Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Ja när det släpps för PC så ska ju hela kartan va tillgänglig från dag ett.

Vadå kommer den bli större? var har ni hör det? Fast ja tycker den är lite liten just nu om man jämför med andra NFS titlar
Blir det "stats delen" då med höghusen som man just nu bara kör igenom ner till hamnen?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Någon mer som får upp felmeddelandet "Internal error. Please try again." när spelet ska startas?
(Xbox one)

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

@gabinono: Mmm, najs! Dock enbart på Morohoshi-sans Diablo till en början

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Efter 30 speltimmar PS4 , maxlevel och 99% complete (Ska bara räjsa mot alla bilmodeller för att få 100..)

Fantastiskt spel, jätte roligt och framförallt att få frihand vad gäller dekaler. Att vissa delar är låsta / ej utbytbara var jävligt beiget men å andra sidan så tittar man IRL så som redan nämnt finns det mycket aftermarket-delar till vissa modeller och vissa inte.

Älskar tuningen, att folk klagar på att man kör in i väggen trotts att man svänger så well, antingen så får du sluta trycka plattan i mattan i mitten av kurvan eller så får du ställa om tuningen på din bil. Du kan också ställa in sensen på styrningen om den ska vara långsam eller snabb, du måste bara uppgradera bilen för att få så mer fin-lir möjligheter. (Innan du låst upp det så behövs ändå inget fin-lir på original Volvo 242. Svetsa diffen och lägg den på 250hk så har du en driftingbil som fungerar till lvl 25-30.)

Att man tappar connetion till EA då och då, suger men det var väl väntat. Sitter ni och gör värsta dekaltrimmet håll in L2 och tryck på triangeln då och då för att inte lacka ur när meddelandet kommer upp, för då är allt ni gjort borta. Been there done that..

I det stora hela så hade min kollega större möjlighet att testa spelet längre än mig på realesedagen. När vi sen pratade dagen efter så hade han redan köpt en Lamborghini. Vilket för mig lät helt otroligt sjukt men insåg rätt snabbt hur lätt det var att få ihop pengar och köpa de vassa bilarna. Redan här började spelet falla.. Vart är utamningen?

Spelet var för lätt, det gick för fort att spela ut det och att kunna modda på frihand var väl lite överdrivet då det just nu känns inte spelet komplett. Men kollar man andra bilspel så släpps det expansionspaket, nya dekaler, bilar etc stup i kvarten. Skillnaden mot dem och NFS är att vad fan ska jag göra nu? Spela om de race jag redan kört, få in mer pengar, igen, för att sälja en bil i garaget så jag kan köpa en ny för att maxtrimma och göra dekaler, igen? Resultatet blir alltid densamma, 1000hk, antingen sjukt bra grepp eller drift-setup, lite andra färger på olika bilmodeller. Min Focus RS vinner mot Lambos, även GTR. Vilket är lite roligare iom att det blir mer balanserat och att du inte måsta ha den dyraste bilen för att vinna utan kan välja den snyggaste och få den snabb ändå.

Vad händer efter level 50? Inget mer än att du får en trophy i PSN och kan göra 3 Daily Challanges som handlar om polisjakter. Tror maxgränsen är 8 personer per session, vilket gör att man sällan stöter på någon annan multiplayer och vad kan man göra med varandra, ett "spontant sprint race", titta på varandras bilar och lägga till som vän. CO-OP? Racing events där det bara är MP?

Mycket blandade känslor.

EDIT:

Skrivet av trickeh2k:

@gabinono: Mmm, najs! Dock enbart på Morohoshi-sans Diablo till en början

Missade denna tydligen! Kul! Lvl 60, men jag ser nog hellre att försöka låsa upp någon form av bra multiplayer-läge som faktiskt leder till att man kan spela med varandra och mot varandra. I form av egna "Crews" (<- Hade varit svinkul!) Att man skapar Crews med max 5 bilar i varje gäng och tävlar i rank med en reset varje månad. Så att det blir mer tävling utav det hela! Att man har circuit-race med 5vs5, Time trials som handlar om sekunder, spectatormode finns ju redan. Hade inte detta varit sjukt kul?

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Får hoppas att detta med neon ljus blir utvecklat.. "first look at neon"... på EN bil och det lyser lite där bak på bilen??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Får hoppas att detta med neon ljus blir utvecklat.. "first look at neon"... på EN bil och det lyser lite där bak på bilen??

Bara där bak är det inte. Sen om att kalla det "neon" är väl inte riktigt, snarare LED typ

Men vist det är synd att det bara är till den bilen just nu, ser gärna att det kommer till alla.

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Det har ju sagts sedan tidigare att det som vi får nu är en "early dev version" av neonljus/ramper. Skulle gissa på att det blir mer av ramper under bilen osv i framtida uppdateringar.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fråga. Vad gör ljud uppgraderingen för något egentligen? Och vad är det för skillnad mellan alla turbos (inte mellan street och race utan mellan dom inom samma klass) för utom priset?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Fråga. Vad gör ljud uppgraderingen för något egentligen? Och vad är det för skillnad mellan alla turbos (inte mellan street och race utan mellan dom inom samma klass) för utom priset?

Nu har jag musiken avstängt men jag har för mig att den ändrar ljudet på musiken som spelas med den. Angående Superchargers och Turbochargers är det högst oklart, det finns fyra olika typ och de ändrar prestandad utan att förklara varför. Man får helt enkelt testa sig fram. Högst ologiskt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nu har jag musiken avstängt men jag har för mig att den ändrar ljudet på musiken som spelas med den. Angående Superchargers och Turbochargers är det högst oklart, det finns fyra olika typ och de ändrar prestandad utan att förklara varför. Man får helt enkelt testa sig fram. Högst ologiskt...

Okej :-S Får väl hoppas på att det kommer bättre förklaringar inom sinom tid från Ghost Games Under tiden så fortsätter jag att köpa det som ger mest för pengarna helt enkelt då

Visa signatur

Permalänk

Vad är det för saker man kan göra co-op i spelet? Kan man köra story uppdragen co-cop? kan man skapa ett crew co-cop? eller vad kan man göra egentligen?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad är det för saker man kan göra co-op i spelet? Kan man köra story uppdragen co-cop? kan man skapa ett crew co-cop? eller vad kan man göra egentligen?

Du kan köra alla story och races osv co-op.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kan komma med ett tips eller två till en som verkligen inte har tålamodet att få en bra körkänsla i bilarna?
Jag lyckades med en bil men dumt nog sålde jag den innan jag kollade upp hur jag lyckades

Någon speciell bil ni tycker presterar extra bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som kan komma med ett tips eller två till en som verkligen inte har tålamodet att få en bra körkänsla i bilarna?
Jag lyckades med en bil men dumt nog sålde jag den innan jag kollade upp hur jag lyckades

Kör med huvud slidern en tredjedel eller fjärdedel från mitten (inte helt hundra) åt drift på min Nissan GTR och tycker den känns helt okej och fixar det mesta än så länge, dock är den inte fult trimmad men när den blir det kanske jag ändrar lite djupare för mer perfektion om jag orkar ;).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Kör med huvud slidern en tredjedel eller fjärdedel från mitten (inte helt hundra) åt drift på min Nissan GTR och tycker den känns helt okej, dock är den inte fult trimmad men när den blir det kanske jag ändrar lite djupare för mer perfektion om jag orkar ;).

Ska testa det o se hur det blir Var där någonstans slidern var på min Supra som jag gillade.
Problemet blir ju bara när man ska stänga av "drifthjälpen" och sådant, det påverkar ju slidern också.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ska testa det o se hur det blir Var där någonstans slidern var på min Supra som jag gillade.
Problemet blir ju bara när man ska stänga av "drifthjälpen" och sådant, det påverkar ju slidern också.

Det struntade jag i, körde bara med huvud slidern och startar drifen med den vanliga bromsen och inte handbromsen, dock är den lite svår att bemästra på riktigt långa snabba banor som går på motorvägen just nu men allt annat har jag inget större problem med och den är riktigt skön att köra i framför allt dom nordliga bergen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Snabbaste bilen i spelet är Porsche Carrera RSR (den gamla bilen som Nakai-sain och Walker kör). Två hack på slidern till drift och driftdäck tycker jag fungerar utmärkt. Annars om du vill ha en billigare bil så är Silvian att rekommendera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För någon som helst hade sett forza horizon 2 för pc (som så många andra ), är det här liknande eller är det väldigt mycket mer arcadigt? Hur är NFS shift 2 jämfört med detta? Kan t.ex inte tycka att the crew är ett bra spel då det inte känns som en sim öht, men är väldigt nöjd med kompromissen i forza och gillar att kunna trimma bilarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

För någon som helst hade sett forza horizon 2 för pc (som så många andra ), är det här liknande eller är det väldigt mycket mer arcadigt? Hur är NFS shift 2 jämfört med detta? Kan t.ex inte tycka att the crew är ett bra spel då det inte känns som en sim öht, men är väldigt nöjd med kompromissen i forza och gillar att kunna trimma bilarna.

Det här är riktigt arkadigt, som de gamla Underground typ

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det här är riktigt arkadigt, som de gamla Underground typ

typiskt, men tack ändå

Permalänk
Medlem

Ogillar ljudet på bilarna. Känns inte som att ljudet matchar varvtalet alls, eller effekten. Sen att inte kunna växla manuellt, altså va?!
Sist bra NFS spelet dom gjorde var typ NFSU2. Wanted och dom andra var okej men inte i närheten av samma känsla och kvalitet som NFSU2.

Liksom, sorry jag bara skrattar när man ser "1000hp awesome sound." Lyssna på denna istället, https://www.youtube.com/watch?v=k6913lNFUVY 500hp, borde reflektera 5000hp i spelet då om man ska gå på ljudet.

Permalänk
Medlem

Själv är jag helt talanglös när det kommer till detta men det finns vissa som har både extremt tålamod och talang. En kille som gjort lite olika wraps med Naruto-motiv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! vad heter han som skapat dom?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

riktigt snyggt! vad heter han som skapat dom?

supahotfiiire eller Elias Habibi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt, synd att dom inte utgår från verkligheten dock. Förtar det hela lite. Som målning på rutor, är just det som skiljer en bil mot en måkarduk, att lyckas göra stort och bra motiv utan att den hamnar på rutan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul o veta vad eran största böter är
Själv är det 9k och då kom jag undan

Dela med er!

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Skulle vara kul o veta vad eran största böter är
Själv är det 9k och då kom jag undan

Dela med er!

Hur kan du fått 9k i böter om du kom undan? Böter får man väl bara om man blir haffad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hur kan du fått 9k i böter om du kom undan? Böter får man väl bara om man blir haffad

Det var tanke att det skulle bli böter, sen blev det inte det

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Tröttnade väldigt snabbt på spelet tråkigt nog, har nog vuxit ifrån konceptet
Visst hade dom lagt till lite mer delar att använda på bilarna i en uppdatering?

Visa signatur

#framtiden