Permalänk
Medlem

Bredband via TV-Uttaget?

Tja! Undrar bara om bredband via TV-Uttag fortfarande existerar och i så fall vilka operatörer det finns? Ska flytta till en lägenhet på måndag där jag inte har fiber men såg att det fanns ett extra uttag vid kabel-tv anslutningen. Ringde till Tele2 och frågade om de har kvar det men det hade dom inte. Har kollat på ComHems hemsida också men dom var inte anslutna till dom lägenheterna. Om någon vet något så är det Sweclockers!

Tackar i förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk

Ja, det finns fortfarande och jag vet att just ComHem är ganska stora på den fronten men om det inte är dem du är ansluten till så får du nog kontakta din hyresvärd och fråga. Är du säker på att extra-uttaget verkligen är för data? Det jag har hemma ser ut ungefär så här (högra bilden):

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Nerd:

Ja, det finns fortfarande och jag vet att just ComHem är ganska stora på den fronten men om det inte är dem du är ansluten till så får du nog kontakta din hyresvärd och fråga. Är du säker på att extra-uttaget verkligen är för data? Det jag har hemma ser ut ungefär så här (högra bilden): http://tivoins.harbourfront.eu/assets/images/3holes_optimized.png

Jag har inte kollat noggrant då jag var mer intresserad av anna i lägenheten, men får nycklarna på måndag och får se då om anslutningen är till Data. Den ser ut som på den högra bilden, den vänstra har jag aldrig sett förut.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz