Permalänk
Medlem

Låga poäng BF4

Tja...satt och lira som vanligt BF4 på min ps4 och jag la märke till att oavsett distans med sniper + headshot så blir det bara 150p. Har googlat om det men inte hittat nått.
Nån som vet varför det är så?

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Avstängd

100 för killet, och 50 för avståndet?

Visa signatur

''Playstation 4 got the power of ultra-end PC's for years to come''

-Andrew Wilson

Permalänk

Dice har tagit bort "Headshot Reward" för headshots. Nu man får ett visst antal poäng för en headshot oberoende av avståndet. Dice gjorde detta för att minska antalet snipers som satt långt bak på banan och inte hjälpte laget.

Permalänk
Medlem

Ok...förstod det att det var nått sånt i de hela. Men på ett och annat sätt så är de väl ändå hjälp av snipers att ligga bakom och skjuta rent framför sina soldater. Det är ju synd för alla som gillar att vara sniper och ligga still och rensa fiender och inte kanske klarar av de stökiga ruset i slagfältet. Samtidigt är det bra att få bort sniper duellerna som pågår utkanten av kriget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Har själv inget emot snipers som är på ca 100m avstånd från fienderna då de hjälper rätt så bra genom att rensa men när det börjar bli avstånd över 300m tycker jag att de är rätt så värdelösa då det är relativt svårt att träffa något på det avståndet samt att antalet kills de kan få är ganska små jämfört om de var på 100m avstånd.

Men det är ju självklart bara min åsikt.

Permalänk
Medlem

Så är det ju. Att alla har olika åsikter om det. Men som jag har alltid vart den där sniper killen som ligger rätt långt bak och svipar från höger till vänster och medlar mina vänner om vägen är fri eller var fienderna finns så att dom är beredd på attack eller om jag kan rensa bort. Tycker det är lite tråkigt att jag då kanske får 10 headshot men knappt nån poäng. Men det är ju som baken att den är 2 delad. Så alla har olika åsikter om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Själv så slutade jag spela BF4 pga 180c noscope snipers...One shot kill vart de än träffade.

Visa signatur

''Playstation 4 got the power of ultra-end PC's for years to come''

-Andrew Wilson