Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Hade förbokat genom Tele2, fick telefonen idag
950XL, kan bara säga wow, vad lätt telefonen är trotts sin storlek. Var rädd att den skulle påminna lite för mycket om min gamla stora 1520, men nej inte alls, denna är mycket lättare o enklare att hantera med en hand.

Hur känns ögonblick till bild?
Startar kameran snabbare och tar bild än 1520?

Permalänk
Skrivet av Gnisch:

Hade förbokat genom Tele2, fick telefonen idag
950XL, kan bara säga wow, vad lätt telefonen är trotts sin storlek. Var rädd att den skulle påminna lite för mycket om min gamla stora 1520, men nej inte alls, denna är mycket lättare o enklare att hantera med en hand.

Jahapp, Tele2 lovade mig igår att den skulle komma senast fredag (idag), och det är tiden som står när man bokar som gäller (då 1-3 dagar)
Fortfarande inte skickad..

I mailet:
Din order är nu på väg och levereras inom 1-3 arbetsdagar. Du kan alltid se aktuell orderstatus
I orderstatusen:
Vi väntar på att din produkt ska komma in i lager.
På Hemsidan:
inom 1-2 veckor

i lands problem delux!

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Garderoben:

Jahapp, Tele2 lovade mig igår att den skulle komma senast fredag (idag), och det är tiden som står när man bokar som gäller (då 1-3 dagar)
Fortfarande inte skickad..

I mailet:
Din order är nu på väg och levereras inom 1-3 arbetsdagar. Du kan alltid se aktuell orderstatus
I orderstatusen:
Vi väntar på att din produkt ska komma in i lager.
På Hemsidan:
inom 1-2 veckor

i lands problem delux!

GÅ köp den på Elgiganten

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

GÅ köp den på Elgiganten

Funderar på det men dom har inte XL ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu så har jag aldrig haft Halebop men läser man hur det är formulerat så låter det som om man får 2GB och sen är det är slut så får man köpa till mer surf och den potten skall gälla 6 månader. Alltså 2 GB varar inte särskilt länge i dagens standard. Hos de andra operatörerna är väl så att man får förnyat surf efter varje månd.

Enlighten me!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Garderoben:

Funderar på det men dom har inte XL ?

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Dustin har den vita i lager också

https://www.dustin.se/product/5010886010/lumia-950-xl-display... Var 3st kvar för en min sen, nu är det 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av raynak:

Är det någon som beställt och fått en Dual SIM?

Ja, jag och en kollega fick våra Svarta 950 Dual SIM igår. De är inköpta från Dustin.

Visa signatur

Game 9800X3D|9070XT Workstation 5950X|7900XTX Vardagsrum 3900X|6900XT
VR Crystal Light|Quest 3|Pico 4|PSVR2|Reverb G2|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Er order håller på att packas just nu, ni bör ha leverans inom 1-2 arbetsdagar

Vänliga hälsningar
Niklas Arklöv

Dustin AB
Contact Center Sales Representative

Såja! Då bör jag ha en vit 950 XL nästa vecka iaf

Permalänk

Tack, Köpte den där ifrån

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Garderoben:

Tack, Köpte den där ifrån

Åkte hämta min på Bäckebol precis

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Åkte hämta min på Bäckebol precis

Fan va nice, skulle köpt från Elgiganten tidigare.. nu blir man ju utan leksak i helgen
Jag köpte dock med Telia, var ju ändå tänkt att jag skulle skaffa Telia men dom sålde så klart inte XL, lagom glad när Elgiganten erbjöd XL+Telia!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

woho, nu ligger min svarta XL på kontoret och väntar på mig!!!

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag går i köptankar(950 XL).

Ni som har fått leka med era:

Vad är det bästa?
Vad stör ni er mest på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carranor:

Nu så har jag aldrig haft Halebop men läser man hur det är formulerat så låter det som om man får 2GB och sen är det är slut så får man köpa till mer surf och den potten skall gälla 6 månader. Alltså 2 GB varar inte särskilt länge i dagens standard. Hos de andra operatörerna är väl så att man får förnyat surf efter varje månd.

Enlighten me!

Självklart förnyas potten med datatrafik varje månad, har 2GB Rubbet själv.

Permalänk
Medlem

Undra varför det står 16mp i kameran när det är 20mp.
nån som vet?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Har bokat en svart 950 den 27 nov från Halebop och hade köplats 23. Idag kom mailet om att de skickat telefonen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Tyvärr är jag ute efter XL varianten och det visade sig att den inte fanns på lager hos någon av MS butikerna inom EU

Tyvärr kunde jag inte hitta XL versionen i Dual-Sim hos Dustin.

Ber om ursäkt, jag pratar i godnattmössan. Verkar bara finnas två som har den enligt https://m.prisjakt.nu/product/3351603 men det var orange du hade kollat med om jag inte blandar ihop det...

Den är klart lockande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste säga att OSet är rätt buggit, antagligen beta än.

kan inte ens logga in på mitt konto

edit

fick reseta mobilen, nu funkar det mycket bättre

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Undra varför det står 16mp i kameran när det är 20mp.
nån som vet?

Tar du bilder i 16:9-formatet får du 16 MP och tar du bilder i 4:3-format ligger du närmare sensorns "native-upplösning". Alla mobilkameror funkar på liknande sätt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

@eMannen: Jag missade det tydligen. Slut i lager på Dustin. Även på Elgiganten, där jag först beställt den. Irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Någon som beställt från Telenor? Jag väntar ivrigt på min, hade hoppats på en avi i brevlådan idag, men så blev det icke...

Beställde 6/11 i butik hos Telenor i Farsta. Väntar på sms att jag kan komma och hämta den

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Tycker det var väldigt smidigt att komma igång med Lumia 950 (kom från en Lumia 925)

• Ta en ny backup till molnet på tidigare windows-telefon så du får med senaste state av dina appar (SMS konversationer och liknande).

• Stoppa i SIM + minneskort i nya mobilen

• Start upp nya mobilen och se till att koppla upp mot ett trådlöst nätverk

• Ange ditt live-konto där backup finns när detta efterfrågas

• Välj senaste backup när prompten om återställning från backup dyker upp.

Efter det var klart var det bara att konfigurera upp BankId + Swisch, hantera mailkonton som kräver aktivering för att fungera från en ny enhet och att logga in i alla appar som kräver konton.
Gillar att man kan aktivera samtalsinspelare så enkelt (bara att välja app i Telefon-inställningarna) och att "Windows Hello"-inloggning funkar så bra. Mindre bra att HERE-apparna inte fungerar i nya Windows Mobile (främst HERE Drive+, HERE Maps, HERE Transit), men förhoppningsvis blir de tillgängliga längre fram.

Visa signatur

Game 9800X3D|9070XT Workstation 5950X|7900XTX Vardagsrum 3900X|6900XT
VR Crystal Light|Quest 3|Pico 4|PSVR2|Reverb G2|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Skrivet av eMannen:

Mindre bra att HERE-apparna inte fungerar i nya Windows Mobile (främst HERE Drive+, HERE Maps, HERE Transit), men förhoppningsvis blir de tillgängliga längre fram.

Blev lite orolig där men hittade detta så det verkar som det kommer att ordna sig "The new version number is 3.10.164.1. However, this update is just for folks who have HERE Maps already installed on their device. The app is still not available to download from the Windows Store, due to a "technical issue" according to a HERE Maps rep. There's still no word on when it will be fixed"

Permalänk

Fortsätter att rasa in rapporter om att det är mycket strul med wp10 på 950/XL på windows central.. Har MS gått ut med någon info om kommande update eller så? Känns dumt att släppa telefonen med så mycket problem för det verkar som att dom knappt har testat den själva innan release.

Själv kör jag 1058611 och har väldigt få problem om några på min sketna 640.

Permalänk
Avstängd

@Agustavsson: Kör med samma version på min lumia 930 utan problem (here drives ända som är kaput då den tror jag är i sydafrika)

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk

Det jag saknar mest just nu är HERE-apparna då dom är otroligt bra. Kommer dom över om man återställer från en annan wp phone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur känns ögonblick till bild?
Startar kameran snabbare och tar bild än 1520?

Starta kamerna från låst läge? Fruktansvärt snabbt, märkbar skillnad mot 1520. Har en Z3 jag jämför mot också, och den är inte heller lika snabb som 950XL med att gå från låst skärm till kamera.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Har lumia 950/xl insider installerat? Ms släppte ju en ny version av 10 igår för att fixa lite problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Har lumia 950/xl insider installerat? Ms släppte ju en ny version av 10 igår för att fixa lite problem

Nej du måste lägga in Windows Insider själv om jag förstått rätt, jag fick appen med för jag körde restore ifrån en backup när jag installerade telefonen. Btw så står det även att den senaste uppdateringen kommer för 950/950XL nästa vecka nån gång.

En fråga, är det någon som upplelver dålig ljudkvalitet i samtal med 950 XL ? Tycker ljudet inte är särskilt skarpt på något sätt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W