Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk

Det är med en laddare med USB-C samt en kabel USB-USB-C.

Fick min 950 från Telia igår, spontant så flyter den mycket bättre än min gamla 1020. Har ej hunnit testa så mycket, iris scannern funkar kanon. Väntar fortfarande på sim kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Det är med en laddare med USB-C samt en kabel USB-USB-C.

Fick min 950 från Telia igår, spontant så flyter den mycket bättre än min gamla 1020. Har ej hunnit testa så mycket, iris scannern funkar kanon. Väntar fortfarande på sim kortet

Cred till telia! Tror inte jag får min förens tisdag från halebop :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Har också läst en del negativa trender på wpcentral. Tycker det mest oroande är att vissa påstår att dom har ca 15h batteritid även om dom inte använder telefonen. Att det finns en del buggar osv kan jag köpa då det är en ny telefon med ett purfärskt OS.

Börjar bli lite nojig nu, va helt säker på att jag skulle slå till på en 950 i januari, men om inte trenden vänder så ser det mörkt ut då deras budgetlurar fungerar ganska bra ändå. Man får väl ha lite is i magen och hålla tummarna på att dom i alla fall kan isolera problemet med batteritiden.

Ja. Det är oroande. Ska testa med en factory reset som många pratar om. Tror egentligen inte att det gör en reell skillnad men kostar bara nån timme.
/T

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Massa prylar men älskar min Synology 214+ (2x WD Red 3 tb)

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin 950 XL än? I USA levererades den varianten som Dual-Sim om jag förstått rätt och undrar nu om samma gäller här i Sverige?

Lyckades få en spricka tvärs över skärmen på min 640 XL Dual-Sim idag, tolkar det som ett tecken att köpra 950 XL istället Dock så måste jag få tag i en Dual-Sim version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Någon som fått sin 950 XL än? I USA levererades den varianten som Dual-Sim om jag förstått rätt och undrar nu om samma gäller här i Sverige?

Lyckades få en spricka tvärs över skärmen på min 640 XL Dual-Sim idag, tolkar det som ett tecken att köpra 950 XL istället Dock så måste jag få tag i en Dual-Sim version.

http://store.orange.com/se/mobiltelefoner/olasta-telefoner/mi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Cred till telia! Tror inte jag får min förens tisdag från halebop :'(

Verkligen.. synd att halebop inte har samma sorts service.. hörde precis med dem.. och de vet fortfarande inget.. tycker det är väldigt märkligt att de inte kan se vart deras beställda mobiler befinner sig, eller hur många de får..

Tisdag.. ja då har vi nog tur..

Permalänk
Medlem

Tack, såg detta tidigare, men väntar och ser ifall någon av de nationella leverantörerna levererat dual sim. Tyvärr tror jag inte så är fallet och då blir det att vända sig till MS kundservice eller Orange

Permalänk
Medlem

GSMarenas recension av 950 är ute!
http://www.gsmarena.com/microsoft_lumia_950-review-1347.php

"The Lumia 950 snaps class-leading 20MP shots, one of the best we've seen. The resolved detail is top-notch, there is no oversharpening and the noise levels are kept amazingly low even in the shadows."

Kameran duger nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Tack, såg detta tidigare, men väntar och ser ifall någon av de nationella leverantörerna levererat dual sim. Tyvärr tror jag inte så är fallet och då blir det att vända sig till MS kundservice eller Orange

Fick svar av MS, det är vanliga 950XL som levereras. Går dock att beställa Dual-sim varianten via dem och den levereras från Frankrike.

Permalänk

Meeh, fortfarande inte skickad från Tele2. och inga i lager. Supporten hade ingen insyn i när dom ska levereras...

Lite skillnad på Iphone lanseringarna och Lumia lanseringarna.... tråkigt

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sp0de:

Tack, såg detta tidigare, men väntar och ser ifall någon av de nationella leverantörerna levererat dual sim. Tyvärr tror jag inte så är fallet och då blir det att vända sig till MS kundservice eller Orange

http://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&pi=1405166&ws_tp1=c...

https://www.proshop.se/Mobiltelefon/Lumia-950-Dual-SIM-Black/...

