Acer Predator X34 – 34 tum bred IPS med Nvidia G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jacozz:

Vad blir det för pixeldensitet på en sån däringa 34 tummare? Det borde väl bli det samma som en 2540x1400?
Själv skulle jag hellre ha den upplösningen på en 29-tummare.

Typ amma ppi som 27" 2560*1440.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Den ser smaskigt idiot-perverst-snygg ut. Alltså, den skärmen måste vara dagens bästa av högsta man kan få för efter vad man är ute efter.

Skrivet av Rajala:

G sync är grymt. Äger själv acer predator xb270hu monitor och kommer aldrig kunna spela utan det☺

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

@ClintBeastwood
Det blir ju lite som att köpa en Ferrari fast med en Toyota motor och inredning från Saab. Förstår att när man väl går all out på att designa en kurvad skärm i denna storlek så måste man göra den till en entusiast monitor. Sen kommer det säkert flera ner skalade modeller, fast dröjer nog.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Undrar när det kommer komma liknande skärmar utan så mycket finesser för oss som inte vill lägga 10k på en större kurvad skärm :/

Jag köpte en samsung-s34e790c för 5990:- tidigare under hösten. Det är långt under 13.000 så det finns ju mer rimligt prissatta alternativ.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

@ClintBeastwood
Det blir ju lite som att köpa en Ferrari fast med en Toyota motor och inredning från Saab. Förstår att när man väl går all out på att designa en kurvad skärm i denna storlek så måste man göra den till en entusiast monitor. Sen kommer det säkert flera ner skalade modeller, fast dröjer nog.

Jo jag förstår väl att medans det är lite nyare så kommer priset och allt ligga högre. Men jag hoppas ändå på att det kommer billigare skärmar snart och framförallt fler så det blir mer tävling utvecklare emellan.

Skrivet av Söderbäck:

Jag köpte en samsung-s34e790c för 5990:- tidigare under hösten. Det är långt under 13.000 så det finns ju mer rimligt prissatta alternativ.

Just den skärmen ligger rätt mycket högre i pris nu men 6000:- där är ändå rätt ok. Däremot önskar jag mig väl mer en med lite högre refresh rate men däremot skiter jag totalt i bildkvalitet och g-sync. Det är lite såna nedskalade modeller jag är ute efter. Kommer nog ta sin tid men i framtiden, kanske.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

skulle vilja ha sådan här skärm fast i typ 27" och sådär 7k billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

3440/1440=~2.3889
2560/1080=~2.3704

Därav.

Skickades från m.sweclockers.com

Näe..just det. Man kan ju inte stycka pixlar. Det är sant. Att ta båda värdena o dela på hälften funkar alltid iofs. Då skulle man t.ex. få 1720x720p. Så gjorde dom förr. Ingen brydde sig om att det var märkliga eller overkliga upplösningar då.

Permalänk
Medlem

hmm 100hz i denna upplösningen verkar ju vettigt, men samtidigt..

G-sync till 100hz? Känns lite när man jämför med 165hz-monstret asus ROG Swift PG279Q

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

hmm 100hz i denna upplösningen verkar ju vettigt, men samtidigt..

G-sync till 100hz? Känns lite när man jämför med 165hz-monstret asus ROG Swift PG279Q

Är väll inte lite om man kollar upplösningen? gränssnittet sätter nog stopp sen. Varför inte G-sync till 100hz? Märks väll mest vid lägre fps.

Permalänk
Medlem

Snart lär man köpa D-skärmar iställe för tv. Bara om de kommer i 40+.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Oj oj vilken skärm! Men så dyr!

Hoppas verkligen Benq LG och andra tillverkare presenterar sina Ultrawide skärmar med höga frekvenser och gsync snart. Det är hutlösa priser i det här formatet.

Acer ska ha credd som driver utvecklingen framåt, dom var först ut på marknaden med sin 27 IPS 144z predator. Sen den här och X35an! Bra jobbat! Asus kontrar alltid med sina Swift skärmar men flera månader senare och för samma eller än dyrare priser.

Tydligen lider X34an första revision av en hel del problem. Acers support forum går varmt just nu och deras moderatorer jobbar för fulla muggar. Trots det horribla priset och en del kända barndomsfel är hyllorna tomma men Acer lovar en ny revision ska komma i mitten av december. Får se om dom når svenska butiker kring Lucia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Ännu ondare gör priset om man måste köpa ett 980 TI också

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Bra recension men fy satan. De har mage att ta betalt. Löjligt dyrt.

Vet inte riktigt om den är jättedyr egentligen, vad finns det fler för 34 tums IPS paneler med stöd för 100hz och låga latenser?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av spda242:

Ännu ondare gör priset om man måste köpa ett 980 TI också

Det är därför gud uppfann black friday. Beställde ett EVGA 980 ti SC på fredagen och skärmen på lördagen när Electro world sänkte priset med 2k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Okej, förstår att kanske för allra mest krävande titlarna så kommer ett 980 Ti vara ett bättre kort speciellt med tanke på att man bara kan dra ett SLI där också.

Men eftersom jag sitter i dagsläget med ett 970 och kostnaden för ett nytt 970 inte är så farligt. Känns onödigt att kasta ut 20k för en monitor och ett nytt GPU som tvingar mig att pensionera mitt 970 som håller för nästan allt jag spelar.

Jag är mest fundersam ifall det funkar bra att driva denna skärm i spel typ CS, TW3, Star Wars osv med 1x970 eller bör jag köpa ett till?

Vad får man för ett begagnat 970? Borde väl vara runt 2k? Så om du säljer ditt 970 så kostar det bara tusen kronor extra för att få ett bättre kort som är mer framtidssäkert.
För 3,5GB vram lär nog inte räcka allt för länge i höga upplösningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Kan man ta betalat så gör man väl det. Och säljer de så kan de uppenbarligen det.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Entusiast

Då var vi här igen... nu är det förmodligen inte samma personer som kommenterar. Men...

Förut när det kom 34"-skärmar så var det klagomål på avsaknad av G-sync/Freesync och att det var så låg hz gjorde att det var en "skräpskärm". Alla ville ha 8k, 21:9, IPS, 244hz och gärna på 68".

När det nu till slut kommer en skärm som kan ge lite av det alla önskar och vill ha så är prislappen "horribelt hög". Vad hade ni förväntat er när det är 34", curved, IPS, G-sync och 100hz...

Permalänk
Avstängd

Varför la dom inte in både G-Sync och FreeSync?
Helt värdelöst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Klarar man sig med ett 970 eller bör jag titta på att köra SLI?

Har ett R9 290 som presterar ungefär som ett 970. Och jag får dra ner inställningarna i många titlar även på 2550*1440 om jag vill få 60 fps. Så även med SLI kommer du nog behöva dra ner en hel del om du vill komma upp i 100 fps.

Permalänk
Medlem

Dags för 24" 1080p IPS GSYNC nu tack. Blir bara less att se större och större men inget för oss som föredrar lite mindre skärmar och inte vill satsa så mycket i graffikkort. Sitter ändå nästan klistrad i skärmen så det blir inte så bra resultat med större skärmar om man ska spela snabba FPS spel så finns det ökande risk att man inte lägger märke till vad som händer vid kanterna lika bra.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Har varit otroligt sugen på denna skärm, men tänker inte lägga 13 000 och dras med alla jävla problem som nästan alla verkar ha med skärmen. Inte okej för den prislappen. Får hoppas att XB271HU är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InSane.se:

Det är därför gud uppfann black friday. Beställde ett EVGA 980 ti SC på fredagen och skärmen på lördagen när Electro world sänkte priset med 2k

Hmm, jag letade desperat efter en på Black Friday och helgen men och jag var på Electro World men missade den

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Skrivet av spda242:

Hmm, jag letade desperat efter en på Black Friday och helgen men och jag var på Electro World men missade den

X34'an sänktes på lördagen av nån anledning. Jag har lagt upp produkter på prisjakt så jag får notifikation när de sänks. Smidigt som tusan.

Permalänk
Medlem

Angaende X34: Jag passar, kommer inte rulla bra med mitt 980ti. Tycker Predator Z35 ( 2560x1080 ) ser mkt mer intressant ut?

