Aktiva högtalare & Dac till datorn och ps4an Audioengine 5?

Permalänk

Aktiva högtalare & Dac till datorn och ps4an Audioengine 5?

Ska skrota mina logitech högtalare, och investera i ett par aktiva högtalare och ha på skrivbordet.

jag har läst en hel del och hittat ett par som verkar riktigt intressanta

Audioengine 5+ pris: 2950 kr Finns det några andra alternativ eller är det riktigt bra köp för 3000 kr ?

Ljudkort: Asus Xonar DX, Men ska uppgradera till ett Essence STX när jag hittar ett beg.

Söker även efter tips på en bra DAC budget ca 3000 kr

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Ska skrota mina logitech högtalare, och investera i ett par aktiva högtalare och ha på skrivbordet.

jag har läst en hel del och hittat ett par som verkar riktigt intressanta

Audioengine 5+ pris: 2950 kr Finns det några andra alternativ eller är det riktigt bra köp för 3000 kr ?

Ljudkort: Asus Xonar DX, Men ska uppgradera till ett Essence STX när jag hittar ett beg.

Söker även efter tips på en bra DAC budget ca 3000 kr

HIFI klubben har rabatt på sina Argon högtalare (1600kr billigare) vilket i mitt tycke är nog de prisvärdaste du kan hitta om det skall vara nytt. https://www.hifiklubben.se/hogtalare/aktiva-hogtalare-till-t....

Sedan varför skall du köpa en DAC utöver STX kortet?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

@Commander: Jo, dom har jag kollat in, Men dom är nog lite förstora för att få plats på skrivbordet.

Ställde frågan lite klumpigt, Menade om jag skulle köpa nytt ljudkort eller en förstärkare

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

@Commander: Jo, dom har jag kollat in, Men dom är nog lite förstora för att få plats på skrivbordet.

Ställde frågan lite klumpigt, Menade om jag skulle köpa nytt ljudkort eller en förstärkare

Ah då förstår jag. Kolla med de mindre argon högtalarna, eller kanske stativ eller dylikt.
När det kommer till STX kör på om du har hörlurar som behöver förstärkaren annars skulle jag nog sikta på en extern förstärkare men i den prisklassen vet jag inte, har hört att STX för sitt pris låter ganska bra mot externa men andra får komma med input isåfall.

Själv fick jag hem Argon nyligen som jag kopplat ihop med Z5500 subbas som en "temporär" lösning.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS

Permalänk
Medlem

Fick hem Argon 7450A för en vecka sedan eller så. Första riktiga högtalarna jag äger. Nöjd.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Commander:

Ah då förstår jag. Kolla med de mindre argon högtalarna, eller kanske stativ eller dylikt.
När det kommer till STX kör på om du har hörlurar som behöver förstärkaren annars skulle jag nog sikta på en extern förstärkare men i den prisklassen vet jag inte, har hört att STX för sitt pris låter ganska bra mot externa men andra får komma med input isåfall.

Själv fick jag hem Argon nyligen som jag kopplat ihop med Z5500 subbas som en "temporär" lösning.

Jag har inga hörlurar som kräver förstärkare, Då tänkte jag lika bra köpa en extern, Har du några tips på en sån?
Men spelar dom bra utan en bas med ?

Skrivet av NodCommander:

Fick hem Argon 7450A för en vecka sedan eller så. Första riktiga högtalarna jag äger. Nöjd.

Driver du dom med datorn?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Testat lite kort med 3,5mm till min laptop, men kör med USB vanligtvis.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Jag har inga hörlurar som kräver förstärkare, Då tänkte jag lika bra köpa en extern, Har du några tips på en sån?
Men spelar dom bra utan en bas med ?

Ljudbilden är helt underbar, skall testa i morn att dra på mer utan basen men är man van vid en större sub me så lär det väl vara svårt att lämna.
Men det lilla jag drog upp så känner man i bröstet iaf så tryck har de.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Commander:

Ljudbilden är helt underbar, skall testa i morn att dra på mer utan basen men är man van vid en större sub me så lär det väl vara svårt att lämna.
Men det lilla jag drog upp så känner man i bröstet iaf så tryck har de.

Jag får nog åka in ihelgen och kolla på dom, Jag har även en ARGON SUB10 som jag skulle kunna koppla in om det skulle behövas

Visa signatur