Permalänk
Medlem

Diablo3 Säsong 5.

Januari femtonde smäller det!
http://us.battle.net/d3/en/blog/19975528/season-4-ending-soon...

Dags att än en gång köra mot p1000. Blir nog wizard/sup barb denna runda till att börja med för min del.
Blir lite svårare redan på låg nivå med alla healmonks nerfade.
Kan bli intressant säsong om de bannar bots

Hoppas att det är lite liv i swec communityn denna runda. Var lite segt sist.

Gjorde en snabb guide om någon annan är osäker på hur man hittar Sweclockers gruppen.

Här är en grym tråd om 2.4. Han går t.ex igenom hur man snabbast tar lvl70 och hur man får sitt set snabbt.
Även listat alla publika builds och hur starka de är. Om patchen som kommer på tisdag är annorlunda mot hur PTR slutade så kommer han uppdatera tråden.

Länk till Google docs för de som är på jobbet.
Den innehåller ej allt men mycket.

#diablo

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr: Hyper som bara den inför releasen kommer sannolikt köra Barb först

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Spelade som f*n vanilla, RoS release, pre season, S1 och S3, skippade S2 då jag körde Diablo nonstop sen den 15e Maj 2012 (Error 37 hindrade mig från att spela lite men slapp det relativt mycket!) till slutet av säsong ett (minns ej exakt datum, var för trött på det då).
Då var det bara DH och Monk som gällde förutom säsong 3 då det blev Barb. Spelade bara 30 timmar under S4 så får hoppas att jag fastnar mer för S5.

Osäker på vad jag ska spela denna gång men blir nog WD eller Wiz, och en Barb vid sidan om.

Edit:
Sorry för Offtopic första stycket

Permalänk
Medlem

S4 lyckades inte hålla mig fast riktigt och det blev inte särskilt mycket spelande. Kanske dags att damma av barben, bara den och WD jag aldrig testat på seasons än så länge. Kanske skulle sätta mig med PTRen lite och testa

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Någon som vet när S4 items blir tillgängliga för övriga?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Tänkte köra en barb samt monk denna säsong!

S4 nådde jag paragon 1023... Ska försöka nå p1100 denna säsong.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Någon som vet när S4 items blir tillgängliga för övriga?

När patchen kommer.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Lockar mig tyvärr inte, hypeade upp S4 och nötade i någon månad men så svalnade intresset ganska snabbt. Känns som att det är ganska typiskt D3, om man t.ex. kollar på Twitch så är det mycket views de första veckorna och sedan dalar det bara neråt.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beta:

Lockar mig tyvärr inte, hypeade upp S4 och nötade i någon månad men så svalnade intresset ganska snabbt. Känns som att det är ganska typiskt D3, om man t.ex. kollar på Twitch så är det mycket views de första veckorna och sedan dalar det bara neråt.

Japp tyvärr...

Jag hoppas varje gång att en ny season ska ge det där lilla "extra" som jag tycker D3 saknar, men får aldrig den känslan...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Säsong 4 spelade jag hardcore för första gången. Det blir hardcore i säsong 5 med

Permalänk
Medlem

Inte spelat på 8 veckor minst vid detta laget, men suget börjar komma igen. Intressanta ändringar och tillägg i kommande patch och säsong, så kommer nog nöta ett par hundra paragonlevlar iaf.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Om någon/några är sugna att rusha 70 vid launch (SC ska nämnas), är det bara att hojta till! Funderar på att köra wiz denna season, DMO seems stronk. Så om någon tänkt köra wiz också vore det perf!

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echolake:

Om någon/några är sugna att rusha 70 vid launch (SC ska nämnas), är det bara att hojta till! Funderar på att köra wiz denna season, DMO seems stronk. Så om någon tänkt köra wiz också vore det perf!

70 är man ju kring 21:00, tänkte du stanna där eller köra mer?

Min start är fortfarande oklar, men så är det alltid med mina kompisar.
Kan vara svårt att få ihop en spikad grupp två dagar före, sen på fredagskvällen så är det 20 pers inne.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast

Äntligen kan man använda sin vanliga karaktär till säsongerna, aldrig varit intresserad av å lira s1-4 på grund utav att man är tvungen att göra nya hela tiden vilket inte intresserar det minsta. Ska se om man inte kan gräva sig in i en säsong för en gångs skull nu då.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

70 är man ju kring 21:00, tänkte du stanna där eller köra mer?

Min start är fortfarande oklar, men så är det alltid med mina kompisar.
Kan vara svårt att få ihop en spikad grupp två dagar före, sen på fredagskvällen så är det 20 pers inne.

Hade inte ens kollat upp när det startar, men såg nu kl 17, så strax efter 21 låter rimligt. Men för att svara på frågan så blir det nog nörderi långt in på natten as well! Starten är ju roligast, så man vill ju kötta lite extra.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk

Jag funderar på att prova crusader, vet dock inte hur starkt det kommer att vara denna season?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Äntligen kan man använda sin vanliga karaktär till säsongerna, aldrig varit intresserad av å lira s1-4 på grund utav att man är tvungen att göra nya hela tiden vilket inte intresserar det minsta. Ska se om man inte kan gräva sig in i en säsong för en gångs skull nu då.

Du vet väl att du inte för över någon gear, currency, level eller paragon?
Allt du får över är väl time played och namnet. Och man kan ju använda samma namn flera gånger
Dock är det lite lustigt att de satt en gräns på tre rebirths. Jag har då minst fem-sex gubbar per säsong och denna verkar inte bli något undantag.

DMO Wiz, Tal+sage TX wiz, ev support Wiz, support WD, LoN Locust WD, support barb och eventuellt DH+Crusader beroende på hur gruppmetat blir.

Dold text
Skrivet av Echolake:

Hade inte ens kollat upp när det startar, men såg nu kl 17, så strax efter 21 låter rimligt. Men för att svara på frågan så blir det nog nörderi långt in på natten as well! Starten är ju roligast, så man vill ju kötta lite extra.

Tänkte väl

Skrivet av JohanKJIP:

Jag funderar på att prova crusader, vet dock inte hur starkt det kommer att vara denna season?

De är helt ok, GR 80+ solo lär du kunna ta.
De är atm kring trea i solo ranking och är inte värdelösa i grupp.
Gruppmetat för starten verkar bli:
1) Sup Barb
2) DH (Single-target DPS)
3) Wizard (AOE DPS)
4) LoN WD / Support WD / Crusader DPS

Folk skyltar inte direkt med sina tester för grupper så det är ganska osäkert på hur säsongen kommer gå.
Samma som ingen såg SC monk komma under s4 PTR.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen köra munk som vanligt i s5.. Hoppas på några riktigt starka builds, annars är det wiz som gäller för min del

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

tråkigt dom nerfat monks heal supp barbs kan ju knappast göra i närheten vad en munk nu kan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tråkigt dom nerfat monks heal supp barbs kan ju knappast göra i närheten vad en munk nu kan...

Det är meningen, healmonks var ju cp =D
Soothingmist monks kunde komma upp i 2m hp/s för hela gruppen...
Men globebarb är inte så illa, alla har så mycket DR nu att det bara behövs lite.
Det är dags att sluta stå i elden

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BergEr:

Du vet väl att du inte för över någon gear, currency, level eller paragon?
Allt du får över är väl time played och namnet. Och man kan ju använda samma namn flera gånger
Dock är det lite lustigt att de satt en gräns på tre rebirths. Jag har då minst fem-sex gubbar per säsong och denna verkar inte bli något undantag.

Fullt medveten om hur det kommer att fungera, jag är dock fortfarande fäst vid min DH och detta systemet passar mig bättre än förra. Att ha karaktärer som man sedan 'slänger bort' är jag inte mycket för.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Vad e grejen med en ny säsong?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Vad e grejen med en ny säsong?

Fräsch start i ny patch.
Det drar in alla som inte spelar lika mycket igen så det blir bra med liv och fart.
Även nya spelare brukar ansluta sig till nya säsonger istället för mitt i.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag kör nog wizard igen. Men detta kommer inte hålla för evigt.. de får sätta ihop något PvP eller annat

Skrivet av Firkraag:

Fullt medveten om hur det kommer att fungera, jag är dock fortfarande fäst vid min DH och detta systemet passar mig bättre än förra. Att ha karaktärer som man sedan 'slänger bort' är jag inte mycket för.

:S

Om jag skulle säga att allt de gör när du trycker "Rebirth" är att de skapar en ny gubbe med samma namn och klass, sedan kopierar de över din play-time till den nya gubben..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av non_noutils:

Om jag skulle säga att allt de gör när du trycker "Rebirth" är att de skapar en ny gubbe med samma namn och klass, sedan kopierar de över din play-time till den nya gubben..

Så som jag förstod det så ska det vara en å samma karaktär, alltså att den inte kopierar utan att man sedan kan använda den säsong efter säsong. Om detta inte stämmer och att man under säsongens gång har 2st samtidigt så är det mindre intressant igen, då väntar jag på nästa expansion istället.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det är meningen, healmonks var ju cp =D
Soothingmist monks kunde komma upp i 2m hp/s för hela gruppen...
Men globebarb är inte så illa, alla har så mycket DR nu att det bara behövs lite.
Det är dags att sluta stå i elden

jo jag vet men ändå köra högre rifts kommer bli drygt nu, jag gillade stå i mitten och suga in alla mobs och ha heal på nästan 1miljon.. nu i ptr är den nere på 240 k haha.. FU blizzard!

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

Jag kör nog wizard igen. Men detta kommer inte hålla för evigt.. de får sätta ihop något PvP eller annat

:S

Om jag skulle säga att allt de gör när du trycker "Rebirth" är att de skapar en ny gubbe med samma namn och klass, sedan kopierar de över din play-time till den nya gubben..

Skrivet av Firkraag:

Så som jag förstod det så ska det vara en å samma karaktär, alltså att den inte kopierar utan att man sedan kan använda den säsong efter säsong. Om detta inte stämmer och att man under säsongens gång har 2st samtidigt så är det mindre intressant igen, då väntar jag på nästa expansion istället.

Nä de flyttar gubben inte kopierar.

Skrivet av HazZarD:

jo jag vet men ändå köra högre rifts kommer bli drygt nu, jag gillade stå i mitten och suga in alla mobs och ha heal på nästan 1miljon.. nu i ptr är den nere på 240 k haha.. FU blizzard!

Afaik så har folk tagit 91 utan healmonk, speedrunning utan healmonk kommer ske på 80+ i season5.
På vilken nivå körde du under s4?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Är lite smårädd att de kommer nerfa DMO i stil med Static Charge.. Det snackas en del. ):

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echolake:

Är lite smårädd att de kommer nerfa DMO i stil med Static Charge.. Det snackas en del. ):

Har inte hört något om det här, men alla nummer utom LoN är ju okända (som de gått ut och sagt att de tänkt släppa på 100% per del).
Först när patchen kommer får vi veta hur allt blir.

Jag är inte alls förvånad om Firebird får buff och ET svärdet nerfas.
Tror dock DMO+AO kommer gå live som det är.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har inte hört något om det här, men alla nummer utom LoN är ju okända (som de gått ut och sagt att de tänkt släppa på 100% per del).
Först när patchen kommer får vi veta hur allt blir.

Jag är inte alls förvånad om Firebird får buff och ET svärdet nerfas.
Tror dock DMO+AO kommer gå live som det är.

Well, det snackas om hur OP DMO och ET-svärdet faktiskt är osv, men vi får se vad som händer när 2.4 kommer. Hoppas bara att de inte fuckar upp wiz allt för mycket, nu när man börjar bli lite hypad.

Lite samma sak som Chainer atm, han pushar 88 med Raekor liksom, nästan bound att bli fixed. But we'll see.

On another note, vad tycks vara bäst i början, lvl 1-20 -> Halls lvl 3 bounty/cursed chests eller bara köra rifts? Det diskuteras att Halls faktiskt är att föredra då de implementerat bonus exp ju fler man dödar i rad osv. Lite ovis vad som är mest effektivt.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |