Logitech G930 Headset (Kopplas bort automatiskt)
Hejsan. Jag har problem med ett nyköpt G930 Headset.
Headset kopplas från automatiskt och återansluter igen och detta verkar uppstå med ca 5-10 min mellanrum oavsett vilka applikationer som används. Jag köpte detta igår och bytte till en ny idag som verkar ha samma problem. Någon annan här som upplevt liknande? Vad kan jag testa att göra?
Ps, har varit i kontakt med Logitechs kundtjänst men de verkar inte veta vad jag ska göra...
-------------------------------------------------
Genomförd felsökning som inte löst problemet:
* Bocka ur "Tillåt att datorn försätter denna enhet i strömsparläge" för samtliga enheter
* Omstart av dator
* Byte till nytt headset av samma modell
* Ominstallation av samtliga drivrutiner
* Användning med 5.1 ljud istället för surround
* Äring av turnOffInterval till "0" i Logitech Gaming Software\Resources\G930\Manifest\Device_Manifest.xml
* Användning av gammal version av Logitech Gaming Software (V 1.0.364)
* Användning av Logitech Gaming Software (V 8.58.183)
* Köra Logitech Gaming Software i kompabilitetsläge för Windows 7
* Uppdatering av samtliga enheters drivrutiner till senaste versionerna
* Uppdatering med Windows Update
Övrig användarinformation:
Antivirusprogram: AVG Free (Problem uppstår även vid avaktiverat)
USB Uttag: Kopplad via 2.0 uttag
Ljud-,video- och spelenheter Drivrutiner:
High Definition Audio Device (V 10.0.10586.0)
Realtek High Definition Audio (V 6.0.1.6716)
Logitech G930 Headset (V 8.53.0.2)
Ljudinspelningar och ljuduppspelningar Drivrutiner:
Microphone (Logitech g930 Headset) (V 10.0.10586.0)
Speakers (Logitech g930 headset) (V 8.53.0.2)
Speakrs (Realtek High Definition Audio) (V 10.0.10586.0)
Operativsystem: Windows 10 Pro
Datormodell: Asus K53SD
-------------------------------------------------