Sweclockers eller Komplett.se vem är snabbast ASUS ROG gr8

Permalänk

Sweclockers eller Komplett.se vem är snabbast ASUS ROG gr8

Frågan som är ställd till Komplett med . De har 5 minuters försprång.

Hej jag vill köpa till hårddisk och internminne.

Kan ni länka berätta vilken hårddisk som är kompatibel ifall jag kan ha större än 1 tb 2,5 disk, samt ifall internminnet måste vara ddr3 800 mhz eller det funkar med andra ddr3 minnen.

Permalänk
Medlem

Ska du ha 3TB+ som bootdisk ??
Om du ska ha det som lagringsdisk så är det inga problem bara att välja någon.

Permalänk
Medlem

Praktiskt taget alla DDR3 SO-DIMM bör fungera, upp till totalt 16 GB (begränsning för processorn). Det är alltså en begränsning på 8 GB per modul.
Så välj minst 1600 MHz (som du säkert menade), och max 8 GB-moduler.
Om den redan kommer med 8 GB så kolla om det är 1x8 eller 2x4 GB.

Får det bara plats en disk i den? Överväg för all del en SSD på 500 GB eller mer.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk

Så du letar efter en 3.5 tums HDD och undrar om 1600Mz ram minnen fungerar med disken?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Permalänk

. Sweclockers medlemmar is da shit

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3100558

Hej denna är det och det ska vara 2,5 disk jag ska köpa till för lagring finns en plats till i den. (är 128 ssd i den nu)
Men hittar ingen info ifall den stödjer större än 1 tb de säljer endast med max 1 tb själva i andra konstilationer.
Ang minnet så är det som ni misstänkte 1600 jag vill ha i.

Så tack för det svaret.

Kompett har inte svarat något än återkommer när de gör de

Tack för de svaren hittils. För er som funderar på köpa denna datorn 4 gb minne räcker inte om man ska ladda ner och se film samtidigt som ha den som plex server.

Permalänk
Medlem

Bara köpa största ssd disken eller 2,5 hdd du har råd med.
Sen köpa antingen två 8gb minnes moduler för att få 16gb eller köpa till en 8 för att få 12gb. Rekommenderar köpa två 8gb...

Permalänk

@trebrecks: TAck det blev den disken hitta inte större än 2 tb

Permalänk
Skrivet av Funkaförfan:

@trebrecks: TAck det blev den disken hitta inte större än 2 tb

ok gött, vet dock inte om den är bra, men hitta inget större jag heller:P

Permalänk

FYI Komplett har inte svarat än :)

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkaförfan:

Visste inte ens att komplett hade ett forum och en community.

Permalänk

Skickat till deras kundservice

Skrivet av Heymelon:

Visste inte ens att komplett hade ett forum och en community.

Mailat deras kundservice

Permalänk

Svar från komplett kom nu

Just med märkesdatorer av denna typ är det lite knepigt med uppgraderingar då jag inte vet vilket moderkort som sitter i datorn. Prova att höra av dig direkt till Asus, antingen på nummer 08-587 694 07 eller här; http://www.asus.com/support