Förhandsbokning för Oculus Rift börjar imorgon

Permalänk
Skrivet av droopy_dawg:

Systemkraven för spelen som släpps av oculus motsvarar en dator som får 9000+ i Firestrike 1.1 enligt Palmer. Bara ladda ner demot och testa.

Tack! Har undrat över detta länge (samt efter lanseringen av NVIDIA VR ready, eller vad nu de hette) och var nästan på väg till webhallen idag för att hämta ett 980 eller 980ti. Får 9183 poäng med mitt 780ti så jag testar hålla ut ett tag till och ser om de funkar bra när OR kommer på brevlådan.
Edit: plånboken min tackar dig också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

4000Kr?? Jag tycker det här stärker min åsikt om att (Facebo)oculus rift är en "lyx och skrytprodukt" och knappast något som kommer finnas i var människas hem som det talats så flitigt om. Sen fattar jag inte vad Xbox har med det hela att göra. Har Microsoft också köpt in sig nu?

Sen om någon nu lyckas tolka detta som en gnällpost riktad mot Oculus så vill jag bara säga att så är det inte alls. Det verkar snarare som om vissa individer här tycker att jag inte får ha en åsikt om Oculus Rift. Så, nu var det sagt innan någon annan han göra det. Tack för (det fria) ordet!

säg det till ps4/xbone

Permalänk
Medlem

Jag är mer förväntansfull på HTC och deras uttal "Revolution" som dom sägs ska avslöja under CES.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag är mer förväntansfull på HTC och deras uttal "Revolution" som dom sägs ska avslöja under CES.

Verkar vara en kamera på hjälmen som kan visa verkligheten som en "Tron-liknande" blå wireframe, samt något de kallar för "mura-correction" i skärmarna.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag är mer förväntansfull på HTC och deras uttal "Revolution" som dom sägs ska avslöja under CES.

Redan avslöjat. Är en kamera framme på headsetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Spawnbadboy:

Redan avslöjat. Är en kamera framme på headsetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Borde vara det som är den stora grejjen!
CES 2016: HTC Vive virtual reality headset gets upgraded
The HTC Vive has a front-facing camera — CES 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

4000Kr?? Jag tycker det här stärker min åsikt om att (Facebo)oculus rift är en "lyx och skrytprodukt" och knappast något som kommer finnas i var människas hem

När generation 2-3 kommer kanske det blir både billigare och bättre..
är ju knappast så att dom rear första veckan...

När första CD-brännaren kom kostade dom ca 100.000kr.
Var otroligt långsamma och hade väldigt litet eller inget cacheminne.

När det snackades om VR på 1990-talet krävdes det antagligen en superdator..
Idag så krävs det en hyffsad hemdator med kanske ett grafikkort för 4000kr.

Vet att det funnits någon form av äldre 3D brillor för många år sedan för kanske 18-25.000kr någonstanns där.
Skulle tro att Occulus är en betydligt mer polerad produkt och till ett rimligt pris.

Sorry men blev trött på mr Ozzed's gnäll

Permalänk
Hedersmedlem

Får se vad priset blir, det går ju rykten om att det skall vara mer än 400 dollar, jag håller tummarna och hoppas på att det blir förhållandevis billigt iaf.
Morgondagen får avgöra!

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och det gäller inte majoriteten av inlägg som görs av de flesta användare i de flesta trådar här menar du?

Sen behöver inte ett icke-konkret inlägg med frågor som eventuellt har google-bara svar vara gnäll heller. Jag tror snarare det är så att vissa individer har en tendens att uppfatta alla åsikter som avviker från deras egna som gnäll.

Ja det gäller kanske för VR generellt, men Oculus verkar ju inte ha någon "budgetmodell" i pipen.

Sen är det inte specifik Oculus och facebook jag ogillar, utan kombinationen "Community-drivet projekt som köps upp av ett företag med massivt kapital vars mål med uppköpet främst är ökad vinst" i allmänhet.

Närmast är väl mobilvarianten, men jag är övertygad om att budgetmodellen kommer finnas eftersom dom kommer finansiera och stå bakom mycket innehåll och facebook kommer troligtvis lägga mycket energi på att skapa program för olika former av kommunikation och om dom då inte kan tillhandahålla enheter till de målgrupperna vore det konstigt.

Vi kan inte på förhand veta vart det kommer leda, det enda vi vet just nu är att Oculus fick tillräckligt med kapital för att kunna stödja utvecklandet av innehåll, göra den egna hårdvaran bättre och släppa den snabbare. Allt annat är spekulation och konspirationsteorier.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Skrivet av Skumtomten:

Fel, ty priset ≈
3363 kr + 3363 * 0,25 = 4203,75.
-> Antagandet i nyhetsartikeln är korrekt.

Skrivet av Broder Truck:

Fast nu är det ju som så att moms tillkommer på de 400 dollarsen.

Tänkte'nte på det...

Skrivet av plygv92:

Ett annat sätt att se det är att alla andra får betala. Har inte dessa fått sina dev kits som de pledgade för ?

Sänk priset istället.

Ett annat sätt att se det är att det inte hade blivit någon OR om inte de här personerna pledgeat till att börja med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

4000Kr?? Jag tycker det här stärker min åsikt om att (Facebo)oculus rift är en "lyx och skrytprodukt" och knappast något som kommer finnas i var människas hem som det talats så flitigt om. Sen fattar jag inte vad Xbox har med det hela att göra. Har Microsoft också köpt in sig nu?

Sen om någon nu lyckas tolka detta som en gnällpost riktad mot Oculus så vill jag bara säga att så är det inte alls. Det verkar snarare som om vissa individer här tycker att jag inte får ha en åsikt om Oculus Rift. Så, nu var det sagt innan någon annan han göra det. Tack för (det fria) ordet!

Microsoft köpte ju in sig i Facebook för ganska länge sen, förvånad att inte du visste det som hatar båda dessa företag så innerligt.

för övrigt har jag väldigt svårt att tro att detta är anledningen att man skickar med just en Xbox kontroll, hade dualshock fungerat bättre och vart populärare till PC hade valet garanterat fallit på den till exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

hahahaah jag fick ett mail nu från oculus rift nu där dom tackar mig och skickar en gratis till mig
för jag sponsrade den första versionen.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Ska tydligen bara öka priset med 15$, vilket är rätt bra för en trådlöskontroll. Sen är det positivt att den levereras med kontrollen så spelutvecklare kan anpassa för xboxkontrollen, då slipper man halvtaskiga lösningarsom ska fungera till både kontroll och TB+M, typ som i Dragon Age: Inquisition.

Okej, det var inte alls så farligt.
Och jag håller med om din poäng i övrigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Varför är det just en Xbox-kontroll som behövs? Varför inte t. ex em Playstation-kontroll i så fall? Tycker det känns som att det är något skumt med det hela.

För att det är ett sätt att stärka både Microsoft och Oculus när Valve utmanar dem båda med Steam Controller och Vive.

Såvida den dosan inte verkligen är helt gratis är det äckligt av dem när de ändå ska släppa 'egna' kontroller framöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken länk bokar man den? Kommer de leverera till Sverige?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Köpa utan oberoende recensioner på denna och jämförande recension på konkurrenternas alternativ känns sådär lagom smart...

Tydligen ska inte pengar dras före utskick.
https://twitter.com/PalmerLuckey/status/684540696951308288

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att det går att köpa en avskalad variant utan allt lull-lull så som hörlurarna, tror mina sennheiser ger mig en bättre upplevelse, och xbox dosan samt spelen. Vill ju bara ha VR-glasögonen.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

hahahaah jag fick ett mail nu från oculus rift nu där dom tackar mig och skickar en gratis till mig
för jag sponsrade den första versionen.

Vad svarade du på frågan om VAT? Stod ju "where appropriate". Man har ju läst att staten och EU blivit hårdare mot kickstarter men det var väl mot företag som håller till inom eu? Och så är det väl en gåva? Kanske bäst att ändå bara skriva 25%.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downloader:

Det låter ju bättre i alla fall. Man missar ju fortfarande troligtvis möjligheten att jämföra den ingående med andra modeller men men...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Fint! Men tänker nog vänta åtminstone 1 år innan jag ens överväger att köpa ett exemplar.

Woop woop guld medalj.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@tregota: Jag skrev inget alls på det, med lite tur slipper man betala det.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@Spawnbadboy @Hulle : Jag tycker inte att man kan jämföra en hel konsol med ett VR headset. Speciellt inte när en ny konsol alltid kräver en ny handkontroll som ingen redan äger. Att Sony skulle skicka med en handkontroll extra med sin PSVR är typ en lika dålig jämförelse imo.

Det är alltid svårt att diskutera sånna här saker för ingen vet exakt vad priset skulle blivit med eller utan handkontrollen i slutändan. OM handkontrollen kommer med "helt gratis" så ja då är det ju bra. Men gissar att handkontrollen och de två spelen man får med puttar upp priset lite och då är det ju med och bidrar, men det får vi aldrig veta.

edit: tydligen har det kommit mer info om detta i tråden, har inte läst igenom den innan jag skrev svaret.

Permalänk
Medlem

Kommer inte Oculus säljas i vanliga butiker? Kan vara lite roligare när elgiganten och mediamarkt börjar kriga t.ex.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn:

Vilken länk bokar man den? Kommer de leverera till Sverige?

Enligt reddit är Sverige en av de 20 länderna! Wohoo!
reddit

Vill även passa på att skriva här att reddit AMA med Palmer Luckey är inte förrän kl 3 inatt svensk tid. Har skickat in rättelse till SweC redaktionen om detta också.

Permalänk
Medlem

@aragon: ah, ok blev att jag skrev "25% (if appropriate)" och hoppas det ändå inte blir nån kostnad. Det är ju en gåva. Nu är det för sent att ändra sig ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Halvtimme kvar!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Fungerar det för er? Jag får bara upp en vitruta

Permalänk

Samma här. Skapligt tryck på servern skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Samma här.
Finns väl nån webadmin som är svettig just nu

Edit: kostar tydligen $599 :/

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Vit skärm.

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm