hade Intel Core-M 2.0GHz, processor iaf, o killen på youtube kunde spela cs, dota2, o sånna spel, visst så va grafiken lägre, men känns skönare o "behöva" släpa på en 10,6 tums platta än en stor laptop om man ska iväg några dar...tänkte jag iaf...

men har sån beslutångest iaf... så.. ja... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

näädå, men såg att cuben hade Intel Core-M 2.0GHz, processor iaf, o killen på youtube kunde spela cs, dota2, o sånna spel, visst så va grafiken lägre, men känns skönare o "behöva" släpa på en 10,6 tums platta än en stor laptop om man ska iväg några dar...tänkte jag iaf...

men har sån beslutångest iaf... så.. ja... :/

CS GO och liknande fungerar helt okej. Men några nyare AAA spel kan du glömma.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Låter bra, förutom det sista då.

Om min logik är inte helt ute och cyklar så ska det vara ungefär 250 tangentbord kvar som man får gratis med baspaketet. Bäst o fråga säljaren om man är berättigad ett tangentbord innan man skickar iväg en beställning

Så man får ett tangentbord även fast man inte valde det paketet? Med andra ord, man valde det som kostade 169?

Skrivet av Baxtex:

När jag beställde så kostade tangetbordet ca 500kr och pennan 400kr. Skulle bara ha tangetbordet men fick pennan på köpet. Det är lite kul i början men jag använder den nästan aldrig. Den kan väl vara bra om man tar anteckningar och behöver rita, men det händer väldigt sällan mig. Jag använder den oftast om jag behöver navigera mig fram på touchskärmen. Fingrarna kan ibland vara ganska klumpiga i t ex webbläsaren om den inte är optimerad för touch.

Nje, förstår det. Känns som att det blir en sådan grej. Om man inte aktivt designar eller liknande. Men gör man det kanske man inte vill använda just denna platta ändå. Tack för din input!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Skrivet av inkui:

Så man får ett tangentbord även fast man inte valde det paketet? Med andra ord, man valde det som kostade 169?

Nje, förstår det. Känns som att det blir en sådan grej. Om man inte aktivt designar eller liknande. Men gör man det kanske man inte vill använda just denna platta ändå. Tack för din input!

Ja, men om man får det nu vill jag inte garantera, bäst o fråga säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Ja, men om man får det nu vill jag inte garantera, bäst o fråga säljaren.

Ja, jag gjorde det. Frågade alltså. Fick svaret att han inte visste (!) för att se haft sån "promotion". Så det blir spännande att se. Eller nåt.

Passar på att fråga lite av en off-topic fråga.
Jag vet att det går att avinstallera Android partitionen på en Chuwi hi10. Men går det att installera igen?

Tack!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Skrivet av inkui:

Ja, jag gjorde det. Frågade alltså. Fick svaret att han inte visste (!) för att se haft sån "promotion". Så det blir spännande att se. Eller nåt.

Passar på att fråga lite av en off-topic fråga.
Jag vet att det går att avinstallera Android partitionen på en Chuwi hi10. Men går det att installera igen?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Kolla in Chuwi Hi10's cyber monday special. De har ungefär 300 tangentbord kvar uppskattar jag:

http://www.aliexpress.com/store/product/Chuwi-Hi10-Dual-OS-Wi...

http://puu.sh/lE2rf/c875a97113.png

varför ger du mig sån beslut ångest?

Permalänk
Medlem

Jag beställde till slut en Cube i7 Stylus från Banggood.com. Läste runt om alla dessa kina-shoppar och Banggood verkar vara den som flest har minst problem med. Med liten rabattkod blev det typ 2700 för plattan och 3500 inkl penna och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Jag beställde till slut en Cube i7 Stylus från Banggood.com. Läste runt om alla dessa kina-shoppar och Banggood verkar vara den som flest har minst problem med. Med liten rabattkod blev det typ 2700 för plattan och 3500 inkl penna och tangentbord.

vart kan man hitta rabbatkoder?

