BSoD, AMD, Vissa spel. Hjälp..

Permalänk

BSoD, AMD, Vissa spel. Hjälp..

Tjena har nu dom senaste två månaderna fått bluescreens efter jag har spelat i nån timme.
Spelen det händer på är iaf bara CS och Euro truck men det är ju såklart väldigt drygt ändå.
Alla andra spel jag har kan jag köra hur mkt som hellst utan att något händer typ, Bf4, Fallout 4 mm.
Har kollat mina temps och dom ligger på runt 50 i CS och typ 70 i bf4 och lite mera krävande spel.
Mitt grafikkort är ett AMD radeon r9 280x. Jag har även nyligen uppdaterat till den nya crimson 16,1
drivrutinerna men jag är inte säker om det är därför, 16.11 kom ut typ idag men det blir samma sak med den också.
Ni kan ju även kolla bilden här, fattar inget av vad som står där.
Tackar för svar! http://forumbilder.se/F8U3K/crash-fan

Permalänk
Medlem

När det kommer till CS är det CS:GO? Isf skulle jag kanske kolla på CPU eller moderkortet som boven då det tar mer på det än på GPU, CPU kanske blir ostabil eller för varm när den inte begränsas av GPUn. Bilden funkar inte.

EDIT:
Såg nu, du behöver ta bort alla gpu drivers och installera om dem, det är troligen en kollision mellan GPU och något annat i ditt system som bara sker i vissa spel, något interrupt eller liknande.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

@Ferrat: Danke danke, ska ta å göra det imorgon då da. Något program som är bra till att ta bort dessa? (vet att det finns flera olika)Efter att jag har tagit bort alla är det bara crimson skiten som jag ska dra ner? Fixat bilden nu också tror jag..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood