Anslutna till en proxy server till ett specifikt program

Permalänk

Anslutna till en proxy server till ett specifikt program

Tjena, jag är ny gällande proxy, har bara använt mig av VPN innan. Nu är det så att jag vill använda mig av proxy för behöver bättre MS på mitt spelande.

Grejen är jag vet inte hur jag ska gå till väga. Frågan är rubriken.
För er som undrar så använder jag mig av incloak.com 's tjänst.

Anledningen till att jag är här men inte hos deras supportr är för att de har dålig support, som bara skickar automeddelanden som inte besvarar mina frågor.

Permalänk
Medlem

@OldSchoolGamer:
"behöver bättre MS på mitt spelande."

Grejen med en VPN eller proxy är att om den inte ligger närmare servrarna du har tänkt spela på så är risken att du bara får högre ping.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ställ då bara in proxyn i det program du vill köra proxy på. Inte alla program som har stöd för proxyinställningar heller

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter underligt att du skulle kunna få lägre latens genom att lägga in en proxy, det är ju ytterligare ett steg i nätverket som tar tid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Så det är alltså ingen skillnad alls. Trodde krypteringen som vi vpn saktade ner det mesta.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Ställ då bara in proxyn i det program du vill köra proxy på. Inte alla program som har stöd för proxyinställningar heller

Tjena. vilket program kan man använda? såhär ser det ut i incloaks client:https://gyazo.com/44a4d1167b420c9404304cd719d98d35

vet dock inte hur man får igång det. Hosten som är angiven på bilden är servern som jag försöker koppla till.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Så det är alltså ingen skillnad alls. Trodde krypteringen som vi vpn saktade ner det mesta.

Jo en vpn försämrar både fart och latens men varför spelar du via vpn, varför blanda in onödiga funktioner eller är spel blockerat på det nät du använder ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

t

jo lite gör det. Sedan får ju trafiken ta en omväg via vpn-tjänsen med vilket ökar svarstiderna.

Skillnaden mellan proxy och vpn är att proxy sköts på applikationsnivå medan proxyn kör all trafik i systemet. Så du kan tex surfa anonymt men spela icke anonymt

Permalänk
Inaktiv

Tjena, jag är ny gällande proxy, har bara använt mig av VPN innan. Nu är det så att jag vill använda mig av proxy för behöver bättre MS på mitt spelande.

Grejen är jag vet inte hur jag ska gå till väga. Frågan är rubriken.
För er som undrar så använder jag mig av incloak.com 's tjänst.

Anledningen till att jag är här men inte hos deras supportr är för att de har dålig support, som bara skickar automeddelanden som inte besvarar mina frågor.

Detta ska göra de du är ute efter tror jag..
Testa! Tror dock inte de gör din ping bättre.
https://www.wtfast.com/

Permalänk

Jaa, jag har ett par spel som inte kan användas i sverige utan bara i ryssland/ukraina och dedär länderna . därför måste jag använda ett vpn/proxy som fungerar med bra responstid