Dock inte XL många ser ut att ha vanliga i lager men inte XL

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Meeh, fortfarande inte skickad från Tele2. och inga i lager. Supporten hade ingen insyn i när dom ska levereras...

Lite skillnad på Iphone lanseringarna och Lumia lanseringarna.... tråkigt

Fick avin idag och jag förhandsbokade från Tele 2, åkte för att hämta ut på Coop och jag missade att läsa "Hämtas tidigast 2015-12-03 kl 16.00"
Bara att åka hem igen och vänta då dom inte hade hunnit packa upp, ska vara klara om en halvtimme sa dom.

Fast jag bokade ju inte XL och dom kanske det är större åtgång på.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Någon som fått sin 950 XL än? I USA levererades den varianten som Dual-Sim om jag förstått rätt och undrar nu om samma gäller här i Sverige?

Lyckades få en spricka tvärs över skärmen på min 640 XL Dual-Sim idag, tolkar det som ett tecken att köpra 950 XL istället Dock så måste jag få tag i en Dual-Sim version.

Tror dustin har,950 xl fualsim listad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr är jag ute efter XL varianten och det visade sig att den inte fanns på lager hos någon av MS butikerna inom EU

Skrivet av Pellepelikan:

Tror dustin har,950 xl fualsim listad.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr kunde jag inte hitta XL versionen i Dual-Sim hos Dustin.

Permalänk
Medlem

Jag klämde på både 950 och 950 XL på elgiganten igår. Fick ett bra intryck. Dock så startades installationen när jag skulle prova hur menyerna kändes.

De är väldigt mycket lättare än vad jag trodde. Inte "knarriga" som jag läst att vissa tycker.

950XL har ett väldigt stort batteri. Matt fin plast. Väldigt sugen på att köpa. Glöm inte att ni får displaydocka med om ni köper innan sista januari.

Jag ska bara vänta på lite hands on reviews och se så att det inte finns några större problem. Sen blir det nog en 950 XL. Inte så stor skillnad i storlek mot min Z2 som jag har nu.

Permalänk
Medlem

Någon som fått skickat från Halebop eller??

Uppdatering:

Prata precis med supporten och de har fått in en massa svarta men väntar fortfarande på vita.. sorry alla som bokat dem :/

Så dom kmr skicka min svarta ikväll eller imorgon..

Permalänk

Fick min Lumia 950XL från Tele2 idag! Wehoo!
Min första windowsphone så ska bli spännande! ☺

Permalänk
Skrivet av Xi:

Någon som fått skickat från Halebop eller??

Uppdatering:

Prata precis med supporten och de har fått in en massa svarta men väntar fortfarande på vita.. sorry alla som bokat dem :/

Så dom kmr skicka min svarta ikväll eller imorgon..

Fick besked att de bara fått in vanliga 950 i dag men att xl var på gng

Permalänk
Medlem

Beställde Lumia 950 XL den 6/11 hos Telenor Farsta och blev lovad att den skulle komma v.48. Ringde butiken i fredags: "Den kommer på måndag, eller senast tisdag den här veckan" hette det. Ringde dit idag igen, och nytt bud är v.49-50! Grrrr!!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stigtramparn:

Fick besked att de bara fått in vanliga 950 i dag men att xl var på gng

Sorry glömde skriva att jag beställt en 950XL.. och hon sa att de bara fått in svarta XL och vita var på g..

Hoppas nu att hon kollade på rätt mobil.. men hon titta på min beställning iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Sorry glömde skriva att jag beställt en 950XL.. och hon sa att de bara fått in svarta XL och vita var på g..

Hoppas nu att hon kollade på rätt mobil.. men hon titta på min beställning iaf..

Fan vad surt, jag kan tänka mig en svart om jag får den snabbare. Ska kolla med support nu.. :/

Roliga halebop är nu då...

****************
** Folk säger att ni har fått in den svarta 950xl. Stämmer det?
svarta ja fått vi dem idag
** Har ni fått in många? Kan man byta ut så man slipper vänta? Känns att den vita kommer dröja :/
vi har inte fått de svarta xl
** Inte? Skrev ju nyss att ni fick de idag?

vi har fått de vanliga svarta faktiskt
och inte xl
alltså de finns på två varianter

^^ Surt

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Fan vad surt, jag kan tänka mig en svart om jag får den snabbare. Ska kolla med support nu.. :/

Roliga halebop är nu då...

****************
** Folk säger att ni har fått in den svarta 950xl. Stämmer det?
svarta ja fått vi dem idag
** Har ni fått in många? Kan man byta ut så man slipper vänta? Känns att den vita kommer dröja :/
vi har inte fått de svarta xl
** Inte? Skrev ju nyss att ni fick de idag?

vi har fått de vanliga svarta faktiskt
och inte xl
alltså de finns på två varianter

^^ Surt

WTF?! Alltså.. aa vad ska man säga.. deras support suger så otroligt mycket så det är helt ofattbart.. kolla bara på prisjakts kommentarer om halebop.. säger allt..

Fan aja.. är la bara att vänta åå se då.. tack för att du sa detta nu, besvikelsen hade blivit bra mycket större imorgon när jag sett att de inte skickat än..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

WTF?! Alltså.. aa vad ska man säga.. deras support suger så otroligt mycket så det är helt ofattbart.. kolla bara på prisjakts kommentarer om halebop.. säger allt..

Fan aja.. är la bara att vänta åå se då.. tack för att du sa detta nu, besvikelsen hade blivit bra mycket större imorgon när jag sett att de inte skickat än..

Jo, hade jag inte fått deras kampanjpriser så hade jag bytt .. idag Kan ju hämta ut en 950xl på Elgiganten och ta Halebop där.. Men Halebop ger mig

Gratis nummerflytt
3 månader gratis abonnemang
Gratis hörlurar för 1000kr

Efter tre månader 279kr/mån med 2gb surf inkl telefon

Nu har jag tre fr 429kr/mån och 1gb surf exkl telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jo, hade jag inte fått deras kampanjpriser så hade jag bytt .. idag Kan ju hämta ut en 950xl på Elgiganten och ta Halebop där.. Men Halebop ger mig

Gratis nummerflytt
3 månader gratis abonnemang
Gratis hörlurar för 1000kr

Efter tre månader 279kr/mån med 2gb surf inkl telefon

Nu har jag tre fr 429kr/mån och 1gb surf exkl telefon

Samma sits här, fast jag utnyttjar student rabatten och man får lurarna som du sa..

Men va ska man göra.. haha vilket i-lands problem.. men är man prylkåt är väntan olidlig..

Permalänk
Medlem

Har bokat en vit 950 på halebop för 379kr/mån med halebop rubbet liten inkl. hörlurarna.
Kommer annulera den och åka på elgiganten i morgon för samma erbjudande fast 399kr/mån, dock även inkl Wireless Display Adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jo, hade jag inte fått deras kampanjpriser så hade jag bytt .. idag Kan ju hämta ut en 950xl på Elgiganten och ta Halebop där.. Men Halebop ger mig

Gratis nummerflytt
3 månader gratis abonnemang
Gratis hörlurar för 1000kr

Efter tre månader 279kr/mån med 2gb surf inkl telefon

Nu har jag tre fr 429kr/mån och 1gb surf exkl telefon

Finns oftast samband mellan pris och kundservice.

Hoppas du blir nöjd med din Telefon😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som beställt från Telenor? Jag väntar ivrigt på min, hade hoppats på en avi i brevlådan idag, men så blev det icke...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Hade förbokat genom Tele2, fick telefonen idag
950XL, kan bara säga wow, vad lätt telefonen är trotts sin storlek. Var rädd att den skulle påminna lite för mycket om min gamla stora 1520, men nej inte alls, denna är mycket lättare o enklare att hantera med en hand.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt och fått en Dual SIM?

Permalänk
Medlem

jag har säkert redan frågat en eller två saker av frågorna nedan, men minnet är ju inte så bra

bilhållare, jag vill ha en som passar min 950XL, hellst ska det vara med Qi laddning.
för det andra så vill jag varken ha sugpropp eller fast montering i bilen, utan någon slags friktionskudde undertill. när jag var i usa så hade GPSen i bilen en underbar fästanordning där den hade friktionskuddar under, var skit smidigt att flytta/to bort/placera osv.

vet ni något som skulle passa?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!