Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tröttnade väldigt snabbt på spelet tråkigt nog, har nog vuxit ifrån konceptet
Visst hade dom lagt till lite mer delar att använda på bilarna i en uppdatering?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte du vuxit ifrån det, det var helt enkelt inget att göra i spelet eftersom det inte finns någon multiplayer alls att prata om.
Yep, Legends update. Eddies Skyline och en hel del mer att modda.

Som Volvon som faktiskt går att få rätt fräsch utan att förstöra den

Mer info: http://www.needforspeed.com/en_GB/news/under-the-hood-3

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tror inte du vuxit ifrån det, det var helt enkelt inget att göra i spelet eftersom det inte finns någon multiplayer alls att prata om.
Yep, Legends update. Eddies Skyline och en hel del mer att modda.

http://media-www-needforspeed.spark.ea.com/content/dam/ea/c-need-for-speed/news/2015/december/07/NFS_Legends_gif.gif

Som Volvon som faktiskt går att få rätt fräsch utan att förstöra den

http://content.pulse.ea.com/content/c-need-for-speed/en_GB/news/under-the-hood-3/_jcr_content/body/image_4/renditions/rendition1.img.jpg

Mer info: http://www.needforspeed.com/en_GB/news/under-the-hood-3

Tack för informationen!
Alltså spelet är ju verkligen brutalt snyggt, får nog starta upp det igen bara för det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Skulle själv tycka att det skulle vara konstigt om man hade tre bilar som nästan ser likadana ut i ett spel.

Antar att det blev konstigt för åtminstone i ps4 varianten finns alla tre med

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nu har jag musiken avstängt men jag har för mig att den ändrar ljudet på musiken som spelas med den. Angående Superchargers och Turbochargers är det högst oklart, det finns fyra olika typ och de ändrar prestandad utan att förklara varför. Man får helt enkelt testa sig fram. Högst ologiskt...

Angående olika turbochargers, kan det vara så som i verkligheten att det är skillnad på storleken på dom och att det påverkar karaktären på hur den fungerar, kanske kan vara svårt att känna av det i spelet dock

Visa signatur

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Angående olika turbochargers, kan det vara så som i verkligheten att det är skillnad på storleken på dom och att det påverkar karaktären på hur den fungerar, kanske kan vara svårt att känna av det i spelet dock

Visst, men textbeskrivnibgen är exakt samma på alla.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Visst, men textbeskrivnibgen är exakt samma på alla.

Skulle vilja säga att någon varit lite slö då textbeskrivningen är samma över hela kategorin men det skiljer på performance spec på alla i alla fall på ps4

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla bilder man/spelet tar på min bil i spelet, kan man hitta dom någonstans inklusive andras på andra ställen för utom just i spelet så man kan spara de till sin dator? Och kanske till och med visa dom här

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Kan någon säga mig vilken inställning på bilen (GT-R) man ska göra för att få den att sluta krabba (alltså gå i sidledes) ut efter en kurva?

Har testat lite olika kombinationer men utan större resultat och jag kör just nu åt drift hållet då grepp skäns alldeles för trögt och inte så rappt som i Undergrund 1 och 2 även om man ställer slidern till snabb styrrespons.

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Kan någon säga mig vilken inställning på bilen (GT-R) man ska göra för att få den att sluta krabba (alltså gå i sidledes) ut efter en kurva?

Har testat lite olika kombinationer men utan större resultat och jag kör just nu åt drift hållet då grepp skäns alldeles för trögt och inte så rappt som i Undergrund 1 och 2 även om man ställer slidern till snabb styrrespons.

Beror inte "krabbgången" på att du har den inställd på drift då? Om du ställer den mer mot grepp istället så kom ihåg att kolla vilka däck som sitter på så att det inte är drift däck för då greppar det ändå dåligt.

Annars prova att ställ den på typ 70% grepp sen ändrar du styr respons och mängd mer mot drift det är det första jag hade provat i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Beror inte "krabbgången" på att du har den inställd på drift då? Om du ställer den mer mot grepp istället så kom ihåg att kolla vilka däck som sitter på så att det inte är drift däck för då greppar det ändå dåligt.

Annars prova att ställ den på typ 70% grepp sen ändrar du styr respons och mängd mer mot drift det är det första jag hade provat i alla fall.

Tack får testa nästa gång jag spelar Bilen är max trimmad förutom däcken dom är steg1 grepp om jag inte missminner mig
Problemet när jag har testat lite olika grepp inställningar så känns bilen tung, trögstyrd och understyr något fruktansvärt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tack får testa nästa gång jag spelar Bilen är max trimmad förutom däcken dom är steg1 grepp om jag inte missminner mig
Problemet när jag har testat lite olika grepp inställningar så känns bilen tung, trögstyrd och understyr något fruktansvärt

Ja har du bara steg 1 däck så förstår jag om det understyr, börja med att byta däck. Sen en sak jag märkt är att om man ställer in den på säg 100% grepp så blir det okörbart, i alla fall min evo blir det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu kanske det finns chans att det händer saker med spelet. Fick mail från EA/Ghost igår där de har en undersökning där man får besvara ett antal frågor om enbart multiplayer

https://www.surveymonkey.com/r/NFSMulti

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kollat rätt mycket på spelet. har det inte väntar på pc versionen. iaf jag tycker att spelet e fett begränsat när det gäller "kustomiseringen". ta ex 242an som ett exmpel. vill kunna sänka taket, bredda skärmarna, wide body, ta bort kofångarna, modifiera egna kofångare å så. just nu e det bara ett vacker paket utan nått innehåll. men shit, hoppas att det får nya funktioner när det kommer till pc på samma sätt som gta 5 fick.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Tror själv NFS blir mycket roligare om man fokuserade lite på multiplayer.
Liknande som The Crew, Burnout Paradise och NFS MW 2012.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

vilket nfs va det när man kunde lira både i städerna å på banor? ett gammelt ett iaf. de borde låta oss göra upp i en stad på gatorna å så med alla risker som det innebär. typ vinna motståndarens kärror å sådant men även kunna rejsa på bana som typ i gt/forza å bli officiell champion inte bara få grymmaste street rep. å så vill jag ha autosculpt å så.. när fan får man det i ett spel... aja drömma kan man iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

kollat rätt mycket på spelet. har det inte väntar på pc versionen. iaf jag tycker att spelet e fett begränsat när det gäller "kustomiseringen". ta ex 242an som ett exmpel. vill kunna sänka taket, bredda skärmarna, wide body, ta bort kofångarna, modifiera egna kofångare å så. just nu e det bara ett vacker paket utan nått innehåll. men shit, hoppas att det får nya funktioner när det kommer till pc på samma sätt som gta 5 fick.

Så djupt kommer det aldrig att bli tyvärr. Däremot hade man kunnat hoppas att det blir lite mer att göra än det som finns nu som är tämligen begränsat.

Skrivet av gabinono:

Tror själv NFS blir mycket roligare om man fokuserade lite på multiplayer.
Liknande som The Crew, Burnout Paradise och NFS MW 2012.

Framför allt så blir det kul att spela efter man köpt alla bilar man vill ha och kört ut story-läget. Finns ju absolut inget som lockar mig att spela spelet just nu och så har det varit sedan i början av december.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Under the hood #4 - http://www.needforspeed.com/news/under-the-hood-4

Dela wraps med andra, ladda ner andras, nya customize-delar, foto-läge med fri kamera och effecter och valet att byta till competetive istället för alldrive för att ha större chans att kunna racea mot andra likasinnade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.needforspeed.com/en_GB/news/snapshot-pro

Snapshot Pro is an exciting new feature being added into Need for Speed and we’ve got all the tips and tricks you need to help you get a head start in creating some awesome-looking photos of your sweet, sweet ride.

From the moment you load up Snapshot Pro you’ll have plenty of options available. Frame your car with the analogue sticks, tilt and roll the camera with the shoulders buttons or zoom in and out with the d-pad.

Within the Effects menus you’ll find a number of sliders that will help you fine tune your Snapshot, these include:

Colour Filters
A selection of colour filters that you can apply to your Snapshot, similar to those found in many camera apps. Adjust the strength to suit your required look.

Lens Effects

Exposure Compensation – Vary the exposure of the image
Chromatic Aberration – Adds the lens artefact on edges of objects
Focal Distance – Use in conjunction with “Depth of Field” to set the distance in which the “blur” starts
Depth of Field – Varies the amount of “blur” to the background, replicating the depth of field of a camera
Lens Distortion Gains – Create a fish eye effect more commonly associated with wide angle lens (zoom out)
Miscellaneous Effects

Vignette – Darkens the corners of your image, replicating camera lens limitations
Film Grain – Turn on or off the “noise” for desired film look
Rain Effect – Toggle the rain
Bodywork Damage – Toggle damage to your car
Lens Flares – Hide the lens flare created by lights in the world
Wheel Position – Angle the wheels of the car

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://www.instagram.com/p/BBnF9eMSyPp/?taken-by=needforspee...

Bekräftelse på att manuell växling kommer imorgon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

15 mars! Då smäller det till PC

https://www.instagram.com/p/BBpq5Y_SyAx/?taken-by=needforspee...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

å den musiken med den miljön, fällde nästan en tår... så bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Musiken alltså låter som det kommer från NFS U

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Snusfri

Är faktiskt lite smått intresserad av spelet.
Hoppas dock att de någon gång lägger till variabel tid, som i bla GTA V där hela dygnet är med.

Att bara köra under regniga nätter är lite tråkigt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Bwahahahaha så hyped så jag knappt kan behärska mig!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

PC SPECS & WHEEL LIST

Prepare your hardware for NFS on PC

Last week was an exciting time for us as we lifted the lid on the PC version of Need for Speed, coming March 15. Amongst all the excitement and discussion you've been having about 4K visuals, Manual Transmission, Wheel Support and the unlocked framerate, there's one topic we see popping up with some frequency. Below you'll find not only the minimum and recommended system specs but also the list of supported steering wheels.

Minimum Requirements for 720p30 at low settings:
Processor: Intel Core i3-4130 or equivalent with 4 hardware threads
Memory: 6GB RAM
Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2GB, AMD Radeon HD 7850 2GB, or equivalent DX11 compatible GPU with 2GB of memory
Hard Drive: 30 GB free space

Recommended Requirements for 1080p60 at high settings:
Processor: Intel Core i5-4690 or equivalent with 4 hardware threads
Memory: 8GB RAM
Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 970 4GB, AMD Radeon R9 290 4GB, or equivalent DX11 compatible GPU with 4GB of memory
Hard Drive: 30 GB free space

Supported Wheels
Logitech G27
Logitech G29
Logitech G920
Thrustmaster TX
Thrustmaster T150
Thrustmaster T300
Thrustmaster T500
Fanatec CSR

http://www.needforspeed.com/news/pc-specs-wheel-list

Visa signatur

Permalänk

Tittar på det här spelet ett litet tag nu och har blivit riktigt taggad. Vad jag har sett hittills och även i teasern ovan så står det 15e mars som släppdatum, i Origin står det dock 17e mars.

Någon som har mer information?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Tittar på det här spelet ett litet tag nu och har blivit riktigt taggad. Vad jag har sett hittills och även i teasern ovan så står det 15e mars som släppdatum, i Origin står det dock 17e mars.

Någon som har mer information?

EA släpper alltid tisdagar i NA och torsdagar i EU så 17:e stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

EA släpper alltid tisdagar i NA och torsdagar i EU så 17:e stämmer.

Se där ja. Tack ska du ha!

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

@trickeh2k

Om de nu bekräftat 60fps ( )så blir det nog ett köp men blir ingen förhandsköp. Gillade de båda förra.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@trickeh2k

Om de nu bekräftat 60fps ( )så blir det nog ett köp men blir ingen förhandsköp. Gillade de båda förra.

Ja, det är bekräftat

Visa signatur