Permalänk
Medlem

"3017 left"
"Be one of the first 500 buyers and get a free keyboard"

Vad kan det tänkas betyda då, tro?
Hur som beställde jag inte därifrån, orkar nog inte krångla mer nu, känns ändå lite random...
Men tack ändå!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Skrivet av inkui:

"3017 left"
"Be one of the first 500 buyers and get a free keyboard"

Vad kan det tänkas betyda då, tro?
Hur som beställde jag inte därifrån, orkar nog inte krångla mer nu, känns ändå lite random...
Men tack ändå!

Den där nedräkningen har stått där sen black friday invidges. Om du läser tydligt så står det att de 500 första köparna på cyber monday får ett tangentbord.

Permalänk
Medlem

banggood elr aliexpress, vart har ni köpt era ifrån?

Permalänk
Skrivet av Godsfist:

banggood elr aliexpress, vart har ni köpt era ifrån?

Jag beställde min från AliExpress via DHL, får se om man får smaka på en saftig tullballe eller inte.

Permalänk
Medlem

haha, vi håller tummarna att du slipper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Jag beställde min från AliExpress via DHL, får se om man får smaka på en saftig tullballe eller inte.

Jag åkte på tull och fick betala 180kr, inte jättefarligt.

Jag rekommenderar dock folk att beställa från Banggood istället för Ali. Säljaren jag köpte från är extremt sega på att svara på mejl nu när mitt tangentbord är trasigt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

"dear friend,
Thanks for buyering on Cyber Monday .the first 500pcs is sold out within 6hours 42mins only.
Congratulations!you are the lucky person at the first 500pcs to get our promised gift Bluetooth keyboard case, we will send together with your tablet asap as we can, hope you happy trade and leave 5stars feedback when received,thanks
VC-mall"

Det var ju trevligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

"dear friend,
Thanks for buyering on Cyber Monday .the first 500pcs is sold out within 6hours 42mins only.
Congratulations!you are the lucky person at the first 500pcs to get our promised gift Bluetooth keyboard case, we will send together with your tablet asap as we can, hope you happy trade and leave 5stars feedback when received,thanks
VC-mall"

Det var ju trevligt!

Tänk på att det är ett generiskt tangentbord, alltså ej det officiella.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

från dagen ni beställde, typ hur lång tid tog d tills ni fick erat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

från dagen ni beställde, typ hur lång tid tog d tills ni fick erat?

Bra fråga. Man kan knappt vänta nu!!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Avstängd

Beställer man mellan runt 21 januari får man vänta tills 19 februari innan grejorna skickas. Kinesiskt nyåret är en lång fest-helg.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Bra fråga. Man kan knappt vänta nu!!

har inte beställt än, men tänkt göra, dock kmr jag vara borta runt jul o nyår i 2 veckor, hade velat få de innan dess... lär inte hända va? XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Beställer man mellan runt 21 januari får man vänta tills 19 februari innan grejorna skickas. Kinesiskt nyåret är en lång fest-helg.

Mellan runt? Måste vara en väldigt, väldigt, lång helg förövrigt.....! Och fest, förstås. Långt fest.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Avstängd

#inkui Kinesiska Nyåret är mellan 21 januari 19 februari. Kom ihåg att jag köpte min Lumia 1520 då men fick vänta tills nyåret var över och slutligen skickad tog det 3/4 dagar att få mobilen med Feedex.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Efter mycket funderingar för flera veckor, beställde jag nyligen också Chuwi VI 10 Pro 64GB + Tangentbord från Banggood och hoppas den kommer fram innan Jul. ca 1420kr totalt med 10% rabatt från deras app på 1 beställning från dom. Valde Priority direct mail (NL post) som var gratis.
Alla nya Z8300 plattor saknar dual boot eller endast 32GB/ 8" (dual boot plattor) och dessutom dyrare pris med endast win 10, så det fick bli Chuwi VI 10 Pro istället. Kommer säkert dual boot senare, men orkar inte vänta och för ca 1200kr (endast plattan) är det billigt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@inkui:
om du inte skall använda plattan för designjobb, utan bara skriva på, kan du köpa en enklare stylus som endast är tryckkänslig på en nivå.

Visa signatur

Gudrun1