Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk:

GSMarena, Phonearena är mycket bra med konstant kvalitet. Genomgående och objektiva tester utan att smeta ut testet med personliga referenser och lägga en subjektiv ton över hela testet.

Permalänk
Medlem

Tyckte han nämde versionsnummer i testet. Tror ingen förväntar sig att denna telefon skulle blåsa omkull allt som finns på marknaden. Det kommer säkert bli en bra businesstelefon, när MS fixat alla buggar precis som 920 etc, men knappast någon highend-telefon för spel etc.

Permalänk
Medlem

Jag har lite frågor ang 950xl å Microsoft telefoner. Jag har en iPhone 6s plus nubå har haft en Galaxy edge plus. Edgen vad bra men kunna hönga sej nu å då. Iphonen flyter pp böttre i mitt tycke. Men annars var edgen snabbare. Hur ör det med 950 dess föregångare?är dom snabba å har den lika mycket appar å skit som SAMSUNG har som drar ner batteri tid osv?
Jag har bra mycket bättre batteri fst de e mindre i iphonen mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För de som inte sett Windowscentrals recension på 950'in, tycker jag är värt att läsa genom den då den enligt mig är ärlig och samtidigt opartisk: Windowscentral 950 review

Precis som jag trodde, så verkar Microsoft ha en bra bit att fortfarande ta igen på mobilmarknaden, tycker det ska bli intressant att se vart de befinner sig inom ett år eller så.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Kontaktade Brodit men de har tyvärr inga planer på att göra hållare till 950 eller 950xl.
Synd då jag är mycket nöjd med deras hållare till 930.
Halebop har höjt priset..

Köp en Nokia CR-201. Bör fungera med 950 och xl.
CR-200 bör fungera med 950 iaf.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tyckte han nämde versionsnummer i testet. Tror ingen förväntar sig att denna telefon skulle blåsa omkull allt som finns på marknaden. Det kommer säkert bli en bra businesstelefon, när MS fixat alla buggar precis som 920 etc, men knappast någon highend-telefon för spel etc.

Vi hade MS hos oss på firman tidigare som demade telefonerna och continuum, som jag tolkade MS så är 950 business high-end (t.ex. så har den ju tpm) och att consumer high-end kommer senare. Han sa så inte rakt ut, men jag tolkade det så

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Köp en Nokia CR-201. Bör fungera med 950 och xl.
CR-200 bör fungera med 950 iaf.

Har Brodit Proclip i tre bilar så hade helst fortsatt med Brodit och tror inte Cr-201 hade blivit bra placeringsmässigt men tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Nu har komplett.se iaf bekräftat den 3de december...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Vart ett förköp på en 950, hoppas jag blir nöjd över den som efterträdare till 1020.

Permalänk
Medlem

Kommer man åt nätverksdiskar när man är i "continuum mode"?. Funderar på om 950 är kraftfull nog att bli en framtida mediadator :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

För de som inte sett Windowscentrals recension på 950'in, tycker jag är värt att läsa genom den då den enligt mig är ärlig och samtidigt opartisk: Windowscentral 950 review

Precis som jag trodde, så verkar Microsoft ha en bra bit att fortfarande ta igen på mobilmarknaden, tycker det ska bli intressant att se vart de befinner sig inom ett år eller så.

Dock saknar jag siffror om ljusstyrka på display, batteritid osv (är så med varenda recension jag läst). Känns mer som en utförlig handson än en recension. Lite som om redaktionen här på SweC skulle recensera nVidias senaste grafikkort för att sen bara i sammanfattningen säga den klarar 4K gaming bra, att man kommer bli nöjd. Men sen inte visa några staplar med siffror osv.

Är det nån som hittat en vettig utförlig recension med batteritid, genomgående tester av skärmen mm. Det man förväntar sig av en iphone eller android recension vanliga fall? Eller väntar all seriösa tills full launch?

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Elgigantens sida säger att 950 finns i lager hos de nu, dock "säljstart 3/12" :/

Edit: Även electroworld, är väl samma lager. Men på electroworlds hemsida står inget säljstart datum om man vågar lita på det

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Elgigantens sida säger att 950 finns i lager hos de nu, dock "säljstart 3/12" :/

Edit: Även electroworld, är väl samma lager. Men på electroworlds hemsida står inget säljstart datum om man vågar lita på det

Jag hoppas dom menar säljstart i butikerna.
Om man lägger in en mobil i varukorgen på MS hemsida så står det "leverans senast den 3/12".

