Den mysteriska Cannabis-bilen

Permalänk

Den mysteriska Cannabis-bilen

Helt klart den skummaste upplevelsen i GTA Online

Jag och Nexium hade precis basejumpat från det högsta berget och snott en gammal amerikansk familjebil för att börja utforska dom lite mer avlägsna kvarteren i den norra delen av banan (mitt i natten).
Vi får syn på en splitterny röd Lotus parkerad brevid en sketen gammal ladugård och genast börjar vi misstänka att ladan förmodligen är en knarkfabrik. Ingen bonde som har råd med en sån bil tänker vi.
Kör in i stallet och kollar, inga hästar, ännu mer misstänksamma..

Kommissarie Rush och Nexium bestämmer sig för att glida vidare och kommer upp på motorvägen tills vi ser en till exakt likadan Lotus parkerad på väggrenen.
Nu är det nåt skumt på gång tänker vi samtidigt som jag ser att man kan köra in i en tunnel vid väggrenen.

Vi kör in sakta och börjar se skyltar uppsatt på hela området med texter som "middleclass is dying" etc,
Längre in börjar vi se en massa tält över hela området och slår då fast att detta helt enkelt är en plats för hemlösa och precis innan vi ska lämna området ser vi en dam sitta på en stol längst in i hörnet och röka en cigarett.
Vi hoppar ut och ser att hon är finklädd, absolut ingen hemlös person och noterar hennes glasögon som kostade minst "300 dollar" som Nexium poängterade.

Jag är nu övertygad om att hon är med i den här "uppenbara" drogkartellen och blåser huvudet av henne snabbt som fan.
Vi hoppar in i bilen, vänder bilen mot den enda utgången och ser att det nu står en Cannabis-van på samma väg vi körde in, som är påväg att lämna området.
Vi åker efter bilen samtidigt som en Hydra flyger över oss, jag säger till Nexium att dra på Passive Mode snabbt som fan om vi ska överleva detta på vilket Nexium hoppar ur bilen och jag börjar studera Hydran ovanför oss.

När planet är borta så är också Cannabis-bilen borta men vi vet vilket håll den stack åt så vi börjar åka tills vi ser den parkerad på väggrenen 500-600m bort. Jag parkerar brevid bilen och ser att vänster förardörren öppnas automatiskt varpå jag skriker till Nexium att det sitter ju fan ingen i bilen!

Ber Nexium hoppa in där bak, vänster bakdörr öppnas automatiskt men Nexium hoppar in genom den högra dörren och vi börjar köra iväg.
Vi fattar absolut ingenting om vad som precis hände och bestämmer oss för att bara köra runt lite tills jag får idén att parkera bilen i garaget vilket tyvärr inte gick.

Har för mig Nexium sa att han tog en bild på bilen med.

Förhoppningsvis så har vi lite mer tid att undersöka detta mysterium och samtidigt spränga den här knark-ligan som härjar i området.

Permalänk
Medlem

Haha ja vilken konstig upptäckt det var så otippat men var rätt kul att blazea runt i den bilen

Här är en bild på bilen vi hittade.

(Fick mig ett skratt på lunch rasten när jag läste inlägget hehe)

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kollade upp detta lite men har ej lyckats se/hittat bilen!
Kan någon sätta ut Ladan på mapen för vet inte om jag och kompisarna har hittar rätt ställe!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Jag har vart där igen, såg inte bilen den gången.
Men området var rätt lätt att hitta då det alltid (iallafall under natten) står en sportbil parkerad på utsidan längs väggrenen.

Kör på motorvägen förbi Paleto Bay och håll ögonen öppna efter bilen. När du ser den så kolla mot tåg rälsen så borde du se en tunnel in till området.

Permalänk
Medlem

När ni kör förbi Paleto Bay åker ni förbi det öster ifrån eller väster ifrån?
Ska kolla upp detta ikväll xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Väster ifrån,

Skickades från m.sweclockers.com