DICE utvecklar nästa Battlefield

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViKtoRr15:

Rätt så tydligt att det blid Battlefield Bad Company 3, med tanke på detta: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/197070-battlefield_bad...

Webhallen lägger upp allt möjligt det kan och kommer på. De har ingen som helst information om vad för spel som kommer komma utan chansar bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Om man läser mellan raderna så låter det som ungefär 18 månaders utvecklingstid för nya Battlefield, vilket inte är speciellt mycket. Tråkigt det här med EA, att de alltid ska stressa fram produkterna. Battlefront hade kunnat blir riktigt, riktigt bra om de haft 12-18 månader till på sig att skapa mera djup och balans.

Eftersom vi inte vet när de började med nya BF så kan vi omöjligtvis veta hur länge de jobbat på det.
"Om man läser mellan raderna" betyder således i detta fallet att man tar information ur intet.

Permalänk
Medlem

Lägg ner Battlefield nu och kom med något nytt, tack!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vågar man hoppas på WW2? Nu tycker jag det börjar bli lite väl mycket spel som utspelar sig i framtiden och även nutid börjar kännas rätt tjatigt.

"För länge, länge sedan i en galax långt bort"... Det är ju dåtid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

Eftersom vi inte vet när de började med nya BF så kan vi omöjligtvis veta hur länge de jobbat på det.
"Om man läser mellan raderna" betyder således i detta fallet att man tar information ur intet.

Det är en kvalificerad gissning baserat på hur industrin fungerar och projekt brukar avlösa varandra, om du har annan information får du gärna bidra med den.

Permalänk
Medlem

SKulle vilja ha ett bfbc3 eller ett ww2 spel ! hoppas de inte blir nå framtidstjafs... Hoppas de ä'r bättre förberedda så de blir bättre lansering denna gång .

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Kommer det en "Project reality"-mod så köper jag det direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Lägg ner Battlefield nu och kom med något nytt, tack!

Helvete heller, vad ska jag då spela för att få mina battlefield moments och pwna noobs.
Finns bara Battlefield som gör episka slagfält spel, finns ingen annan som har lyckats förutom typ Onslaught i UT2004.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vågar man hoppas på WW2? Nu tycker jag det börjar bli lite väl mycket spel som utspelar sig i framtiden och även nutid börjar kännas rätt tjatigt.

Håller med dig och hoppas på detsamma. DICE kanske läser Sweclockers kommentarer och tar till sig det och gör ett WWII spel.

Permalänk
Medlem

Jag gillade faktiskt Battlefield 4, speciellt Final Stand DLC:n som introducerade riktigt sköna banor med futuristiska prototyper av vapen och fordon. Är inte så jättehypad på ett nytt Battlefield 2142 själv men det hade varit roligt med ett nytt Battlefield WWII med några fåtal intressanta "futuristiska prototyp"-vapen i typisk Third Reich/steampunk anda. Mindre Lock-On/Assist vapen, mer krav på egna skills och en fullständig borttagning av Sniper Scope Glint (suger musten ur det roliga med sniping)!

EDIT: Eller Bad Company 3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har saknat bra, tät rush sedan BC2. Enorma kartor blir segt efter ett tag om man inte vill använda fordon eller campa med en sniper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

@ClintBeastwood: WW2 med bf3/bf4/battlefront grafik = SMASKIGT

Jag antar att battlefield lidit av CoD MW febern precis som många andra verkar göra. Men förhoppningsvis går det att tillfriskna och prova något lite nyare och ta risken att tappa spelare i alla fall.

Yes har längtat efter moderna varianter av WW2-spelen som jag älskade. Blir BF5 i WW2 scenario så kanske det blir ett köp

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Kommer det en "Project reality"-mod så köper jag det direkt!

Ta och kolla in nya spelet "Squad", det är project reallitys gamla moddare som har skapat det. släpps på steam imorgon

https://joinsquad.com

Jag själv är riktigt peppad på detta.

Permalänk
Medlem

Gäsp, same shit. Different wrapping. Money money money!