Prata med tele2 tidigare idag och dom få in 950xl på fredag, dock så skulle de inte täcka upp mot alla som bokat för att få första leverans.
Jag boka i måndags å då stod de 1-2 veckors leverans, nu står det 2-3 så ja hoppas man få va med dom första som skickas ut😑

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Skrivet av SKaKIG:

Jag skickade efter från electroworld när dom hade <5 vita i lager på eftermiddagen, borde få den senast torsdag

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Jag skickade efter från electroworld när dom hade <5 vita i lager på eftermiddagen, borde få den senast torsdag

Najs! Jag provade beställa nu också och hoppas den går iväg idag. Har väntat på den här luren i flera månader nu så är bra taggad

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition

Permalänk
Skrivet av SKaKIG:

Najs! Jag provade beställa nu också och hoppas den går iväg idag. Har väntat på den här luren i flera månader nu så är bra taggad

Den var slut fastän det stod i "Finns i lager". Skitbutik...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Den var slut fastän det stod i "Finns i lager". Skitbutik...

Ajdå :/ ja, den vita verkar ha försvunnit helt från båda sidorna. Svarta som jag beställde verkar fortfarande vara kvar. Men det är väl bara plast-baksidan som är vit så den skulle du väl kunna byta ut senare för en hundring eller två om du känner för det.
Men den svarta kanske också försvinner om någon timma, får se.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SKaKIG:

Ajdå :/ ja, den vita verkar ha försvunnit helt från båda sidorna. Svarta som jag beställde verkar fortfarande vara kvar. Men det är väl bara plast-baksidan som är vit så den skulle du väl kunna byta ut senare för en hundring eller två om du känner för det.
Men den svarta kanske också försvinner om någon timma, får se.

Såg det, men då väntar jag hellre. Netonnet har sänkt till 5500kr nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min är beställd från Dustin idag, en vit 950 XL

Dom får in den till sitt lager 7:e dec, hoppas jag får den under den veckan iaf

Permalänk
Medlem

Electroworld supporten säger att de inte skickar innan 3/12 nu, så man får den tyvärr inte tidigare där Får snällt vänta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ändrade min beställning från komplett till MS store nu. komplett ändrade sitt lagerdatum från 3e till 16e ochnär de väl har de i lager ska de skickas ut, medans MS lovar leverans senast 3e december.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

På Inet står det "2015-11-27" så man kan ju hoppas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

ändrade min beställning från komplett till MS store nu. komplett ändrade sitt lagerdatum från 3e till 16e ochnär de väl har de i lager ska de skickas ut, medans MS lovar leverans senast 3e december.

Beställde också från MS Store, 950XL. Kändes säkrast när det gällde både leveranstid och att få dockstation.
Fick mitt skärmskydd från Panzerglass i måndags..

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

På Inet står det "2015-11-27" så man kan ju hoppas

2015-12-03

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Ms skickar med UPS och endast dagtid

@jmkbiker: Jag har beställt direkt från MS store tidigare och upptäckt för sent att de endast levererar med UPS och under vanliga kontorstimmar.
Om du inte kan vara hemma på leveransdagen så kommer din telefon att gå tillbaka till UPS. Efter två eller tre försök retureneras den till MS.

Det är dessutom otroligt krångligt att ändra leveransadress när varan väl är skickad, osäker på om det ens går. Detta är bra som skydd mot bedrägerier men smått irritersamt om man som jag upptäcker det för sent. Andra gången jag beställde från MS så tog jag leverans direkt till jobbet och det gick utmärkt.

Permalänk
Medlem

Trots att TRE tidigare sagt att de inte kommer att ta in nån av telefonerna så har de 950 i sortimentet. Så om nån som jag behöver/vill förlänga sitt abonnemang kan man passa på att plocka upp en från tre i samband med det.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

@IceClimber: Har läst att flera haft problem med detta men borde inte bli ett problem för mig då jag lagt in adressen till jobbet och det är bemannat 06-18. UPS borde klara leverera det under de förutsättningarna..

Permalänk
Medlem

Elgiganten har 950 i butikslager nu också enligt hemsidan. Jag ska allt svänga förbi och se om jag kan lura till mig en imorn

Kan för övrigt tipsa de som håller i pengarna lite mer att Electroworld har 10% på mobiltelefoner idag på BF. 950 svart som de har kostar alltså då 5 391:- i några timmar till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är min 950 skickad från Fnac i Portugal. Hoppas verkligen den kommer fram innan helgen.