Permalänk

Comhem play + chromecast

Tjenix Sweclockers, behöver lite tekniskt kunnigt folk att hjälpa mig (om det nu är möjligt).

Det är så att jag nyligen har signat upp på tivo abonnemang från comhem. Nu kan jag streama alla kanaler jag betalar för via comhem play appen på min samsung s6. Det jag vill kunna göra är att streama kanalerna och sedan chromecasta min telefons skärm till TVn men när jag gör detta så får jag upp en text på själva appen som säger att det inte går att streama eftersom externa skärmar är anslutna.

Jag undrar nu om någon här har någon väg runt detta?

Tack,
Ludde

Permalänk

Har du castat från ComHem appen eller har du castat skärmen?

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk

@TimHeterJag:

Castar skärmen via chromecast appen, finns ingen funktion inom comhem play appen att chromecasta.

Permalänk
Medlem

@luddepower: På grund av rättighetsskäl har Com Hem spärrat skärmdelning både via Apple AirPlay och Google Chromecast har jag för mig. Det gällde iallafall den förra appen TiVoToGo.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II Advanced Black and White | Moderkort: Asus P8Z77-V | CPU: i5-3570k @ 3,4GHz | Kylning: Antec kühler 620 2x 120mm PnP | GPU: Gigabyte HD7970 GHz OC | Nätagg: Corsair GS 600W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP Blue @ 1600MHz | Lagring: 120GB Intel 330 SSD, 3x 250GB Western Digital Caviar Black @ RAID5, 320GB Western Digital Caviar Black, 500GB Western Digital Caviar Blue | Skärm: Benq G2420HD

Permalänk

@Mhimili: Jarrå, det är klart. Undrar bara om nån här vet om en fuling

Permalänk
Medlem

Det kom ju just en ny app med denna "funktion" jättetrist! Castade mkt från förra appen till min andra tv =C

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk

@Bosse78: Hur menar du Bosse? Kom det precis en ny uppdatering? Kanske finns nån apk fil på nätet med den äldre versionen.

Permalänk
Medlem

@luddepower:

Förra appen hette Tivo to go och med kunde man köra spegling av skärmen utan att den bråka. Comhem play kom nu 1 september och ersatte TiVo to go.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddepower:

@TimHeterJag:

Castar skärmen via chromecast appen, finns ingen funktion inom comhem play appen att chromecasta.

I dec 2015 går det att casta ComHemplay från mobilskärmen till Tv igen

Permalänk
Medlem

@FBEN:

Fan va nice! Tack för info!

Visa signatur

Permalänk

Var finns castknappen i comhemplay appen

Hej,

Kör android och skulle kolla om jag kunde casta comhemplay. I androidappen ser jag ingen cast knapp eller triggas att jag kan göra en cast.

Hur skall man göra för att göra en cast på comhem play?

//M

Permalänk
Permalänk
Medlem

Får det inte att fungera enl föreslagna instr.

I Comhems gamla app tivotogo gick det bra med Hdmi men nu har man i den nya tydligen lagt in en spärr. Har åtskilliga ggr påpekat detta o ser att i den nya nyss släppta uppdateringen så finns finns möjlighet att streama med "AirPlay". Har ställt frågan till comhem varför inte med cromecast men får inget svar. Vad gör man ?

Skickades från m.sweclockers.com
Vill komplettera info med vad comhem svarat:
Com Hem Play fungerar nu via AirPlay. Man måste ha en Apple TV för att det ska fungera

På min IPad ser jag streamingssymbolen men inte på min android mobil
Dvs inget svar m.a.p Cromcast

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusVBK:

Hej,

Kör android och skulle kolla om jag kunde casta comhemplay. I androidappen ser jag ingen cast knapp eller triggas att jag kan göra en cast.

Hur skall man göra för att göra en cast på comhem play?

//M

Hej !
Har du lyckats med android o chromecast enl instruktion/ länk ?

Permalänk
Medlem

Chromecast

Pratade med comhem igår och då säger man att " avtal mm. " är på gång och att chromecast skall vara implementerat maj-juni. Man får som loppan leva på hoppet

Permalänk
Medlem

Hej! Har ni hittat någon lösning på detta ännu?

Permalänk
Medlem

nej.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Chromecast + comhem fungrar

Äntligen har comhem fixat detta efter lång väntan