Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265228:

Tog 71 här om dagen på min Witch Doctor Solo, kanske blir att försöka 72+ ikväll.

Snyggt, 71 är ju nära toppen

Aha tackar! Jag har nog allt det som builden kräver, kanske ska testa detta isf. Ska även kika på videos, spännande!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Tog GR60 solo med min wizard igår. Finns fortfarande möjlighet att pressa lite till, men det känns att skadan börjar vara på gränsen för vad som behövs för högre GR. Har långt ifrån optimal gear, så det finns bra med utrymme för förbättringar.

Någon annan som kör med Firebird och har några tips på specs eller spelstilar? Jag kör för tillfället Disintegrate och Energy Twister tillsammans med The Twisted Sword och Etched Sigil.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Casgar-2972/hero/65214120

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Snart kan jag nog sluta loota i vanliga rifts =D

Är fint med två extra tabs men tyvärr är de fulla pga set dungeons

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Någon annan som kör med Firebird och har några tips på specs eller spelstilar? Jag kör för tillfället Disintegrate och Energy Twister tillsammans med The Twisted Sword och Etched Sigil.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Casgar-2972/hero/65214120

Även om det går att optimera så känns det som Firebirds 6-set bonus ligger efter t.ex. Tal Rasha eller Delsere i skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Njea, orb är inte ett krav, den är däremot schyst att ha.
Du kommer rätt långt med t.ex Firebird OH också.
Det går att pussla rätt ordentligt med den builden, t.ex 3pc sage, 2pc fb och 4pc tal för death breath farm på t10.

Men det är en stört snabb build.
Speedgrift 45 på 1-1min30sec beroende på när man fick första packet.
Perfekt för att levla upp gems och ger fortfarande lite xp iaf!

Skrivet av BergEr:

Beror kanske på hur mycket toughness man har från andra källor. När jag gick in på t10 först gick det ej utan orb, hade typ 400k hp (dag2 av season).
Springer gr55 med min nu, rekordet är 2min =D
Gr 50 tar stadigt 2min.

Har precis levlat en wizard. Farmar i nuläget T10 med barb och furious charge. Drar 50 på runt 1,50-2 min stabilt. Tänkte prova mig på flashfire builden. Om det nu finns så många varianter, vilken rekommenderar ni?

Permalänk

@DOGE:

Flash-fire "orginalet": http://www.diablofans.com/builds/70681-flash-fire-wizard-t10-...

Om du ska farma T10 (death breath) :
http://www.diablofans.com/builds/71635-little-supernova-1000-...

Eller kör sage gloves+head, tal neck,chest,belt och fb oh,boots och pants så du får sage 3pc,fb 4pc och tal 4pc med rrog i kuben.
EDIT: fixade en build
http://www.diablofans.com/builds/72621-db-farm-wow-wiz

Du kan pussla rätt ordentligt helt beroende på vad du ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Har precis levlat en wizard. Farmar i nuläget T10 med barb och furious charge. Drar 50 på runt 1,50-2 min stabilt. Tänkte prova mig på flashfire builden. Om det nu finns så många varianter, vilken rekommenderar ni?

För t10 rekommenderar jag "little supernova" som redan länkats.
För GRs skulle så är http://www.diablofans.com/builds/71856-s5-gr65-firerasha-gem-... bättre.

Skrivet av the_weird:

@DOGE:

Flash-fire "orginalet": http://www.diablofans.com/builds/70681-flash-fire-wizard-t10-...

Om du ska farma T10 (death breath) :
http://www.diablofans.com/builds/71635-little-supernova-1000-...

Eller kör sage gloves+head, tal neck,chest,belt och fb oh,boots och pants så du får sage 3pc,fb 4pc och tal 4pc med rrog i kuben.
EDIT: fixade en build
http://www.diablofans.com/builds/72621-db-farm-wow-wiz

Du kan pussla rätt ordentligt helt beroende på vad du ska göra.

Skulle kalla den här för originalet
https://www.youtube.com/watch?v=ob9ps_RITKk

Känns ju som att 4p FB & 4p Tal är en sketen combo, tappar man inte all instant dmg som är så fin att ha på t10?

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

@BergEr: Ok, my bad, har inte mainat wiz sedan v1.5 typ så har inte haft större koll på dom
Hade skippat wiz denna säsongen också om det inte vore för denna kombon annars är det wd för hela slanten.
Oavsett, dps tappet du gör på att inte ha 6pc tal spelar noll roll imo, eliter dör direkt på t10 ändå.
Det du däremot vinner är att du får med dig mer trash på 4pc fb bonusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Har låst upp extra "stash" i helgen så vad ska jag göra nu? Ingen kul och spela season längre
Tillbaks till normal?

Om du tröttnat på season lär ju inte non-season vara roligare när majoriteten ju faktiskt spelar season? Låter snarare som det är dags för en paus.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Någon som har börjat spela DH-support?

Kör just nu 0dps WD, bara 4p, och klurar på om det kan vara värt att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyBelly:

Någon som har börjat spela DH-support?

Kör just nu 0dps WD, bara 4p, och klurar på om det kan vara värt att byta.

Har någon lyckats göra en DH zpds som slår WD?
Såg att Wudijo provat men sist jag kollade så var den sämre än WD.
Mest för att bossen tog ännu längre att döda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Om du tröttnat på season lär ju inte non-season vara roligare när majoriteten ju faktiskt spelar season? Låter snarare som det är dags för en paus.

Grejen är att jag har aldrig varit intresserad av seasons och det är första gången jag körder det nu bara för att få extra stashen.
Det var ju riktigt kul när man kämpade för att få det men nu när jag har klarat det så tycker jag inte det är lika roligt.
Är inte intresserad att låsa upp vingar osv heller då spelar jag hellre med mina non-season gubbar där jag har satsat mest.

En fråga bara, när season slutar, får man allt som man har i kuben till non-season också eller är det bara grejer och xp?

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@Zorrox: Hela karaktären + inventory + xp + stashen blir non season karaktär

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

@Zorrox: Hela karaktären + inventory + xp + stashen blir non season karaktär

Inte kuben då? Om man tex tar ut legendary powers i kuben, det följer inte med?

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Inte kuben då? Om man tex tar ut legendary powers i kuben, det följer inte med?

Det är klart de följer med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Zorrox: jag TROR det, men kan inte garantera något

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

@Zorrox: jag TROR det, men kan inte garantera något

Dom följer med, jag vet

Visa signatur
Permalänk

Känns helt OK, boostade min dmg ganska rejält.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Fick för mig att installera Diablo igen i onsdags och pröva på att spela season 5 eftersom jag inte spelat sedan RoS-releasen och aldrig en Season.

Jävlar vad roligt det har blivit! Nu sitter jag här och har soloat mig fram till P109 och fått ihop Might of Earth-setet (5 delar och ring med reduced needed set).

Så två frågor, finns det nån anledning att köra svårare och svårare greater rifts förutom ladder och är det värt att farma Infernal Machines för att crafta amulet eller är det bättre att bara hoppas på nått drop?

Fick även en ancient Shaffer's Hammer nyss, e fan som att springa runt och med en conduit pylon 24/7.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Pressat upp till Gr 75 på dmo wiz.
Känns väldigt mkt rng nu med riftsen.
Hade 2 ggr bra tider på 75 fram till bossen och fick jag ghom båda gångerna, har ingen bra taktik på han direkt.

Sedan aå känner jag att mina gems inte hänger med nu, har dom pä 70. Antar att jag måste lira grupp och köra högre rifts för att levla upp dom för att kunna pressa solo högre

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

@FreddyK: Du får alla 6 set delarna genom lvla till 70, döda zoltan kulle och göra en greater rift lvl 20 solo ..

Visa signatur

Intel i5 750 - Gigabyte GA-P55A-UD4 - XFX HD5770 - Corsair XMS3 1600MHz 4GB - Corsair TX 650W - WD caviar black 1TB - Fractal design define r2 - Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Fick för mig att installera Diablo igen i onsdags och pröva på att spela season 5 eftersom jag inte spelat sedan RoS-releasen och aldrig en Season.

Jävlar vad roligt det har blivit! Nu sitter jag här och har soloat mig fram till P109 och fått ihop Might of Earth-setet (5 delar och ring med reduced needed set).

Så två frågor, finns det nån anledning att köra svårare och svårare greater rifts förutom ladder och är det värt att farma Infernal Machines för att crafta amulet eller är det bättre att bara hoppas på nått drop?

Fick även en ancient Shaffer's Hammer nyss, e fan som att springa runt och med en conduit pylon 24/7.

Välkommen tillbaks

Anledningen till att man satsar på högre "GR"(Greater Rifts) är dels för att det ger så otroligt mycket mer EXP när du ökar svårighetsgraden, samt för att du får en Legendary Gem (Finns bara ett visst antal, men du kommer alltid få en av dessa tills dess att du har samtliga) och kunna uppgradera den.
Innan du kan ta GR45-50 utan problem(Alltså springa runt och utan några större bekymmer klara av riften) så skulle jag satsat på Torment 8-10 beroende på vad du tycker går snabbast. En långsam T10 är sämre än en snabb T8.

GR kan även vara som ett test på hur skicklig spelare du egentligen är, och hur du står dig med dina vänner som spelat. Själv har jag inte kört så mycket solo och har därmed endast tagit GR65 (Raekor Barbarian, d.v.s Furious Charge) vilket jag nöjer mig med. I 2P GR(2 spelare) så har jag däremot tagit 79 och hamnade på leaderboarden vilket jag är otroligt nöjd över, aldrig vart där tidigare (Hamnade på plats 724 med 12:27, rollerna var Globe Support Barb(HoTA) samt Energy Twister Wizard) och 4P GR(4 spelare) 81 - Körde dock endast 3-4 runs i 4P och farmade mestadels 75 för gems.

Ett tips för dig som är relativt ny i D3 igen är att gå in på Diablofans.com och leta efter en såkallad Build som passar dig. Det är alltså olika personer som satt ihop en såkallad build åt andra som de tycker är bäst(vissa simulerar även dessa builds i diverse program för att få ut det absolut maximala från det, dessa är oftast finjusterade och mest omtyckta i de allra högsta GR). En build innehåller specifika Items såväl som Spells för att få ut det mesta från din karaktär

Hellfire Amulet är ett givet val för de allra flesta build:sen då du får en specifik passiv skill - och kan därmed välja en annan som kanske inte annars hade kunnat väljas. Om det nu är värt att farma just nu får du själv bestämma, då du kanske får en större användning av en annan amulett tills dess att du faktiskt behöver den 5e passiva effekten.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Pressat upp till Gr 75 på dmo wiz.
Känns väldigt mkt rng nu med riftsen.
Hade 2 ggr bra tider på 75 fram till bossen och fick jag ghom båda gångerna, har ingen bra taktik på han direkt.

Sedan aå känner jag att mina gems inte hänger med nu, har dom pä 70. Antar att jag måste lira grupp och köra högre rifts för att levla upp dom för att kunna pressa solo högre

Tar du 75 solo lär ju dina gems minst vara 75/76
Men ja det är ju helt klart enklare att levla i grupp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Tackar tackar för det utförliga svaret!

Jo jag måste nog se över min build då jag mest har byggt efter vad som är roligt, elites och bossar smälter som smör på T5 men det känns som om jag skulle få problem att överleva på högre nivå.

edit: Tittar jag på den barb-builden med högst raiting så har jag i 90 procent av det rekommenderade gearet, så jag är nog på god väg.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Är det någon smart jävel som vet vad som händer?
Varenda gång jag tar en Healing Well, Experience Well, går in i nästa rift-våning, går upp i level osv så halveras mitt liv.
Har inte varit med om det tidigare och jag kan inte hitta någonstans heller att min gear skulle vara orsaken.
Det orsakar inga större problem men jag är rädd att höja svårighetsgraden för mycket om det skulle hända att man går upp i level mitt i världens största mob-pack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

https://youtu.be/4xdRvKGyKuA

Varenda gång jag tar en Healing Well, Experience Well, går in i nästa rift-våning, går upp i level osv så halveras mitt liv.
Har inte varit med om det tidigare och jag kan inte hitta någonstans heller att min gear skulle vara orsaken.
Det orsakar inga större problem men jag är rädd att höja svårighetsgraden för mycket om det skulle hända att man går upp i level mitt i världens största mob-pack.

Har du kollat så dit HP verkligen halveras? Det är inte så att det fördubblas en kort stund?
Det är antagligen earth ally som gör det iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

https://youtu.be/4xdRvKGyKuA

Det är med störst sannolikhet att ditt max HP ökas då du måste regga hpt igen. Att du skulle ta skada av en pool är otroligt osannolikt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Har du kollat så dit HP verkligen halveras? Det är inte så att det fördubblas en kort stund?
Det är antagligen earth ally som gör det iaf.

Kollade nu precis.
Tog en Healing Well och mitt HP halverades, från 1M till 500k och började sakta ticka uppåt igen.
Kör med Fire Ally så det är ingen HP-bonus från Earth som spökar.
Detta är första gången någonsin jag testar köra med 6p Inna, ska testa och se om det har något med det att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

Kollade nu precis.
Tog en Healing Well och mitt HP halverades, från 1M till 500k och började sakta ticka uppåt igen.
Kör med Fire Ally så det är ingen HP-bonus från Earth som spökar.
Detta är första gången någonsin jag testar köra med 6p Inna, ska testa och se om det har något med det att göra.

Upplever samma sak. Dog i gr72 pga livet halverades när jag fick ny paragon lvl , skitstörigt.
Vet ej varför. Kör också munk.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Upplever samma sak. Dog i gr72 pga livet halverades när jag fick ny paragon lvl , skitstörigt.
Vet ej varför. Kör också munk.

Jag har absolut ingen lust att dö då jag endast spelar Hardcore
Därför är detta problemet högst irriterande och det känns som att det håller tillbaka min progress, jag vågar helt enkelt inte dra upp Torment-level högt än eller köra högre G-rift.
Jag kan ju köra safe-mode och ta det överdrivet försiktigt men jag känner ändå att min gubbe kan mer men vågar inte pga denna förbaskade HP-drain från ingenstans.

Visa signatur