Skrivet av RPGWiZaRD:

Dags för 24" 1080p IPS GSYNC nu tack. Blir bara less att se större och större men inget för oss som föredrar lite mindre skärmar och inte vill satsa så mycket i graffikkort. Sitter ändå nästan klistrad i skärmen så det blir inte så bra resultat med större skärmar om man ska spela snabba FPS spel så finns det ökande risk att man inte lägger märke till vad som händer vid kanterna lika bra.

Jag tanker ga tillbaka till 1080p, tycker inte 1440p ar "vart" resurserna som kravs for att driva det.
Dessutom ar Total War en av mina absoluta favoriter, och att forsoka spela det spelet med 1440p ar ratt fail.

Min absoluta favoritskarm of all time var min 24" 1080p BenQ.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Angaende X34: Jag passar, kommer inte rulla bra med mitt 980ti. Tycker Predator Z35 ( 2560x1080 ) ser mkt mer intressant ut?

Jag tanker ga tillbaka till 1080p, tycker inte 1440p ar "vart" resurserna som kravs for att driva det.
Dessutom ar Total War en av mina absoluta favoriter, och att forsoka spela det spelet med 1440p ar ratt fail.

Min absoluta favoritskarm of all time var min 24" 1080p BenQ.

Kul att höra att jag är inte den enda "udda" typen som föredrar 24"/1080p i dagsläget över 27"/1440p. De flesta entusiasterna skulle väl inte i dag byta ner till 1080p om de testat 1440p men jag tycker i vilket fall som helst är det för tidigt att dumpa 1080p fokuset. Det finns gott om spelproffs som föredrar 1080p över 1440p då det blir för stor verklig FOV och sen tycker jag också så länge man inte kan erbjuda grafikkort kring runt 2500kr klassen som klarar 1440p i höga fps med god prestanda ska man heller inte dumpa 1080p skärm utbudet heller. I dagsläget får man spendera typ 5000 kr i grafikkort varje 1-2 år om man ska klara av 1440p/144Hz med gott resultat, en aning dyrt för medelsvensson det.

Större är inte alltid bättre, i telefonvärlden t.ex. tycker jag 4.5" / 720p känns lagom för mig, dock ska nästan alla entusiast telefonerna vara minimi 5" om inte 5.5".

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Haft skärmen i några veckor nu och den är helt underbar

Visa signatur

Acer Predator X34, AsusX99 Rampage V Extreme, Intel Core i7-5930K, HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB, MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB, Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe. Intel SSD 180GB 530 X2, Corsair Obsidian 750D, EVGA SuperNOVA P2 1200 W, Razer DeathAdder Chroma, Corsair K70 RGB MX Red, Corsair VOID Wireless SE RGB, Corsair Hydro H80i, Microsoft XboxOne Gamepad + Wireless Adapter PC.

Permalänk
Avstängd

Fick återköp från inet.se idag. Känns bra. Hade småfel på min enhet som folk säger sig kunna leva med. Min stannade på 95hz spoltjut när man sänker brightness från 100. Synbar blb från de 4 hörnen. Vissa säger att det är sådant man kan räkna och leva med. Personligen förstår jag inte hur man kan godkänna att köpa något som är nytt och som det är fel på. Inte ens minimal blb godkänner jag. En ny produkt skall vara 100% felfri. Man kan inte sälja till nypris om produkten felar. Det är bedrägeri

Permalänk
Medlem

Testade denna igår hos kusinen, och jag kan säga att det kommer att bli ett köp när jag uppgraderar datorn efter årshiftet. QNIXen hänger me bra än

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Coffe81:

Du tänker inte mer på IPS glow än faktisk backlight bleed?

Permalänk
Skrivet av maxzzen:

@Coffe81:

Du tänker inte mer på IPS glow än faktisk backlight bleed?

Vad är skillnaden? Enda felet på min skärm är att det läcker in ljus från hörnen på översidan jäms med kanten, samt att det är ett hyfsat stort område nere i vänstra hörnet som är "gult" pga ljuset. Annars är den "perfekt"

*edit*En annan fråga, går det inte att ha mer än 60Hz på skärmen om man ansluter en andra skärm? Den andra är en 27" 120Hz Benq skärm.