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Det är som om EA/DICE verkligen vill ha övergivna tomma spelservrar. Det kommer ju nått nytt BF-spel typ varje år, så försöker man spela tex BF3 eller BF2 så finns det mest bara servrar med den klassiska spelstilen kvar.
I BF3 tex var det grymt kul att köra Team Deathmatch på Noshahr Canals, men nu är det mycket svårare att hitta den typen av mångsidighet bland servrarna.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Personligen hoppas jag på ett nytt BF: Vietnam. Expansionen till BFBC2 var bra, men jag vill ha ett nytt med vassare grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Efter BF4 så har jag inget förtroende för DICE längre. Vid tiden då de hade fixat spelet så hade jag och mina vänner redan rört oss vidare till fungerande spel och jag betalade för premium helt i onödan.

Det är väl dock inte pga DICE? Det är EA som vill pusha ut spelen tidigare än normalt.

Skrivet av Oskar.:

Personligen hoppas jag på ett nytt BF: Vietnam. Expansionen till BFBC2 var bra, men jag vill ha ett nytt med vassare grafik.

Eller hur. Vietnamn var så sjukt skoj att lira.

Permalänk
Medlem

Glöm inte http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108558-half_life_3&atc...

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Du borde kolla detta (inte så mycket vassare grafik, men kanske kan vara av intresse)

https://www.youtube.com/watch?v=Fo8cYRTriBA

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen BF 2142. Satt många timmar med det.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Inaktiv

Blir det bara en fortsättning på BF3->BF4->BF5 så lägger jag ner BF för gott. Blir det däremot Bad Company 3 med samma underbara single player och okomplicerade multiplayer så blir jag ju överglad

EDIT: Något politiskt pro-ukraina hade ju varit skitfett också. Spela som protagonist i Ukraine Armed Forces och whoopa putinjäklar. Grejjer!

Permalänk
Medlem

Snälla, jag orkar inte längre med en siffra till! Jag vill ha antingen ett helt nytt koncept namn eller (2 val) Bad Company 3 och Battlefield 1944.

Skrivet av ViKtoRr15:

Rätt så tydligt att det blid Battlefield Bad Company 3, med tanke på detta: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/197070-battlefield_bad...

Då borde ju HL3 vara sant det med för nästa år?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Terrell:
Det är riktigt bra gjort av dem och jag kanske ska spela lite nu igen, men det var efter release som jag och mina vänner hade planerat att köra som sagt och vi gick vidare till olika spel så skadan var redan gjord.

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

BC 3 snälla med vietman DLC eller ww2 !!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Någon gång i framtiden släpps Battlefield 24 - med Kiefer Sutherland som huvudperson.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Inte riktigt gillat Battlefield sedan BC2 men favoriten är helt klart BF2. Jag blev väldigt förtjust i BC2-Vietnam och hoppas på ett nytt Vietnam eller WW2

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Varför vill alla träska runt i Andra världskriget igen? Fan, har ni inte skjutit klart där?

Jag går till UT99

Skrivet av puq123:

Har spelat bf4 sen launch, och har tyckt det vart skit kul. Spelat på Ps3 tills level 100, och sen på PC tills typ level 80, spelar varje dag. Kan väl säga att man är lite hypad för 5an. Håller med alla andra, ett WWII hade vart skit kul, typ Battlefield 1942 i Frostbyte 3 motorn. Vet att dom försökte med Battlefield 1943, men det floppade ju.

WWI, WWII, eller typ Vietnam eller Kalla Kriget (inget riktigt krig, jag vet. Men dom kan ju hitta på något!) hade ju vart skit najs!
Har inte testat Battlefront än, men det ser riktigt kul ut.

"Försökte" är ju att ta i. 3 banor och gimpad spelmekanik gör inget spel.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt med ett nytt bad company lir, hoppas

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Bort från alla sand-teman och in i jungeln tack.
Behöver inte vara något Vietnamn tema men vill ha något där man kan mosa ner skog istället för byggnader samt bunkrar man övertar och letar sig ner i. Bonus om det går att spränga golv/tak med C4.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Snälla gå tillbaka till rötterna med ett Codename Eagle 2 :D, jädrar vad kul vi hade med det på LAN.

Som många tidigare skrivit, WW2 eller kalla kriget tema eller liknande vore riktigt nice, Både BF1942 och Vietnam förtjänar uppföljare.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro